Hirdetés

Seat EXS KickScooter bemutató

A spanyol autómárka neve alatt futó elektromos roller első-hátsó rugózással és defektmentességgel kecsegtet, ennek ellenére nem kompromisszummentes.

A vas

A specifikációs tábla alapján egyértelmű, hogy a Seat rollerének fő konkurense a Xiaomi M365-széria – nagyjából azonos végsebesség, tömeg, összecsukhatóság és felszereltség mellett azonban vannak eltérések bőven. Egyrészt, a Ninebot megoldása aktív rugózással kecsegtet: a néhány centis rugóút elöl fix puhasággal teszi komfortosabbá az utazást, hátul pedig imbuszkulccsal állítható rugó-előfeszítéssel konfigurálható a tulajdonos tömegéhez, ami egyébként a gyártó szerint maximum 100 kilogramm lehet. Ezzel párhuzamosan a Seat rollere abszolút defektmentességet is ígér: gyárilag tömör gumival érkezik, ám még így is kényelmesebben át lehet vele gurulni egy-egy macskaköves szakaszon, mint a legtöbb hasonló eszközzel.

Tömör gumival sosincs defekt, viszont a kicsi átmérő meg tudja bosszulni magát
Tömör gumival sosincs defekt, viszont a kicsi átmérő meg tudja bosszulni magát [+]

A Seat-Ninebot produktum azonban nem minden városi akadályt küzd le jobban a kategóriatársaknál: 7,5 (hátul), illetve 8,5 (elöl) colos teljes kerékmérete a fent említett rugózással számolva alacsony valós hasmagasságot jelent, így aztán a szintkülönbségeket, huplikat nehezen veszi, sokszor meglepően kicsi helyeken képes leérni a hasa. Összecsukni és kinyitni egyszerűen, stabilan lehet, viszont némi kormánylötyögés, bizonytalanság jelen van, ez sem egy lézerprecíz, atomstabil eszköz hatását kelti, viszont nem is olyan, mint ami szét akarna esni alattunk, ami persze elvárható.

A ledes lámpa remekül világít, viszont csengő nincs a Seat rollerén
A ledes lámpa remekül világít, viszont csengő nincs a Seat rollerén [+]

A 300 wattos megadott teljesítmény a folyamatosan elérhető értéket jelöli, forgalmi besorolás szempontjából nyilván ez a releváns érték. A valóságban ez körülbelül annyit jelent, hogy maximálishoz közeli terheléssel a hátán is meg tudja futni a 23-25 km/h-t, és egy kisebb, maximum 10 fokos emelkedőn még önerőből fel tud cammogni. Elinduláshoz ugyanúgy el kell löknünk magunkat biztonsági okokból, mint az összes hasonló, eddig kipróbált roller esetén, ezután jöhet a jobb oldali, kék színű menetkar nyomása annak megfelelően, hogy milyen intenzitással szeretnénk haladni.


[+]

Gyorsulás terén a legsportosabb mód kimondottan élénk, néhány másodperc alatt eléri vele a végsebességét, ám a megadott 25 km-es maximum hatótáv eléréséhez a jelenleginél jóval enyhébb időjárás, és a két visszafogottabb üzemmód valamelyikére lesz szükség az egyébként 187 Wh-s (5200 mAh) akkumulátorral. A vízállóság IP54-es, tehát pocsolyákon semmiképp ne menjünk át vele, viszont egy kisebb eső nem okozhat gondot. A kormányon lévő apró kijelző alapvetően a sebesség és az akkumulátorszázalék visszajelzésére szolgál, de piktogramokkal megjeleníti a vezetési üzemmódot, illetve a mobilos Bluetooth-kapcsolat állapotát is.


[+]

Komoly kritika egyedül a féket illeti, a gombbal adagolható, rekuperációs motorféken kívül kizárólag a hátsó sárvédőfék áll rendelkezésünkre, ami nem csak fékútban marad el a tárcsafékes megoldásoktól, de vészhelyzetben sokkal komolyabb összhangot és gyorsabb reakciót követel a vezetőtől, mint amit ebben a kategóriában jónak gondolunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt

Előzmények