Hirdetés

Kia EV6 menetpróba

Kifejezetten izgalmas formatervű, korszerű elektromos autót hozott a Kia, amit már a Hyundai-jal közösen fejlesztett padlólemezre építettek.

Teljesítmény, vezetés, futómű

Térjünk viszont rá a talán izgalmasabb dolgokra. Teljesítmény szempontjából úgy alakul a történet, hogy az 58 kWh-s (nettó) akkumulátorcsomag esetén 177 illetve 235 lóerő áll a vezető rendelkezésére, attól függően, hogy csak hátul hajt a kocsi, vagy mind a négy kerék az aszfaltra viszi a lovakat. Ugyanez a koncepció a 77,4 kWh-s változatnál is, ott 228 vagy 325 lóerő szabadul el, a később, várhatóan 2022/23-ban érkező GT verzió pedig 585 lóerővel kápráztatja majd el tulajdonosát (mellé alig több mint 3 másodperces 0-100-as gyorsulással). Ennek megfelelően sosem fogja azt érezni a sofőr, hogy nincs elég erőtartalék a verdában. Hihetetlenül reszponzív a rendszer, gyorsan reagál a kormánymozdulatra, az elektromos autóknál megszokott azonnali és konstans nyomaték pedig minden élethelyzetben garantálja a biztonságos közlekedést, akár városon belül, akár várostáblán túl. A menetpedál érzékenysége rendben van, a féknek viszont van egy pici útja, amikor még gyengén fog, de szerencsére utána sem fejeljük le a szélvédőt, szépen lehet szabályozni a fékerőt.


[+]

A vezetési élményt az 53/47 arányú tömegelosztás és az alacsony súlypont segíti, elöl és hátul is független a futómű, ami merev, stabil. Nyilván nem egy sportautó, de az IONIQ 5-nél például mindenképpen keményebb. A legkomfortosabb választás a 19”-es felni, a legdögösebb pedig a 21”-es, de a mérettel fordítottan arányosan változik a kényelem, mert a magyar utakon a nagy keréktárcsák bizony minden úthibát megéreztetnek, plusz nyilván a gördülési zaj is magasabb lesz. Rendelésnél be lehet pipálni, hogy egy gombnyomásra (pontosabban érintésre) űrhajós hangot adjon ki magából az EV6, de ez maximum gyalogosfigyelmeztetésre lesz jó, mert nagyon idegesítő mindig ezt a visítozást hallgatni. A szélzajtól nem fogunk megőrülni, inkább autópályatempónál erősödik csak meg, ám akkor sem lesz zavaróan hangos.


[+]

Nyilván 2022-ben már nem lehet egy ilyen árazású és ilyen technológiájú autóból kihagyni a különböző vezetést segítő asszisztens szolgáltatásokat sem. A teljesség igénye nélkül a parkolást például 360 fokos panorámakamera segíti, az oldalsó kamerák ráadásul visszapillantóként jelennek meg a sofőr előtti kijelzőt, parkolásnál pedig a padkára szegeződik a képe. Erre mondják, hülyebiztos. Ha pedig véletlenül nem figyelünk útközben, akkor a vészfékező asszisztens is azonnal bekapcsol, mielőtt még beledurrannánk az előttünk haladóba. Van sávelhagyás figyelmeztetés, sávtartás, adaptív tempomat, kocsisor elindulás figyelmeztetés, táblafelismerés, lényegében minden, ami apró lépésekkel segít közelebb érezni magunkat az önvezetés világához. Olyannyira, hogy kettes szintre már képes az EV6 is, de állítólag felkészítették a hármas szintre is, hiszen autópályán már önálló sávváltásra is képes, plusz kulccsal tud ki- és beállni merőleges parkolóhelyekre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Kia Niro EV 2022 menetpróba

    Annyira alapos ráncfelvarrás a Niro friss verziója, hogy az már kvázi egy új modell. És előnyére változott.

Előzmények

  • Mindenki elektromos hajtásra vált

    Mármint kizárólag. Sorban jelentik be a márkák, hogy felhagynak a belsőégésű motorok fejlesztésével, számos gyártó pedig már kitűzte a dátumot a pusztán elektromos hajtású modellpaletta értékesítése kapcsán is.

Hirdetés