Hirdetés

Ninebot Kickscooter E2 - őszintén, tömören

Belépő szintű ajánlat a Segway gyártójától, ami ugyan nem ígér sokat, de azt mind képes teljesíteni különösebb meglepetések nélkül.

Menettulajdonságok, app

A specifikáció szerint egy alaphangon 250 wattos motor hajtja az első kereket, amelynek csúcsteljesítménye 450 watt lehet. Ez kapásból kevesebb, mint amit a versenytársak hirdetnek 350/500 wattos értékekkel, éppen ezért a végsebesség sem éri el a 25 km/h-t, 20 km/h-nál áll meg a szédítő sebesség. Viszont az a nagy helyzet, hogy más rollerekkel ellentétben a Ninebot ezt mindig tudja is. Hidegben is, 90 kilogrammnál nehezebb utassal is, bizonyos szintű emelkedőkön is (nyilván van az a meredekség, amikor nem jön össze). Ráadásul nem csak ferihegyi futópálya hosszúságú egyenesekben tud felgyorsulni vállalható tempóra, hanem relatív dinamikus, nyilván nem fogja elforgatni még a 8 inches kereket sem a teljesítmény, de nem lesz egy ványadt, erőlködő, kelletlenül kínlódó valami.

Hirdetés

[+]

Nyilván a menetkomfort tömör abroncsokkal és mindennemű csillapítás nélkül pont olyan, mintha az ember a valagát húzná végig az összes úthibán közvetlenül, de ez a műfaj sajátossága. Stabilitásban és irányíthatóságban viszont nagyon kellemes társ a Ninebot, még ha nem is lesz egy sebességdémon. A 25 kilométeres hatótáv akkor van meg, ha a kettes fokozatban nyomulunk, ami maximum 15 km/h-t engedélyez, ha kihozzuk belőle a maximumot, akkor inkább 15-20 kilométerre lehet felkészülni. Az aprócska töltőnek van hátránya is: a teljes töltési idő 7 és fél óra.

[+]

A gépezet Bluetooth segítségével tud telefonnal kommunikálni. Kickscooter by Segway az app neve, de túl sok extrát nem fog nyújtani, amit tud, azt is angol nyelven tudja. Van benne lezárási lehetőség, az így eltolt roller csipog és nehezen mozgatható, de egy 14 kilós gépet akárki a hóna alá csap. Át lehet állítani a mértékegységeket, meg lehet adni, hogy ellökésre induljon csak be a motor, be lehet kapcsolni a rekuperációt. Ez volt az ötösfogatból az egyetlen olyan roller, ahol lehetett érezni, hogy az enyhe lassítás tényleg csak motorfékkel történik, a hátsó dobfék csak komolyabb rántásra lép működésre, viszont kimondottan hatékony.


[+]

Összegzés. Nem azért szerettük ezt a rollert, mert mindennél gyorsabb, erősebb, jobban rugózik, vagy tovább megy el egy töltéssel. Ezen paraméterek alapján az E2 a kategória legalján kéne üldögéljen. Azért szerettük, mert egy átgondolt szerkezet, ami pontosan azt hozza, amit ígér, ezt pedig szélsőségesebb körülmények között is teljesíti. A történetben az a szomorú, hogy ezen az árszinten ez a ritkább: az ötösfogatban szereplő összes roller jóval kevesebb lendülettel és erővel dolgozott hűvösebb időjárásban, rosszabb volt a hatótáv az ígértnél és mindegyik kapcsán volt valami kreténség a béna kitámasztó, a nem megerősített hátsó sárvédő, az ostoba helyen levő töltőcsatlakozó, a könnyen túlmelegedő motor, vagy a rosszul kialakított kormányszög kapcsán. A Kickscooter E2 viszont azt hozta, amit hoznia kellett, nem vártunk tőle sokat, de egyetlen paramétere kapcsán sem csalódtunk, mert amit vállalt, azt be is tudta tartani. Ez egy “last mile” roller, vagyis nem ingázásokra találták ki, hanem arra, hogy az ember fel tudja dobni a tömegközlekedésre, vagy a kocsi hátuljába, aztán a város széléről érje el a célállomását. Erre tökéletesen megfelel, nem váltja ki mindenkinek a buszozást, nem váltja ki mindenkinek az autózást, nem alkalmas dombosabb terepre, sőt. Egyáltalán nem alkalmas terepre ezekkel a kicsi kerekekkel, de rövidebb utakra, amolyan szaladgálós rollernek tökéletes. Őszintesége, átgondoltsága és praktikuma miatt érdemel tőlünk egy plecsnit.

Ninebot Kickscooter E2

Előzmények