Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás

Új év, új trükkök, de van-e még varázs a mobilos csúcskategóriában?

Fotós képességek

A Honor az előlapon sokat nem variált, de nem is kellett: ilyen jó az f/2 rekeszértékű, 50 megapixeles, autofókuszos szelfirendszer önfotója normál (25 mm) és teljes látószögben (21 mm), remek dinamikával, nagyjából pontos színekkel és jó részletességgel 12,5 megapixelre binnelve. Ilyen a minőség este. Kiváló a 4K 60 fps videóminőség úgy dinamika, mint részletek, fehéregyensúly és elektronikus mozgáskiegyensúlyozás oldaláról. Érdekes, hogy a telefonon lejátszva volt egy kis csúszás a kép és a hang között, ez viszont eltűnt a klipet a YouTube-ra feltöltve és ott visszanézve.

1x-es, 2x-es, 3x-os, 6x-os és Harcourt portré

[+]

A bekapcsoló dupla nyomására villámgyorsan indul a kameraszoftver, amely minden fontos dolgot felkínál kézi fotó- és videomódot beleértve. Dedikált portrémód is akad egy sor remek példával a Harcourt arckép módot beleértve, továbbá éjjeli mód, de amúgy a többelemes, több másodperces expozíció automatikusan bekapcsol kellően sötét helyre lépve. Érdekes, hogy DNG RAW felvétel csak a főkamerával készül, amely 1/1,3”-es és 50 megapixeles szenzort használ (itt egy teljes felbontású kép), az EXIF adatok szerint 24 mm-es fókusztávolsággal.

Hirdetés

F/1,4-es és f/2-es rekesz

[+]

A rekeszérték f/1,4 és f/2 között szabályozható a profi módban – ez más, mint a szoftveres rekeszérték, ahol algoritmusosan f/16-ig lehet szabályozni. Az f/2-es példa az élesebb és kevésbé elmosott a háttér. Változás, hogy az algoritmus végre nem vág a látószögbe szűkebb 27 mm-ig. Megvan az optikai képstabilizátor, minden képpont kiveszi a részét a fókuszálásból lézeres segéddel. Akad még színspektrum szenzor és kéttónusú LED villanó.

Természetes, friss és autentikus képfeldolgozási séma

[+]

A Honor három képfeldolgozási sémát kínál: a természetes szó szerint a legtermészetesebb éles kontrasztokkal és átlagos dinamikával, a friss több HDR hatással, telítettséggel és jó, de nem kiemelkedő dinamikaátfogással dolgozik, az autentikus meg nem tudom milyen szempontból az, mert túltolja a színeket és a kontrasztokat. A friss séma az alapvető, úgyhogy minden alábbi fotó vele készült.

Főkamera, 12,5 megapixel

Remek részletességgel, nappal tolerálható, este picit sok zajszűréssel és megfelelő színekkel készülnek a színvonalas főkamera fotók. Nincs túlexponálás, nem túlzó a szoftveres élesítés, egyes képek bal oldalán a figyelmesek ugyanakkor felfedezhetnek kicsit gyengébb lencserajzolatot, ami 2x-es állásban lesz látványosabb. Igazán remek a minőség naplemente után, éjjeli módra szinte sosincs szükség, bár kontrasztokból ekkor picit sokat kapunk.

2x-es szenzorzoom, 12,5 megapixel

Van 2x-es ikon a keresőn és nappal remek, este pedig egész jó részletességgel és dinamikával készülnek az efféle nagyítású fotók, hogy érdemes legyen néha ezt is használni, ha nincs nagyobb zoomtartományra szükség. Más kérdés, hogy a lencse bal oldalán némi bizonytalanság látszik, ami a tesztkészülék egyéni hibája is lehet, este pedig nem mindig volt meg a fókusz (6., 8. kép). Ezen lehetne még csiszolni, itt tenném hozzá viszont, hogy a készülék hazai bevezetés előtti szoftvert futtatott.

3x-os teleobjektív, 12,5 megapixel

A periszkópos teleobjektív 180-ról 200 megapixelre váltott (1/1,4”, f/2,6, PDAF, OIS), az optikai nagyítás pedig 2,5x-ről 3x-os zoomra, legalábbis papíron. A 200 megapixeles példa EXIF infója alapján valójában 60 mm-es optikáról van szó, ami a főkamera viszonylatában 2,5x-ös nagyítást jelent, és ebből vág és nagyít a rendszer 72 mm-re, azaz 3x-os zoomra 12,5 megapixelen. Éppen ezért szimplán csak jó, de nem kiemelkedő a részletesség, amúgy pedig átlag feletti, de nem világverő a dinamika. A fehéregyensúly és az expozíció rendben van, a zajszűrés este észrevehető, de nem túlzó. Ilyen jó egy 3x-os makró kézzel készítve, a szupermakró mód nem használja ezt a kamerát.

6x-os szenzorzoom, 12,5 megapixel

Mivel a teleobjektív is képes szenzorzoomra, a 6x-os ikonra bökve nappal kiváló minőségű felvételek születnek ezen a nagyítási szinten, a fenti részletességet és dinamikát megismételve. Hiába fordul komolyra este a zajszűrés és az élesítés, ekkor is kellemesen jó marad a 6x-os minőség, amit kevés rivális tud megismételni. Ezért jön kapóra az 1/1,4”-en ritka nagy szenzor és működőképes a 6x-os telemakró is. Persze jól jön egy Xiaomi 14 Ultra vagy S25 Ultra második zoomkamerája is.

6x-os, 12x-es, 50x-es és 100x-os zoom

Hiába a 200 megapixel, ha a natív nagyítás csak 2,5x-ös. Úgy vettem viszont észre, hogy a Magic 12x-es állástól hardveresen megpróbálja feljavítani a részleteket, ami 12x-es és 20x-os állásban speciel működőképes, 50x-es és 100x-os állásban viszont már nem. Ilyen egy 50x-es Holdfotó.

AI Szuper Zoom felül vs. eredeti kép alul

[+]

A teszt publikálása előtt futott be egy frissítéssel a Magic7 Pro egyik legérdekesebb tulajdonsága: 30x-os nagyítás felett, európai felhőerőforrások igénybevételével elérhető Honor AI Szuper Zoom. A kameraszoftver bizonyos objektumokat, épületeket vagy természeti részleteket azonosítva feldob egy AI ikont, és erre bökve, internetkapcsolattal a kattintás után az eredeti képet a felhőben megdolgozza és az eredményt letölti a telefonra. Ez tényleg váratlanul sok részletet előcsal, viszont a dolog feljavítás helyett inkább már hozzátoldás. Éppen ezért arcok esetében nem működik, de este és sok másik téma esetében sem, tehát a felhasználása korlátozott. A Galériában ikon jelzi, ha az AI rágyúrt egy képre, és elérhető az eredetei fotó is. Fent három gyors képernyőkép demonstrálja a különbséget az eredeti és az AI zoom között, azért itt vannak meghökkentő megoldások tetőből kinövő őszi falevelekkel (1. kép) és teljesen restaurált kéménnyel (3. kép), részletesebben a dologgal külön anyagban jelentkezünk jelen teszt publikálása után.

Ultraszéles kamera, 12,5 megapixel

50 megapixeles az ultraszéles kamera is (1/2,88”, 12 mm, 122 fokos látószög, dual pixel AF), de nem is a teljes felbontás a lényeg, hanem a binning és torzításkorrekció után is a piac egyik legszélesebb látótere, amiből a videók is profitálnak. Csak a sarkoknál csökken a részletesség, máskülönben kis túlélesítés árán a vonalélesség, a dinamika, az expozíció és a fehéregyensúly is rendben. Este témája válogatja a sikert: az 1. és 3. példa esetében a hasonló tónusú részleteket jobban egybemossa a túlzó zajszűrés, a 2. és 4. esti példák viszont az ultraszéles verseny legjobbjai közé tartoznak. Ilyen egy szupermakró ezzel a kamerával.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Honor

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés