- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz !Overdose! #41450 üzenetére
Mi nem felejtsük!!!! (a formázás még várat magára)
-
Xirtam
veterán
Jövőhéten a Ferrari és a RedBull megegyezett így Pénteken ketten együtt edzenek.
„Logisztikai szempontból egyszerűen csak egy kicsit több értelme van. Megkérdeztük a Ferrarit, hogy csatlakozhatunk-e hozzájuk, ők pedig igent mondtak.” Horner
[ Szerkesztve ]
-
Pá
addikt
Schumi elégedettnek tűnt a mai teszten.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Xirtam
veterán
Bonyolódnak a dolgok. Az FIA új motorvezérlő programot ad a Mercedes és Renault motort használóknak. Mert Mclaren,Mercedes,Froce India,RedBull stb. kiskaput használtak. Időközben a Ferrari a 3 kipufogós megoldásán dolgozik továbbra is.
-
-Mike-
addikt
-
Pompi
MODERÁTOR
Feel Good Inc.
-
Xirtam
veterán
Ezekkel az antennakkal fogadjuk a barcelonai kepeket. Rovid highlights a mai tesztnaprol 20.05-kor az m1-en a TS-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Az FIA azután kezdett vizsgálódni az ügyben, hogy az egyik motorgyártó (kizárásos alapon ez a Ferrari vagy a Cosworth lehet) felvetette annak a lehetőségét, hogy a fentebb említett csapatok kihasználhatnak egy kiskaput a szabályozásban, és a fojtószelep nagyobb mértékben nyitva marad akkor is, amikor a versenyző nem ad gázt. Ezáltal az ilyen motorvezérlést használó csapatok nagyobb leszorítóerőre tehettek volna szert a kanyarokban. Arról, hogy jelenleg valamelyik csapalt élt-e ezzel a motorvezérlés-beállítással, nincs információ.
A szövetség azonban úgy döntött, hogy a legjobb, ha elejét veszi az ügynek, és még az Ausztrál Nagydíj előtt bezárja ezt a kiskaput. Ennek érdekében egy új motorvezérlő szoftvert (ECU) kapnak a csapatok még az első verseny előtt, hogy biztosak legyenek benne, az ilyen fajta fejlesztéseknek gátat szabnak.
-
Xirtam
veterán
Amúgy ez már az elején is gyanús volt, mert csak a Ferrari nyúlt hozzá az ECU-hoz a fejlesztések alatt. De ezt mondtam is mikor bemutatták az F2012-öt, csak sehol nem írtak róla kb.
Viszont nem bánnám, ha ez a 3 kipufogós rendszer összejönne.
Tegnap mondtam, hogy a Sauber-re is érdemes idén odafigyelni:
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Williams a mai nap megörült! Mindenki ilyen 30 kör, ők már 71
-
D@ni88
addikt
N. Rosberg versenyszimulációt csinál
-
-Mike-
addikt
SC alatt a lekörözöttek visszavehetik a körüket idén újra sz'al nem lesz bohóckodás az élmezőny között.
Ha valaki nem így tudja cáfoljon.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Scuderia Ferrari @ Twitter
Just like yesteday, we're doing a big set-up change on the car, so don't expect to see us running soon.
ApikaÉn inkább any@ztam.
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
válasz -Mike- #41481 üzenetére
Nos, ebben az a baj, hogy a versenyzők a nagy fizujukért elvétve szokták ismerni a szabályokat. Gondoljunk arra, amikor Sumi monacoi SC utáni utolsó körös előzésére, vagy Vettel magyarországi boxutca áthajtásos hisztijére(azért ha valaki elolvassa a szabályokat, normális ego-val...-no igen a PR és a valóság) A sárga zászlót nem említem, mert azt szerintem a versenybírák sem tudják, hogy micsoda...
Szóval maradhat ott még néhány akna...[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Nowhereman #41485 üzenetére
Gondoljunk arra, amikor Sumi monacoi SC utáni utolsó körös előzésére
Az szabályos volt. A SC-t behívták, a mezőny megkapta a zöld zászlót. Ott konkrétan a RaceControll hibázott, mert nem kellett volna behívniuk a SC-t, ugyanis az (a szabályok értelmében) magától bejött volna, miközben a pályán marad a sárga zászló SC jelzéssel.
Aztán elkövettek még egy hibát, mikor a verseny leintése után osztottak ki Schuminak áthajtásos büntetést. Két dolgot foglal magában a szabályzat. Az egyik, hogy áthajtásos és S&G büntetés ellen nem lehet fellebbezni. A másik, hogy ezeket csakis verseny alatt, a leintés előtt lehet kiosztani.
Szóval az ott konkrétan nem jó pálda.
Vettel hisztije viszont 100%-ig jogos és jó precedens.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Xirtam
veterán
Sauber F1 Team @OfficialSF1Team
#C31 back in the garage, an exhaust problem needs to be fixed. Crew is positive that we can go again later.Azért 2009 óta a kipufogónak mekkora szerepe lett.
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
válasz TESCO-Zsömle #41486 üzenetére
és még nyelvtanilag sem volt kerek, amit írtam...
Nos, akkor nagyobb kavarás volt ott monacoban, ami azért jó példa arra, hogy a szervezők se nagyon se ismerik a szabályokat, meg a drukkerek se mindig(juj de gonosz vagyok! - azért remélem nem szívod mellre) - S&G a leintés előtt, utána helyette a 25 másodperc plusz...
Az egész szabálykönyv "közismertségét" és alkalmazásának "rugalmasságát" akármelyik fekete-afrikai diktátor megirigyelhetné...Utánam a kondenzcsik!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Nowhereman #41488 üzenetére
S&G a leintés előtt, utána helyette a 25 másodperc plusz...
Tévedés. Akkor jár(hat) a 25mp a S&G helyett, ha a pilótának módjában áll a S&G elkerülése (3 körön belül vége a versenynek) és el is kerüli. Ugyanez áll az áthajtásosra is.
Verseny után már csak sima időbüntetést lehet adni (Nem DT vagy S&G), de azok ellen lehet fellebbezni.
Schuminak verseny után adtak DT vagy S&G büntit, hogy ne tudjanak fellebbezni ellene, mert ha fellebbeznek, bíróságra kerül a dolog, és bíró(k) előtt lehetett volna teregetni a RaceControll hibáját.
A tény az, hogy a RC ordas nagyot hibázott, és Schumi torkán nyomták szabálytalanul.
Megtehették volna, hogy felállnak és elismerik a hibájukat. Az lett volna az etikus és FAIR megoldás.
Se Alonso-t se Schumi-t nem vágta volna földhöz az a pár pont, mást meg nem érintett a dolog. Így viszont az öreg gyakorlatilag nullázott... Egy SC mögött feltorlódott mezőnyben még 10mp is gyakorlatilag kivégzésnek számít...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Nowhereman #41489 üzenetére
Kb 10év múlva csak 1db csavar marad nekik, és arra fognak 50-100milliót költeni, 50 alkatrészből fog állni, a versenyen pedig ott lesz a kiesők listáján, hogy: 37. kör csavar hiba.
Az viszont érdekes, hogy közben milyen különbség van a top csapatok és a sereghajtók között, vagy csak elég megnézni a top csapatok vs. középmezőny eleje felállását.
Ehhez képest 2007-2008 környékén már 1-2 autóra nem fért újabb segédszárny, és volt, hogy 1 másodpercen belül voltak vagy 15-en.
Lehet, hogy a kicsik jobban szívnak, hogy kevés fejleszthető terület maradt, és az apró részletek számítanak. -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz [CS]Blade2 #41491 üzenetére
Mintha az FIA-t az motiválná, hogy minél több nézőt és csapatot kergessen el más versenyszériákba.
Mindent fordítva csinálnak... Lassítani akarják az autókat, így csökkentik a motor méretét és limitálják a maximális fordulatszámot.
Ahelyett, hogy a sebességet korlátoznák.Olcsóbbá akarják tenni a versenyzést, ezért egy csomó fejlesztést befagyasztanak és limitálják a tesztlehetőségeket.
Ahelyett, hogy gazdaságosabb versenynaptárt állítanának elő, korlátoznák a fejlesztésre fordítható összeget, és szabad kezet adnának, hogy a pénzből ki/mire költ.Zöldebbé akarják tenni a versenyt, ezért csökkentik az autók fogyasztását és bevezetik az időlimites KERS-t, amit jóformán csak versenykörülmények közt lehet alkalmazni.
Ahelyett, hogy engedélyeznék az állandó hybrid hajtást, megfelelő engedményekkel, ami eléggé csábító lenne, hogy a nagy gyártók és később a kicsik is alkalmazzák. Például első kerék meghajtás HUB-motorokkal.Rengeteg lehetősége lenne a F1-nek a fejlődésre, ehelyett az elmúlt években annyi korlátozást vezettek be, hogy már-már a sportágat fojtogatják vele...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Nowhereman
őstag
válasz TESCO-Zsömle #41492 üzenetére
Valahol rossz gyökérnél keresgélsz. Kezdődik ott, hogy az egész hóbelebanc börni királysága. Őróla meg a Gordon Murray(az a fazon akinek a Brabhamnél nem engedte meg megépíteni a koncepszióját, amekinél végül meg MP4/4 néven le is tarolta a mezőnyt) is megemlítette, hogy kb. annyit tud az autóversenyzésről, hogy pénz van benne. Azt fölözi is, hogy na, de innen a dilettantizmus az úr.
Herman komája monopóliumban építi a vacak pályákat, még a pályaátalakításoknál is látszik, hogy lövésük sincs, hogy mi kell egy jó előzéshez...
A bíráskodás szintén börni óhajainak megfelelő, nem a hozzáértés kritériumának.(toljuk a kis kedvencet, ha lehet a többi meg nem számít)
Miért lenne a technikai részen más a helyzet. Olcsó és marketingezhető legyen, hogy minél több píz jöjjön össze a következő lány esküvőjére, meg ugye a következő asszonyt se lehet majd magánbőjing nélkül elereszteni...Utánam a kondenzcsik!
-
Chosen
addikt
válasz Nowhereman #41494 üzenetére
Hermann Tilke szvsz csinált azért jó pályákat is, Isztambul Park, Yas Marina Circuit (Abu-Dzabi) a kedvenc pályáim, persze csinált gyengébbeket is, de átlagban jónak tartom.
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
A török pálya üti az átlagot, a többiről legjobb esetben Kimi is kb. annyit mondana "az eső kanyar jó, a többi szar". Milyen is lehetne, mikor azt hiszi, hogy az egyetlen előzésre alkalmas hely a hajtűkanyarban végződő hosszú egyenes.
A kreatívabb kölkök jobb virtuál-aszfaltcsíkokat agyalnak ki gémekhez...
Utánam a kondenzcsik!
-
Pá
addikt
válasz Nowhereman #41498 üzenetére
Tilke pályái szerintem:
Valencia: szavak sincsenek rá, semmi szükség nincs rá a naptárban
Yas Marina: szorosan Valencia után a legrosszabb, szintén kuka
Bahrein: a hosszú konfig nagyon elfuserált, a rövidebb verzió nem olyan vészes
Singapore: kettes alá, a körítés miatt 1 ilyen elfér a naptárban, de több hasonló nem kéne
Shanghai: ezzel nincs különösebb bajom, nem kedvenc de rendben van
Istanbul: egész jó
Sepang: ezt kifejezetten kedvelem, tilke pályák közül nálam favorit
Korea&India: még nincs kialakult véleményem, de egyiktől sem vagyok elájulvaÉrdekes, hogy a korai pályái tetszenek nekem jobban, ahogy telik az idő, mintha egyre rosszabbakat tervezne
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''