Kamerák, multimédia
Az előlapra 16 megapixeles kamera került közepes részletességgel, de ez csak ijesztgetés, mert a 1080p videó korrekt, a hátlapi portré pedig kifejezetten jó remek élességgel, dinamikával és háttérelmosással, előrevetítve az 1/2"-es és 64 megapixeles főszenzor jó minőségét (f/1,8, PD-autofókusz, optikai képstabilizálás).
Főkamera, 64 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Most is bónusz, semmint létszükség a teljes felbontás, mindenesetre remek dinamikaátfogással, pontos színekkel és HDR hiba nélkül akár A2-es méretben is nyomtathatunk, annyi a részlet. Este viszont 4:1-es képpont-egyesítés után skáláz fel a rendszer 64 megapixelre, szóval maradjunk nyugodtan az automatika 16 megapixelén.
Hirdetés
Főkamera, 16 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kitűnő felvételeket kapunk ugyanis úgy vonalélesség, mint dinamika, expozíció és fehéregyensúly szempontjából túlzó telítettség, kiemelés vagy zajszűrés nélkül. Mondjuk az élesítés kicsit sok, a részletesség nélküle is szuper lenne a műfajátlag 12 megapixelére normalizálva. Este komolyabb zajszűrés ront egy kicsit a vonalélességen (amire az esti mód csak rápakol), mégis a középkategóriát lepipáló, jó minőségű képeket kapunk úgy expozíció, mint dinamika és színek szempontjából – ennyiért csak a Pixel 7a tud jobbat.
2x-es szenzorzoom, 16 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A jó sorozatot a minőségi zoomfotók folytatják a főkamera nagy felbontását kamatoztatva: túlélesítés nélkül jó a részletesség 16 megapixelen és remek 12-re normalizálva; simán megvan egy dedikált, 2x-es zoomkamera részletessége. Már nappal, este ugyanis kevesebb a részlet, mert pixel binning feldolgozás után nagyít a rendszer a képekbe, de naplemente után is abszolút használható a minőség.
Ultraszéles kamera, 8 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1/4"-en és 8 megapixelen az ultraszéles kamera mezei, fixfókuszos darab, mégis tiszteletre méltó részletmennyiséget kihoz belőle az F5 átlagos dinamikaátfogással, pontos színekkel és valóban széles látószöggel. Az esti helyzet kétlaki: vagy visszafogottabb dinamikával és közepes részletességgel kapunk teljesen használható, de nem kiemelkedő képeket, vagy az éjjeli móddal tudunk javítani a dinamikán, brutális zajszűrés árán – szerencsére ez megkerülhető, lásd lejjebb.
Makrók, 2 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Felesleges kellék a kis felbontású és szűkös dinamikájú makrókamera hátul (f/2,4, fixfókusz) – a 2x-es nagyítású közelkép sokkal jobb a főkamerától, inkább ezt kellett volna használnia a makró módnak.
Google Kamera (1. sor: főkamera, 2.: ultraszéles)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A legtöbbet a fotós szettből a módosított Google Camera hozza ki: csúcsminőségű felvételek készülnek a főegységgel túlélesítés nélkül, egy kis extra dinamikával és telítettséggel. Este is remek a helyzet kis fátyolossággal a széleknél, de az ultraszéles kamera az, amely a legtöbbet profitál. Már nappal jobb a dinamika és a részletesség a sarkokat is beleértve, este pedig egyszerre van meg a jó dinamikaátfogás, expozíció, fehéregyensúly és részletesség, hogy kiváltsa a Xiaomi gyári szoftverét.
A Google Kamera jelentkezik akkor is, ha 4K 60 fps videót vennénk fel, mert azt az F4-gyel és az F5 Próval ellentétben a tesztkészülék nem kínálja fel gyárilag. Pedig az F5 hardvere is elbírja, és akadásmentes, gördülékeny, részletes videókat ment, bár úgy tűnik: csak optikai képstabilizálással, elektronikus rásegítés nélkül, így kissé izgága mozgás közben a felvétel.
A gyári szoftver 4K 30 fpsnél az elektronikus stabilizálást is bekapcsolja, hogy a jó dinamika és részletesség mellé kiegyensúlyozottabb legyen a felvétel – persze egy iPhone Prónál darabosabb, szóval maradt a csúcskategóriának előnye. Jó az esti minőség is, bár éles fényforrásra irányítva vibrál egy kicsit a kép, ennek egyébként az elektronikus mozgáskiegyensúlyozás az oka, és ha nem mozgunk, kiküszöbölhető.
Az ultraszéles kamera 1080p-n ragadt, így jóval gyengébb vonalélességgel dolgozik, az első felvételem pedig valamiért borzasztóan szaggatott lett. Az itt mellékelt második viszont nem dadogott: sőt: jófajta képstabilizálással rögzült a valóban széles látóterű videó, csak fair dolog megemlíteni a korábbi hibát. Az biztos, hogy az F5 remek fotós és elég jó videós képességeket nyújt a 200 ezres ársávon belül maradva, hogy hacsak nem létkérdés a csúcsminőség és a nagy optikai zoom, a legtöbbeknek elég legyen ez a minőség.
És akkor ott a fényes, éles AMOLED panel HDR10+ és Dolby Vision támogatással, hogy a 4K 60 fps és nagydinamikájú videók is hibátlanul fussanak, Widevine L1 CDM védelemmel. Szépen szóló sztereó hangszóró passzol hozzá jó hangerővel és 90%-tól lefele torzítás vagy zörej nélkül. Mondjuk a közép- és magas tartományokra került a hangsúly, mélyekből nagyon keveset kapunk. Megvan a jack kimenet, és régi fülesünkre minőségi, dinamikus, részletes hang jut, Dolby Atmos támogatással. Az FM-rádió kimaradt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!