Hirdetés
Korábban a Jupiter Research számolt be arról, hogy 2015-ben az okosórák felét az Apple szállította le. Mivel a hordható eszközök egyre inkább mainstream kütyükké válnak, a Kantar Worldpanel újra elővette a témát, és megvizsgálta, hogy miként változott a helyzet az első negyedévben. A felmérés szerint Amerikában az emberek 12,2 százaléka rendelkezik valamilyen okosórával vagy fitnesz karkötővel, ez majdnem duplája az EU-s átlagnak (6,6 százalék). Az USA-ban hordható kütyük piacát a csuklóra szerelt szerkezetek uralják, egészen pontosan 75 százalékot tesznek ki.
Az élen továbbra is a Fitbit és annak termékei tanyáznak, a 61,7 százalékos szeletnek Shannon Conway elemző szerint az az oka, hogy a cégnél "tiszta és érthető értékajánlattal állnak a felhasználók elé". A fitnesz trackerek 43,1 százaléka ajándék formájában kerül az emberek birtokába, ugyanez az okosóráknál 33,3 százalék (kint érdemes tehát jó érettségi vagy diploma eredményt produkálni). Amerikában az Apple Watch sem áll rosszul, 6,8 százalékos részesedéssel rendelkezik. Még van egy érdekes adat, a hagyományos órák 31,9 százalékát kezdik átvenni az okosórák, melyeknek 43 százaléka az előbb említett almás termék.