Fedélzeti rendszer
Ha valahol, akkor ezen a ponton nagyon lehet érezni, hogy ez egy kínai cucc. Teljesen megvolt a másodvonalas kínaitelefon feeling, hogy hardveresen a komponensek adottak, benne van az akku, a motor, a kijelző, de a szoftvernél félmunkát végeztek és/vagy nincs elég tapasztalatuk. Kapásból maradtak nem lefordított menüpontok, ami egy kínai B-vonalas telefonnál még csak-csak elmegy, de egy tizenmilliós autónál már ciki, a vezető előtti kijelzések például egy mukkot nem tudnak magyarul. A rendszer sebességére nincs panaszom, de az intelligenciája nagyon szedett-vedett, a klíma menüpont például balra tolt négy gombot kínál egy óriási felületet kihasználatlanul hagyva, az akkumulátor állapotáról óriási rajzok informálnak feleslegesen, a beépített Here Maps pedig olyan, amilyen, semmiféle online kapcsolata nincs, szóval a forgalmi információkkal nem tud dolgozni.
Hirdetés
Van táblafelismerés, ami egy ötéves kissrác szintjén működik. Nézd, ott egy 70-es tábla! Oké, kirakja a piktogramot az orrunk elé, aztán mindegy, hogy volt-e kereszteződés, várostábla, onnantól 70 egészen addig, amíg nem jön egy másik tábla. Ha ez véletlenül egy feloldótábla, akkor arra is rácsodálkozik, kirajzolja nekünk egy ideig, de aztán tök tanácstalan azügyben, hogy mostantól mi is a sebességhatár. Ez azért kretén, mert a Here Maps mondjuk pont tudja, akár össze is dolgozhatna a két rendszer.
A klimatizálás az alsó sor két csücskében babrálható (ventillátor fokozata és hőmérséklet). Ehhez képest ez is tök bináris, tök hideg volt, amikor indultam vissza Pestre, feltekertem 22 fokra, hogy hamar meleg legyen. Lett is, szóval visszaraktam 21-re, mire bekapcsolt az AC és elkezdte lökni a hideget. Nem erre vágytam, arra vágytam, hogy csak kicsit kevésbé melegítsen, de vagy fűt minden nyíláson, vagy hűt. Nade. Ha az ember amúgy is telefonnal navigál, esetleg zenét hallgat, vagy mondjuk telefonál, akkor oprendszerfüggő módon vagy az Android Auto, vagy a CarPlay lesz a barátja. Vittem is kábelt (USB-A végződésűt, hiszen csak azon át megy a kommunikáció, holott a Type-C már csak azért is jobb lenne, mert kicsivel nagyobb feszültséggel lehetne tölteni a telefont), összedugtam, fel is tárult a jól ismert felület, levezettem a Balatonhoz, megaludtam, másnap jöttem volna vissza… és hiába dugtam össze ugyanazzal a kábellel és ugyanazzal a telefonnal, azt mondta az MG ZS EV, hogy dugjam be a kábelt. A telefon pedig jelezte, hogy részéről megtörtént az Android Auto csatlakozás. Restart minden, de nem javult meg.
Szóval. Itt van egy tágas, mondjuk kedvesen, hogy joviális kinézetű, ártalmatlan formájú, normál emberek számára kellően dinamikus, ehhez képest relatív takarékosan fogyasztó, egész korrekt hatótávú villanyautó olcsón. Mármint mihez képest, ugye, de a többiekhez mérve mondjuk olcsó. És használható. Megy, gyorsul, villog, dudál, kanyarodik, egy csomó dolog átlagon felüli (ajtóhangok, belső burkolatok, az ülések is teljesen rendben vannak), de amikor az ergonómiához és a szoftverhez érünk, akkor megbicsaklik az addig pozitív benyomás. Nem csak a UI kesze-kusza mivolta, a nem lefordított menü, vagy a felesleges kapcsolók okoznak csalódást, de a telefonos konnektivitás is bizonytalan, a sávtartó és a ráfutásgátló túlmozgásos, az auto holdban semmi intelligencia nincs, az elektromos kézifék pedig magától old, ha előre indulunk (mint minden normális autóban), rükverc esetén nem. Miért? Nincs első radar, nincs holttérfigyelő, esőérzékelős ablaktörlő, csak kétállású az ülésfűtés (viszont úgy fűt, mintha ráülnénk egy készülő tojásrántottára), bináris a klimatizáció, egyszóval azt lehet érezni, hogy ezzel még kellett volna egy kicsit dolgozni. Nem sokat, nem is okvetlenül új alkatrészekkel, hanem szoftveresen. Sebaj, hát majd talán egy frissítés megoldja — de sajnos ez nem egy vadiúj modell, már rég meg kellett volna oldani.
Ettől még autó. Vannak tagadhatatlanul kellemes tulajdonságai, főleg az árcédulára tekintve. De újra itt a kérdés: akinek van 12-14 milliója egy vadiúj elektromos városi crossoverre, annak lehet, hogy lesz 15-17 milliója egy olyanra is, amelynél a fenti kellemetlenségek nem adódnak. Viszont ez egy SAIC termék, ugyanabból az országból jön, mint a talán legnagyobb veszélyt jelentő BYD. Ha a BYD bele tud menni az árversenybe, akkor a SAIC is képes lesz ugyanerre, bőven adott a lehetőség, hogy a következő MG SUV ennél egyrészt jobb, másrészt még kedvezőbb árfekvésű lehessen. Hogy egyébként 2017 óta miben tudtak előrelépni, az hamarosan kiderül, mert a következő autó az MG 4 lesz szűk egy hónap múlva, szóval ha lehet, akkor az MG ZS EV nem csillapította a kíváncsiságom, inkább még jobban felpiszkálta azt.
Bog