LG G8X - kettőn áll a vásár

Mióta az LG mobilos részlege már nem megkerülhetetlen szereplő a piacon, a koreai cég egyre inkább teret enged a kísérletezésnek. A G8X és a másodlagos kijelző is jó példa erre.

Multimédia

Két kamerát kapott a G8X hátulra, plusz egyet előre. Ez utóbbi 32 megapixeles felbontású, ami elég soknak tűnik, de ettől nem lesz kimondottan különleges, elég gyengécske a dinamikatartomány, meglehetősen fakóak az önarcképek, ráadásul ez egy quad-Bayer szenzor, tehát alapesetben 8 megapixeles fotót csinál, de autofókusz nélkül, ami sokszor meglátszik az eredményen. A hátsó páros esetében sokkal jobb a kínálat, a normál látószögű modul 12 megapixelen dolgozik, F/1,8-as apertúrával és PDAF élesítéssel, a másik kameránk pedig 13 megapixeles felvételeket képes készíteni, ez ultra széles látószögű (9 mm ekvivalens), itt F/2,4-es az apertúra, ami már előrevetíti azt, hogy gyengébb fényviszonyok között nem lesz okvetlen ura a helyzetnek.


[+]

Viszont van egy dolog, amiben a G8X eléggé meg tudja lepni a mezőnyt, ez pedig a videózásnál dolgozó optikai és elektronikus stabilizáció, ami tényleg elsőrangú, kétféle módban működik, van a “steadycam” mód, ami finomabban, elsősorban az optikai stabilizációra támaszkodva dolgozik, már ez is elég ügyes, de erre még rá lehet tolni egy extra stabilizációs réteget is, ami már elektronikusan és a gyroszenzorra alapozva, a nagylátószögű kamera képének szűkítésével operál. Az ultraszéles látószögű modul amúgy nem kapott optikai stabilizációs megoldást, bár ott a látószög miatt egyébként is kevésbé látszanak a bemozdulások. De talán a fotókkal érdemes kezdeni, az alábbi képcsokor ugyanazt a témát örökíti meg automatikus (és témafelismerést alkalmazó) módon két látószöggel:

Ahogyan sejteni lehetett, a nagylátószögű modul mögött dolgozó szenzor sötétben jóval gyengébb, de nem teljesen vállalhatatlan, valamivel jobban teljesít, mint általában az ilyen látószögű kamerák. Ám akkor van igazán elemében, ha tökéletesek a fényviszonyok, ebben az esetben hasznos társa a főkamerának, mert bizonyos témáknál nagyon jól jön, hogy van ilyen opciónk, noha a vonalélesség lehetne jobb. Az elsődleges optikánk sokkal frankóbb, itt a dinamika, a vonalélesség és a fókusz is rendben van, ha nem is kiemelkedően jó. Ha eljő az este, akkor ez sem brillírozik, de jóval potensebb, mint a kevésbé használható nagylátó, van ugyan direkt éjszakai mód is, ám itt nincs mindenféle AI-trükk, amivel kézből is értékelhető eredményt érhetünk el, ha normális(abb) fotóra vágyunk, akkor vigyünk állványt. Közelképeknél sem brillírozik a termék, de azért itt is képes hozni egy szintet, csináltam egy kis galériát ezekből is, szem előtt tartva, hogy az átlagember mikor használja legtöbbször a makró képességeket:

Viszont van professzionális mód, ami engedi a DNG fájlok mentését, illetőleg egy csomó egyéb paraméter is módosítható. Ilyen a záridő (1/3200 és 30 másodperc(!) között), az ISO (50 - 3200), a fehéregyensúly (2400 és 7400 K között), a fókusz és az EV (+2 és -2 között), plusz mindezek mellett van egy ikon, ami mindig az automatika által javasolt értékekre állítja az összes opciót, hogy ebből indulhassunk ki. Ezen felül van egy “Graphy” nevű szűrőcsomag, ami különböző témákhoz állítja a fenti paramétereket, ezzel segítve, hogy a helyzetnek megfelelő beállításokkal vágjunk neki a fotózásnak. Akad mozgáskövető fókusz, vízszintező, de van AR fotózás (egész vicces) és GIF készítési opció is a szokásos timelapse, vagy panoráma mód mellett.

[+]

Videónál a 4K a maximális felbontás 60 fps mellett, de ott akkor nincs HDR mód, ha bekacsoljuk a szuperstabit, akkor viszont változik a látószög, mert alapvetően a széles látószögű lencsét veti be a rendszer, csak szűkebb látómezővel, a másik kamerából (is) származó adatok alapján, itt Full HD a maximum. Ezért ez is szétesik csúnyán esti környezetben, ott inkább a “sima” OIS-re kell támaszkodni, nappali fények mellett viszont nagyon ütőképes is lehet a végeredmény, de a nagyon durva mozgásoknál (mint a lenti futás) már elvérzik. 4K-ban amúgy maximum 6 percnyi anyagot lehet egy szuszra rögzíteni, gyaníthatóan a melegedés megelőzése miatt.

Viszont remek hangot is rögzít a videó a termék mellé 24 bitben, sztereóban. Extra bónusz, hogy lehet csinálni ASMR videót is, ez számomra értelmezhetetlen ugyan, de a G8X kínál ilyen opciót, amit főleg a remek hangfelvételi képességeinek köszönhet. Amúgy a diktafonnál is külön van ASMR üzemmód, ha csak a hang kell, de a kép nem.

Mindezek mellett van manuális videózási opció is, állítható a fókusz (ami lehet tárgykövető is), az ISO, a fehéregyensúly, ez a lehetőség általában hiányozni szokott más csúcsmodellekből.

[+]

Zenei vonalon amúgy is erős a cucc, egyrészt kihangosítva is megdöbbentően jól szól, van benne FM-rádió, a 3,5 mm-es jackre jutó hang pedig kétségtelenül a piac egyik legjobbja, 32 bit / 192 kHz-es, a Meridian által hangolt és a DTS X-et is bevető Quad-DAC nem viccel. Hangos, telt, részletgazdag, mindenféle módon equalizerrel paraméterezhető a zene, ami a fülünkbe jut, talán nem is baj, hogy nem csomagoltak a termék mellé valami közepes headsetet, mert egy highend fülessel tényleg élmény a G8X-et hallgatni. Ha pedig a vezeték nélküli megoldást preferáljuk, akkor az apt X HD szabvány garantálja, hogy Bluetooth kapcsolaton keresztül se legyen hiányérzetünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés