Nem mindenki veszít a mobilpiac szűkülésével

A legtöbb gyártó részesedésén mély nyomot hagy a piac szűkülése; a Huaweit ez látszólag egyáltalán nem érinti.

A mobilpiac egy ideje lassú ütemben, de tendenciaszerűen és folyamatosan zsugorodik, noha egyre nagyobb a kínálat és a változatosság az elérhető készülékek képességeiben és árában. Egyes elméletek szerint a felhasználók jobb készülékeket vesznek, de nem szívesen cserélik le őket, kizárólag akkor, amikor valami helyrehozhatatlan baleset éri az eszközt. Amibe a kijelző elrepedése például nem tartozik bele. Már, amíg rendeltetésszerűen működik az eszköz törötten is. A leszállított készülékek száma éves összehasonlításban 5%-kal kevesebb, ami 345 millió egységet jelent.

A Xiaomi ezzel együtt is körülbelül (-1%) tartja a szintet a tavalyi megegyező időszakkal, a Samsung viszonylag mérsékelt csökkenéssel 8%-kal kevesebb eszközt szállított, az Apple 20%-os visszaesése viszont már a kellemetlen kategória. Főleg, hogy a világszinten második helyen álló Huawei 50%-ot erősödött 2018Q1-hez képest, a Xiaomi pedig nem gyengül megnyugtató mértékben. Mármint az Apple szempontjából. Egy darabig azért az almás vállalat 12%-os piaci részesdése nincs közvetlen veszélyben a Xiaomi jelenlegi 8%-os pozíciója miatt, de a trend nem túl biztató.

A Xiaomi viszont kezdheti kényelmetlenül érezni magát a BBK csoport két legerősebb brandjétől. Az Oppo szintén 8%-os piaci részesedést könyvelhet el, amit a 10%-kal nagyobb mennyiségű leszállított készüléknek is köszönhet. A Vivo szintén jól halad, az általános piaci körülmények ellenére 27%-kal több eszközt szórtak el.Utóbbi két márka Európában is egyre erősebb, az Oppoé példéul az első kereskedelmi forgalomban is elérhető 5G képes készülék.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés