Black Shark 4 Pro - cápamese

A Black Shark 4-es szériája nem kifejezetten friss, az alapmodell már járt nálunk, de a 4 Pro jelzetű fekete cápa csak most úszott be a hazai vizekre.

Hirdetés

Hadrver, kialakítás, szoftver

Az a helyzet, hogy a Black Shark 4, amit már teszteltünk, és a 4 Pro között alig van eltérés. Utóbbi viszont azért aktuális és érdekes még egy évvel az eredeti bemutatót követően is, mert nálunk csak most került forgalomba és érvényes alternatíva a piacon a gamer kategóriában. A főkamerát, a szelfiegységet és a lapkakészletet leszámítva viszont egy az egyben ugyanaz a készülék, mint a Black Shark 4. Vagyis dehogy. A Pro hátulján van testreszabható RGB LED világítással felturbózott logo. Nem is tudom eldönteni, melyik a legkomolyabb érv a 4 Pro mellett. A dobozba csomagolt 120 wattos töltőfej, a nem csak papíron jobb képminőség vagy a gamer életérzés legalapvetőbb dizájneleme, amit botor módon kihagytak az alapmodellből? (Csak viccelek, én szeretem a testreszabható, diszkrét LED fényeket a gamer termékeken. Tényleg.)


[+]

Nyilván a Snapdragon 888-as, idén már tavalyi, 5 nanométeres csúcsszett is lehet érv a Pro mellett, de érdemes szem előtt tartani, hogy az erősebb lapka, vagyis konkrétan ez a bizonyos lapka komolyabb hőtermelést is jelent, szignifikánsan viszont nem tesz hozzá a felhasználói élményhez a Snapdragon 870-hez képest, bár a pontszámok a teljesítménytesztekben kétségtelenül combosabbak. A Pro szintén 8/128 GB-os alapverzióban érkezik, de elérhető 12/256 GB-os változatban is. A bemutatón nagyon hangsúlyozták az úgynevezett "UFS 3.1 + SSD Raid" funkciót, ami technikailag virtuális memóriabővítés, de a termékoldalon és a specifikációban erről már nincs szó. Feltehetően a sima kétcsatornás elérésnek adtak egy jobban csengő nevet, a ramdisk viszont valid megoldás lenne a rendszer gyorsítására a rendszermemória egy részének háttértárként való használatával. De ez csak a bemutatón hangzott el. Azóta sehol.


[+]

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Black Shark 4 Pro Black Shark 4 Asus ROG Phone 5s Nubia Red Magic 6 Realme GT 5G Sony Xperia 1 III
Rendszerchip Snapdragon 888 Snapdragon 870 Snapdragon 888+ Snapdragon 888 Snapdragon 888 Snapdragpn 888
AnTuTu Bench. 8.x 728670 pont 498580 pont n/a 711447 pont 725206 pont n/a
Geekbench 5 (single/multi) 1122 / 3629 pont 980 / 3257 pont 1141 / 3353 pont 1103 / 3610 pont n/a 1127 / 3663 pont
GFXBench Car Chase onscreen 63 fps n/a 59 fps 55 fps 59 fps 55 fps
GFXBench Car Chase offscreen 72 fps n/a 71 fps 66 fps 72 fps 63 fps
GFXBench Man. onscreen 120 fps n/a 118 fps 115 fps 60 fps 117 fps
GFXBench Man. offscreen 175 fps n/a 168 fps 150 fps 171 fps 169 fps
AndroBench Sequential Read 1820,86 MB/s 1648,25 MB/s 1740,02 MB/s 1314,78 MB/s 1613,97 MB/s 1831,25 MB/s
AndroBench Sequential Write 781,82 MB/s 751,47 MB/s 757,24 MB/s 700,02 MB/s 743,20 MB/s 743,43 MB/s
AndroBench Random Read 286,56 MB/s 215,35 MB/s 279,59 MB/s 220,42 MB/s 255,52 MB/s 270,26 MB/s
AndroBench Random Write 258,56 MB/s 151,68 MB/s 284,33 MB/s 300,82 MB/s 255,73 MB/s 291,67 MB/s

A készülék kialakítása és a kijelző is pont ugyanolyan, mint a Black Shark 4 esetében. A 6,67 hüvelykes, HDR10+ panel FHD+ felbontáson, 144 Hz-es képfrissítés mellett dolgozik, 720 Hz érintési mintavételezéssel. A maximum fényerőben még szemmel láthatóan van tartalék napsütésben, de egy LED segédfénnyel csak ennyit sikerült kicsalni az automatikából. A megjelenítés minősége pont ugyanolyan jó, bár a kategóriában nem kiemelkedő, mint eddig és ugyanolyan lyukas is, bár a 20 megapixeles előlapi kamera igazán pici területet takar ki a tartalomból.


[+]

Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható)
Mérés Black Shark 4 Pro Black Shark 4 Asus ROG Phone 5s Nubia Red Magic 6 Realme GT 5G Sony Xperia 1 III
Képátló 6,67 hüvelyk 6,67 hüvelyk 6,78 hüvelyk 6,80 hüvelyk 6,43 hüvelyk 6,50 hüvelyk
Felbontás 1080 x 2400 1080 x 2400 1080 x 2448 1080 x 2400 1080 x 2400 1644 x 3840
Technológia HDR10+ Super AMOLED HDR10+ Super AMOLED HDR10+ AMOLED AMOLED HDR10+ Super AMOLED HDR OLED, 10 bit
Képfrissítés 60 / 90 / 144 Hz 144 Hz 60 / 90 / 120 / 144 Hz 60 / 90 / 120 / 165 Hz 60 / 120 Hz 60 / 120 Hz
Fehér fényerő 541 / 789 nit 545 / 909 nit 536 / 1001 nit 482 / 709 nit 472 / 744 nit 343 / 528 nit
Fehér fényerő (min.) 2,0 nit 1,8 nit 3,2 nit 3,3 nit 1,9 nit 3,2 nit
Fekete fényerő 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit
Kontrasztarány végtelen végtelen végtelen végtelen végtelen végtelen
Színhőmérséklet 6614 K + kézi 7402 K + kézi 7968 / 6547 K + kézi 7781 K + TrueTone 7081 K + kézi 8094 / 6996 K + kézi

Hogyan mérjük a kijelzőt?


[+]

A leglátványosabb eltérés az alapmodellhez képest nyilvánvalóan az úgynevezett Shark Eye RGB LED a készülék hátlapján. Ezt agyon paraméterezhetjük, mindenféle szcenárióra készíthetünk egyedi mintázatot, de ezen kívül továbbra is megtartották a diszkrét, egyszerű dizájnt és színvilágot, a mágneses, mechanikusan kiemelkedő ravaszok pedig továbbra is bevethetők bármilyen tetszőleges feladatra, ha éppen nem headshotokat osztunk velük.


[+]

Nagyra értékeljük, hogy itt még van 3,5 milliméteres jack és szimmetrikus, teljes értékű sztereó hangszórópár, az ujjlenyomat-olvasót pedig nem erőltették bele a panelbe, ami így a jobb oldali élre, megfelelő magasságban a bekapcsológombba került. A hatékonyság és a tempó bámulatos.


[+]

Szoftveresen sincs semmi újdonság, új főverziót még mindig nem kapott a széria, úgyhogy továbbra is Android 11-es rendszeren fut a JoyUI, a 4 Pro esetében már 12.8-as verziószámmal, úgyhogy valamit azért ügyködtek a szoftverrel. Mindazonáltal ez még mindig egy MIUI 12.5, csak néhány extra funkcióval. Például ott van ugye a LED fény paraméterező opció, a Performance Manager, a Shark Space és a rendkívül szexista Shark Chan, ami egy rendszerszinten elérhető, interaktív karakter, de leginkább csak dizájnelem, aki rendkívül pajzán hangsúllyal Parancsnoknak hív minket, lehet tapogatni a testét, amire egy ideig vihogással reagál (aztán ideges lesz és felszólít, hogy hagyjuk abba), illetve egyedi ébresztő és töltőeffektet kínál.

[+]

A Shark Space minden olyan eszközt biztosít, ami játék során praktikus lehet (értesítések blokkolása, mikrofonvezérlés, fényerőszabályozás), beállíthatjuk, hogy a fizikai vezérlők milyen funkciót lássanak el sima lenyomásra és nyomva tartásra, tájékozódhatunk a hardver aktuális teljesítménye felől, ami összességében elégséges szolgáltatás a játékélmény fokozásához, a ravaszok még mindig szignifikánsan hozzátesznek a hatékonysághoz, de nyilván szerényebb arzenállal és korlátozottabb lehetőségekkel dolgozhatunk, mint mondjuk a kategória csúcsmodelljeinek esetében. Gondolunk itt konkrétan a ROG Phone szériára.

[+]

A felhasználói felület a gamer karakterjegyeken kívül pont olyan, mint amit a mezei MIUI-nál megszokhattunk, nagyon jól paraméterezhető, funkciógazdag és rendelkezik néhány szerethető megoldással. Például az alkalmazásváltó előnézeteinek elhomályosítása, a rengeteg Always on Display téma, a választható stílusú irányítóközpont és értesítésmegjelenítések, az oldalról előhúzható gyorsindítók, a lebegő ablakok, a testreszabható alkalmazásváltó, az állapotsoron látható információk és egy sor apróság, amivel kényelmesebbé és hatékonyabbá tehetjük a használatot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés