- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Yettel topik
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Honor 50 - apám nevében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
Hirdetés
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Force India VJM05 nagy felbontású képek
A Ferrariról is feltenném, ha már lennének. Eddig csak a szponzoros-reklámos nem-média szekciós képek lettek publikálva. Meg a szerverük is bénázik, de néhány órán belül remélhetőleg posztolhatom.
www.HunnyF1.com
-
D@ni88
addikt
Valaki magyarázza meg nekem mért jó ez a lépcsős orrkúp.
Légellenállás és aero szempontjából logikátlan... -
hunnylander
őstag
válasz D@ni88 #40403 üzenetére
A fő oka a lépcsős orrnak, a lépcső az új maximum méretekben. Az autó első tengelye elé alacsonyabb maximum van már, de a monocoquenál maradt a magasabb megengedett érték, ami kb a kerék magasságával esik egybe. (Jegyezzük meg, azért, mert jó néhány csapat ellenkezett az ellen, hogy ez is csökkentve legyen. Nem csak az FIA a felelős a ronda autókért.)
Az orrok alját nézzed. Ezekkel a lépcsős megoldásokkal azt a rész akarják ideálissá tenni, hogy minél több és kedvezőbb levegő hajtsa a diffúzort, miután elhalad az oldaldobozok mellett.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #40404 üzenetére
De az orr felső részén lévő szint emelkedést miért nem ívelik át mindenhol úgy mint a McLarennél? Nem az a logikus ha nem törik meg levegő?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Honey Bátyó
csendes tag
ScarbsF1 MP4-27 elemzés.
Angol fordítás olcsón, igényesen és gyorsan! Just call me - this is not a joke!
-
Pá
addikt
válasz Motion_Blur #40405 üzenetére
A mekinél végig alacsonyabban mennek, mint a megengedett. Ezen a képen jól látszik, a szagatott vonal az, amit a szabályok engednének, a Meki nem is próbált elmenni a maxig.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #40405 üzenetére
Mert nem tudták, hogy olyat is lehet, aztán az MP4-27-et látva már a fejükhöz csaptak, mass facepalm
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #40405 üzenetére
A tervezőket a számok érdeklik. Ha így több a haszon alul, mint a veszteség felül, akkor a ronda megoldást választják és nem ívelgetnek.
Mivel a mérőpontok, zónák egzaktak, az orr aljának kedveznek, mert az ívelések kialakítása is nyomja lefelé az orr alját.
Itt egy (nem tökéletes, Scarbs egy kicsit elszabta, mert nehezen volt kivehető a vezérsík pontosan szvsz, de a lényeget mutatja) illusztráció: [link]
Képzeletben vigyétek fejjebb az ívelt orrot a szaggatotthoz képest. Jól látszik, hogy az ívelés kompromisszumokat eredményez alulra.
A McLaren ezt vállalja. Nem azért, mert aerodinamikailag az ő megoldásuk ugyanolyan hatékony lehet, hanem inkább közelítően elfogadható és mechanikailag meg egyenesen jobb. De ehhez az is kellett, hogy az elmúlt években a McLaren a duplaorr mestere lett, és ezzel az ekével* 'dobálja' az oldaldobozok alávágásaihoz a levegőt. Illetve ezzel az elrendezéssel leszorítóerőt is nyer az autó elején, emiatt aztán nincsenek is szűkén a front-leszorítóerőnek (de persze ezzel nem lehet kiváltani a hátsó leszorítóerő hiányt, de lehet kisebb szöget adni az első szárnynak és az autó koncepciója is olyasmi lehet, hogy jelentős a front-leszorítóerő aránya az optimális aero-egyensúlynál is).
*A Williamstől ered, de ők hamar dobták is, ami mutatja, hogy nem egyszerű kiaknázni a koncepció potenciálját és/vagy egyszerűen nem lehet annyira hasznos aerodinamikailag, mint a magas orr, amire ők is átváltottak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #40404 üzenetére
Tudomásom szerint az FIA az alacsonyabb orrmagassággal a ráfutásos balesetek esélyét szerette volna csökkenteni. Amennyiben ez igaz, akkor egy újabb epic fail lett az eredménye ennek a kezdeményezésnek is.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
-
Xirtam
veterán
f2012 vs f150
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
Az ilyen kacsaorr megoldás esetében az áramló levegő útja úgy módosul (amennyiben persze kvázi hitelesek a sajtófotók, mer' ugye tudjuk, hogy manipulálva vannak azért), hogy a pilóta feje feletti légbeömlőbe vezeti a levegőt. Az ívelt orr rész esetében ez kevésbé van meg (áramlási szempontból ilyenkor a következő akadály maga a pilóta a sisakjával).
Utóbbi fél évben volt alkalmam áramlástani szoftverekkel ismerkedni, azt sem tartom kizártnak, hogy egyszerűen az adott csapatok más megoldással (programmal) dolgoztak, kicsit más paraméterekkel (felhasználva persze a korábbi adatbázisokat), és így más jött ki ideális megoldásnak. Ezt talán az bizonyítaná a legjobban, ha a csapatok fele kacsaorrot választana, míg a másik fele nem.
Annak idején Lajos Tamás nekünk azt mondta, sokszor érdemes körülnézni a természetben, az állatok világában is, hogy melyik élőlény "mit fejlesztett ki a szoftverével". Bennük lehet bízni, náluk aztán tényleg nincs semmi sem véletlen... Kiindulási alapnak tökéletes.
PS: az mondjuk szomorú, hogy minden évben hosszasan kell keresni azokat a beállásokat meg nézeteket, ahonnan elviselhető látvány az aktuális F1-es járgány.
-
Xirtam
veterán
válasz Motion_Blur #40413 üzenetére
Hát az egész hátsó részt átdolgozták a srácok, a hűtőktől elkezdve, ugye most már mi is átálltunk a RBR féle felfüggesztésre.
"A Ferrari egy újabb motivációt is kapott az idei évre, mivel a spanyol bankóriás, a Santander 2017-ig meghosszabbította az együttműködést a legendás alakulattal."
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #40411 üzenetére
Attól még, hogy ilyen módon csökken, szvsz nem lett sokkal kevesebb az esélye annak, hogy megismétlődjön egy Webber-féle repülés.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Xirtam
veterán
" Az autó alsó része sokkal szűkebb és keskenyebb, amely köszönhető az új váltóháznak, és bizonyos mechanikai alkatrészek áthelyezésének a hátsó traktusban - főleg a vonórudas megoldás miatt."
"Az első szárnyak a 150° Italián használt szárnyak továbbfejlesztett változatai. A bemutatóra felszerelt szárnyak azonban még nem a végleges változatok, a csapat folyamatosan dolgozik ezen a területen az első futamig is.
Az új autón megjelent a lépcsős orr, amely talán leginkább kiválthatja a rajongók nem tetszését. Erre a kialakításra az új szabályok miatt volt szükség, amely szerint csökkenteni kell az autó orrának a magasságát. Viszont a nagyobb aerodinamikai hatékonyság szempontjából a magasabb kialakítás a kedvezőbb, így végül a legtöbb csapathoz hasonlóan, a Ferrari is ezen kialakítás mellett döntött."
Force India:
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Ferrari összehasonlító: [link]
2006 vs 2012-őt érdemes megnézni, brutális mennyivel hosszabb lett a régihez képest.
-
Motion_Blur
félisten
-
andy83
aktív tag
válasz Motion_Blur #40419 üzenetére
Szerintem jó az összehasonlítás, a hátsó kerék ugyanott van, és ugyanakkora...
facebook.com/SzeretekMozizni
-
Sundesz
őstag
Megszokhatatlanul ronda a lépcsőzetes elrendezés. Egyébként most az orrkúpak is rövidebbnek kell lennie, régen túlnyúlt a szárnyon?
Az orrkúpnak a magassága ugye most 7,5 cm-el lejjebb került, de az orrkúp alja és a föld között kell annyival csökkenteni a távolságot, vagy a tetejének is alacsonyabban kell lennie?
Régen miért voltak olyan közel a földhöz az orrok, még 2009 előtt? Más kérdésem most így hirtelen nincs.Force India-nak gusztább az orra, kivéve az orra hegyén azt a valamit.
[ Szerkesztve ]
Hörcsög Powa'
-
hunnylander
őstag
válasz andy83 #40420 üzenetére
Én nem látom ugyanott.
Alapdolog, hogy stúdiófotókban nem lehet megbízni, ugyanis közismerten megmahinálják, mert a pontos tengelytáv féltve őrzött információ, amiből hasznos következtetéseket nyerhetnek a riválisok, ezért igyekeznek akadályozni a pontos megismerését, amennyire tőlük telik.
Ha majd nézegeted a fotóügynökségek tesztgalériáit, láthatod, hogy tele lesz a lehető legideálisabb oldalnézetekkel. Nos az ilyen fotóknak a rivális csapatok is megrendelői és még a publikusaknál is jobbakat kaphatnak, persze nem ingyen.
A többit meg már elmondta Motion Blur, más szög, más tárgytávolság.
www.HunnyF1.com
-
andy83
aktív tag
válasz hunnylander #40424 üzenetére
"Ha majd nézegeted a fotóügynökségek tesztgalériáit, láthatod, hogy tele lesz a lehető legideálisabb oldalnézetekkel. Nos az ilyen fotóknak a rivális csapatok is megrendelői és még a publikusaknál is jobbakat kaphatnak, persze nem ingyen."
Szerintem azzal a box utcában 1m-re mászkálnak a rivális csapatok egymástól, megoldják maguk az ipari kémkedést a kasztni méreteit illetően...
szerk.: viszont azt csak most látom h TheChos3nOne a 2006-os és a 2012-es autót említette, én a 2000-hez néztem őket, ott jobb szög...
[ Szerkesztve ]
facebook.com/SzeretekMozizni
-
Xirtam
veterán
-
leslieke
Jómunkásember
Mikor kezdődik a tesztelési időszak?
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #40436 üzenetére
Pedig a Ferrarin általában ott van. Csak mostanában leszoktak a rendezők a front camera használatáról.
-
leslieke
Jómunkásember
válasz Motion_Blur #40438 üzenetére
Köszi! Az már nincs messze.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
Xirtam
veterán
-
-Mike-
addikt
A ferrari (fiat) már rég teszteli az új orrot a közutakon. [link]
-
-Mike-
addikt
A valaha volt legerősebb pilótapárossal vág neki a HRT 2012-nek!! [link]
[ Szerkesztve ]
-
7600 GS
addikt
A motorok nem változtak számottevően?
-
Oliverda
félisten
Bőbeszédű arckifejezések.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #40447 üzenetére
Mintha már tudnák, hogy teljes csőd az autó.
Egyébként nem akarom leszólni a művet, mert hátrébb már kifejezetten érdekes és szép is, de könyörgöm legalább egy kis rádiuszt adtak volna annak a két töréspontnak. Ez így olyan, mintha baltával faragták volna, holott az autó többi részén dominálnak az ívek és rádiuszok.
www.HunnyF1.com
-
Xirtam
veterán
válasz hunnylander #40449 üzenetére
Nem azért a 300 Ft-ért de piros szín miatt látod így. Mert igazából íves! Olyan mint a Force India-é. Wéber Gabi szerint pont a Force India az eddigi legszebb.
Figyeljétek meg első időmérőt az F2012 nyeri. Én fogadni is fogok Alonso-ra. Higgyétek el, hogy jó lesz ez. Most felírhatják a moddik, hogy ha nem a mienk a pole az első futamon jöhet az 1 hetes ban!
[ Szerkesztve ]