Kamerák, multimédia
A szelfikamera 32 megapixeles és veszettül túlexponál (f/2,5, fixfókusz). A hátlapi főegység 108 megapixeles (f/1,8, PDAF), de minek, ha gyenge a teljes felbontású kép és homályos a fotók bal oldala? Utóbbi egyéni lencseproblémának tűnik, ám, ha a tesztre szánt darab sem ment át a minőségbiztosításon, lutri, hogy a polcra kerülő daraboknál lesz vagy nem hasonló objektívhiba.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
De egyébként sem nagy szám a minőség, és ekképp a 2x-es szenzorzoomnak sincs értelme. Azt pedig meg kell jegyezni, hogy ma már a strapatelefon nem egyenlő a gyatra képminőséggel, főleg nem negyedmillió forintért: a Blackview kifizeti az ArcSoft algoritmusát és a Galaxy XCover sorozat jellemzően tisztes fotós-videós minőséget biztosít – azt, hogy ez az XCover 7 Próval is megvan-e, hamarosan kipróbáljuk.
![]() |
![]() |
![]() |
A bónuszt a két infra LED-del megtámogatott, 8 megapixeles éjjellátó egység jelenthetné (f/2), ám, mivel fixfókuszos és az élességtartomány 40-50 cm tárgytávolságtól kezdődik, pont nem használható a koromsötétben apró, közeli dolgok felkutatására, ha a cél a hagyományos vaku használatának elkerülése. Az IR LED-ek pedig legfeljebb pár méterre világítanak el. Ilyen egy éjjeli videó 1440p-n, 10 fpssel:
Az 1440p videó bármiféle stabilizálás nélkül izgága, remegős és darabos, a sztereó hangminőség pedig olyan, mintha úszás során a fülünk bedugult volna.
A monó hangszóró átlag feletti erővel szól és 100%-on elég zajos. 80%-ra szabályozva kerekebb az összkép, de legfeljebb közepes a minőség, különösebb mélyek és tér nélkül. Nincs jack kimenet, FM-rádió vagy Widevine L1 CDM védelem a HD streaminghez, és ez utóbbit zokon vesszük a lengyelektől, akik valószínűleg szeretik a Netflixet és a hasonló szolgáltatókat. Plusz ugye létezik amoledes, sztereó hangszórós rivális, tehát nem kellene kötelező legyen a gyatra multimédia pusztán a strapabíró burkolat miatt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!