Nokia N95 vs SE K850i - 5 megapixeles csata

Na, akkor a képek

A fotók mindig ugyanott, ugyanolyan beállításokkal készültek. Első pillantásra látszik, hogy a Nokia optikája kicsivel nagyobb szöget fog be, több minden fér rá a képre. Hogy ez jó-e, vagy rossz, az mindig az adott helyzettől függ. Az exponálási idő mindkét modellnél villámgyors, a képek mentésén azonban mindketten igen sokat tökörésznek, ebben - ha hajszállal is - a Nokia gyorsabb, de 5 megapixeles fotót letárolni már húzósab feladatnak tűnik a mobilgyártók számára. Jogos a közbevetés: nyilván itt sokat számít a memóriakártya sebessége is, hiszen mindkét eszköz alapesetben a bővítőlapkára szeretné írni a képeket, ám miután ugyanazt a kártyát használtuk mindkét telefonban, ezért ez nem okozhatott esetünkben eltérést.

Balra a Nokia, jobbra a Sony Ericsson alkotása. Kattintásra jön az eredeti méret

Hirdetés

Lássuk az első képet (fent), amely napos környezetben készült. Gyakorlatilag automatikus üzemmódban ment mindkét készülék, ám kiválasztottuk a "napfényes" környezetet, hogy autentikusabb végeredményt kapjunk. Az eredmények közötti különbség jól látható: a K850i színei sokkal teltebbek, élénkebbek, a Nokia annyira komolyan vette a napfényt, hogy a fotón inkább felhősnek tűnik az idő. A finnek szokásuk szerint a részleteket is jobban mossák, bár ebben a szempontból nem sokkal marad le a K850i sem. Mindkét képre jellemző az is, hogy a sarkokon az élesség nem kifogástalan, az N95 esetében ez a probléma az eslő szoftververzióknál hatványozottaban jelentkezett, a mostani képeken már kevésbé figyelhető meg, mint a Sony Ericsson esetében. Így aztán nem kizárt, hogy ezt majd a japán-svéd gyártó is javítgatja egy kicsit.

Balra a Nokia, jobbra a Sony Ericsson alkotása. Kattintásra jön az eredeti méret

A következő alkotás sötét témát célzott meg, de erős háttérfénnyel. Arra voltunk kiváncsiak, hogy ez mennyire zavarja meg a készülékeket. Természetesen sikerrel keltettük a zavart, egyik eredmény sem nevezhető kielégítőnek. A Nokia erősnek ítélte meg a fényt, ezért nagyon besötétítette a közelebb eső növényeket, leginkább csak a kontúrok kivehetőek. A Sony Ericsson sem járt jobban, ez a készülék több fényt engedett az optikába, amelynek az a következménye, hogy a virág ugyan jobban látszik, ám a kép többi része túlexponálttá vált. Itt azonban lehet játszani a beállításokkal, ha a fénymérés módját megváltoztatjuk, ugyanis ha a középre súlyózás helyett a teljes téma összfényét vesszük alapul, akkor jobb eséllyel tudják a készülékek eldönteni, hogy mennyire érdemes sok fényt engedni az optikába. Ez a téma azonban jó eséllyel egy normális kompakt gépet is megkavart volna, ilyenkor elvileg szemből is vakuzni kellene, de a Nokiánál ez mondjuk alapból esélytelen a harmatos segédfény miatt, a Sony Ericsson pedig nem hajlandó akkorát villantani, mert világosnak ítéli meg a környezetet.

Balra a Nokia, jobbra az Sony Ericsson alkotása. Kattintásra jön az eredeti méret

A harmadik próbatételt egy felhős, viszonylag kietlen téma testesítette meg. Az Árkád előtti terecske fotózásánál elég jól kijött, hogy az égbolt világossága és a burkolat sötétje között nem tudták igazán megtalálni a készülékek az arany középutat. A Sony Ericsson kicsit barnított (mindkét telefonnál a "felhős" üzemmódot használtuk"), az égbolt ennek ellenére jobban beégett, mint a Nokia által produkált fotó esetében.

Részletek az eredeti méretű képekből, balra a Nokia, jobbra a Sony Ericsson.

Ennek ellenére az N95 bukott el több részletet, érdemes megnézni a padok körüli területet. A képzaj mindkét fotón durván sok, de az N95-nél ehhez még szoftveres elmosottság is kapcsolódik, itt a kép alján található vízösszefolyókara érdemes vetni egy pillantást. Így hiába a Sony Ericcson kissé művi barnasága, és a furcsa színű égbolt, ennél a képnél a K850i jött ki győztesen.

Balra a Nokia, jobbra a Sony Ericsson alkotása. Kattintásra jön az eredeti méret

Van még egy, felhős, de összességében sokkal világosabb környezetben készült fotónk. Az igen megkapó épült lőtt parkoló Wartburg személygépjármű köré komponált alkotásnál a Nokia első ránézésre kontrasztosabb, jobb képet csinált, a K850i-hez képest kissé fakó, fátyolos fotót produkált. Ám érdemes megnézni mindkét felvételen a járda murvás részét, ahol jól látható, hogy a finn képelmosás itt is felütötte a fejét, és bár a jó NDK verda rendszáma már nincs is annyira közel a fotó széléhez, könnyedén észrevehető a különbség. Valamit valamiért, a K850i képe megint zajosabb, de rajzosabb is. Ráadásul némi színtorzulás is jelentkezik a kocsi orra körül, oda nem illő barnás foltok láthatóak, pedig a keletnémet ipar remeke nem volt ennyire leharcolt állapotban.

Részletek az eredeti méretű képekből, balra a Nokia, jobbra a Sony Ericsson.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények