Kijelző, gesztusok
Nem hiába szenteltünk külön oldalt a Galaxy S4 kijelzőjének, a megjelenítő és az előlapi szenzorok ugyanis számos okosságot kínálnak. Maga a panel 4,99 hüvelykes képátlóval és 1080 x 1920 képpontos felbontással rendelkezik, a pixelsűrűség így eléri az igen magas 441 ppi értéket. A kép tehát tűéles, a képpontokat szabad szemmel szinte lehetetlen megkülönböztetni, a betekintési szögek közel 180 fokosak, a fényerő átlagos, ám utóbbi tekintetében jóval erősebb a Galaxy S III-nál. A Super AMOLED technológiából kifolyólag sztenderd RGB mátrix helyett pentile mátrix alpixel-elrendezést kapunk, ennek hátrányait viszont a magas pixelsűrűségnek hála nem lehet észrevenni, a sávosodás és a kontrasztos felületeknél látható szőrösödés szinte sehol nem tapasztalható. A színhűség is rendben van: a fekete éjsötét, a fehér pedig rengeteget fejlődött, a régebbi modellek esetén látható zöldes árnyalatok teljesen eltűntek. A kijelző színeinek élénksége négy lépcsőben állítható (dinamikus, szokásos, professzionális fénykép és film), Bekapcsolható az angolul adapt display-nek nevezett optimalizációs eljárás is, mely az előlap bel felső sarkában találató RGB-szenzor alapján automatikusan finomhangolja a panel paramétereit. A Super AMOLED mellett szól egyébként a visszafogott fogyasztás, a Galaxy S4 kijelzőjének az információk szerint kevesebb áramra van szüksége a rivális technológiáknál.
A beállítások között találtunk egy, a kijelző érzékenységét jócskán növelő opciót, melyet aktiválva akár kesztyűvel is vezérelhető a telefon. A megoldás hasonlít a Nokia Lumia 920 és a Sony Xperia sola esetében tapasztalhatóhoz, télen kimondottan jól jöhet majd. Erre épít az úgynevezett az air gesture is: a telefon képes a panel felett néhány centiméterrel is érzékelni az ujjakat. Ezt néhány speciális szolgáltatásban használhatjuk ki, elérhető például az érintés nélküli hívásfogadás, görgetés és előnézeti kép is, ám sok előnye nincs a használatának, hiszen a funkció előcsalásához szükséges másodperc alatt érintéssel könnyen elvégezhetőek a műveletek.
Mindent összevetve egy remek minőségű megjelenítőt kapunk, mely bár Super AMOLED technológiát használ, a technológiára jellemző gyermekbetegségeken sikeresen túlléptek a mérnökök. A Full HD kijelzős mezőnyben véleményem szerint a One talán egy fokkal jobb nála, ám ezen a szinten már nagyon apró eltérésekről van szó, mely inkább az egyéni preferencia kategóriába esik.
Full HD telefonok egymás közt | |||
---|---|---|---|
Samsung Galaxy S4 | HTC One | Sony Xperia Z | |
Képátló | 4,99 hüvelyk | 4,7 hüvelyk | 5,0 hüvelyk |
Pixelsűrűség | 441 ppi | 468 ppi | 441 ppi |
Technológia | Super AMOLED | Super LCD 3 | TFT (Bravia Engine 2) |
Alpixel-elrendezés | Pentile | RGB | RGB |
A kijelző felett jobbra található a gestusérzékelő, segítségével néhány mozdulattal is vezérelhető a mobil. A szenzor előtt hadonászva lapozhatunk jobbra és balra a galériában, illetve a weboldalak is görgethetőek egy jól irányzott függőleges legyintéssel. Kevésbé jó hatásfokú az intelligens görgetés, mely a fejbiccentéseket figyelve lapozza a weboldalakat; bólogatás helyett a készülék döntését figyelő módot kiválasztva viszont már rendben van a dolog. Az intelligens képernyőzár nem kapcsolja ki a kijelzőt, amíg aktivitást észlel, az intelligens szünet leállítja a videólejátszást, ha félrenéz a felhasználó. Az intelligens elforgatás a Galaxy S III-ban tapaszalható módon vezérli a tájolást, a kijelzőt végigsimítva képernyőfotót lehet készíteni, a panelt letakarva pedig némíthatjuk a telefont. Továbbra is lehet hívást kezdeményezni a mobilt fül mellé emeléssel, ilyenkor értelemszerűen az aktuálisan aktív kontaktot tárcsázza a mobil. Ezek mellett néhány alkalmazást hangutasításokkal is lehet vezérelni, ez azonban nem működik magyar nyelven.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!