Kia EV6 menetpróba

Kifejezetten izgalmas formatervű, korszerű elektromos autót hozott a Kia, amit már a Hyundai-jal közösen fejlesztett padlólemezre építettek.

Belső, infotainment rendszer

A belteret egyértelműen a kormány mögött induló és a középkonzolon végigfutó panel uralja. A panel nem egy széles kijelzőt jelent, hiszen van egy képernyő (12,3”) a sofőr előtt és középen is, ám az mindenképpen szerencsés, hogy a Hyundai modelljével ellentétben fekete a keret. Egyszerűen esztétikusabb így a sötét nézet. A digitális műszeregység témája a vezetési módtól függően változik egy kicsit, a közepén pedig a legfontosabb adatokat jeleníti meg a rendszer. A kétküllős kormánykerék mostanság menő, több autógyártó is alkalmazza, erről eszünkbe juthat a régi Skoda 100/120-as, tehát a retro érzést is kipipálta a vállalat, bár aligha ez volt a célja. Maga a kormány jó fogású, felszereltségtől függően pedig akár fűthető kivitelt is lehet választani, szerencsére a fűtőszálakat végig elvezették alul és felül is. A jobbján és a balján is találunk füleket, ezzel a visszatöltés mértékét lehet szabályozni. A kormány multifunkciós, egy gombnyomással ki lehet kapcsolni a sávtartót, a sávváltás segítőt, vagy aktiválható az adaptív tempomat is.


[+]

A KIA fedélzeti rendszere mindenképpen az élmezőnyt erősíti, pláne úgy, hogy 4G-s adatkapolcsattal rendelkezik, ám az internetet nem tudja WiFi-n keresztül osztani. Hogy jó szájízzel záruljon majd ez az oldal, gyorsan elsütöm az egyetlen negatívumot; az Apple CarPlay és az Android Auto is csak vezetékesen támogatott, ami köhömm, azért egy ilyen, technológiai szempontból is magas szintű kocsinál nem örvendetes, de legalább stabil. A csatlakozás normál USB-A-n keresztül történik, ám van még egy USB-C mellette, plusz szivargyújtó is, az első ülések háttámláinak oldalába pedig még két USB-C-t építettek, hogy az utasok se maradjanak közösségi oldalak nélkül, ha netalántán merülne a telefonjuk.


[+]

A menürendszer bőséges, sok funkciót el lehet elérni, ám csak érintéssel, fizikai gombokat ne keressünk. Vagyis kereshetünk, de nem fogunk találni. A legizgalmasabb ikon az EV, itt láthatjuk a fogyasztást, a hatótávot, de ami hasznosabb, ebben a szekcióban ütemezhető a töltés és a célhőmérséklet is, ha ugyanis megvan a napi rutin, miszerint mi mindig reggel 7-kor indulunk a munkába, akkor addigra már képes felfűteni a belteret az autó. Mivel a tesztmodell Power csomagot is kapott, így az energiaátvitel beállítások fül is elérhető, ahol megadhatjuk, hogy más autók vagy eszközök töltése, üzemeltetése esetén meddig engedje merülni az EV6-ot a rendszer, ez 20 és 80% között szabályozható.


[+]

Innentől jönnek a szokásos alkalmazások. A Térkép (TomTom) és Navigáció fül alatt a Kia a világhálót is segítségül hívja az útvonaltervezés során, hiszen ismeri a forgalmi információkat, így, ha nem az okostelefonos összeköttetést választjuk, akkor is nagy eséllyel elkerüljük majd a legnagyobb dugókat, bár nem olyan hatékonysággal, mintha például Waze-t használnánk. A Kia 7 évig garantálja az ingyenes frissítést (2022 második félévétől teljesen automatikus lesz ez), de ez is csak akkor érvényes, ha hivatalos szervizben végeztetjük el a javításokat. Beléphetünk és babrálhatunk a klíma, a rádió, a multimédia menüpontokba, a beállításokban pedig szórakozhatunk a beltér hangulatvilágításával, a mértékegységek kijelzésével vagy éppen a kijelző fényerejével.


[+]

Egy oldallal jobbra görgetve a Kia Live ikonra szegeződik majd a tekintetünk, aminek egy része már egy bekezdéssel előbb ismertetésre került. Itt azonnal tájékoztatást nyújt a szoftver a forgalmi adatokról, tehát ha mi taxisokat megszégyenítő helyismerettel rendelkezünk és fittyet hányunk a navira, akkor ezen információk bemagolása után a kormányt megragadva választhatjuk ki a megfelelő útirányt. Azért biztos, ami biztos a töltőállomásokat is betáplálták a rendszerbe, sőt, még különböző parkolóházak elhelyezkedését is.


[+]

És azért még egy nyalánkság maradt a végére, a Kia Connect. Az EV6-unkhoz már hozzárendeltek egy fiókot, így általánosságban tudunk írni az appról, ami Androidra és iOS-re is telepíthető. Az azonosító létrehozása után QR-kód, számsor vagy alvázszám alapján lehet regisztrálni a kocsit, utána már lényegében használható az alkalmazás, letisztult felülete könnyedén átlátható (korábban más modellnél már próbáltuk). Távolról le lehet zárni vele az autót, elindíthatjuk a klímaberendezést, láthatjuk a hatótávot, de akár magát a töltést is elindíthatjuk vagy leállíthatjuk. Drágaságunk helyzetét is nyomon követhetjük, sőt, információt gyűjthetünk a közeli bevásárlási vagy éppen étkezési lehetőségekről. Hasznos kiegészítőcsomag ez.

A központi kijelző alatt lehet vezérelni a klímát, de ami érdekes, egy érintésre a főbb funkciókhoz tartozó feliratokat is ki tudja jelezni, ami bár kompakt megoldás, de sajnos vezetés közben is néha figyelmet, letekintést igényel. A lebegő középkonzol pofás, egyedül az kritizálható, hogy rengeteg rajta a zongoralakk, ami nyilván elegáns, de vigyázni kell rá, mert hosszútávon akár a porszemek is megsérthetik majd a felületét. Pont jó helyre került az irányváltó tárcsa, plusz sok a tároló, pohártartótól kezdve könyöklő alatti rekeszig sok helyre el tudjuk rejteni a cuccokat, nem beszélve a Qi töltésre képes területről. Fontos még kiemelni, hogy az anyaghasználat összességében korrekt, vannak kopogósabb műanyagok, de ebből csak nagyon kevés van belül, a vegán bőr pedig külön dicséretet érdemel. A szélzaj is alacsony, kiváló a szigetelés, egyedül talán autópályán hallható már a gördülési zaj, de ekkora malomkerekek láttán ebben semmi meglepő nincsen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Kia Niro EV 2022 menetpróba

    Annyira alapos ráncfelvarrás a Niro friss verziója, hogy az már kvázi egy új modell. És előnyére változott.

Előzmények

  • Mindenki elektromos hajtásra vált

    Mármint kizárólag. Sorban jelentik be a márkák, hogy felhagynak a belsőégésű motorok fejlesztésével, számos gyártó pedig már kitűzte a dátumot a pusztán elektromos hajtású modellpaletta értékesítése kapcsán is.

Hirdetés