Hirdetés

A Bluetooth hangszóró, ami soha nem merül le

Mert a burkolatra olyan anyagot vittek fel, ami a fényt árammá tudja alakítani.

A svéd Exeger egy olyan vállalat, amely a Powerfoyle nevű anyagot fejlesztette ki. Ez egy vékony, plasztikra nyomtatott és laminált anyag, amivel be lehet borítani különböző felületeket (és a technológia alkalmas arra is, hogy akár áttetsző anyag is készüljön, amivel akár irodaházak üvegablakai is lefedhetők), és relatív kevés fényből is képes energiát kinyerni - de relatív keveset. Éppen ezért egyelőre még nem ez a leggazdaságosabb módja a nagy teljesítményű napelemek helyettesítésének, de helytakarékossága és flexibilitása miatt olyan területeken is használható lehet, ahol eddig a napelem nagynak, nehéznek, vagy éppen bumfordinak bizonyult.

Már tavaly az Urbanista nevű cég bemutatott egy olyan fejhallgatót, amelyet Powerfoyle borított (jó vastag is a pánt), de az Exeger most egy lépéssel továbbment és új partnert keresett: ez lett a Mayht. A holland startup arról lett híres, hogy jóval kisebb méretben tudják megoldani ugyanazt a hangminőséget, mint amit általában egy hangszóró kínál, ezzel párhuzamosan pedig az általuk gyártott részegységek fogyasztása is alacsonyabb. Meglehetősen kézenfekvő volt, hogy a két technológia találkozzon, ám a CES-en egyelőre csak prototípusokat láthattak az érdeklődők az elvileg soha le nem merülő Bluetooth hangszórókból.


[+]

Mindenesetre maga a termékkategória jó választás, egy hordozható hangfal általában szögletes és jól lefedhető Powerfoyle-lal, a mérete lényegesem nagyobb, mint egy headset pántja, a felhasználási terület pedig valóban sokszor kültéri, amely ideális akkor, ha a cél az, hogy egész nap szóljon a zene és ne kelljen aggódni a töltés miatt. Az Urbanista fejhallgatója azonban nem egy olcsó darab (75 ezer forintért itthon is elérhető), tehát feltételezhetjük, hogy a majd ténylegesen piacra kerülő öntöltő hangszóró sem a filléres kategóriában keres vevőket.

Hirdetés

Hirdetés