Hirdetés
Hadrver, kialakítás, szoftver
Az a helyzet, hogy a Black Shark 4, amit már teszteltünk, és a 4 Pro között alig van eltérés. Utóbbi viszont azért aktuális és érdekes még egy évvel az eredeti bemutatót követően is, mert nálunk csak most került forgalomba és érvényes alternatíva a piacon a gamer kategóriában. A főkamerát, a szelfiegységet és a lapkakészletet leszámítva viszont egy az egyben ugyanaz a készülék, mint a Black Shark 4. Vagyis dehogy. A Pro hátulján van testreszabható RGB LED világítással felturbózott logo. Nem is tudom eldönteni, melyik a legkomolyabb érv a 4 Pro mellett. A dobozba csomagolt 120 wattos töltőfej, a nem csak papíron jobb képminőség vagy a gamer életérzés legalapvetőbb dizájneleme, amit botor módon kihagytak az alapmodellből? (Csak viccelek, én szeretem a testreszabható, diszkrét LED fényeket a gamer termékeken. Tényleg.)
Nyilván a Snapdragon 888-as, idén már tavalyi, 5 nanométeres csúcsszett is lehet érv a Pro mellett, de érdemes szem előtt tartani, hogy az erősebb lapka, vagyis konkrétan ez a bizonyos lapka komolyabb hőtermelést is jelent, szignifikánsan viszont nem tesz hozzá a felhasználói élményhez a Snapdragon 870-hez képest, bár a pontszámok a teljesítménytesztekben kétségtelenül combosabbak. A Pro szintén 8/128 GB-os alapverzióban érkezik, de elérhető 12/256 GB-os változatban is. A bemutatón nagyon hangsúlyozták az úgynevezett "UFS 3.1 + SSD Raid" funkciót, ami technikailag virtuális memóriabővítés, de a termékoldalon és a specifikációban erről már nincs szó. Feltehetően a sima kétcsatornás elérésnek adtak egy jobban csengő nevet, a ramdisk viszont valid megoldás lenne a rendszer gyorsítására a rendszermemória egy részének háttértárként való használatával. De ez csak a bemutatón hangzott el. Azóta sehol.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Black Shark 4 Pro | Black Shark 4 | Asus ROG Phone 5s | Nubia Red Magic 6 | Realme GT 5G | Sony Xperia 1 III |
Rendszerchip | Snapdragon 888 | Snapdragon 870 | Snapdragon 888+ | Snapdragon 888 | Snapdragon 888 | Snapdragpn 888 |
AnTuTu Bench. 8.x | 728670 pont | 498580 pont | n/a | 711447 pont | 725206 pont | n/a |
Geekbench 5 (single/multi) | 1122 / 3629 pont | 980 / 3257 pont | 1141 / 3353 pont | 1103 / 3610 pont | n/a | 1127 / 3663 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 63 fps | n/a | 59 fps | 55 fps | 59 fps | 55 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 72 fps | n/a | 71 fps | 66 fps | 72 fps | 63 fps |
GFXBench Man. onscreen | 120 fps | n/a | 118 fps | 115 fps | 60 fps | 117 fps |
GFXBench Man. offscreen | 175 fps | n/a | 168 fps | 150 fps | 171 fps | 169 fps |
AndroBench Sequential Read | 1820,86 MB/s | 1648,25 MB/s | 1740,02 MB/s | 1314,78 MB/s | 1613,97 MB/s | 1831,25 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 781,82 MB/s | 751,47 MB/s | 757,24 MB/s | 700,02 MB/s | 743,20 MB/s | 743,43 MB/s |
AndroBench Random Read | 286,56 MB/s | 215,35 MB/s | 279,59 MB/s | 220,42 MB/s | 255,52 MB/s | 270,26 MB/s |
AndroBench Random Write | 258,56 MB/s | 151,68 MB/s | 284,33 MB/s | 300,82 MB/s | 255,73 MB/s | 291,67 MB/s |
A készülék kialakítása és a kijelző is pont ugyanolyan, mint a Black Shark 4 esetében. A 6,67 hüvelykes, HDR10+ panel FHD+ felbontáson, 144 Hz-es képfrissítés mellett dolgozik, 720 Hz érintési mintavételezéssel. A maximum fényerőben még szemmel láthatóan van tartalék napsütésben, de egy LED segédfénnyel csak ennyit sikerült kicsalni az automatikából. A megjelenítés minősége pont ugyanolyan jó, bár a kategóriában nem kiemelkedő, mint eddig és ugyanolyan lyukas is, bár a 20 megapixeles előlapi kamera igazán pici területet takar ki a tartalomból.
Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mérés | Black Shark 4 Pro | Black Shark 4 | Asus ROG Phone 5s | Nubia Red Magic 6 | Realme GT 5G | Sony Xperia 1 III |
Képátló | 6,67 hüvelyk | 6,67 hüvelyk | 6,78 hüvelyk | 6,80 hüvelyk | 6,43 hüvelyk | 6,50 hüvelyk |
Felbontás | 1080 x 2400 | 1080 x 2400 | 1080 x 2448 | 1080 x 2400 | 1080 x 2400 | 1644 x 3840 |
Technológia | HDR10+ Super AMOLED | HDR10+ Super AMOLED | HDR10+ AMOLED | AMOLED | HDR10+ Super AMOLED | HDR OLED, 10 bit |
Képfrissítés | 60 / 90 / 144 Hz | 144 Hz | 60 / 90 / 120 / 144 Hz | 60 / 90 / 120 / 165 Hz | 60 / 120 Hz | 60 / 120 Hz |
Fehér fényerő | 541 / 789 nit | 545 / 909 nit | 536 / 1001 nit | 482 / 709 nit | 472 / 744 nit | 343 / 528 nit |
Fehér fényerő (min.) | 2,0 nit | 1,8 nit | 3,2 nit | 3,3 nit | 1,9 nit | 3,2 nit |
Fekete fényerő | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit |
Kontrasztarány | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen |
Színhőmérséklet | 6614 K + kézi | 7402 K + kézi | 7968 / 6547 K + kézi | 7781 K + TrueTone | 7081 K + kézi | 8094 / 6996 K + kézi |
A leglátványosabb eltérés az alapmodellhez képest nyilvánvalóan az úgynevezett Shark Eye RGB LED a készülék hátlapján. Ezt agyon paraméterezhetjük, mindenféle szcenárióra készíthetünk egyedi mintázatot, de ezen kívül továbbra is megtartották a diszkrét, egyszerű dizájnt és színvilágot, a mágneses, mechanikusan kiemelkedő ravaszok pedig továbbra is bevethetők bármilyen tetszőleges feladatra, ha éppen nem headshotokat osztunk velük.
Nagyra értékeljük, hogy itt még van 3,5 milliméteres jack és szimmetrikus, teljes értékű sztereó hangszórópár, az ujjlenyomat-olvasót pedig nem erőltették bele a panelbe, ami így a jobb oldali élre, megfelelő magasságban a bekapcsológombba került. A hatékonyság és a tempó bámulatos.
Szoftveresen sincs semmi újdonság, új főverziót még mindig nem kapott a széria, úgyhogy továbbra is Android 11-es rendszeren fut a JoyUI, a 4 Pro esetében már 12.8-as verziószámmal, úgyhogy valamit azért ügyködtek a szoftverrel. Mindazonáltal ez még mindig egy MIUI 12.5, csak néhány extra funkcióval. Például ott van ugye a LED fény paraméterező opció, a Performance Manager, a Shark Space és a rendkívül szexista Shark Chan, ami egy rendszerszinten elérhető, interaktív karakter, de leginkább csak dizájnelem, aki rendkívül pajzán hangsúllyal Parancsnoknak hív minket, lehet tapogatni a testét, amire egy ideig vihogással reagál (aztán ideges lesz és felszólít, hogy hagyjuk abba), illetve egyedi ébresztő és töltőeffektet kínál.
A Shark Space minden olyan eszközt biztosít, ami játék során praktikus lehet (értesítések blokkolása, mikrofonvezérlés, fényerőszabályozás), beállíthatjuk, hogy a fizikai vezérlők milyen funkciót lássanak el sima lenyomásra és nyomva tartásra, tájékozódhatunk a hardver aktuális teljesítménye felől, ami összességében elégséges szolgáltatás a játékélmény fokozásához, a ravaszok még mindig szignifikánsan hozzátesznek a hatékonysághoz, de nyilván szerényebb arzenállal és korlátozottabb lehetőségekkel dolgozhatunk, mint mondjuk a kategória csúcsmodelljeinek esetében. Gondolunk itt konkrétan a ROG Phone szériára.
A felhasználói felület a gamer karakterjegyeken kívül pont olyan, mint amit a mezei MIUI-nál megszokhattunk, nagyon jól paraméterezhető, funkciógazdag és rendelkezik néhány szerethető megoldással. Például az alkalmazásváltó előnézeteinek elhomályosítása, a rengeteg Always on Display téma, a választható stílusú irányítóközpont és értesítésmegjelenítések, az oldalról előhúzható gyorsindítók, a lebegő ablakok, a testreszabható alkalmazásváltó, az állapotsoron látható információk és egy sor apróság, amivel kényelmesebbé és hatékonyabbá tehetjük a használatot.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!