- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Garmin Forerunner 965 - csúcs
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mebírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Petester #4432 üzenetére
Karaj ez a kép!
Nyírőéknél vmi nagyobb gáz lehet, eddig mindig 1 napon belül válaszoltak a leveleimre, de most teljes a némaság. Csütörtökön írtam nekik, hogy miket kellene csinálni, mikorrra vihetem, de eddig semmi reakció. Tegnap újraküldtem a levelet Nyírőnek is meg a központi emilre is, de semmi. Ha holnap délutánig sem lesz reakció, akkor szentem keresek mást.
Szerintetek ezek mennyire subi-spéci feladatok? Érdemes egyébként jó kezű, megbízható, de nem Subaru-fan szerelőhöz vinni ezekkel az autót?
- motorolaj csere, olajszűrő csere
- differenciálművekben olajcsere (elöl, középen, hátul)
- automata váltóban olaj és szűrő csere
- szervo olaj töltése, ha szükséges
- fékek állapotának felmérése; ha szükséges, tárcsa, betét, fékfolyadék csere
- kerékcsapágyak állapotának felmérése, ha szükséges, cseréje
- futómű részeinek felmérése (stabilizátor pálcák, lengéscsillapítók állapota)
- pollenszűrő cseréje
- katalizátor állapotának felmérése''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #4437 üzenetére
Jam, most volt műszakin májusban, nem volt vele semmi gebasz, de nem vagyok biztos benne, hogy ott túl alaposan megnéznék. Az embered az itteni, érdi szaki? Kik ők?
Qru: nem vagyok telefonálós típus írtam Háriéknak mindenesetre, meglátjuk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #4437 üzenetére
Manual nem említi a középső diffit, meg elvileg az ugye még a váltó része, tehát - gondolom - a váltóolaj keni azt is, de olvastam erről is több véleményt, szal gondoltam megírom a szerviznek, hogy nézzenek rá, aztán max azt mondják, hogy azt nem kell/lehet külön cserélni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Most lett kész? Csak, mert fél órája beszéltem velük telón, és mondták, hogy telefonáljak később, mert épp egy autót csinálnak. Amúgy emailre 2 hét alatt senki sem válaszolt egyik szervizből se, úgyhogy kénytelen voltam telefont ragadni... Mondjuk nemtom, miért tüntetnek fel email címet a weboldalon, ha az oda érkező levelekkel a kutya n em foglalkozik. Mindegy, jövő hét csütörtökön viszem hozzájuk az autót a mindenféle elvégzésére.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hogy vigyem be jövő hét csütörtök hajnalban (8-ra), aztán megbeszéljük, hogy miket kell csinálni. Ha csak olaj- és szűrőcserék (motor, váltó, diffik), akkor aznap el lehet hozni, ha fék, csapágy, futóműalkatrész is cserés, akkor egyeztetünk, hogy mit milyenre, mikorra, mennyiért, stb. Mondjuk kerékcsapágy tuti gatya, nem is nagyon megyek mostanában sehova, annyira zümmög kanyarban.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Azért elég óvatosan forgalmaztak. Annyit írnak, hogy EF helyezte forgalomba, majd végig szakszervizben volt szervizelve. Szal szentem az elmúlt 12 évben simán voltak olyan időszakok, amikor lazán visszatekerhették az órát két szakszervizben történő karbantartás között.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz kitalaltnev #4674 üzenetére
Kézkrémes kézzel autót vezetni nagyon undi lehet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz kitalaltnev #4678 üzenetére
Asszony ilyen gyűrűkura, de a kormányt még egyik autójában se nyúzta meg. A kettővel korábbi volt az utolsó kéziváltós autója, Golf6, na abban két váltógombot amortizált le fémig a gyűrűivel. Szerencsére azóta csak DSG-st vezet, azt meg nem nagyon kell markolászni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz blasko92 #4694 üzenetére
Én holnap hajnalban megyek, k....tt messze van tőlünk a szerviz. Írtam nekik listát, remélem, nem sértődnek meg. Seibikoban vhogy mindig úgy volt, ha kértem 8 dolgot, akkor 6-7 készült el. Amikor meg végre megvan, már az ember nem megy újra haza a világvégéről, hogy megint X napot várjon. Szal inkább írok listát, azon tudnak pipálgatni, ha akarnak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz kitalaltnev #4697 üzenetére
Na majd holnap fotózok neked.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem volt semmi, fotózásra érdemes Fori, csak amiket Qru már meglőtt korábban, meg egy hófehér, bukócsöves STI. Majd délután hívnak, hogy mi van, a listát nagyon köszönte Hári, legalább nem kell körmölnie. Nagyon durva tisztaság, rend, fegyelem van ottan Seibikohoz képest, ami mindig ilyen őskáoszban leledzik kb. Ahogy odaértem, már vitték is be az autót, elvégre időpontra jöttem. Na, ilyen helyen se voltam még.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Petester: akkor "majdnem" összefutottunk, mert én meg délelőtt hoztam el az autót.
A nagy része kész van, de nem kaptak / nem volt raktáron 2 db kerékcsapágy, csak 1 db, így majd jövőhéten még vissza kell menni kicseréltetni a másikat is. Ami most készült:
- motorolaj csere, szűrőcsere
- váltóolaj, szűrőcsere
- diffikben elöl, hátul olajcsere
- kormányszervoban folyadékcsere
- pollenszűrőcsere
- klímatöltés
- bal első kerékcsapágy, stabpálca csere
- fékfolyadék csere
- meg egy rakás átnézés, diag (futómű alkatrészei, csapágyak, katalizátor, kipuff rendszer, hibatároló, stb.)
Ez így volt mindennel együtt 176.500 HUF és igazából csütörtök reggel leadtam, aznapre kész volt.Az ucsó "tételről" majd még beszélünk Hárival, csak, amikor mentem az autóért, akkor punkt nem volt ott, de mondta, hogy jövő héten még beszéljük át, miket látott, miket kell előbb-utóbb cserélni az autón, meg hogy milyen "féktuningot" ajánl. Mivel a következő 2-3 évben nem szándékozom autót cserélni számba vehető alternatíva híján, így megcsináltatok rajta mindent szépen, amit kell. Ja, és szentem átszoktam Hace-ékhez.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz outsiders #4736 üzenetére
"A Füzetben" volt összeírva részletesen. De csak az alkatrészek, anyagok kerültek 130k-ba, szal onnan nem sok már a végösszeg.
Egyébként belement a füzet szerint:
- motorolajból Motul 300v 7 lityi, az 39k
- difiolaj Castrol 2 lityi 10k
- váltóolaj Castrol 4 lityi 20k
- fékfolyadék Motul 4k
- szűrők, stabpálca 10k
- kerékcsapágy FAG 52k[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #4741 üzenetére
Seibikoban legutóbb 65k volt az olajcsere, szűrőcsere, pollenszűrőcsere, futóműállítás, azt nemtom pontosan melyikük mennyiért méri a Motult. Rendszámtartó egyelőre marad. Váltóolajra aszonták, hogy olajcserénél a 30-40%-a jön le max és elvileg ~9.5 liter van benne összesen.
Jövő héten viszem majd megint a másik csapágy miatt, meg amit még kell csinálni rajta.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nah, most beszéltem Hárival a következő szerelgetnivalókról.
Jövő héten viszem a másik kerékcsapágyat cseréltetni, meg valszeg az egyik toronycsapágy is kukaérett, meg a lengéscsillapítókra is rá kell nézni (oké, nálam kap rendesen a felfüggesztés a dombokon ). Plusz cserélve lesznek a féktárcsák és betétek is, mert azok is a végüket járják. Azt mondja, hogy van egy elképzelése, ami alapján egy kis féknyereg-felfogatás módosítással felmegy az OBK-ra a Tribeca komplett féke, és ha gondolom, akkor kipróbálhatjuk. Így a kis 294 mm-es tárcsák helyett a Tribeca 315-ös tárcsái mennének fel, meg a Tribeca féknyerge nyilván. Aszongya ez elviekben sokkal többet hoz fékerőben, mint más anyagú tárcsa+pofa, és nem sokkal drágább, mint a gyári OBK szett. Mondtam, hogy próbáljuk ki, aztán majd szabadalmaztatja. A kövekező lépcső az a négydugattyús komplett STI rendszer felpakolása a 330-as tárcsákkal, ott tudja mit hogy kell módosítani ahhoz, hogy felmenjen, mert olyat már csinált, de az egy 4-500k-s mutatvány, szal azt inkább kihagyom.Úgyhogy jövőhéten megy majd hozzá vissza, kerék- és toronycsapágy cserére, fékcserére, ez olyan 200k lesz szumma.
Aszongya HF-fel nincs semmi gond szerencsére, váltó teljesen okés, a motor elején néhány tömítésen van némi olajpára, de minimális, így azokkal egyelőre nem kell foglalkozni, majd a vezérlés cseréjekor azok is cserélve lesznek, addig ezzel így el lehet járni. Katalizátor rendben van egyelőre, lengéscsillapítókra kell még ránézni elöl pluszban.
Merthogy említette, hogy lassan 200k-nál jár majd az autó, amikor is javasolja a vezérlés cseréjét, tömítések, feszítők, görgők, tőkék cseréjét, stb., az egy 400-500k-s művelet mindent egybevéve, de utána jó ideig nem nagyon kell majd vele foglalkozni. A 200-at jövő nyárra érem el kb., szal ez egy jövő évi sztori lesz. Utána viszont patika lesz az autó rendesen.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #4775 üzenetére
Szó szerint "faragni" szerencsére nem kell semmit, csak adapter kell hozzá. Ha engem kérdezel, szerintem a féknyereg egyik felfogatását kell kijebb tenni, legalábbis hasonló esetben bringánál így csinálnám. De majd jövő héten elmondja mi lesz a művelet, és akkor megosztom. Visszalakítani annyi, hogy kiveszed az adaptert, és visszarakod a gyári tárcsát/nyerget.
Normál esetben a fékerő ~75%-át az első fékek biztosítják, a maradék 25% jut hátra, nincs sok jelentősége a hátsó fékerőnek, amikor fékezel, az autó hátulja teljesen elkönnyül. Hátulra azért nem tesznek nagy féket, mert azt úgyis folyamatosan szabályozná az ABS, hogy az autó elkönnyülő hátulja ellenére se fékezze egyből állóra a kerekeket, mert akkor kitörne az autó hátulja, így hátulra sokkal kisebb teljesítményű fékek is elegendőek.
Tőkékre aszonta, hogy amikor szét lesz szedve, akkor megnézik, kell-e cserélni őket, ha igen, melyikeket. Mondta, hogy egy ilyen vezérlés meg tőke móka a gázos autóknál simán a duplája szokott lenni, plusz ott szinte mindig cserélni is kell a tőkéket. Az karaj lehet, biztos hamar megtérül a gázosítás...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tomtrial #4790 üzenetére
Először is gratula az autóhoz! Másodszor, itt, a topicban nincs dízel autó, így DPF-fel szerelt sem. Amit tudni kell a kiiktatásról, hogy ugyebár illegális. A lebukás esélye csekély, de ha valahogy kiderül, akkor relatíve komoly következményei is lehetnek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Ja, mert még ha a borítást nem is bontják meg belülről, azért, ha felemelik, vagy alánéznek, ez a rohadás a kerékjárati íven belülről is látható kellett legyen a bekötési pont környékén, főleg, hogy jó eséllyel onnan indult a rozsda - só, víz, fagy okán.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hagyjad azt, minden autóval van valami. Én most adtam le reggel az enyémet, olyan hangja volt az M0 egyébként igen lágyívű kanyarjaiban is, hogy komolyan aggódtam. Hári szerint csak a pofa ér bele a tárcsába, de megnézi azt is, meg a féltengelyt, toronycsapit, szilenteket, ha már alatta lesz úgyis.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #5056 üzenetére
Bocsánat De tényleg nem nagyon figyelem a telót, általában le is van halkítva, aztán másfél nappal később visszahívni meg necces már általában. Ellenben szinte mindig gép előtt vagyok, szal szinte bármilyen digitális csatorna okés - de mondjuk, a Subaru topic bejegyzéseiről még email értesítés is jön.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Tegnap mondjuk 90-nel laposkúsztam a kamionok között, tartva tőle, hogy kiesik alul valami futóműalkatrész.
Amúgy az ilyen dízelmozdonyok nyomatéka ellen nem sokat ér a picivel több teljesítmény, 530d-k is hiába gyengébbek papíron (F10 245 ló), a közel kétszeres nyomatékból (540 Nm) simán megoldják a szitut, főleg a 8 fokozatú váltóval, amivel mindig teljesítmény-csúcs közelében tudod tartani a fordulatot. Az OBK 5 fokozatú, egyébként sem fürge automatájával, turbó nélkül meg azért telik az idő, amíg 4200-4400-ról elforog 7000 fölé.
Lehet szidni a dízeleket, de én mondjuk szeretek menni velük városban, van ugye itthon két dízel Passat is, egy B6 sedan és egy B7 variant, mindkettő a 2.0 CRTDI HL a B6-os 170, a B7-es 177 ló, de azért a 350-380 Nm, a rövid fokozatok kellemesen autózhatóvá teszik őket.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz blasko92 #4873 üzenetére
No, most lett időm átfutni a topicot, a héten már nem nagyon lesz meló.
Szal nekem pont ugyanilyen fantom problémám volt még anno a Skodámmal, hónapokig keresték a hibát. A jelenség nagyon hasonló volt a tiédhez. Legtöbbször semmi, aztán néha a fordulatszám nekiállt ingadozni, majd ugrálni, függetlenül a gázpedál állásától, tehát mondjuk nyomtam egy padlót, elkezdett a motor pörögni, aztán hirtelen visszaesett a fordulat, aztán felugrott, aztán le, stb. Alacsonyabb fordulaton néha le akart fulladni, rángatott.
Mivel nem gyári motor, váltó, hajtás volt benne, ezért mindenki csak legyintett, hogy bármi lehet. Aztán a hónapok alatt próbaképpen cseréltek lambda szondát, fojtószelepet, pillangószelepet, gyertyát, üa szűrőt, nagyjából mindent, de egyik sem oldotta meg a dolgot. A végén teljesen véletlenül kiderült, hogy a hibát az okozta, hogy az egyik jeladó kábelen sérült volt a szigetelés, és a csupasz fém vezeték egyszer-egyszer itt-ott hozzáért valami fémhez a motortérben és hol érintkezett, hol nem. A sérült kábelt kicserélték és a probléma megszűnt. Nem mondom, hogy nálad is ez a hiba, de esetleg a kábeleket is meg lehetne nézni egy körben.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #5104 üzenetére
Azt még nemtom, több részletben készül.
Tegnap leadtam, most a bal oldali kerékcsapágyat cseréli, meg megnézi, hogy mi dübög elöl kanyarban. Ez először csak hümmögés volt, most már határozott, sebességtől függő dübögés, kormányrezgetés, adott sebességnél egyenesen is kormányrezgés, stb. Úgy volt, hogy kerékcsapi, és valóban, a jobb oldali nagyon gatya volt, ki lett cserélve, de a probléma maradt. Most cserélik bal oldalon is, lehet, hogy ez megoldja. Hári szerint csak a féktárcsa ér bele kanyarban a pofákba, mert nagyon gatyák már a fékek. Szerintem mondjuk ez nem ilyen jellegű hang, de ő majd megszakérti (ő nem ment vele próbakört, így nem hallotta, de mondtam neki tegnap reggel, hogy vigye ki egy körforgalomba, és hallgassa meg ő is). Ha nem a féktárcsa, akkor lehet féltengely, toronycsapágy is akár, de ez még nem derült ki, ma még nem hívott.Ha ez meg lesz, akkor várjuk, hogy megjöjjön Ámerikából a közösítő darab, amivel az OBK-ra felmegy a Tribeca nagy féktárcsája és nyerge. Ez elvileg pár hét volt két hete, szal bármikor megérkezhet.
Aztán az a kérdés, hogy a lengéscsillapítók megbírnak-e még egy évet, amikor vezérléscsere meg minden egyéb nyalánkság lesz terítéken.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #4911 üzenetére
Igen, sima 95-ösre lett írva az ECU map. De ugye ez nem úgy működik, hogy ha 95-ösre írva tud X lovat és Y mókust, akkor ha 98-ast tankolsz bele, akkor többet fog tudni. Hogy konkrétan mit hoz pluszban, ha 98-ra írják, azt nemtom, de akkor már nem feltétlen lesz neki jó a 95-ös, és nemcsak teljesítmény szempontjából. Mondjuk még ez a 95-98 el szokott menni tudtommal, szal, ha vmi világvégi kúton nem kapsz 98-ast csak 95-öst, azért még nem kell kétségbeesni.
Nekem anno a Skodát eleve 100-asra írták, szal 98-cal még elment, ha nagyon kellett, de köhögött sokszor és havonta kellett gyertyákat pucolni, mert beköpte őket a motor folyamatosan. 95-öst egyszer tankoltam bele próbaképp egy keveset, de azt majdnem le kellett szívni belőle, annyira sz*r volt. Persze az egy gyári "versenymotor" volt, nem tudom, utcai autóknál mekkora az az oktánszám-beli különbség lefelé, amit még tolerál az ECU.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #5113 üzenetére
De-de, elhozom, ne ott álljon heteket szegény. Ma megyek érte nemsokára, most hívott épp, hogy kész, és megszűnt a dübögés. A kerékcsapágy lógott már nagyon, plusz az egyik féknyereg is le volt lazulva kicsit. Asszem FAG vagy SKF, ilyen 50-52k darabja.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Na, megjöttünk Kycsymmel javításiból. Überjó lett, megszűnt minden zaj, nem hümmög, nem dübög, nem ráz, nem húz, karaj lett. Hári mutatta a régi csapágyat, b*szki kézzel mozgatva kb. fél centit mozgott és finoman szólva nem volt tökéletes a csapágyazása - kézzel megforgatva érződött, hogy sok helyen be van rágódva, és nem túl sok ép felfekvő felület maradt benne már. Szal nem csoda, hogy ilyen hangja volt csórinak. Ugyanakkor aszongya, hogy ez nagyon úgy néz ki, hogy még a gyári csapágy volt, szal ezek szerint elmennek ezek 200k körül, ha optimális a környezet.
Az nagyon durva, hogy ebben a pár hét állásban mennyire el tud lustulni az autó... szegény lomha volt, mint egy vemhes cickány. Már persze önmagához képest.
Hári mondta, hogy záros határidőn belül cserélni kell a lengéscsillapítókat, mert azok is elkezdenek hamarosan rendetlenkedni, eleinte főleg szélső helyzetekben, később meg majd pattogni, rosszul csillapítani, stb. Kérdeztem, hogy ez mit jelent időben vagy km-ben, amire persze nem jósolt semmi biztosat, de szerinte 20-30k km-en vagy 1-2 éven belül sort kell rá keríteni. Az első csillapítóknál nincs kérdés, annak darabja kb. 100k mindennel együtt. A hátsóból a szintállítós az 180k per darab, szal a 4 cseréje 600k körülre jön ki. Hehe. Említette, hogy van ugye az alternatív megoldás, amit ő szokott ajánlani, és az ugye nem self-levelinges, hanem sima hátsó lengéscsillapító. A hátránya, hogy ha meg van pakolva, vagy vontatsz vmit, akkor nem marad egyenes a segge, hanem, mint minden más autó megül a terhelés függvényében. Aszonta sok ilyet szerelt már, nincs velük gond. Mondtam neki a klubos srác történetét, akinek hasonló szituban alapból lent volt a kocsi segge, aszonta akkor vagy hibás volt a cserealkatrész, vagy rosszat szereztek be hozzá, mert semmi ilyesmit nem okozhat az alternatív megoldás. Ja, és az kicsit több, mint a feléből kijön, tehát a 4 teló cseréje megállna 400k alatt bőven.
Ha ehhez hozzávesszük a jövőre esedékes nagyrevíziót a mindennel együtt, ami lesz vagy 500k, akkor azért már eléggé ki lesz f*szásítva.
Qru: topic összefoglalóba esetleg össze lehetne írni az ilyesmiket, hogy mondjuk 3.0R első kerékcsapágycsere darabja 30-50k, 150-200k km körül várható, első lengéscsillapítók darabja 100k, 200k km környékén esedékes lehet, hátsó gyári lengéscsillapító darabja 180k, szintén ezidőtájt, teljes vezérlés csere járulékos motyókkal 500k, katalizátor 200k, váltófelújítást Peti tudja. És akkor amiről van tapasztalat, az ott lenne, ha vki vásárlás előtt áll, akkor ezekkel tud kalkulálni az egyes típusoknál.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #5117 üzenetére
Nemtom, nem nagyon vágom az árakat, ezeket a csapikat láttam 40k-tól 60k-ig bezárólag sok áron, bár a pontos típust nem tudom, mi került bele végül. Persze némi utánajárással biztosan be tudnám szerezni mindet valamivel olcsóbban, de nem nagyon van kedvem és időm ezeknek utánajárni 10-20k árdifferencia miatt. (eee... izé, természetesen nem úgy értem, hogy az 50k-s csapágy esetén nem számít 20k diffi, hanem, hogy a megelőző szerviz összesen 270k volt, és azon tudtam volna spórolni 10-20k-t, ha én viszem a motyókat)
Simán dolgoznak hozott alkatrészből, mindig megkérdi, hogy szerezze-e be ő, vagy hozom én.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #5122 üzenetére
Egyelőre még nem esedékes, de ha ilyen árdifferenciák vannak, akkor beszerzem a cuccokat magam - esetleg kérek tőled némi segítséget. Én sajnos bevallottan nem nagyon értek az autókhoz műszakilag, csak bringában és IT-ban vagyok releváns tényező.
Az első lengéscsillapítóra azt mondta, hogy van a harangizé (nem így mondta ), meg a csillapító, az első 40k, a második 60k.
Az 500k a vezérlésre úgy értendő, hogy ha a tőkéket is rendbe kell rakatni, egyébként 400k alatt megáll szerinte. Nekem aszonta Hári, hogy a következő revíziónál mindenképpen szét kéne szedni a motrot kicsit, mert a tömítések ennyi idő után már kezdenek itt-ott ereszteni, ezért van olajpára itt-ott a motortérben. És ha már úgyis szét van borítva, akkor javasolt megejteni a vezérléscserét is, mert az anyagárban nem vészes, csak munkadíjban, és akkor egy füst alatt megvan oldva a két dolog. Mondjuk Nyírő kb. ugyanezt mondta.
Azzal akkor nem nagyon mennél le a Duna partra, legfeljebb szántani.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Kring Happy Ergonomikus irodai szék, Hálós, Fekete
- WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel)
- Hyundai HYU-753 POE, vandálbiztos (IK10), 4.0MP 2K, POE, IP dóm kamera (Next GEN sorozat)
- HYUNDAI HYU-526N NVR, okos videó rögzítő, 8 csatornás 4.0MP IP kamera rögzítő, H.265+ NVR
- Legrand Netatmo NVP radiátorszelepek