Kialakítás
A Coozy egy igen masszív roller. Nyoma sincs sehol a kecsességnek és a filigránságra való törekvésnek, a trepni 19 centiméter széles, vagyis akár egymás mellett is lehet a két lábfejünk, ráadásul nem egy ponton ekkora a kiterjedése, hanem elejétől a végéig, ez egy vaskos, csúszásgátló felületű lemez, amely a maga masszivitásával együtt felhajlik a kormányrúd irányába elöl, hátul pedig egészen elnyúlik a hátsó kerék tengelyéig. Kábé meg lehetne rajta ebédelni. A szürke, gumírozott borítást egyedül elöl, középen töri meg a töltőcsatlakozó rése, vagyis elméletben a vízállóság is érvényesül, noha teljesen nem lehet betömködni a töltőnyílásba a borításból félig kivágott és így kissé lifegő részét.
Ezen a rolleren végre atomstabil a kormányrúd gyorsrögzítője, nem kotyog és lifeg ide-oda, ami hozzájárul ahhoz is, hogy menet közben sincs zörgés. A trepni azon része, amin állunk, az természetesen fém, de elöl-hátul már ügyesen esztétikailag a fémlemezhez gyógyított műanyag elemek teremtik meg az “egy tömbből kifaragott” érzést, ha pedig valakinek destruktív hajlamai vannak, akkor elég könnyen elkezdheti a ráragasztott csúszásgátló felület lehántását azon a ponton, ahol íves a kialakítás. Jó, nem kell feszegetni, mondhatná az Eleglide képviselője, ebben pedig igaza is van, ha nem jön le magától, akkor nyilván nincs vele gond.
Az első villa kapott lengéscsillapítást — de legyünk tisztában vele, hogy ez nem egy kőprofi és összetett megoldás, a nagyobb gödröket megpróbálja kirugózni, de ettől még a menetkomfort továbbra is “rolleres”, rossz úton ráz, noha a 10 inches kerekek az elvileg defekttűrő abroncsokkal nyilván valamivel kellemesebb haladást tesznek lehetővé, mint a pálcikarollerek 8 hüvelykes kerekei. A kormányt olyan 50 fokban lehet maximum elforgatni, tehát nem fogunk úgy pofára esni, hogy magunk alá fordul az első kerék, a stabilitás amúgy is a roller egyik érdeme, a széles trepni, a szintén széles kerekek és a relatív nagynak meghagyott fordulókör miatt elég biztonságos vele a lavírozás.
Tárcsafék hátul van, tehát egyetlen fékkarunk van, de besegít az E-ABS nevű megoldás is, amely enyhe fékezés esetén a motor ellenállását használja lassításhoz. Magán a kormányon túl sok extra nincs, bal kézre esik a csengő, alatta az index kapcsolója, amely a kormány végén levő sárga ledeket villogtatja. Jobbra találjuk a “gázkart”, illetve az összecsukáshoz fontos kallantyút fedezhetjük még fel, amibe a hátsó sárhányón levő púp beleakad, hogy a kormányrúdnál fogva megemelhessük az összehajtott gépet, amely majdnem 18 kilogramm, szóval nem lesz olyan könnyű feldobni a buszra, ha egyáltalán.
Az első lámpa erősen világít, de nagyon fent van, a hátsó szintén jól látható, fékezéskor villog. Semmiképpen ne álljunk rá a hátsó sárhányóra, ahogyan egyik-másik filléres rolleren szokás fékezés során, rá is van írva, hogy nem erre tervezték. Kapunk még oldalsó fényvisszaverőket a kerekek köré, az általános összeszerelési és anyagminőség kimondottan korrekt, stabil, masszív gép benyomását kelti a Coozy, szóval ennyi ismerkedés után ideje, hogy kicsit haladjunk is vele és megismerjük a nem túl összetett fedélzeti rendszert is, amelynek kijelzője a szélesített stucnin kapott helyet, fekete alapon fehér karakterekkel kommunikál, napfényben is olvasható.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!