Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
it Az életkorhitelesítési intézkedések miatt kezdenek vizsgálatot a britek az OnlyFans ellen.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Parci: köszi, átküldtem. Első kérdés: tényleg, van nekem egy juhnappa (? - asszem a cikkben a Rolls-ok belseje készül abból) táskám, ami kicsit kopott... azt is meg tudják csinálni?
Nagyon jól viselkedik az autó mindenféle úttalan dombokon 20-30 centis hóban is. A pörgésből sajnos nem sok látszik, mert beborított a hó. Egyébiránt a jeges lejtőn motorfékkel ereszkedést gyakoroltuk ma.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Parci, neked a forgalmiban mi van beírva típusnak? Nekem Legacy-t írtak be, bár ha minden igaz, utoljára 1995-ben nevezték így az akkori Legacy Outback-et, 1996-tól simán Subaru Outback.
Qru: egy 2k8-as Lega GT?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én képtelen vagyok megszokni a manuális váltást; se a Passatban nem áll kézre, se a Subiban. Meg persze egyetlen utcai autóban sem, mert pont fordítva történik a váltás, mint ahogy megszoktam. Utcai automata váltóknál - legalábbis, amiket vezettem eddig - a manuális váltás esetében, ha előre tolod, akkor eggyel magasabb sebességi fokozatba kapcsol, ha hátrafelé húzod, akkor meg egyet vissza. Namost ezzel szemben éveken át azt szoktam meg a Kitcarban, hogy előre felé váltok vissza, hátrafelé pedig eggyel feljebb - ahogy minden szekis váltó esetében így műxik a dolog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
-
nagyúr
Olyasmit olvastam még anno hogy a Lega GT után maradt űrbe tervezték a Levorgot azon vásárlóknak, akiknek a Lega Wagon már túl puha, az Impreza meg túl kemény. Más téren nem kapcsolódik a Legacyhoz szentem. Olyasmi, mint a WRX Sport Wagon volt kb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Mennyi alapból a hasmagasság? Nekem vmi 14.5 cm körüli rémlik. Abból még 3 mínusz szentem sok lenne.
A Feliciámnak 12 cm volt a hasmagassága ültetve (5 állásból alulról az utolsó előttiben) H/P Sporting EXPR tagokkal (külön túlfolyós, állítható befelé és visszaút csillapítással, stb.), de az nagyon alacsony volt mondjuk már városban. És amikor leszakadt a kipufogó, mert odavertem, még a karom se fért alá, hogy feldrótozzam, így asszonyt kellett megkérnem erre, mivel neki pici a karja. Ja, és spéci emelő is kellett hozzá, mert a krokodil sem fért be. Mondjuk kanyarodni úgy tudott, mint valami sínautó.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha állítható a lengéscsillapító kompressziója/csillapítása, akkor simán. Ha nem, akkor kevesebb és sűrűbb olaj kell bele jellemzően. De ezt persze szakemberrel javasolt megbeszélni. Vagy azt is cseréled.
Itt egy jó írás a dologról: Kukába a gyári futóművel!
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én nem tapasztalok ilyet, alacsony fordulaton, függetlenül attól, hogy hideg vagy meleg a motor (bár hidegen elég nehéz megfigyelni, mivel kb. 5 perc alatt már üzemmeleg minden), csak akkor látom, hogy mikor vált, ha üveges szemmel meredek a ford.szám mérőre. Érezni nem lehet belőle semmit, szal egészen biztosan nem ránt. Amikor agresszívebben gyorsítok és/vagy sportfokozatban vagy manualban van, akkor 6.000 rpm környékén határozottan érezhető a váltás, de normál fordulaton nem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Érd-Zakopane etap 350 km, kicsit több mint 5 óra zergevágta 2*1 sávos utakon, hegyeken, völgyeken, meredekebb helyeken csak manualban, kompi szerinti 9.4 lityis átlagfogyi. Majd rátankolásnál kiderül a turpisság.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Nos, nem volt turpisság, rátankolásos módszer alapján az Érd - Zakopane szakaszon, plusz síterepekre kiautózással a városban, összesen 376 km-en fogyasztott 29,59 lityit, ami 7,87 literes átlagfogyi. Ez mondjuk nekem meglepő, mert megmásztunk pár hegyet, amik nem voltak kicsik. Persze többségében autóút dombról le, hegyre fel, 80-100-as átlagban, szal az kompenzált kicsit. Hazafelé nem ragadtunk be török kamionok mögém, szal ott még jobb lett a fogyi. Nem mintha erre mentem volna, haladtunk a forgalommal rendben, mivel előzni nem nagyon lehetett, és asszony már így is sivalkodott jobb 1-ben a fenyőfákkal és hófallal övezett, havas hegyi utakon a 90-100-as tempó miatt a kanyarokban.
Itt írom a fogyikat egyébként, most négy tankolás után 10,3 lityi az átlagos fogyasztás.
Amikor terveztük az utat, volt pár perc lamentálás, hogy asszony bevált B7 Varinatjával menjünk-e a 6 órás hegyi etapra, vagy az alig 3 hete vásárolt Subival. Aztán gyorsan eldőlt. Sok helyen jól jött az AWD meg a difik, konkrétan a bérelt faházhoz vezető letaposott, lefagyott, meredek, kanyargós kaptatón csak nagyon-nagyon neccesen tudtunk volna csak felmenni az FWD-s Passattal, akármilyen téli gumi is van rajta (TS860 BTW), mert max fékezgette volna a kerekeket kicsit, aztán annyi. Szal jó volt ez így, a Subi nagyon jól vizsgázott, semmi probléma nem merült fel szerencsére.
Kicsit aggódtam, hogy milyen lesz benne 6 órát vezetni, mert a B6 Comfortline Passatom nagy, plüss ülése nagyon kényelmes volt mindig is, de asszony B7 Highline-jában levő bőr/alcantara nekem elviselhetetlenül kicsi és kényelmetlen 2 óra feletti időtartamok esetén. Szerencsére a Subi nagyon kellemes meglepetés volt, egyben nyomtam le a 6 órás utat hazafelé, csak egyszer álltunk meg, mert asszony pisilni akart , de én nem szálltam ki, szal mondhatni, hogy nekem 6 órás utakon is simán komfortos az OBK ülése, ami kellemes meglepetés.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Sima Shell 95-ös volt benne kifelé, ott, Lengyelben meg Avia kútnál tankoltunk, mielőtt visszaindultunk sima 95-öst. Nem nagyon tudom, mihez hasonlítani az áttételeket, egyébként 100-as tempónál ötödikben 1.900 rpm felett picivel forog (vagy ha úgy tetszik, picivel 2.000 rpm alatt) és 7.000-ig forog max.
Azt észrevettem, hogy a BC elég furán kalkulálja a fogyit, amikor járó motorral áll az autó, merthogy ilyen esetekben a Passat átállt liter per óra számításra, a Subi BC-je meg azt számolja, hogy fogyaszt alapjáraton X litert, és mivel állunk (reggeli melegítés, amíg kiástam a hóból (nem vicc!), és lekapargattam az ablakokról a jeget) pár percenként romlik a megjelenített átlagfogyi. Persze a tankolásos módszer elég egyértelműen meghatározza a fogyit.
Az világos, hogy oda a Subi kellett, de azért pár percet gondolkodtunk rajta, hogy ha megállunk ott vmi miatt egy relatíve új autóval, nem nagyon tudjuk, hogy hova is kellene nyúlni. De nagyon jól vizsgázott. Havas emelkedőkön, ahol szinte mindenki lendületből próbált kacsázva felhaladni, simán kényelmesen felcsorogtunk, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Most már alsó hangon is hárman vagyunk.
Egyébként nagyon megszerettem ezt a kisautót. Alapvtően hetente 1-3 napot itthonról szoktam volt dolgozni, de amióta megvan, szinte minden nap kijárok a reptérre, csak, hogy autózhassak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Azt miért szokás itt PH-n a különféle autós topicokban forszírozni, hogy milyen javasolt olaj, olajszűrő, pollenszűrő helyett milyen másik felel meg? Mármint milyen más, ami olcsóbb.
Máshol nem nagyon találkoztam ilyesmivel, csak azért kérdem itt, mondjuk úgy szűk körben. Mármint, hogy mondjuk teszem azt az a kérdés, hogy az 5 lityi olajon 500-1000 Ft-ot lehet-e spórolni, amikor kell belőle évente 4-8 liter. Nem tökmindegy? Ha vki az Arab-félszigeten eltüsszenti magát, 30%-kal drágul az üzemanyag, vagy épp ha vmi tojásfejű politikus módosít egy adórendeletet, simán emelkednek az autósok kiadásai 10-20%-kal, és még sorolhatnám.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A 6 órás útból bő 4 óra stabil 90 körüli autózásból állt, oké, voltak dombok, de csak az alacsony Tátra egy részén vágtunk át, túlzottan meredek részek nem voltak. Szentem így reális a kicsivel 8 alatti fogyi, sík terepen ilyen sebinél 7-et sem kér. Persze ez kirívó etap volt ilyen szempontból, kicsivel 10 alatt lesz majd a több havi átlagfogyasztás. Az meg kb reális, 10-11 körül alakulnak az átlagok a netes adatbázisokban is, én meg nagyrészt M0-on megyek ugye.
Hajtásról én is csak áradoztam.
Nekem is szokott párásodni beszállás után kicsit, de ha benyomom a szélvédő páratlanítást, akkor pár másodperc múlva párátlan a szélvédő és pár perc után az első ablakok is. A hátsó ablakok sajnos nálam is relatíve sokáig párásak maradnak.
A tükrök fűtöttek, de nincs külön kapcsolójuk, ha benyomod a hátsó szélvédő fűtését, akkor kapcsolnak be. Azt meg a kompiban tudod beállítani, hogy hány perc után kapcsoljanak le; vagy hogy ne kapcsoljanak le.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Szentem az egyenletes 90-es tempó órákon át lehet a dolog nyitja. M0-on is 7 körül fogyaszt 90 környékén, aztán persze a vegyes fogyi már 10.3 - 10.5 lityi körül alakul nyilván.
A spórolás nincs ellenemre, ha van értelme, csak ha mondjuk egy 10.000 km-es intervallumban eltankol vki 296.000 HUF-t (átlagos 8 lityis fogyasztással és 370-es benzinárral számolva), akkor mit számít, hogy az erre az intervallumra eső olaj- és szűrőcsere költsége 25.000 HUF vagy 30.000? Ha 5%-kal megemelik a benzin árát, akkor az üzemanyag költsége 16.000 HUF-fal nő pl. Persze értem, hogy mindent meg kell spórolni, amit lehet, de nekem személy szerint évi 5.000 HUF megtakarítást nem ér meg az utánajárás.
Épp most írt a biztosító, hogy kapok vissza 36 ropit a Passat éves KGFB-jéből, és a Subit meg áttették A0-ból B6-ba, így onnan is kapok vissza 30 ropit az éves díjból.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ja, ja, olvastam az ökölszabályt is az Autós topicban, hát én mondjuk sosem áldoznám fél évi nettó keresetem autóra, az tuti. No, de nem vagyunk egyformák.
Ugye, hogy ugye?
Én mondjuk lassan 4 éve tolok minden munkanapon 100 kilcsit M0-on, elhiheted, hogy semmi kedvem és semmi értelme 90-100-as araszolásnál gyorsabban menni. Persze néha nekieresztem, ha jön vmi vállalkozó kevű partner, és akkor a nyugisabb részeken megyünk 170-190-es részeket, de 99%-ban csak araszolok a kamionok mögött, mert nincs semmi értelme gyorsabban menni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Megnéztem ma a régi TC-s Subarus-s epizódokat, azokat esetleg be lehetne linkelni a topic összefoglalóba. Innen mondjuk el lehet indulni: http://totalcar.hu/24ora/?cimke=subaru Just 4 fun persze, mert ugye rétegmárka.
Jövő héten lesz némi időm, ha szeretnétek, és van rá igény, szívesen összeszedem az URL-eket a fenti találatokból.
BTW most látom Winkler kolléga Fori S Turbo-s videójában, hogy az akkori Fori hasmagassága 19 cm volt, a 4th gen OBK meg 22+-os. Persze a régi Forik egyébként is nagyon pirinyó kis autóknak szoktak tűnni - helyesebben a régi Forik az újabb OBK-k. A legújabb OBK-k meg szimplán rondák (oké, oké, Parcinak tetszenek... )
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz outsiders #239 üzenetére
Vidd el márkával foglalkozó szervizbe átnézésre, Hace Car vagy Seibiko mondjuk. Az jó kiindulási alap lehet.
Nekem az általad jelölt típus azért nem jött szóba, mert kéziváltós, és mert "csak" 165 LE-s a mocija. Egyéként csak javasolni tudok minden benzines OBK-t![ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz outsiders #253 üzenetére
Elég nagy szórást mutatnak a HaHu-s hirdetések ár/futásteljesítmény arányában, így abból túl sok következtetést nem lehet levonni sajnos. Az említett Subi szervizekben átvizsgálás legyen az alap, a futásteljesítmény másodlagos. Ha Érden jársz, az enyémmel tudunk menni egy kört.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz outsiders #258 üzenetére
Autóvadászt állíts be a kinézett típusra, nepperek is azt nézik jellemzően. A frissen felkerült hirdetéseket összesítve megkapod minden nap hajnali 3 körül az adott ípusra szűrve.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ez mondjuk durva! Mármint, hogy ez itt a slusszkulcsom a Subihoz (nem vicc, Istenuccse!).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nálunk is nagy kedvenc, ugye még az avatarom is onnan van.
Qru: úgy tudom, bicskakulcs egyik típushoz sincs, amikor bejöttek a keyless megoldások (2013-ban talán?), azóta az a főkulcs, de azt ugye nem dugod sehova, csak nálad kell legyen, plusz van benne kis vészkulcs.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Subi Klubról nyúlva: Tapadásrealizálás 1, 2, 3.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Összefoglalóba mehet ez is szentem: Subaru Transmission Charts.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Kicseréltem a bal első tompított izzóját, mivel ki volt égve. Roppant könnyű művelet volt a Passathoz képest.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
-
nagyúr
Ma volt először olyan, hogy indítás után pár mp-en belül el is indultam, és így most én is tapasztaltam, hogy érezhető a váltást követő finom rántás. Utánaolvasva kiderült, hogy ez indítás után, hideg időben normális, mert még nem melegedett fel a váltóban levő olaj. Kb. 2 perc haladás után ez megszűnik. Ugyanígy a kormányszervó is lustább a sűrű - hideg - olajtól. Mondjuk szinte sosem csinálok ilyet, mivel mindig van valami, amivel pár percet elszöszölök indítás után - jégkaparás, navi programozás, kamerával szöszölés, lámpák ellenőrzése, kutyák utcáról való visszaterelése, asszony autójával kiparkolás, stb.
Csekkoltam, 160-nál forog 3.200 alatt picivel a motor. Nemtom, ez mit jelent, csak mondom.
Épült nálunk nemrégiben egy jó kis útszakasz, amin közvetlenül le lehet hajtani az M7-ről Érd vége felé (a kifelé vezető rész, emelkedő teteje felé, ahol le lehet borítani az M0 felé is), ahol nagyon jó minőségű úton, emelkedőn, kanyarokban és alagutakban lehet zúzni. Már persze, ha nem kerül be az ember elé valami mazsola. Tegnap hazafelé jövet az érdi emelkedőn nyomta mögöttem nagyon valami családi egyterűs apuka, mondjuk nem jöttem gyorsan, 150 max, aztán kisoroltunk, de csak ott jön a seggemben. Aztán rátértünk a fent említett útra, ahol manuál és enyhe bal 3, majd vissza 2 motorfék, nyit a balos 2, jobbos átvág, belül ráz, padló, enyhe jobb 3, majd fék és körforgalom, vissza D-be, szal ott nagyon elkopott szegény a csúszós, emelkedős, kivilágtatlan, kanyargós úton.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
600-zal, klubos áron! Azóta átgondolta a kolléga a történetet. Egyébként a 3 misi nem rossz ár érte US-ben, nagyjából ennyiért mennek odakint ezek. Persze ha itthon szeretné eladni, az itteni piaci viszonyok között, akkor valóban túlárazott, mert itthon ezeket nem keresik, nem ismerik, nem is értik.
Persze nekem se kéne Lega nyilván. Na, mondjuk Forester se. Meg semmi más se.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Eleglide C1 - a középérték
- Mobil flották
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Gyúrósok ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...