- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
2024 - Íme a 24. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban végre elérhető lesz a V Rising teljes kiadása PS5-re, valamint befut újabb platformokra a Monster Hunter Stories sorozat.
-
Acer M511: kompakt projektort próbáltunk ki
ph Megvizsgáltuk az akár 7 méteres képet is vetítő, okos szolgáltatásokkal felvértezett projektort.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz mcfly72 #15250 üzenetére
Beállítás kérdése. Ha akarod hogy küldjön álljtsd be: A kis mail ikonra kattintva a bal oldali listában(kedvenceid között, már ha használod ezt a funkciót) meg tudod kérni, hogy küldjön mailt. A kedvenceid közé fel kell venni a favorit fórumot, utána tudod állítgatni.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #15249 üzenetére
Kulcsot elfordítod,indítasz és gondolkodik,majd e közben mozgatod a kúlcsot és máris indúl az önindító.
Nekem is volt ilyen bajom.Gyújtáskapcsoló betét csere,mert nem mindig érintkeznek egymással ott a rézszalagok.Nekem pl.lötyögött az alsó tubusa.
De szerintem ennek nincs köze az erőtlenséghez.Ha fordulaton,menet közben időnként elmenne itt az érintkezés,majd visszajön a rázkódástól,az nagy rángatással jár.Volt már benne részem... -
dsandor
csendes tag
Üdv. Mindenkinek !
Ismét Hozzátok fordulok, mert már többször segítettetek. '94-es Favorit, még porlasztós. Az indítózással van gond. Első indításra általában indul az önindító, de 2.-ra 3.-ra már gyakran nem. Ekkor az a jelenség, hogy a gyújtáskapcsoló elfordítása után nincs semmi, nincs a kijelzők fényében halványodás, azaz nincs terhelés, ami szívná az akkut. Nincs a behúzó mágnesnél kattanás, semmi. A behúzó mágnes gyújtáskapcsoló csatlakozójára adtam közvetlenül 12 V-ot, ekkor szikra van, tehát áram folyik, de semmi más, nem húz be, nem is erőlködik. Lehetséges, hogy ez a hibás ? De nem tudom, mi baja lehet. Itt a bekötési rajz:A pirossal jelölt kötésnek nem tudom, mi a szerepe. Köszönöm előre is !
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz dsandor #15259 üzenetére
A bendix tekercs az öninditó oldalán két tekercsből áll. Ha a vastag kábelről a bendix betápra adsz áramot megkerülve a gyújtás kapcsolót ( kiszűrve egy hiba forrást) akkor a két tekercs amit kívülről egynek látsz behúzza a vándorvasmagot és az öninditó forogni kezd. Azért van két tekercs mert az egyik a motor állórész, forgórész bronz kefe test áramkör aminek a lényege hogy megrántja a másik tekercs segítségével a vándorvasmagot de a kapcsolása miatt mikor már helyére húzta a rendszert akkor a tekercs másik pólusa is + pólusú lesz ezért már mivel nincs rá szükség nem folyik át áram rajta nem terheli az aksit ugyanis a párhuzamos kis teljesítményű tekercs ami a készülék házára van testelve az bent tartja a vasmagot vagyis a helyén marad a fogaskerék
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
Ha szétszeded az önindítót értelemszerűen úgy kell összerakni hogy a piros nyílra kell kötni az öninditó álló rész tekercsét.
BENEFON DELTA--------N8
-
didros
senior tag
Sziasztok! Megvettem az egyik céges autónkat (fabia combi 1.6 TDI) miután lejárt róla a lízingszerződés. 3 éves, 207.000 km van benne. Mit gondoltok, érdemes a 210-ezres nagyszervízt szakszervízben elvégeztetni, vagy olcsóbban megúsznám valamelyik helyi szerelőnél a dolgot? Valószínűleg nem lesz eladva az autó, úgy tervezzük, hogy 4 évig még biztosan ez marad a családi autónk. Csak nem tudom, hogy az szervízintervallumok, olajcsere számláló nullázását el tudja e bárki végezni..
Egyébként mi az ajánlott olaj ebbe a motorba? (1.6 TDI 66KW, CAY)
Elég durva szerintem, hogy a vezérlés eddig még nem volt cserélve. Azt mondják, hogy azt 210-ezernél végzik el először a szervízben.. Ennek mi a várható költsége? -
FeniX-
aktív tag
Halihó, én pedig arra lennék kíváncsi, hogy nemrégiben valamelyikőtök említette, hogy vett egy kia rió-t.
Priviben keressen már meg, légyszi.
üdv! -
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #15261 üzenetére
Köszönöm, bringasisti ! A magyarázatod alapján már teljesen világos a működés. Az erősebb tekercs, ami a motoron keresztül kap testet, csak a behúzáskor dolgozik, amihez nagy energia kell. A behúzás végén a kapcsoló záródik, ez gyakorlatilag rövidre zárja az erős tekercset, közben a motor megkapja a direkt, nagy áramú 12 V-ot, a gyengébb tekercs pedig benn tartja vasmagot, amihez már nem kell nagy energia.
Nálam akkor az van, hogy nem indul meg a behúzás se, de valamennyi áram folyik a tekercsben valahol. Estefelé fogom megvizsgálni ezek ismeretében a helyzetet. Most úgy tűnik, hogy az erősebb tekercs nem működik megfelelően, a kisebb áramfolyás a gyengébb tekercstől lehet. -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Van egy "kis gond" a Feliciámon.
Fékolaj csere alatt az első két keréknél ki lehetett cserélni, de hátul a leeresztő csapok bele vannak rohadva a munkahengerbe, ezért hogy ne törjük bele, inkább nem nyúltunk hozzá.
Mit leeht csinálni ilyenkor hogy ne kelljen a komplett fékmunkahengert cserélni ?
Köszönöm a válaszokat!
Üdv,
KMarco
-
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #15266 üzenetére
Igen, megtettem, előtte levettem az anyát, megcsiszoltam az érintkező felületeket és visszahúztam. Sajnos nem hozta a várt sikert. Maradt az, hogy első indításra beránt, de másodikra már nem biztos, harmadikra pedig már biztosan nem húz be. Azonban a hosszas kísérletezések során kiderült valami. Amikor olyan állapotban van a szerkezet, hogy nem húz be, akkor levettem az akkuról jövő vastag vezetéket és egy testvezetéket érintettem az erős tekercs testpontjához, az 50-es pontra 12 V-ot adtam, akkor rögtön berántott. Ezután elvettem ezt a külső testelő vezetéket, így már berántott a normál módon, ahogy kell. Úgy tűnik, minta az indítómotoron keresztül nem kapna jól vezető testet. De akkor a követlen testelés után miért lesz jó ? A motorhoz hozzá se nyúlok. Ezen kívül pedig a vizsgálódás óta, mikor sikeres az indítózás, olyan erőtlen a forgatás, mintha merülőben lenne az akku.Ez korábban nem volt. De olyankor a kijelző lámpák fényereje le szokott csökkenni, miután jelentősen leszívja az indítómotor az akkufeszt, de itt nincs ilyen. Nem értem az egészet, lehet, hogy egy autóvillamossági szerelőnél köt ki, de jobb lenne, ha nem az lenne, hogy cseréljük az egészet húszezerért. Ezt bárki meg tudja csinálni. Persze, ha javíthatatlan, akkor ez van.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz dsandor #15268 üzenetére
Ha ráadásul gyengén forgat a motor mintha harmatos lenne az aksi akkor szerintem ott a gond hogy a bronz kefe rövid, az oldalán lévő kábel felakad a fészekbe és ívet húz az áram mert nincs rendes kontaktus a kefe és a forgórész között[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #15269 üzenetére
Már néztem ezt is. A bronzkefék jóval mélyebben vannak. Kb. 1 cm-re a tetejétől, de most csak emlékezetből tudom felidézni. De úgy látszott, a leszorító rúgók erősen nyomják a kisebb darabokat is. Viszont, amikor nézegettem, akkor egyik-másik rúgót kihúztam, lehet, hogy attól lehet erőtlen a forgatás, hogy megbolygattam őket ? Ilyet lehet kapni ? Speciálisan idevaló kell hozzá ?
[ Szerkesztve ]
-
-
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #15271 üzenetére
Nem arra gondoltam, hogy a rugó okoz valamit, hanem arra, hogy ott piszkálódtam, megmozgattam a bronzkefét, esetleg ez idézte elő a további romlást. Köszönöm a tanácsaidat, a hétvégén fogom folytatni a kutatást. Úgy láttam, speciálisan ebbe való bronzkefe kell, 2-400 Ft/db körül vannak.
[ Szerkesztve ]
-
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #15273 üzenetére
Csak az alul lévő védőlemezt szoktam levenni aknában, így már elfér egy normál 16-os kulcs is az alsó anyánál.
-
AsUsLaptop01
csendes tag
Sziasztok!
Azért írok, hátha van tippetek miért ehet sokat egy favorit motor.
A keverékcsavar 1 fordulatra nyitv, szivató letekerve, működik, indul, nem rángat, csak sokat fogyaszt.
Membránokat cseréltem, illetve a vákumcsöveket, ezen kívül ki is pucoltam.
Van hogy képes 10L-t benyelni városban, ha 70-nnel megyek ötödikben hosszú távon akkor is 7-8 között eszik. Mi lehet a gond?
Talptömítést még nem cseréltem, de sem ingadozó alapjárat se semmi nincs, ezért nem is cseréltem még.
Köszönöm a tippeket előre is! -
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #15275 üzenetére
Megint jól láttad a helyzetet bringasisti. Kibontottam a kommutátoros részt. Így már jól látszott, hogy elég rövidre koptak a bronzkefék. A "slicc" alján volt mindegyik vezeték sodrata, volt, amelyiknek már el is nyíródott egy része. A kefék nem értek hozzá normálisan a kommutátorhoz, ami már kicsit homorúra is kopott, így persze, hogy nem volt megfelelő az érintkezés. Mértem a motor ellenállását miközben forgattam a forgórészt. 0 és 2 ohm között változott, aminek szerintem mindig 0-nak kellene lenni, ez is igazolta a rossz érintkezést. Ezek után már az is érthető, hogy miért nem húzott be a bendix tekercs. Amikor éppen úgy állt meg a motor, amikor 2 ohm körül lehetett az ellenállása, akkor már a viszonylag nagy áramú tekercsre már nem esett elegendő feszültség, hiszen a 2 ohmra is jutni kellett valamennyinek, így már nem tudott berántani.
Miután gyorsabban kellett valami megoldás, a kefék beszerzése hosszabb időt igényel, ezért egy picit reszeltem a "slicceken", így beljebb mentek a kefék kb. fél mm-t, ez már elégnek bizonyult. Ezután már nyugodtan beszerezhetem a bronzkeféket.
Még egyszer köszönöm a segítséget, nagyon jók voltak a képek.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15276 üzenetére
Szia.
Elképzelhető,hogy nem zár rendesen a karbiban a tűszelep,mert kiverődött a záróhegye,vagy a fészke.Az utóbbi be van préselve a fedélbe,de tűszelepet lehet kapni,külön.Le kell ellenőrizni,hogy amikor az úszó ütközésig feltolja a tűszelepet,vagyis lezárja a benzin beáramlását a kádba,akkor nem ereszt-e át folyamatosan.
Ha igen, magas a kádban a benzinszinted.
Ha lent van a fedél,kb.45°-os szögben megdöntve,rá kell engedni az úszót a tűszelep golyójára,hogy zárjon.Majd meg kell szívni a karbifedél oldalán a bemenő benzincsonkot.Ha jó a zárása a tűnek,akkor nem tudsz levegőt átszívni rajta.
Ezt én már végigcsináltam,de csak ellenőrzés miatt.
Üdv. -
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #15279 üzenetére
Köszönöm a tippet. Eger mellett lakok, és holnap megkérdezem, hogy az ottani UNIX-ban van-e. A webáruház szerint 1500-ért 10-et adnak.Meglátjuk, ha nem, akkor lehet, hogy jöhetnek a pestiek.
-
tsiga18
tag
Sziasztok!
Megtörtént a lánc cseréje, eltűnt a csörgőkígyóhang a motor felől. Ezzel együtt volt olaj és szűrőcsere is. A váltóolajat is lecseréltük, csodát tett a váltóval. Könyebb váltani és finomabban veszi a fokozatokat.
A nyöszörgés megmaradt elöl a felfüggesztés környékén, nem sikerült rájönnünk mi okozza.
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15283 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz (nem értek annnyira az autószereléshez/alkatrészekhez), bátyámmal és egy autószerelő ismerőssel csináljuk. Amit csináltunk, hogy a keréknél a gömbfejhez és a lengéscsillaptító szárához a porvédő gumi alá nyomtunk zsírsprayt, de nem lett jobb a helyzet. Esetleg ha valaki fotókkal tudná illusztrálni mit nézzek meg, az nagy segítség lenne
-
bringasisti
Topikgazda
válasz tsiga18 #15284 üzenetére
A lengőkar ( ami a kereket alul tartja) hátsó kerék felé eső végén van egy ilyen gumi fém bilincsel a kaszni aljához fogva. Mikor a kocsi a fekvőrendőr effektust gyakorolja a lengőkar nem a gumival együtt csavarodik hanem megcsúszik benne. Ezt kéne meghallgatni célirányosan.[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15286 üzenetére
Ezt cseréltük kb 1 éve. Most hallgatóztam, volt aki hintáztatja a kocsit, és a kerék közepe felől halottam a nyöszörgést.
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15281 üzenetére
Szia.
Mint írtad,500 alapjáraton is ketyeg.Ha itt sem ingadozik,akkor a talptömítésnél nem szív fals levegőt.
Esetleg lecserélheted a gyertyákat-D17yc Brisk,vagy BP6 EFS japán NGK.Ezeket ajánlja a gépkönyv.
Üzemmeleg motornál,biztos,hogy függőlegesen áll a karbi tetején a hidegindító 4szögletü lemez?
Teljesen ki van iktatódva a lépcsőstárcsa?
Az úszó nincs felakadva,a stiftje a helyén van?
Karbi oldalán a pohár jó?Van benne egy golyó,a szűrője felett.Itt van a felesleges üz.a visszafolyó ága.
Ha leveszed a légszűrőház tetejét,látod a 3 kalibrált furatot a karbi tetején.Nem dugította el valami?
Ami még nálam volt:
nézd meg a gyújtásvezérlő egység doboza(a trafó mellett) alatti főld érintkezést a kasztnihoz.Fontos,hogy fémtiszta legyen a csati.
Alapelőgyújtás -5°rendben?Nincs utángyújtáson?Szelephézagok,0,2mm?
Légszűrő karika tiszta?
Ezeket nézném meg.
Üdv. -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15289 üzenetére
Ha azt megfújon zsír-spray vagy PTFE sprével, az ideiglenesen segít a dolgon?
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15281 üzenetére
Egy fontos dolog még eszembe jutott,magas fogyasztásra.Én már régen kikötöttem,ledugóztam a formanomon a 2.torok vákuumdobját és a bemenő g.csövet,mert nincs szükségem rá.Így nekem 80%-os gázadásnál,ez a torok nem nyit.De neked biztos működőképes.
Azt nézd meg,hogy alpjáraton,ill.közepes gázadásnál nem nyit-e ki a pillangószelepe.Tehát,ilyenkor nem mozdúl-e el a 2-es vákuumdob alatti rud.Ha igen,akkor nyitja a karon keresztül a pill.szelep tengelyét és így már mindkét torkon keresztül szívja a vagon benzint.Van olyan is,hogy nyitva elakad a pill.szelepe,mivel ritkán van használva és megszorúlhat.A karbi (szemben állva) bal oldalán van egy kar,melynek alján van egy csukló.Ennek van a két oldalán egy-egy műanyag határoló lemez,amit jól látni.Kb. 1-1mm a távolságuk a csuklótól.Nézd meg ,mindkét oldalon megvan-e ez a hézag itt.Ha igen,akkor valószínü,hogy nincs nyitva akaratlanúl a 2-es pill.szelep.Igazából van neki egy zárt állapotu ütközőcsavarja,de ezt csak akkor lehet kb. arra a 0.05mm-es nyitott állapotra beállítani,ha teljesen le van véve a karbi.
Ha viszont kis gázadásra is nyílik,akkor hibás a dob működése.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
válasz tsiga18 #15290 üzenetére
Valaki a kocsit nyomkodja lefele, a kereket rángassa minden irányba, a másik a földön fekve a különböző kapcsolódó alkatrészeket megfogva ( baleset veszély) meg kell nézni hol van kotyogás. Ha a gumi harang alá fújsz egy kis olajat vagy zsírt az segít ha csak be van száradva és nincs ki kopva.
BENEFON DELTA--------N8
-
Alidoki68
újonc
Kedves Bringasisti!
Köszönöm a gyors reagálásodat!
A bendix leszigetelésén csak azt értettem, hogy mivel nem húzott be, szétszedtem és egy belső, leszakadt testkábel visszaforrasztása után a házat, az illesztéseket, a műanyag részt tartó csavarokat ragasztóval
a párától lezártam.Amit továbbra sem értek, hogy az új indítómotor -ami kicsit más fazon- de azon egy gyári kupak is van, így kizárt, hogy rosszul (fordítva) kössem vissza szintén nem ment. Azt nem szeretném ütögetni, mert esetleg visszavinném.
A régi indítómotort is visszatettem de az se mukkan.Sajnos a rövidre zárást nem értem egyértelműen, hogy mit-mivel, illetve kicsit tartok tőle, hogy ha rossz kontaktot csinálok, azzal további kárt tennék.
Műszerem van és azzal direkt kimértem, hogy a tekercsek nincsenek elszakadva, ha gyújtást adok, akkor a rendszer feszültséget is kap.
A csavarokat természetesen megreszelgettem, a csúszkaérintkezőt többször rátoltam, így ilyen jellegű érintkezési hiba nem lehet.
Amit még be kell vallanom, hogy az egész szerelés elején az akku sarukat nem vettem le és a + testet kapott, amitől ott volt egy nagy szikrám. De mivel nem az indítómotorhoz értem, egyik indítómotor sem reagál, az aksi is jó, áram eljut az indítómotorig, ezt nem gondoltam a baj okozójának.
A biztosítéktábla is rendben, de az indításkor a motorhoz a 12V megérkezik.
Ezt a rövidre zárást még megpróbálnám, csak arra kérnélek, hogy azon a jó fotón jelölt meg légy szíves, hogy mit mivel érintsek össze!
Bocsánat a sok fárasztásért, az eddigi segítségedet is nagyon köszönöm!
Alidoki
-
-
mcfly72
tag
Sziasztok! Tudja valaki van-e külömbség a forman középső kipuf.dob katalizátoros vagy anélküli között? Gondolom egyik hosszabb!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
-
Alidoki68
újonc
válasz bringasisti #15295 üzenetére
Köszönöm, ez így egyértelmű!
A motor testelését külön nem néztem, de az indítómotor + elég szépen szikrázott. De majd mérek ellenállást az akku - és a motor között, illetve megkeresem a testkábelt, ahol írtad.
Mindent köszönök![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Háztartási gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- ZIDOO médialejátszók
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen