Hirdetés

Cycplus M2 GPS biciklis fedélzeti számítógép

Olcsón adják, egész sokat tud és meglepően jól néz ki. Itt tart most a bringás kilométerórák belépő szintje.

Új idők

Amikor mi bringázunk, akkor általában elektromos rásegítéses kerékpárokat használunk, ezeken pedig alapból van valami fedélzeti egység, ahol látszik a sebességünk és tudjuk matatni a rásegítés mértékét, szóval régen láttunk már klasszikus(nak tekinthető) megoldást. A magam 40+ évével én jócskán az a csávó vagyok, akinek az utolsó bringás kilométerórája még a mágneses, küllőre szerelt egység és a helyesen megadott kerékméret alapján számolt, a kormányra rakott kijelzőt pedig gombelem működtette. Hát, ahhoz képest nagyot fordult a világ küllős kereke.


[+]

Egyrészt a kínálat csúcsán a bringás navigációs berendezések trónolnak, a Garminnak is van rengeteg modellje, a Wahoo is gyárt ilyesmit, de ezek árban nyilván teljesen más szintet képviselnek, mint a Cafagótól tesztre kapott Cycplus M2. A nagy eltérés a navigálási képesség (és az ehhez szükséges, sokszor színes és jókora kijelző), no meg természetesen a mögöttes intelligencia, ami például a Garmint a fitnesz eszközök piacán is megkerülhetetlen szereplővé teszi. Ha azonban ezekre nincs szükségünk, csak annyi az elvárásunk, hogy lássuk a pillanatnyi tempót, a megtett utat és az emelkedést, akkor jóval kedvezőbb árfekvésű mezőnyben turkálhatunk, ahol vannak Bryton termékek, Sigma cuccok és a Garmin is tud kínálni egyszerűbb motyót, mint amilyen az Edge 130 Plus. Bár ez még így is közel 70 ezer forint…


[+]

És mindezen megoldások alatt még mindig megvannak az általam hagyományosnak tekintett eszközök, amelyek gombelemről működnek és a sebességen és az út hosszán kívül nagyon mást nem mérnek, jönnek a régi nevek is, mint a VDO és a Cateye. Tesztalanyunk azonban arra vállalkozott, hogy egy komolyabb árfekvésű masina képességeit kínálja relatív olcsón, mert bár vannak ebben az árkategóriában GPS-re támaszkodó gépek, de a Cycplus M2 tud egy-két apróságot, ami miatt figyelmet érdemel, mondjuk kapásból az, hogy kerek.

Hirdetés

Kialakítás, felszerelés

Kerek formatervű bringás fedélzeti egység nemigen akad. A Cateye CCRS100 említhető meg, de az egy jóval egyszerűbb motyó. A kör alak ugyan jópofa, de félő, hogy a kijelzőt nehezebb kihasználni, ám a Cycplus jól meg tudja ugrani a feladatot azzal, hogy öt fix sávra osztja fel a területet, ahol szinte mindig ugyanazok az adatok látszanak, a négy oldalsó gomb pedig logikus módon kapcsol ezt-azt. A 2,5 inch átmérőjű display sima LCD-nek van nevezve, gombbal kapcsolható világoskék háttérfénnyel rendelkezik, valamelyest hajlamos tükröződni, de ha kap világítást, akkor jól olvasható a legtöbb esetben, ha pedig telibe megsüti a nap, akkor még kontrasztosabb lesz. Nem írják külön, de valami transzflektív jellegű trükkje azért van, ami sokat számít egy biciklis kiegészítő esetében.


[+]

A ketyere egyik nagy előnye, hogy az árkategóriában nem jellemző módon nem elemmel működik, hanem egy 1100 mAh-s akkumulátort rejt magában, amit a hátsó gumiajtó kinyitását követően Type-C porton keresztül tudunk tölteni. A gyártó 30 órányi üzemidőt ígér, ez világítással használva valamelyest csökkent, de 20 órányi nafta simán van benne még folyamatos GPS és Bluetooth kapcsolatot használva is. A háttérfény néhány percnyi mozdulatlanságot követően lekapcsol, de ha megmoccan a bringa, akkor újra üzembe lép.


[+]

A csomagban egy rövidke Type-C kábel mellett egy Garmin-szabványú felfogatót találunk, tehát ha nem közvetlenül a kormányra tennénk, hanem mondjuk a stucnira, akkor ezekkel a szabványos megoldásokkal ez megoldható. A kormányhoz adott felfogatót két gumigyűrűvel tudjuk fixálni (de hármat kapunk, hogy legyen pót), stabilan ül, magának az eszköznek a levétele pedig elcsavarással történik, ahogyan visszarakni is így lehet. Pofonegyszerű. 70 grammot nyom a cucc úgy, hogy fröccsenő vízzel szemben ellenálló, megkapta az IPX6-os védettséget.


[+]

A négy gomb közül a bal felső az útvonal rögzítéséért felel, ezzel lehet indítani és megállítani a rögzítést. Van a készülékben 16 MB memória, ez 3000 kilométernyi adatot tud tárolni. Viszont ezzel kapcsolatos az egyetlen ostobaság is, ha csak úgy leállítjuk a rögzítést, akkor a motyó nem menti automatikusan, hanem ennek érdekében a bal alsó gombot is meg kell nyomni. Szerintem ez béna, többször el is felejtettem. A jobb felső gombbal lehet az aktuális, az átlagos és a maximális értékek között váltani, a jobb alsó kezelőszerv pedig a háttérvilágítást kapcsolja ki és be.


[+]

Van ezen felül beállítások menü, ami a jobb felső gomb hosszas megnyomásával érhető el, itt lehet állítani az időzónát, a kerékméretet és a mértékegységeket, valamint innen tudunk ANT+ szabványú egyéb eszközöket párosítani, ami lehet kerékszenzor, pedálszenzor és mellkaspánt, ha ezek adottak, akkor az innen nyert adatokat is láthatjuk a kijelzőn és rögzítésre is kerülnek az út során. Ez szintén nem gyakori ebben az ársávban.

App és működés

A készüléket az iOS-re és Androidra is elérhető XOSS alkalmazással tudjuk a telefonunkkal összekapcsolni. Roppant kézenfekvő művelet, kelleni fog egy regisztráció, utána mindenféle gombnyomogatás nélkül látszódni fog a motyó a menüben. Ha az XOSS nem lenne elég, akkor a Strava is hozzáköthető a fiókunkhoz, onnantól automatikusan mennek oda is az adatok. Viszont az XOSS-ből nem lehet konfigurálgatni a készüléket, csak szinkronizálni és nullázni, valamint a tárhely állapotát ellenőrizni. Külön törölgetni sem tudunk adatokat, egyszerűen ha betelik, akkor a legrégebbi rekordokat felülírja.

[+]

Az XOSS alkalmazásban viszont nem csak vissza lehet nézni a bringázásaink adatait, hanem térképet is rajzol a szoftver, amiből videót is készíthetünk 3D megjelenítéssel, az exportálhatjuk, vannak grafikonok, ha pedig ANT+ segítségével egyéb szenzorok is közreműködtek, akkor azoknak az adatait is tárolja. Nincs folyamatos kapcsolatban a Cycplus M2 a telefonnal, manuális a szinkronizáció, de mivel magán a kütyün ott van minden információ, ezért egyébként sem kell nézegetni a telefont útközben — hacsak nem térképes navigációhoz, ami ugye nem ennek a masinának a szintje.

[+]

Lényegében nincs semmi különleges tudnivaló az ügymenet kapcsán. GPS jelet azonnal fog a termék, amint mozgásba lendül a bicikli, ez stabil és pontos, az általam bejárt útvonalakat pontosan mérte, szerencsére nem akarja ráhúzni a jelet a konkrét térképre, ami csak azért tűnt fel, mert egy átépített kereszteződésen is áthaladtam, és szépen az ő általa ismert út mellé húzta be a piros csíkot — és valóban ott haladt a nyomvonal. Van a masinában hőmérsékletszenzor is, a kijelző legfelső sorában ez is fixen látszik az akkumulátor állapota, valamint a GPS és a Bluetooth kapcsolatot jelző ikon mellett. A konkrét sebességünk egy tizedesjegyig olvasható, ezen kívül a magasság, a megtett út és idő, valamint az emelkedés és a lejtés mértéke is igény szerint megjeleníthető, plusz ugye a különböző szenzorok értékei, ha azok rendelkezésre állnak. A cucc összességében azt hozta, amit ígért, egy jópofa külsejű, a térképes navigáción túl a legtöbb elvárt funkciót megvalósító, könnyen használható, Garmin felfogatókkal kompatibilis, vízálló, tölthető és telefonnal, valamint ANT+ eszközökkel összeköthető motyót kaptunk, amely megfelel a célnak, ha ezen célok között a navigáció nem szerepel. Ha viszont igen, akkor jóval komolyabban zsebbe kell nyúlni, a CycPlus M2 ugyanis 37 eurós árával egyáltalán nem rossz vétel.

Cycplus M2

Bog

A tesztkészüléket a Cafago biztosította, itt lehet megvásárolni.

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt