Samsung Galaxy A34 - plus size modell

Szoftverrel és szép hátlappal kompenzál az Galaxy A3 utódja a felszedett kilókért.

Kamerák, multimédia

Az A34 nem spórolt az előlapi kamerán (13 megapixel, 25 mm, f/2,2-es blende, fixfókusz): a szelfik jó dinamikával és színekkel, illetve korrekt részletességgel készülnek, csak a szűkös élességtartományon belülre kell komponálni arcunkat. A 4K videó is megvan 30 fpssel, remek részletességgel, viszont csak átlagos dinamikával és ezen a felbontáson elektronikus képstabilizálás nélkül. A szoftver gyorsan indul és a 48 megapixeles hátlapi főkamera azonnal megtalálja a fókuszt – ilyen egy példa teljes felbontáson. Sajnos a kézi mód erre az optikára korlátozott, DNG RAW mentés vagy Expert RAW mód nincsen, camera2 API támogatás hiányában pedig valószínűleg a Samsung feldolgozást megkerülő Google kameraszoftverek telepítése is ugrott.

Főkamera, 12 megapixel (25 mm, f/1,8, optikai képstabilizátor)

Az automata mód samsungosan kellemes képeket ment 12 megapixelre binnelve, ami előnyös dinamikát és expozíciót, pontos színeket és megtolt telítettséget jelent, észrevehető zajszűréssel. A részletesség így kellemesen jó, de nem kiemelkedő, a minőség este pedig leginkább elmegy, de egyértelmű az A54-gyel szemben a hátrány. Az éjjeli mód a részleteken sokat nem segít, a négy példából az utolsó készült vele.

Főkamera, 2x-es szenzorzoom

Zoomkamera hiányában közepesen részletes, jó színekkel, dinamikával és expozícióval dolgozó szenzorzoom jár, félúton az optikai és a tisztán digitális nagyítás minősége között. Sajnos csak a 2x-es példák feltöltésekor tűnt fel, hogy a képek bal oldala valamivel homályosabb a jobbnál: ez biztosan a tesztkészüléket érintő lencsehiba és nem az A34 jellemzője. De amúgy is elég komoly a zajszűrés, hogy ez nappal sokat ne számítson, este meg semennyit, mert naplemente után 12 megapixelből vág és skáláz fel a rendszer zoomfelfételt.

Hirdetés

Ultraszéles kamera, 8 megapixel (16 mm, fixfókusz)

Az A34 ultraszéles kamerája visszalépés az A54-hez képest, lévén apróbb a szenzor és csak 8 megapixel a felbontás. Nappal mindenesetre kellemes felvételek születnek jó dinamikával, behízelgő színekkel, csak újfent túlzó zajszűréssel. Este nyilvánvaló a kisebb szenzor hátránya: a színek és az expozíció még rendben, a részletesség viszont nem az igazi, és ezen az éjjeli mód sem segít.

Makrókamera, 5 megapixel (25 mm, f/2,4, fixfókusz)

A makrók a harmadik kamerával, 3-5 cm távolságból, fixfókusszal készülnek, és a roppant szűk élességtartomány miatt 10 próbálkozásból általában 2-3 sikerül jól. Ilyenkor messziről nézve előnyösek a képek, közelről viszont 5 megapixelen sem tűélesek a képek és csak átlagos a dinamika. A makrókamera extraköltségét nyugodtan egy jobb ultraszélesre fordíthatta volna a Samsung, csak hát milyen gáz 2023-ban két kamerás mobilt piacra dobni.

Így viszont az A34 ultraszéles kamerája lemarad a 4K felvételről, ami a hátlapon a főkamerára korlátozott, az optikai képstabilizálás ellenére elég darabos minőséggel, hogy érdemes legyen a Google Fotók appban utólag stabilizálást kérni. Viszont a képélesség remek, a dinamika és a színkezelés jó, a sztereó hang pedig erősebb szélben is tiszta marad.

A kamerák között 1080p-től lehet váltani, és sajnos most is kiesik felvétel közben két másodperc, amit illett volna kiküszöbölni, mert zavaró tud lenni. FHD felbontáson viszont kifejezetten jó az elektronikus mozgáskiegyensúlyozás, ami mondjuk annyit vág a főkamera látószögéből, hogy gyakran jobb ultraszélessel rögzíteni, amely közepes dinamikaátfogást kínál.

Este nyugodtan maradjunk a főkameránál, és az is legfeljebb átlagminőséget nyújt, a dinamikaátfogás például szűkösebb, mint nappal. Utólag itt is érdemes a 4K videóra ráhúzni a stabilizálást. Az ultraszéles felvétel sötétebb, homályosabb és este nem nagyon értelmezhető, pedig az A34 riválisai közt van jobbfajta ilyen segédkamera. Akad végül ultrastabil mód is, amit az ultraszéles kamerával érdemes használni, és amely a közepes vonalélességhez még gyors mozgás esetében is remek kiegyensúlyozást biztosít.

A jack kimenet és az FM-rádió éppúgy hiányzik, mint a komolyabb lejátszószoftverek, viszont a helyi 4K és HDR videók gond nélkül indíthatók, egy VLC telepítése után pedig a feliratokkal sincs gond. A Widevine L1 CDM védelemmel megvan a FHD és HDR streaming. A sztereó hangszóró erélyes és elfogadható minőségű, de nem hozza a legjobb Galaxyk színvonalát. Bár hallható némi tér és mély a közép és magas tartományok mellett, 100%-on túl éles és zúgós a produktum, ami 75%-on átlagminőségűre vált, és ezúttal nem javít a dolgon a Dolby Atmos sémák használata.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények