Kamerák, multimédia
13 megapixeles, fixfókuszos kamera jutott az előlapra képernyővillanóval és átlagos minőséggel (egy példa), míg hátul 48 megapixeles főegység teszi a dolgát (26 mm, f/1,8, PD-autofókusz), ám ahogy az ide kattintva elérhető példa mutatja: ennyi képpont inkább a quad-Bayer szűrőt és a 4:1-es feldolgozást szolgálja, a képarány beállításai közé eldugott opciót jobb elfelejteni, és helyette az automatika 12 megapixelén rögzíteni. Az ultraszéles kamera 8 megapixeles (123 fokos látószög, f/2,2, fixfókusz), a mélységszenzor 2 megapixeles (egy portré), a makróegység pedig 5 megapixeles. Alább az első két példa az utóbbival készült, előnyösen megközelítve a témát, plusz a dinamika is rendben, de azért a főkamera két példája jobbra valamivel részletesebb.
A szoftver egész gyorsan indul a bekapcsoló dupla lenyomására és az autofókusz is korrekt sebességgel dolgozik. A Samsung maga ajánl témát és választ HDR feldolgozást vagy esti módot, plusz akad portré, makró, étel, AR, lassított videó és profi fotó mód a főkamerára korlátozva, DNG RAW mentés nélkül.
A 12 megapixeles példák bizonyítják: jobb a főkamera automata módjánál maradni, főleg a remek dinamikaátfogás és a kirobbanó színek miatt, amik mondjuk szemre vagy 10%-kal nagyobb telítettséget kaptak a kora tavasszal látottaknál. Sajnos a zajszűrésből picit sok lett, így a részletesség csak átlagos, ennek ellenére megbízható a nappali eredmény. Este a szűrésnek viszont túl sok részlet az áldozata, és az éjjeli mód sem képes ezen kompenzálni – árszinten sokkal jobb esti produktum is akad.
Az ultraszéles modulnak már a felbontása elárulja korlátait, és közepesnél rosszabb vonalélessége nem húz váratlant. Ezzel szemben a dinamikaátfogás erőn felül teljesít és a színek is ügyesen ismétlik a főkamera által látottakat. Az esti produktum itt sem sikerült emlékezetesre, de akadhat kellően megvilágított helyszín, ahol a minőség még épp elfogadható lehet.
Igazán jó a főkamera részletessége 4K 30 fps paraméterű esetében, csupa részlettel, remek dinamikával és kirobbanó (bár újfent túltolt) színekkel. Kár, hogy semmiféle stabilizálás nem kompenzál a kézremegések vagy a mozgás bizonytalansága ellen, pedig az elektronikus kiegyensúlyozást a hardver biztosan tudja. A sztereó hangminőség elmegy.
1080p-re váltva némi stabilizálás már besegít, de csak a főkamera esetében, melynek a vonalélessége láthatóan gyengébb. Szerencsére a színek és a dinamika a helyén marad, az ultraszéles modul viszont nem veszi fel a kesztyűt: túl kevés a felvételén a részlet, gyengébb a dinamikaátfogás és nincs semmiféle stabilizálás.
Micsoda múltidézés: akad az A32-n jack kimenet, a fülesre menő korrekt minőséggel a dinamika, a részletesség és a hangerő oldaláról, plusz FM-rádió! Hangszóróból monó egység jutott alulra, jó hangerővel, bár 100%-on zavaróan éles produktummal. 80%-ra leszabályozva még mindig korrekt a hangerő és máris átlag felettire javul a minőség, egy egész kevés méllyel és térrel. Mivel ez az A32 középszerű TFT HD panellel kell beérje, különösebb moziélménnyel ne számoljunk, ha pedig komolyabb zene- vagy lejátszóra vágyunk, azt magunknak kell beszerezni. Azért a Widevine L1 CDM védelem megvan.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!