Hirdetés

MG5 menetpróba

Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Hirdetés

Fedélzeti rendszer

Az MG5 fedélzeti rendszerének logikáját ismerjük az MG4-ből és a ZS EV-ből is, de azért ez mégsem ugyanaz a megoldás. Egyrészt nem tud magyarul, ami talán elriaszt pont néhány olyan, talán idősebb vásárlót, akik egy elektromos kombit vennének. Ez egyébként azért érdekes, mert a menürendszer elemei kottára ugyanazok, mint a másik két modellnél, nem létezik, hogy ugyanazt a txt fájlt ne lehetett volna az MG5 agyába is bemásolni… és engem az ilyesmi bosszant a leginkább nem csak a kínai telefonoknál, de a jelek szerint most már a kínai autóknál is: a szoftver mindig sokadrendű, miközben manapság már ez (is) adja el az autót.


[+]

Viszont most is adott a CarPlay és az Android Auto — de most is csak kábelen. Egy USB-A és egy Type-C csatlakozó van a középső pult alatt, de csak az előbbi alkalmas adatátvitelre. Érdekes módon az MG5-ben levő kijelző érintésérzékelése több szinttel jobb, mint az MG4 rezisztívnek tűnő megoldása, itt lehet rendesen görgetni. Már kiosztottunk két pofont a manuális klíma és annak kezelőfelülete kapcsán, de kicsit morognék a hátsó kamera színvonalán is (ebben már Comfort szinten van, az MG4-ben csak radar), mert az egy dolog, hogy nem túl szép a képminőség, de a felrajzolt segédvonalak nem sokat segítenek, mert szélesebbnek mutatják a torz képen az autót, mint amekkora az a valóságban. Szintén szomorú, hogy első szenzoraink annak ellenére nincsenek, hogy tábalfelismeréshez való kamera (23%-os hatékonysággal) és a tempomathoz szükséges radar ott van a kocsi orrában, szóval elnézést, bocsánat, de mennyire lett volna óriási feladat ezeket bevonni a parkolási manőverezésbe?


[+]


[+]

Ha a klímapanelt kiveszem a képletből, akkor igazából a fedélzeti rendszer korrekt. Például remek részletességű statisztikát mutat az akkumulátor állapotáról, a töltés helyzetéről, még a 12V akkut is monitorozza. A zene jöhet USB-ről és Bluetooth-on át is, kapcsolgatható az ajtók záródása és a lámpák működése, ha pedig a távolból is akarjuk nyaggatni a kocsit, akkor van app, amit a kijelzőre rajzolt QR-kóddal tudunk összekötni az autóval. Itt a szokásos dolgokat fogjuk találni (nyitás, zárás, hűtés, fűtés, pozíció, útvonalterv, akku állapota), néha kicsit sokat kell várni a válaszra, de alapvetően működik. Viszont azért érezhetően lenne még feladat a fedélzeti rendszer kapcsán, például a TA funkció (közlekedési hírek) detektálása a rádiónál ugyan megvan, fel is ugrik egy ablak, hogy most zajlik a bemondás, de azt hiába okézzuk le, addig ugrik fel folyamatosan, amíg le nem ment a közlekedési blokk a csatornán. Úgyhogy inkább kikapcsoltam az egészet a francba.


[+]

Magam sem gondoltam volna, de az MG5 a leginkább barátságos MG a jelenlegi elektromos kínálatból. Lehet, hogy ebben benne van, hogy kicsit régimódi és még nem akar egy techie-paradicsom lenni, a boomer fejemnek pedig ez szimpatikusabb, de inkább arról van szó, hogy mindazok a vezetéstámogató és egyéb funkciók, amik mondjuk az MG4-ben kvázi kikapcsolhatatlanul megvannak, azok itt egy gombbal kiiktathatók és egyébként sem akarják átvenni az autó fölött az uralmat. Az is benne lehet, hogy nem vagyok a SUV-ok nagy barátja és jobban értékelek egy klasszikus, rendesen pakolható kombit, esetleg az is befolyásolja a véleményem, hogy ez az autó mindennemű feltűnés nélkül van jelen a forgalomban, egyedül egy 50-es bajszos tag nézte meg jobban, aki egy Astra Classic kombiból szállt ki. Pont ő a célcsoport. Meg a jelek szerint kicsit én is, a Luxury felszereltségben meglévő digitális klíma és 360 fokos kamera nagyon kéne ebbe az autóba, de amúgy ezen az áron… igazából konkurens nélkül létezik. Más kérdés, hogy akar-e bárki is olcsóbb árfekvésű, elektromos kombit kínálni, vagy mindenki lemondott már arról, hogy az európai piacon a SUV-okat övező őrület mellett ezeknek van bármi esélyük. Az MG-nek sok dolga van még a szoftverrel, sok dolga van még a különböző felszereltségi szintek értelmes kialakításával és persze érdekes lesz majd, hogy 4-5 év múlva mennyire bizonyulnak tartósak ezek az autók, de amúgy az irány nem rossz, csak nagyon a nyakukra fog nőni a BYD (és még egy sereg más kínai gyártó). Az viszont látszik, hogy annyit már elértek, hogy a tradícionális gyártók is elkezdtek engedni az árból, most mintha megint lenne árverseny az e-autók piacán (amiben vastagon benne van, hogy nem annyira kapkodják ezeket a vásárlók). Őszintén szólva az MG5-tel minden hülyesége mellett is együtt tudnék élni.

Csak az ülés ne nyikorogjon.

Bog

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Előzmények

  • MG4 menetpróba

    Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

  • MG ZS EV menetpróba

    A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.