- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- iPhone topik
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
Csak ismételni tudom magam: Ezért írtam hogy helyesen méri e fel a lehetőségeit.
Ahogy Bog írja a puszta közepén áram csak van. Egy konnektorról 1 fázis 10a val veszteséggel együtt bele megy 2kw/H 8 óra alatt 16 kw. Abból mész 85-150 km t (pálya város).
Ha Neked nem adják ki a lehetőségek akkor ne vegyél ilyet. Senkit nem akarok megtéríteni az e autók irányába. De mivel használom szerintem nem rossz ha leírom hogy látom megoldhatónak. Akiknek mások a feltételek az nem veszi meg.
Ahogy Bog írja ha egy héten 4 helyen tudod (edzés vásárlás stb) tölteni csak 1-1-1-1 órát akar csak 6 kw al, akkor máris van 24 kw od ami majd fel - harmad tank és nem csináltál semmit csak be dugtad ott ahová amúgy is mentél. És közbe bele ment 125-175 km kb.
A tömeget úgy értettem hogy ha a penny 2 megallo a melótol akkor nem a meló helyen parkolsz hanem a penny nél és töltöd 8 órát és busszal jössz mész érte.
Nem beleszólni akarok.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
Teljesen igazad van, az EV jelenleg szerintem akkor éri meg, ha otthon tudod tölteni. Egyéb esetben van vele logisztika, ami nem mindenkinek fér bele az idejébe. De a hatótáv kérdéshez azt is hozzá kell venni, hogy DC-n töltögetni folyamatosan egy EV-t bika teljesítménnyel, nem éppen az akkuk kíméléséről szól, én nem is vennék olyan autót, amit így használtak. Egy 500km hatótávú autónak az akkuját viszont nem 20perc feltölteni, maximum bika DC-vel lehet ezen javítani de az is minimum 1 óra lesz (akkupakktól függően persze), cserébe az akkut szép lassan ki lehet nyírni, legalább is, sokkal hamarabb fog degradálódni, mintha otthon csorog bele a delej lassan, kis teljesítményen.
Vagyis a példánál maradva, ha az enyémhez képest a dupla hatótávú autóval maximum 1-2 napot lehetne nyerni a töltéssel, de akkor viszont hosszabb ideig kell a töltőn lógni és így is heti 3-4 alkalommal tölteni kell.
Nem sok értelmét látom ilyen esetben sem a hosszabb hatótávnak.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Somatom
veterán
Néztem az új Toyota Prius -t. Nekem kevés lenne, meg a bódé sem ideális számomra, de a 100Km körüli városi villanyos hatótávot, konnektoros tölthetőséggel, benzines segítséggel, napelemes tetővel, élhető koncepciónak tartom. Ha a Te példádból indulunk ki és a 240Km -es hatótávodból naponta 50% fölött marad, akkor egy ilyen Prius -szal is tulképp villanyautózhatnál, ugyanakkor nem lennél töltőhöz láncolva.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
Nálam ez az autó egy katasztrófa. Se a kinézette, se a beltér nem tetszik, de még a kezelőszervek se jönnek be. Az ára magas, a fogyasztása sok, a szoftver lassú. Nem is tudnék jót mondani róla. Pedig van olyan Kia ami tetszik, de ilyent sose vennék.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Vesa
veterán
Plug-In Hybridben is gondolkoztam eleinte, de nem volt olyan, amivel a napi menetemet le tudtam volna zavarni tisztán elektromosan. Akkor meg már nem az igazi. Illetve tartok a bonyolultságától is, gyakorlatilag két autót cipelek magammal, nem láttam értelmét végül. Új autót nem akartam, mert nem ér meg nekem 20+ milliót egy autó. Max. 10-et szántam rá. Végülis az akkori kínálatot elnézve, ez a béna Ionic fedte le legjobban az igényeimet, mert bőven elég a hatótáv arra amire nekem kell, nagyon gyorsan tölthető, nagyon jól fogyaszt és ennek már kb. autó formája van (nem akartam pl. i3-mat a kicsi mérete miatt). Nyilván világkörüli útra nem ezzel fogok menni -arra van egy batár S-MAX-, de az autózásaim 90%-át minden probléma nélkül lefedem az EV-vel, nincs parkolási díj -már ahol-, óccsó vele járni -még emelt díjak mellett is-, szóval egyelőre ez a legjobb. Majd akkor leszek gondban ha ezt eladom, mert lövésem nincs mit fogok tudni venni. A mostani 20+ milliós autók ára nem fog bezuhanni 3-4 éves korukra 10M-ig, úgyhogy ott lesz probléma.
7Heads Drago
Nyilván nem munka közben. :-) Akkor ez nem téma, mivel eleve melóban vagy, tehát órékig is töltődhet a kocsi. De ha megállsz egy kútnál, vagy egyéb töltőnél ahol van a közelben valami csehó, akkor ott 20 perc kb. semmi. Próbáltam már többször, mióta EV-vel járok. Őszintén szólva, még meg is szerettem, mert nem rohanok, egészen ZEN hangulatú lett így a hosszabb utazás is. Annyi, hogy át kell állítani fejben. Ha tudom, hogy meg kell állni tölteni, akkor betervezem és annyival korábban indulok.
A tudomány a valóság költészete!
-
BReal
addikt
Nekem ezen méretek alapján nem tűnik úgy, hogy jelentős belső méretbeli különbségek lennének. Vannak értékek, amik a Kiánál jobbak (első lábhely, hátsó fej- és csipőhely - gondolom itt a hátsó üléssoron való elférést kell érteni).#7 dolphy17: Ahogy írták, 7 millió forint, vagy +40%. Az rohadt sok. Pláne úgy, hogy hiába erősebb a Tesla, a hatótáv nem sokkal több. 200 lóerő pedig több, mint elég. Azt most hagyjuk, hogy a Tesla milyen minőséget képvisel (belső, emlékeim szerint a festésére is panaszkodnak stb.).
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #57 üzenetére
"a fogyasztása sok"
Ennél (Ioniq hajtáslánc) szinte csak nagyobb fogyasztásúak vannak.
Az árán lehet vitatkozni, mihez képest sok.
A külső - belső nekem se tetszik. Élőben sem. -
Somatom
veterán
Két autót cipelsz magaddal? A benzines technológia könnyebb, mint az elektromos. Ha naponta tudsz tölteni és 100Km -t mész, de 240Km a hatótávod, akkor 140Km -nyi akkukapacitást cipelsz magaddal fölöslegesen. A tesztben szereplő autó 1700Kg, az Ioniq 1800Kg, a Prius 5 plugin hibrid pedig 1500Kg.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A benzinmotor az összes sallangjával sincs 200 Kg. Az autó önsúlya így 200-300 Kg -mal kevesebb, mint egy hasonló kategóriájú EV -é. Akkor melyik cipel több fölösleges súlyt? Olvasd el Vesa matekját! Sztem az kb. megfelel az átlagos villanyautó használatnak. Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta. Ha 240Km a hatótávja, akkor cirka 140 Km -nyi akkumulátort fölöslegesen cipel folyamatosan. Ez nagyobb súly, mint a hibridben a komplett benzines hóbelebanc. Szóval, ha egy hibridet használna ugyanígy, akkor kevesebb súlyt cipelne fölöslegesen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
madgie
titán
Nálam egy kacifántosabb út megtervezése úgy történik, hogy beütöm az ABRP-be, mit dob a villanyossal, majd a Waze/GMaps-be, mit hoz belsőégésűvel. Ha a kettő között két óra különbség van, akkor hóttziher, hogy az utóbbival fogok menni, mert akármennyire jónak tűnik a hazai töltőhálózat helyzete, a gyakorlatban abból a két óra pluszból simán lehet három is, ha 1-2 töltő nem működik ott, ahol kéne.
Nem mellesleg normális DC töltők meg aztán tényleg foghíjasan vannak az országban, pályáktól, fővárostól messze pláne. -
Bandit21
addikt
El kell menni be kell ülni meg kell nézni. El kell dönteni hogy+13 kw akku meg 75 l csomagtér mit ér meg Neked.
Amellett hogy nagyobb is az id.4.A hátsó csípő tér eltérés szerintem hiba mert az összes többinél pár tízed inch az eltérés ott meg 6. Ami 16 cm kb.
Az id váll tere hátul nagyobb kb 2 cm el de a csípő keskenyebb mégis 16 al ? Míg a Kia csak 6 cm el megy össze lefelé az id 18 al. Fura ha így van.
Hol találtál ilyen jó belső összehasonlítást?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
NoZoli
tag
-
Bog
HÁZIGAZDA
Az két embernyi tömeg, a különböző tesztek szerint ez egészen minimális fogyasztásbeli eltérést okoz villanyautók esetében. Erről láttam valami tök alapos anyagot, de nem találom, hogy hol.
(Viszont a saját tapasztalatom is ez, ha egyedül megyek vidékre - 170km - akkor köbö ugyanolyan fogyasztással érek le, mintha bent van még egy ember, a kutya és egy rakás csomag.)
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Somatom
veterán
A hibrid meg cirka 100Kg -ot. Sztem fölösleges ezzel a "fölöslegesen cipel" dologgal előhozakodni. Jelenleg az EV -k több súlyból hoznak ki ugyanannyi Km -t. Ha nincs más hajtási mód, akkor fölé kell lőni a hatótávot, ami jelentős súlytöbbletet eredményez.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bandit21
addikt
De hát ezt Te írtad a 65# -be. Ezert írtam idézőjelben.
Bog:
Én is úgy gondolom hogy egy phev és egy ev közt nem okos dolog az alapján különbséget tenni hogy melyik mit cipel fölösleges. Jól kell autót választani a felhasználói igényhez.
Ennyi erővel a potkerek is fölösleges amit nem kapok defektet.
Meg az összes ülés ha egyedül utazom.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Értem.
Én sem hiszem hogy ez jó nézőpont lenne (cipeles).
Viszont az e autók se olyan nehezek mint sokan hiszik.
Vesa ioniq ja az egyik legjobban fogyasztó e kocsi, és a legfrissebb nagy akkus változata is 1600 kg volt csak. Nem tudom milyen másik két autó fér bele ebbe a súlyba.A golf TSI és a gte közt 300 kg van. Szerintem ez nem a világ vége azert cserébe hogy ha akarod megy mint a bolond ha akarod 70 km városban megvan elektromosan ha akarod a pályán tudsz menni 500 km vele 150 el, és ha átlagosan használod akkor meg eszik 3-4 l benzint meg 17 kw ot mellé százon.
Ha egy autót vettem volna ilyet vettem volna.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
bteebi
veterán
És #54: Egyelőre egy gyárban dolgozom, és még ha nem is jómunkásember vagyok, de hozzáférhető töltőpont nincs. Van egy töltő a gyár területén (ahová amúgy alapból nem lehet bemenni kocsival), de azt az egyik magasabb beosztású vezető X5-ös hibrid BMW-je használja. A legközelebbi település széle kb. 2 km, és ott valószínűleg nagyon kevés töltő van, és ha van is, messzebb. Szóval az én esetemben sajnos egyelőre nem megoldható. A székesfőváros belső kerületeiben nyilván más a helyzet, meg a legtöbb nagyobb városban is, de azért nem mindenhol egyszerű az élet.
Az meg önmagában egy dolog, hogy meg tudod oldani az autód töltését, de nem mindegy, hogy mennyiért. Ingyen már szerintem elvétve lehet, ha meg nem az otthoni 36 Ft/kWh-t kell fizetni érte, hanem mondjuk 100-150 Ft-ot, akkor azért tovább árnyalódik a kép.
Ha már minden bokorban lesz töltő, és "normális" áron lehet tölteni vállalható sebességgel, akkor jó világ lesz. Mindenesetre ha nekem lesz elektromos autóm (szeretnék majd 3-5 éven belül, vagy legalább egy plug-in hibridet), akkor majd nagyrészt otthon fogom tölteni. Akkor már majd talán napelemről.
És még egyszer #54: Értem én, hogy alapból jó az elektromos autó, és nem is ellene vagyok (sőt!), csak azt akartam megírni, hogy azért még mindig vannak vele problémák. De mivel, mint ahogy írtam is, otthon mindenképp tudnám oldani a töltését (vagyis pár hónap múlva, most még nem - költözni fogunk), ezért a probléma inkább teoretikus, bár a jelen helyzetünkben sajnos valós.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz 7Heads Drago #57 üzenetére
"Pedig van olyan Kia ami tetszik, de ilyent sose vennék."
Nekem a kombi Ceed (ProCeed) nagyon tetszik. Kívül-belül.
#58: "Neked 20perc-fél óra egy KV? Nem nálunk dolgozol az irodában? "
Na igen, ha elektromos autója van az embernek, akkor egy kisebb bevásárlás a szupermarketben hirtelen 3-4 óra lesz a korábbi 40-50 percből.
Mint annak idején a Sziget reklámban: "Anya, leviszem a szemetet. Egy hét múlva jövök!"
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Somatom
veterán
A Wiki szerint a legújabb Ioniq 6 változattól függően 1800-2055Kg.
A hibridre értette, hogy két autó, egyben. Ebből a Prius -t hoztam példának, amiből a legnehezebb kb. olyan súlyú, mint a legkönnyebb Ioniq. Sajnos, az új Prius -ról nem találok súlyadatot.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bandit21
addikt
10 éves ioniq-ja van, ami ez. Az előbb el is írtam mert ez csak 1495 kg. Ez még 28-as akkus volt, később jött 2019-ben a 38-as, ami már 1600 kg volt.
Amit Te írsz az is hyundai és ioniq, de kb olyan messze van a 10 éve kijött ioniq-tól mint ... (akármi frappáns).Az uj ioniq 5 ez. Hatalmas (Model Y méretű batár fekvős fotellel és minden földi jóval).
Ennek a még újabb változata az ioniq 6 amit linkeltél. Most kezdik forgalmazni és 600 km-t tud.E két utóbbi autónak nincs köze ahhoz amit Vesa írt, az egy 1495 kg-os pusztán villany autó ami 11-13 kw-al is elmegy és közel 250-300 km a hatótávja.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Egy súlyban van az akkori phev és ev technika.
Mondjuk nem igaz hogy akkori mert a 10 éves Prius 10 éve már jóval régebben megvolt.
A hyundai már akkor ment 250-300 km t 28 kw ből ami nagyszerű arány.
Van a tágabb családban Prius ii nem vagyunk elájulva tőle ami a fogyasztást illeti.Továbbra is azr mondom végig kell menni azon mennyit szansz rá mire használod mi a kompromisszum amire hajlandó vagy mik a lehetőségek és úgy választani.
De önmagában egy vegyes üzemű autó nem bukó csak mert magával viszi azt is ami esetleg éppen akkor nem hajtja.
(Üres akkut ha csak a benzin megy vagy a motort ha csak elektromosan hajt épp).regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Somatom
veterán
Én is így gondolom. Bár, egy ilyen dinamikusan fejlődő technikánál sztem vétek a 10 évvel ezelőtti állapotot alapul venni. A tíz évvel ezelőtti Prius asszem 12 éve jött ki. Mindazonáltal azzal az elektromos hatótávval nekem nem kéne. Az új viszont 100Km körül tud, ami már elég egy városi, tisztán elektromos közlekedésre. Ez egy teljesen más dimenzió.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
3-4 óráig nem lehet foglalni a töltött. Illetve Mi havonta 1-2 vásárolunk be. Az marha kevés lenne töltésre. Na meg bevásárolni a lakóhely közelében szoktunk tök felesleg lenne 10 km után tölteni. Az ingyenes töltések meg szépen meg is szűnnek már.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Vesa
veterán
"Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta."
Általában van így, nem minden esetben. Olyan autót nem akartam amiben nincs tartalék. Nem akartam hibriddel vacakolni, ezt a kört elég sokszor leopörgettem mielőtt megvettem az autót. A hibrideknél sem tud a valóságban annyit elmenni a tisztán elektromos hajtás, mint amennyit a gyártó megad. Eleve nem sok olyan hibrid van ami 100km-t tisztán elektromosan képes megtenni (a legtöbb nem képes), de jellemzően a valóságban az is inkább csak 70-80 lesz, ami meg már tényleg kevés. Az én közel 4 éves autómat pedig nem lehet hasonlítani egy új Priushoz, sem árban, sem technológiában. Nem beszélve a hibrid sokkal bonyolultabb rendszeréről, ami ugye sokkal több hibalehetőség is egyben. Nekem nem jön be a hibrid, és felesleges is. Van egy másik autó a családban, tehát ha úgy adja a helyzet, van alternatíva, teljesen felesleges lett volna még egy motort, váltót, kipufogórendszert és minden egyéb vacak szervizelését felvállalnom ilyen adottságokkal.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"10 éves ioniq-ja van, ami ez"
4 éves, de nincs jelentősége. Még garis. 2017-től volt kapható. Fogalmam nincs, honnan szedted ezt a 10éves dolgot. Gondolom az 1-es Leaf-el kevered.
Pont azért esett erre a választás, mert az Ioniq 5 még használtan se kapható 20milló alatt, az Ioniq 6 most jelent meg, bőven 20milló felett van, ezt viszont meg tudtam venni 9M-ért. Ebben az árkategóriában gyakorlatilag alig van választék, gyak. a kettes Leaf, az i3, meg még pár akármi és ennyi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Somatom
veterán
Az a tapasztalatom, hogy egy benzineshez/dízelhez 200 ezernél kell komolyan hozzányúlni. Ez attól is függ, hogy hogyan használták. A város jobban megviseli. Itt jön képbe a villanyos hatótáv. A Te használatoddal sztem kb. örök élet +1 nap lenne annak a benzinmotornak az élettartama.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Vesa
veterán
Az új hibrideknél már talán így van, feltéve, ha nagyobb hatótávot tudnak tisztán EV módban. De mivel így is két kocsink van, amiből az egyik dízel, nem láttam ennek értelmét. Az EV ezzel a hatótávval amit tud, nekem eddig mindenre elég volt, ha nagyon messze kell menni pl. a családdal, akkor arra ott van az S-Max. Egyetlen autónak lehet, hogy én is hibridet vettem volna. Jól írta itt a kolléga korábban, hogy a választás mindig az egyéni igények szerint kell történjen. Akinek pl. nincsen lehetősége otthon tölteni, szerintem annak is biztosabb módszer egy hibrid. Más kérdés az ár, mert az új hibridek sem olcsók, a régiek pedig nem igazán tudnak EV módban 100km-t megtenni. Bár még így is jó választás lehet, mondjuk egy 50-60% EV használat mellett is már jelentős megtakarítás érhető el.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nem volt korábban EV-jük tudtommal, és ezt is csak 2017-ben kezdték forgalmazni Európában. 2016-ban mindössze valami 5000db-ot gyártottak, azok is ilyen korai szériás darabok voltak melyek jellemzően az USA-ban és Dél-Koreában kerültek eladásra. 2017 második félévtől pörgött fel a gyártás, azért is látni a használtautón jellemzően ekkortól gyártott verziókat.
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #91 üzenetére
Csúnyán és borzasztóan sarkítottan hangzik, de ha munkáról van szó, nem az EV az, amivel el kell indulni.
Nekem is volt pár olyan napom most ősszel, hogy 800-1000 km volt egy nap, úgy, hogy 3-4 helyszínen meg is kell állni fotózni, rendszerint vidéken. Na, ez a dodzsemmel óriási cumi lett volna, hovatovább szerintem kivitelezhetetlen, mert nagyjából hat óra az a nappali időtartam most, amikor meg lehetett ezeket lőni.
Ezért sem hülyeség szerintem egy jó plug-in hybrid, bár évekig ellene voltam...
... vag egy normális dízelautó -
madgie
titán
Nyilván, de egy "egyszerűbb" tárgyalás is szivatós tud lenni, pedig nem is vagyunk nagy ország.
Én kb akkor tudok elindulni az EV-vel Budapestre (Kisvárdáról), ha tudom, hogy a Városligetnél kell melózni. Ott adott a mélygarázs, millió töltővel, szépen feltölt a cucc, míg dolgozom, és nem kell messzire mennem a hátizsákokkal. Minden más helyzet, helyszín rizikós, sajnos fürödtem már be így az elektromos autóval, tehát amíg nincs minden parkolóban, vagy legalább kb két utcánként biztosan elérhető töltő, addig marad a "pöfögi" is.