Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Eddig én is spray-t használtam (Prevent, ezekben sosem csalódtam még), de reménykedtem hátha mondtok jobbat. A habot egyszer próbáltam, de biztosan én bénáztam el vmit, mert nem lett jó...
Az otthoni klímákat a hétvégén pucolták ki a "szakemberek", de jövőre én fogom csinálni, mert kimosni a filtereket szappanos vízzel meg lefújni egy spray-el a hőcserélőt nekem is menni fog.. Eddig is 2-3 évente kitakarítottam a kocsik klímáját, de szerintük az ritka, mert annyi elég h elszaporodjon vmi légionella... viszont idén nekiesnék mindegyiknek mert úgyis esedékes.@tboldi: Köszi! Otthonira gondoltam, és kétlem hogy ózonos takarítás kell a Vitarának.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Karosszéria lakatosoktól tudom hogy az alját leszámítva a Suzuki, Toyota, Honda, Mitsu, mind csak ott rohad ahol sérült volt... Valszeg beletolattak vmibe és saját hatáskörben elrendezték vmi maszek szerelővel.
Befújta a szél a kaput, Közelebb volt az oszlop mint gondoltam, stb. vagy ami a legnagyobb görénység, h valaki beleszállt a parkoló kocsiba, majd elhajtott... bal hátsó részen egy rétegvastagságot mérj és kiderül. a tetejéről érdemes referenciát venni, h mennyi a gyári fény vastagsága... (ritkán teszik tetőre a kocsikat)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Siriusb
veterán
válasz 2ozzmexy #45848 üzenetére
Tisztító bomba, pl.: Motip klímatisztító bomba. No meg pollenszűrőt is cserélem ilyenkor.
Szerk.: régebben a szondással csináltam, de ezzel az egész utastér is tisztítva van.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz #40993792 #45856 üzenetére
[link] remélem jót sikerült linkelem telorol, ha nem szólj rám nyugodtan.
Ilyet szoktam használni ez fertőtlenítő is, legalábbis a hátulján ez van írva, sosem csalódtam amúgy a prevent cuccokban, bár pár éve használom őket, lassan adhatnanak kedvezményt is...
Csak figyelj h az utolsó mozzanat a lenyomas legyen, két kézzel mert szeret felborulni, utána van kB 5masodperced és megfulladsz az utasterben..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45858 üzenetére
Ugyanilyet láttam tegnap a Tescóban.
Amúgy én nem igazán hiszek ezekben a bombákban, az ózonosban annál inkább. Ugye az egészségügyben is használatos fertőtlenítésre a germicid lámpa, ami az UV-C fény mellett szintén ózont generál.
Ezen felül Mann Freciuos Plus pollenszűrőt használok, ami szintén megköti a bacikat és a gombákat.Az igaz a hőcserélő teljes átmosása lenne, de nem életszerű szétszedni a fél autót miatta, meg folyton leengedni és feltölteni a klímagázt.
-
BBke
tag
A klíma tisztítást minden évben tavasszal és esetleg a tél előtt érdemes elvégezni / elvégeztetni. Ugye nyáron a sok klíma használat miatt, tél előtt meg a sok fűtés használata előtt. Azt kevesen tudják, hogy a klíma használat után legalább 2-5 percig szellőztessük át a levegő rendszert, a fűtőmotor használatával (klíma nélkül) . Ezzel elkerülhetjük a gombásodást, a levegő rendszerben a pára lecsapódik, és ha nem szellőzik át a rendszer, a pára nem távozik, akkor megindulhat a gombásodás. a kellemetlen szag az erre utaló jel. A pollenszűrőből kerülni kell a sima olcsó papír szűrőket, helyette érdemesebb a drágább, aktív szenes szűrőket használni.
-
BBke
tag
Itt egy példa: [link]
Klímatisztítás ára habbal: 4500 Ft.
Klímatisztítás ára ózonnal: 5000 Ft.
Klímatisztítás habbal és ózonnal (akciós ár): 8500 Ft. -
t.imi
addikt
Komoly fertőtlenítés max megbontással kivitelezhető, esetleg gáz, cseppformában komolyabb szerekkel. Klima elpárologtató elég vastag, poénra kerestem egyet seat cordoba 8cm vastag és ott van még a fűtő radiátor is.
Ezen nem fog átmenni a varázs mipoláncső végén lévő 3-5 db lukon kiáramló lötty, aki a "bedugom elölről és majd azzal tiszta lesz"-el számol.
Fölösleges pénzkidobás, akár a hab. Az max beleköt, ha "jó" minőségű, ezzel is rontva a hatásfokot.
Én évek óta a Preventet használom, nekem megfelelő. Marha büdös, de üt rendesen. Pollenszűrő ki és adj neki. Mással nincs tapasztalatom autók terén(#45862) BBke +1. Legegyszerűbb megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz #40993792 #45859 üzenetére
Szivesen, inkább leírtam mielőtt a saját károdon jössz rá hogy a permet nagy mennyiségben nem jön le a kárpitról... Szóval közvetlenül fölötte semmi se legyen csak a tetőkárpit és érdemes a padlóratenni egy gumiszőnyegre, mert nagyon lehül a végére. Én az utasoldali ülés mögé szoktam rakni a gumiszőnyegre és ha nem sedan akkor vedd ki a kalaptartót is.
@tboldi: Igen, a hőcserélőt is mosni kellene, de 10+ éves autókban sem lukadt még ki... A polenszűrőcsere meg garanciális autónál... nem egyszerű na.
@BBke: Én télen nem használom a klímát, a Vitarát novemberben hoztam haza, még egyszer sem volt bekapcsolva, ha bekapcsol azonnal off-olom. Van aki szeret azzal páramentesíteni, de én nem rajongok érte...
@ncc1701: Köszönöm a kedvességedet, mindenképpen megfontolom.
@t.imi: A hab tényleg nem ér semmit sem (vagy csak én voltam béna/diszlexiás/analfabéta, mert ugyanolyan büdös maradt ráadásul még napokig csöpögött itt-ott belőle vmi trutymós lé...), a bombás prevent nagyon jó, nincsen ultraintenzív szaga és ha ügyes vagy komplett penésztelenítés, egy beázás után ajánlom nagyon (a vegyszeres mosást nem pótolja!).
A klímás tippeteket én is szoktam alkalmazni, bár én más okokból amúgy sem állítom le azonnal (még a szívóbenzinest sem!), hanem hagyom pár percig ketyegni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
Egy kérdés Scross hangszóró csere és az ajtó szigetelés.
Milyen anyagot érdemes vásárolni az ajtó szigetelésére?
Illetve, hogy a gyári hangszóró kiegészíthető e egy ilyen kerettel? -
rongyi
aktív tag
Sziasztok!
2006-os 1.3 gombóc Swiftbe szeretnék olajat cserélni és kérdezném, hogy pl. a Total Quartz 7000 10w-40-es olaja mehet-e bele? (278e km van a kocsiban)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45860 üzenetére
Mellesleg a múltkori kerékagy anya leszedős HSZ-emet visszavonnám, nem másfél méteres erőkar volt, csak egy ilyen: [link]
Érdemes a kocsiban tartani mint a nyomatékkulcsot.
Csak azért nem privát, hátha valakinek kérdéses lesz hogy a gumis után mivel vegye le a kereket... ilyennel.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rongyi #45869 üzenetére
Nem vagyok egy nagy motorolaj szakértő, de a Castrol ajánlata:
Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4
Már ha M13A motorkódról van szó... A 10w40 szerintem "vastag" lesz bele, bár ez csak az én véleményem.
A kompressziómérést érdemes elvégeztetni ennyi futás után, de nem feltétlenül szükséges ha a víz nem olajos, az olaj nem vizes és nincsen teljesítmény csökkenés... Az M13A motor híresen elpusztíthatatlan, legyen benne elég víz meg olaj, aztán meg lehet kerülni vele a Földet is...kétszer."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pjen
félisten
válasz 2ozzmexy #45873 üzenetére
Ne haragudj,de a kompressziónak kevés köze van az olaj víz bármilyen keveredéséhez..Ahhoz, hogy a két folyadék tudjon keveredni leginkább hengerfejesnek kell lenni az autónak.A kompresszió mérés azt mutatja mennyire kopott a henger,dugattyú gyűrű hárhas valamelyik vagy mindhárom tagja.Az enyém szintén 2006 os gombóc.Gariban mindíg 10W40 et öntöttek bele.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Arra céloztam, hogy amíg nincssen rá panasz (túlmelegszik nyáron klímázva, eszi az olajat, fogy a víz, nem olyan "harapós már", stb.) addig fölösleges mérni, ha egy gyűrű nem zár rendesen akkor fogy az olaj (általában), ez szokott párosodni hengerfej gondokkal, de kb. ablakon kidobott pénz, amíg nincsen rá panasz, szerintem.
Bár ha kopottak, akkor lehet jó a 10w40 bele, bár én régi Toyotás vagyok, tanultam is belőle rendesen hogy miért nem szabad keverni a szintetikus és félszintetikus olajokat..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pjen
félisten
válasz 2ozzmexy #45875 üzenetére
Az OK hogyha eszi az olajat akkor kopott valamelyik gyűrű,henger vagy eltört az olaj lehúzó gyűrű.Ilyenkor pont sűrűbb olajat használnak: botond,finis.De ettől a víz nem fogyhat,max ha felforr.Akkor úgy is megálsz mielőtt átég a hengerfej tőmítés.A henger fejesség amúgy is a diesel autókra jellemző
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45876 üzenetére
Igen, nálunk tüneti kezelés, meg még néhány embernél, de sok helyen ezt megoldásnak hívják... Elhasználják még a vastag olajjal 1-2-3 évet, aztán beadja vmi nepperhez helybenhagyásival, utána meg pereljen akinek sok a pénze, "nálam nem ette az olajat csókolom", aztán bizonyítsa be a kedves kövi tulaj hogy korábban is ette...
@pjen: Az alufóliás trükköt nem ismertem, én az "újragyűrűzős bandába" tartozom... (vagy bontott motorosba, attól függ mennyi a bontott...)
Sok ember jár minimum olajjal, hidd el nekem, sok olyat ismerek akinek világít a check-engine meg az olajnyomás visszajelző és úgy jár évek óta... Amikor rákérdeztem a válasz: "Nem kell vele foglalkozni, biztosan csak a szenzor vacakol, ha nagy baja lenne nem indult volna be, nem? Ezeknek a modern motorknak a se***ben is van 10 érzékelő, csak vinnyog ha baja van..." Én meg ültem és néztem h biztosan csak viccel, de nem... (a check-engine meg azt jelzi h jár a motor, ugye!? )
De olyan mellett is ültem aki meglátta a mogyoródi emelkedőt az M3-on és reflexből kapcsolta a fűtést a benzines bömösben nyáron... "emelkedőn ha küldöm picit forralja... ez ilyen, béemvé...".
Tudod hány embert látok/hallok olyan autókkal járni, hogy messziről hallom a sikító hosszbordást vagy a csörgő generátorcsapágyat? Napi 10-15 befigyel, akkor szerinted tököl majd vele h picit csipkedi az olajat vagy a vizet!? Frászt, tojik rá, "menjen még el két évet aztán úgyis eladom a pékbe vmi madárnak".
Sőt ismerek olyan informatikust aki 6 évig nem cserélt olajszűrőt, mert annyi olajat evett a benzines corolla hogy 10k km alatt rátöltött 4L-t (3,6 a feltöltője), a vizet meg nem is számolta... Álláspontja: "hajtom amíg megy utána meg otthagyom valahol az út szélén..."És ezek műszaki diplomás emberek, BME-re meg BMF-re jártak évekig, gondolod csak tudják mi a teendő.. hát nem...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
és (#45879) 2ozzmexy:
Tudom, hogy így megy, de én ennél igényesebbnek tartom magam.
szerk.: Sőt, a Jazzen másfél hete cseréltem olajat, és közben észrevettem, hogy a váltó és az olajteknő találkozásánál enyhén olajsáros, úgy néz ki, főtengelyszimeringet kell cserélni. Végül is nem ért nagyon meglepetésként, tizenéves korukban annyira nem ritka (az enyém 2006-os). Biztos vagyok benne, hogy mások vígan használnák így még sokáig, mert a nívón nem is látszik meg, hogy csökkenne a szint, meg az alárakott kartonon sincs folt, de én még az idén meg akarnám csinálni. Csak rá kell készülnöm lelkileg, mert ha már le kell venni a váltót és a kuplungot is, akkor előbbit átcsapágyaztatnám, és az utóbbiból is újat tennék fel. Ily módon lesz a 3-5k Ft-os gumigyűrűből 200k Ft.
Hasonlót már egyszer eljátszottam egy 125-ös ETZ-vel, ott a 400 Ft-os ollórugó törött el, ami a váltókart visszahúzza középre, és végül lett belőle egy 40k-es, szinte teljes blokkfelújítás.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
De hiba, típushibája, volt rá visszahívás annó, azokra, amik még nem érték a 200k km-t, csak az előző tulaj nem vitte rá vissza, mert tett rá magasról és fogott évi 2ezer forintot az olajcserén, ennyi. Csak azokba a motorkba hiába engedi a gyártó, nem szabad 5w30/5w40-en kívül mást önteni, mert ez lesz a végeredmény. Ott is a márkaszervíz gariban azt öntött bele, amit nem lett volna szabad, mert akkor még nagyobb ugrás volt a 10w40 és 5w30 ára között... Ha nekem is megpróbálnak mást önteni a Vitarába, tuti elviszem máshova...
A TMC a saját kárán tanulta meg ezt a leckét, azóta nem hagyják keverni a szintetikus és félszintetikus olajat.Igen, tudom h van ami rendszer szinten eszi az olajat, pl. Astra 1,4 Twinport (1l/1000km a limit), VW konszern TFSI/TSI motorok dettó... Csak nem tudom, hogy akkor a CO mérésük miért olyan patika egy nem olajevős típushoz képest...sebaj, nem kell értenem mindent a világban. Ezért sem szeretem amikor avultat a biztosító, az én régi 19 éves karbantartott olajat nem eszi, mindig minden időben ki volt cserélve Corollám tényleg annyit ér mint amit az eurotax kidob!? Kétlem hogy egy lapon lehetne emlegetni értékben a fentebb vázolt autóval...
@tboldi: Ezért is indítottam azzal hogy csak nálunk tüneti kezelés.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BBke
tag
válasz 2ozzmexy #45867 üzenetére
Nekem is Vitara van, 1.6 benzin. A klímát nem csak azért kell bekapcsolni télen, hogy levigye a párát. Egyébként gyorsabban leviszi klímával. Hanem azért is érdemes, mert a hűtöközegben lévő olaj keni a rendszert, tömítéseket, műanyag alkatrészeket. Ha ezek nem kapnak kenést, akkor kirepedezhetnek, a leváló darabok károsíthatják a klíma rendszert, a rossz tömítés miatt meg elszökhet a klímagáz. Az újabb autókban Y gáz van már, ebből 1 kg, 80 ezer környékén van.
-
tboldi
nagyúr
Még szerencse, hogy csak kb. 3-500 gramm kell, és amit lefejtenek, azt leszámolják az árból. Mondjuk ha már elszökött mind, az cink.
De amúgy egyetértek, csak annyit még hozzátennék, hogy a kenés miatt célszerű is néhány évente cserélni a töltetet.
....................................................Más: Megjött a légterelő a WagonR-re, Heko lett, 4 db-os. Ha hazaért apum az autóval egyetemben, akkor gondolom, fel is rakjuk.
Plusz pénteken viszem a féltengely gumiharangjának cseréjére, apum meg addig Hondázik (csak nehogy megszeresse ).[ Szerkesztve ]
-
zzz03
őstag
nezegetm a kocsi papirjait 2019.12. havi scross. szerviz fuzet, szamlak. viszont nem talalok kulon papirt a +7ev garirol (turbo, valto, motor). erre nem kellett vna mellekelni kulon papirt?
vagy a szerviz konyv meglete es vezetese a feltetele? -
2ozzmexy
aktív tag
Igen, főleg hogy a +7-et nem a Suzuki hanem egy biztosító társaság vállalja rá...
Bár megnyugtató hogy a BoosterJet motorkat sem cska úgy "összehányták a tervező asztalon", hanem átgondolt és aprólékos tervezés eredménye... (lásd vízhűtésű turbó, ami nem változó geometriás...)@ncc1701: Le vagyon írva mikor kell vinni, nem később, inkább előbb... manapság a papír nem azért kell hogy betartsuk, hanem hogy legyen mit a hátsó elé tartani ha jön a rugás.
@Zsolt_72: Az anyós ülés vagy a vezető ülés mögé tedd a földre.
@tboldi: Pedig apudnak nem lesz nehéz dolga, a Jazz minőségi előrelépés a WagonR+-hoz képest, mondjuk az árcédula sem egyezik...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Engem érint az 1,4 BoosterJet miatt, de ha nem lenne hozzá, akkor is ezt vettem volna, mivel a konkurenciánál ebben az árban 1,33-1,4-es szívóbenzines volt vagy 1-1,2-es 3hengeres változógeomtriás turbóval kettőstömegűvel stb.
Több bizodalmam van benne mint egy EcoBoost motorban... (Kuga) vagy 1,2TFFSI (octavia kombi)
Egy fontos dolgot megtanultam, és ezt tartom a mai napig: Új autót nem veszünk alapmotorral ha szeretsz autózni és fapadosan, minimum az első lépcső mindkettőből... ez csak az én véleményem.
Az első 3 év az a gyári Suzuki garancia, a plusz hetet egy biztostó vállalja, rajtuk kell leverni a harmadik év után a költségeket, sok sikert mindenkinek hozzá, reméljük nem lesz rá szükség... (biztosítóból pénzt kiszedni...)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
Engem már 23000km-nél elhajtottak a hátsó nyüszögő futóművel. Cégautó, nem érdekel, főnök pereskedni nem akart egy vacak 3 millás swifttel, de gondolom ez erős lökés volt, h a 30 ezres szervízt már szerelő haverral csináltattuk meg. Gyanítom ez a kocsi nem megy többet márkaszervízbe.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45896 üzenetére
Ezt már korábban megvitattuk, mindenkinek mások a preferenciái.
Opel Astra (legújabb, talán K? kombi) 1.0L 3henger 12szelep kettőstömegűvel, full fapad, háááát... azért az 1,4T Vitara letolná az útról... nem egy erőmű na, annál tényleg igaz hogy a teljesítmény hiányát vagy bátorsággal pótolod, vagy "közelekedőedény" stílusban mész a sorral... Vezettem egyszer a 82-esen, egy-két kamiont megelőzni kész kihívás volt...Márkaszervíz: Nem kötelező oda hordani, csak ugye ugrik akkor a gari... amúgy is horror áron dolgoznak, plusz egy csomó dolgot nem javítanak, hanem cserélnek, pl. turbót ők nem elküldik generálozni 100k-ért, hanem rendelnek egy új gyárit 300k-ért, arról nem is beszélve hogy aranyból van minden mozdulatuk...
Törött autónál nem vacakolnak, komplett ajtót rendelnek üveggel, belsőborítással, színre fényezve és a komplett ajtót cserélik. Máshol rendelnek egy ajtót, elküldik fényezni és minden mást (ami ép) átszerelnek rá a sérültről... azért a végén nem mindegy, hogy GTK vagy nem..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- E-roller topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iPhone topik
- Napelem
- Fujifilm X
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben