A piackutató cégek egészen érdekes eredményeket kaptak, a Strategy Analytics például megállapította, hogy az Egyesült Államok leggyorsabban feltörekvő okostelefon brandje a Google Pixel, a Counterpoint adatai szerint pedig az amerikai piacon 2018 utolsó negyedévében a OnePlus 6T a top ötbe került a prémium kategóriában. De az is érdekes kérdés, hogy kinek a tortáját eszegeti a két gyártó. A Counterpoint ezt is megnézte.
És azt találta, hogy elsősorban a Samsungnak van félnivalója. A Google Pixel 3 felhasználók 51%-a korábban valamilyen Galaxy eszközt használt, 31%-uk konkrétan Samsung Galaxy S7-et. A Galaxy J2 Prime, iPhone 6 és iPhone 7 júzerek pedig előszeretettel váltottak OnePlus 6T-re. A kínai brand az amerikai felhasználóinak 37%-át a Samsungtól szedte, míg az Apple tulajdonosok 16%-a váltott a OnePlus legfrissebb modelljére.
Azért nem kell félteni az USA-ban két legnagyobb gyártónak számító vállalatot sem. 2018 utolsó negyedévében az Apple szállította a készülékek 47%-át, míg a Samsung 22%-kal zárta az évet. A koreaiak esetében ez 3%-os növekedés éves viszonylatban, év közben viszont voltak jobb eredményeik, főleg az Apple rovására. Az LG és a Motorola nagyjából kiegyensúlyozott teljesítményt mutat, előbbi 12-14% között, utóbbi 5-8%.kal.