Hirdetés
-
MotoGP 24 - Íme a launch trailer
gp A motorverseny rajongói ismét nyeregbe pattanhatnak, hogy izgalmas versenyeken vegyenek részt.
-
Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
it A DMA értelmében az iPadOS-t is kapuőrnek mondta ki az Európai Bizottság, így erre is technológiai alapdíjat vet ki az Apple.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
XV nagyon bumfordi, meg ott vmit butítottak a hajtáson is, legalábbis amcsi fórumokon / videókban panaszkodnak, hogy f*scsi benne vmi. Az vmi viszkós megoldás, ha jól tudom. Forit bármikor elfogadnék, amennyiben a pici régiről van szó, szal első és második generáció, többi buta.
Kiporszívóztam az autót, holnap jönnek az új, hímzett, bézs színű szőnyegek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A Qru által a VAG topicba linkelt videó eszembe jutatta, mennyire szerettem anno a Feliciám hangját... hegyezett sor 4, sportvez tengely, hajtókarok, lendkerék, HF, csip, 4-1 leömlő, 60-as rendszer egy dobbal, 4 gangos egyenes fogazású szekis Hewland, meg a többi nyalánkság. Ilyesmi volt, csak az 1.3, 145 ló és nem volt nyomtávszélesítés.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ezt a tankot - szándékosan - picivel sportosabban fogyasztottam (de tényleg csak picivel, nem padló-satu-padló üzemmód), minnyá 11.51 lett. Így állok most egyébként.
És OFF: ma végre volt idő összerakni a bringát az új alkatrészekkel (Saint féknyergek, Saint fékkarok, Saint sor, XT lánc, fehér Jagwire bovdenkészlet), meg az első és hátsó Fox is elkészült a karbantartással (szimmeringek, O-gyűrűk, olaj cserélve, hátul nitrogénnel feltöltve), és össze is pakoltuk.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az nagyon jó kis cucc volt annak idején (90-es évek vége), akkori áron közel 2k USD-be kerültek és az volt a csúcsgépek egyike CC-ben. Az elvileg még a Fatty-s kivitel, 2000-től jött az F széria a Leftyvel. Ha nagyon szép állapotban van, akkor ilyen 2-300 USD körül mennek most. Bringáknál az anyagok fáradása és a régebbi alkatrészek nehézkes beszerzhetősége okán nem nagyon tartják az árukat a gépek, főleg nem ilyen időtávon. De a használati érték ettől függetlenül marad, szal, ha rendszeresen karbantartod az agyakat, csapágyakat, cseréled a sort, láncot, bovdeneket, illetve találsz vkit, aki nekiugrik szétkapni a Fattyt, akkor egészen addig tudod hajtani, amíg az alu váz bírja.
Tegnap megjöttek a szőnyegek az autóba, nagyon szépek, jól eltalálták a színét.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Qru-nak khm... "találtam" khm... egy videót, ahol hallatszik a H6. Ez olyan 10-170 volt, épp akkor húzta a 3-ast, amikor kijött elém (illetve a felvétel készítője elé) a Skoda. A kamera nem igazán adja vissza a sebességérzetet, de itt most a hang a lényeg. A legjobb rész 0:44-től, amikor finom gázpöcögtetésre emelgeti az orrát az autó 130-nál. Az első 1-2 perc érdekes, utána sima krúzing van.
(A videó egyébként nem ilyen szaggatós természetesen, csak a YT-ra feltöltve vált azzá.)Egyébként szerintem egy kifejezetten barátságos "arcú" autó a 4th. gen OBK, mégis nagyon illedelmesen szoktak lehúzódni előle, ha gyorsabban megyek. Lehet, visszapillantóból másként fest.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Kicsit az, 8.8 - 8.9-ért már el lehet hozni null km-eseket is HaHu-n, igaz, nem ilyen kolbászzsírmetál színben (bár az az alapáras szín EF-nél). EF konfigurátorban viszont 9.5 a Sport alapára.
Mondjuk ha lenne 8.5-öm autóra, akkor vennék egy 4th gen. OBK-t 3 misiért járkálni, és egy régi STi-t 5.5-ért hétvégékre.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Mondjuk sose vennék gázos autót, de elég jó állapotban van. Lejjebb fogják vinni, van egy másik fészlift előtti 3.0-s OBK fent lassan egy éve, annak az árából már fél misit engedtek, de a 270k km szentem riasztó lehet. Enyémben kb. 17 éves korára lesz annyi, pedig sokat megyek vele.
Qru: közel másfél tonnához és AWD-hez én a jelenleginél gyengébbet nem vennék. Persze ki kell próbálni, mit tud a 165 ló benne.
Parci: Seibikonál is ezt mondták. Persze ez nem azt jelenti, hogy 201k km-nél darabokra hullik, de az a javaslat, hogy 200-nál teljes vezérlés csere, és akkor még 200-at simán elmegy, mert ezekben a 3.0 H6-okban jellemzően minden más elpusztíthatatlan. Egyébként sem vészes összeg, azt mondták, 300k-ból megáll. Amikor a B6 Passatban kuplung+DMF csere volt, az 500k volt, és 250-enként az is szeret kifingani.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Oké, de 10 évente egyszer kell. És persze igaz, mihez képest, de pl. a Passat DMF-éhez képest már nem vészes. Meg pl. idén tavaszra talpraállítottam a két éve porosodó bringámat, kapott új lánctányérokat, hátsó sort, láncot, pedálokat, két új féket, tárcsákat, pofákat, bovdenszettet, plusz az első és hátsó telóba kapott új szimmeringeket, olajat és nitrogént, ez is 300k volt majdnem, pedig ez csak egy bringa és nem is cseréltem nagyobb alkatrészeket.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Eddig első kerekes autóim voltak, ott láthatóan jobban kopott az első két köpeny, de mondjuk ha látható volt a különbség, akkor kicseréltem mind a négyet, nem tettem fel hátra a kopottabbat. Persze nálad hamarabb összejön a 12k km a négyévszakossal, nálam ugye 5 hónap téli-, 7 hónap nyárigumi használattal kb. 2 év alatt megy ennyi a gumikba, a 3. évben meg már egyébként is csere lenne.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Passat nem volt erős, de én nem nagyon szoktam fékezni kanyarban, és olyankor az ívkülső első keréken könyököl az alulkormányzás miatt az autó.
A napokban egy roppant agresszív, ködlámpás Dusteres jött a hátsó lökhárítómon az M7-es érdi lehajtója előtt (130-as tempónál), majd láthatóan bosszantotta, hogy én is lekanyarodok Érdnél, és a kanyarodó sávban ugyanúgy jött kb. 60 centire mögöttem. Aztán valamiért úgy gondolta, hogy ha én 85 körüli tempóban abszolválom a visszafordítós lehajtót, akkor ő is. A durva fékcsikorgás még megvolt mögöttem, de aztán nem hallottam csattanást, szal vhogy el tudta kerülni a szalagkorlátot.
Anno még a Feliciával esett be így mögöttem egy X3-as BMW az Éles kanyarnál (Fehér út felől), mert úgy vélte, ha egy Felicia beveszi a kanyart ennyivel, akkor ő is. Aztán majdnem benézett az autómosóba, de ő is megúszta egy randa, szikrázós padkázással.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Ez zavarbaejtő. 2008-as DÍZEL (!) OBK 3.6M HUF-ért?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Eszemben sincs ilyesmit venni, csak arra utaltam, hogy ez olyan egy, másfél millióval olcsóbban lehetne reális. Mint pl. ez itten.
Ennyiért, mármint 3.6 misért már 2012-es dízelt is kapni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ebben még annyi sincs, és 1 misivel olcsóbb.
Persze lehet, csak elírás, láttam már ilyet.
Bár lassan vége a télnek, azért bedobom az egyik kedvenc foris videóm.
Mod: fíling kép! (Bár nem túl friss )
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ez nem "egyszerűbb", hanem ultraegyszerű. Legalábbis, ha cseréltél már B6 Passatban tompítottat, vagy bármit, ami a búrában volt.
Nekem a jobb első parking light égett ki nemrég, de még nem volt lelkierőm és időm nekiállni kicserélni. Az izzót már megrendeltem és megjött, de a manual azt írja, csak szervizben cserélendő.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ez csupán a te prekoncepciód, ami természetesen igaz is, amennyiben a hazai piacot vizsgáljuk, mert ugye itthon a 10 lityis fogyi elképzelhetetlenül magas, és egy 9 - 9+ éves autóért nem adunk sok pénzt, ugye. Nézz szét máshol, 10k EUR alatt nem nagyon kapsz 2006 utáni 3.0R-t épkézláb állapotban. Mobile.de kínálata pl.
Itt persze nem a konkrét példányra utaltam.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Tegnap felrakattam az autóhoz kapott P Zero szettet, de nem győzött meg. Elvittem egy szokásos körre Érd-Törökbálint-M7-Érd viszonylatban, ahol van sok körforgalom, kanyargós, alagutas utak, meg minden, és elég taknyos és csúszós volt határhelyzetekben. Oké, 7 fok volt és szakadó eső, és 2 vagy 3 évesek a gumik a volt tulaj bevallása szerint. Nem tűnnek kopottnak, de ez így nekem nem okés. Szal rendeltem akciós Dunlop SP Sport Maxx RT-t, jövő hét elejére meg is jönnek.
Más: találtam (mármint nem most, hanem a vásárláskor nyilván, csak eddig nem jártam utána) két apró kis b*szt az autó elején. A rendszám alsó vonalában, a légbeömő két belső szélén. Szerintetek mik lehetnek ezek? Első körben első parkoló radar előkészítésére tippelek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
True, ha városban poroszka van, akkor mindjárt 10.4 - 10.8-ra ugrik a BC szerinti átlagfogyi, és ha nullázom előtte a trip ODO-t, akkor simán megvan a 11-13 lityis avg. De ez ilyen, ezért szeretjük. Meg az olyanokért, amikor érdi emelkedőn 185-nél kihúzódik előled a zsírúj XC90-es, mert belátja hogy nem gyorsul tovább a nagy dízelbatárja.
Annak idején (tavaly tavasszal kb.) egyébként úgy indultam el autót keresni, hogy benzines legyen, és relatíve erős legyen (200+ LE), a kor másodlagos, váltó másodlagos, fogyasztás nem érdekel, megbízhatóság ellenben fontos, és ne legyen több, mint 4 misi. Amiket néztem: RS Octi-k, 3.6-os SuperB-k, WRX-ek, és STi-k, 5-ös BMW-k, nagyobb Lexusok, erősebb Saab-ok, néhány Porsche (mondjuk nyél b*zis, de egy kört megért), A8-ak, A6-ok és Allroad-ok, valamint nyilván erősebb Lega-k.
Majd egyszer, ha lesz időm és kedvem levezetem az egy év keresgélés eredményeit, tanulságait, az egyes, megcélzott típusok körébe tartozó autókat és hirdetőiket jellemző szatirikus elemzéseimet.Végeredményében elmondhatom, hogy az, hogy egy 3.0R OBK tulajdonosa lehetek itt és most, az azt bizonyítja számomra, hogy az élhető és létezésre érdemes világok egyik utolsó példányában élünk és létezünk.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Lassan viszem az autót én is kis revízióra, szal olajcsere, szűrők, klíma, hidralika, mittomén. Hace Car-nál lehet olyat, hogy ezeken felül nézzék meg, melyik venti nyikog jobb elöl a lábtérben adott fordulaton, cseréljenek ki pár bolhát az egyik díszléc alatt, amik eltörtek, szerezzenek be, és szereljék be a hátsó konzol hamutartó-fedelét, szerezzenek be, és szereljenek fel fém pedálokat, javítsák meg az egyik gumi kédert a hátsó ajtón, cseréljék ki a jobb hátsó ülés azon részét, ahol a műanyag betét rögzül, szerezzenek be, és cseréljenek pár műanyag b*szt hátul a csomagtérben, ahol a kihajtható kis kampók vannak, és amiket az előző tulaj letört.
Oké, hogy ezeket szépen apránként én is be tudnám szerezni Ebay-ről, innen-onnan, és elszöszölhetnék vele, de se időm, se kedvem ilyesmivel foglalkozni. Szal ott van ilyenre lehetőség?[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A hivatalos oldalon nagyon részletesen meg lehet találni minden gyári alkatrészt az autókhoz, de ugye, ha nem hivatalos cuccot szeretnél bele, akkor azért van némi rizikó. Más kérdés, hogy így még csak a part number lesz meg, utána még kell egy dealer, aki szállít EU-ba, vagy Magyarországra. Szal elég macera.
Alapvetően ez a hivatalos forgalmazó feladata lenne/lehetne, de valszeg nekik sem éri meg a dolog. Persze nyilván egy csomó motyót rendelnek a gyártótól, vagy az egyéb, hivatalos partnerektől, így némi kis plusz logisztikával biztos megoldható lenne, hogy a régebbi modellekhez rendelt alkatrészeket is bedobják a konténerbe. Persze kívülről könnyű okoskodni, nyilván vannak olyan tényezők, amiket nem ismerünk.
A néhány parányi alkatrész miatt már kerestem anno az EF-t, először próbáltam a weboldalukon található alkatrészrendelő felületen, de nem jött válasz, aztán írtam nekik emailt közvetlenül, ott sem volt mozdítás, eztán hívtam őket telefonon, mondták, hogy írjak emailt. Oké. Aztán megmozgattam kicsit a kapcsolati hálót, és elértem az EF alapítóját, aki utánanézett, és visszajelzett, hogy sajnos nem tudják beszerezni a kért terméket.
Szerencsére időközben Parcitól megjött a csomagtér-takaró, a többire meg ráugrasztom asszonyt, úgyis szeret így böngészni a neten, meg rendelgetni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az amcsi oldalt is érdemes betenni a TIR-be szentem, ott is megvan minden, ami kellhet, és egyszerűbb keresni.
Jelenleg rear center console ashtray cover kellene ivory színben, mert az vhol vmikor elveszett az előző tulajoknál. Aztán kéne 2 db cargo anchor catch, és hozzájuk két db ivory cap hook. Plusz szeretnék fém pedálokat, mert a fék gumija kicsit kopott már.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A hajtás még csak-csak, ha nem viszi az ember terepre (bár én viszem). Ami igazán fájó - helyesebben nekem nem fáj, csak így kiesett nálam a Subi, mint következő autó - az a 114 lovas 1.6-os és a 150 (oké, az új 156) lovas kétliteres mocija. Minden tesztben leírják, hogy ez oda gyenge. Az irány az, ami zavaró. Most, hogy hozzászoktam a 245 lóhoz, már sehogysem tudnék beülni egy 150-170-200 lovas autóba vigyorogva, hogy ezdejólmegy! Érted. Asszony 170 lovas Passatját is már csak Sport-fokozatban vagyok hajlandó vezetni, de úgy sem megy sehogysem. Oké, én vagyok az, aki elkurvult, értem, de amikor legközelebb autót vásárolok, akkor az lesz az egyik szempont, hogy azért a 3 lityis OBK-nál ne érződjön már gyengébbnek... Havernek van egy régebbi E90 330i Touringja, az teljesen jól megy a 258 lóval pl., de főnököm frissen vásárolt 20 misis Merci E-200 G-Tronic AMG-Line akármi verdája a maga 184 lovával full bágyadtnak érződik.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Már 9.2 volt az aktuális Trip átlagfogyim, amikor egy ratyi Mondeo Bi-Turbo Vignale belejött a fenekembe az M0 déli hídjának végén, a 90-es táblánál. Én kényelmesen 100-zal mentem a belsőben, de ő csak kitolt. Elengedem, aztán vissza mögé - ekkor látszott, hogy Vignale - deésamikor aztán jött a feloldó tábla, akkor hajrá az M7 kivezetőig. 180 körül kiállt inkább a diósdi leág előtti kanyarban, pedig nyilván simán tudott volna még menni. Persze azért jött rendesen, mert néha felbukkant a visszapillantóban az M7-esig. Cserébe elkente a fogyim, most 9.8 az átlag.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
1545 kg a forgalmi szerint, de az semmit sem jelent, beírtam az adatokat egy ilyen gyorsulás-számító oldalon, és kijött, hogy 6.1 alatt kellene lennem 60 mph-n, tehát 96 kmh-n. A gyári 0-100 kmh érték ehhez képest 8.1, szal érted.
Itt a videó a délutáni hazaút egy részéről. Elnézést az audióért, sajnos a gyári CD már a vásárláskor rossz volt, így kénytelen vagyok kazettákat hallgatni, amit anyukámtól kértem, és neki kétféle kazettája van: Zámbó Jimmy, illetve Irigy Hónalj Mirigy. Szal akkor IHM lett nyilván.
- 00:12-nél elengedem az érthetetlenül agresszív fekete mondeóst
- 00:25-nél jön mögötte a fehér Bi-Turbo Vignale
- aztán jön a feloldótábla, mehetünk, de mivel voltak előttem, így nem kellett S-be húzni, sima D-ben lehetett poroszkálni mögöttük
- 00:38-nál a 90-es táblánál 110-zel fenekembe jövős fekete mondeós rájön, hogy mégsem siet annyira, kihúzódik
- 00:55-nél végre hófehérke is kihúzódik és akkor lehetett végre egy padlót nyomni, szigorúan D-benMondjuk, Qru, cimbora, ezen a videón hallhatod, milyen a szélzaj 180 körül egy OBK-ban... (Nos, nagy.)
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
8 és 8.7 között láttam már mindenféle adatot erre vonatkozóan. Persze sok jelentősége nincs a dolognak, csak ha össze akarja vetni az ember más autók más gyári adataival, mint az autós kártyában.
Mivel ebben sincs általánosan elfogadott/alkalmazott technológia (pl. minden autót ugyanazon a pályán, ugyanazon paraméterek (szél, páratartalom, légnyomás, hőmérséklet, üzemanyag, gumiabroncsok, stb.) között, ugyanazon sofőrnek ugyanazon életpillanatában (bioritmus, kedélyállapot, éberség, vérnyomás, pulzus, akármi) között kellene mérni) így nem is igazán hasonlíthatók össze az ehhez hasonló értékek, ahol a nagyobb fallosz-hosszt néhány tizedmáspodperc hivatott jelölni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android szakmai topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Yettel topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- RAM topik
- További aktív témák...