- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Yettel topik
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
2024 - Íme a 24. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban végre elérhető lesz a V Rising teljes kiadása PS5-re, valamint befut újabb platformokra a Monster Hunter Stories sorozat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mcfly72
tag
-
mcfly72
tag
Ja! Amúgy egy öreg szaki asszonya, lehet,H az önindító tengeje görbe lehet és néha megfeszül.
Nos lehet valóságalapja??a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #15810 üzenetére
A tengely nem tud elgörbülni, van ott egy sikló csapágy de még sose cseréltem nem nagy gond ha kicsit kopott. A piros nyílnál a lemez nincs végig kivágva a kefe kábel részére, ha kiveszed a réz sodraton a kefe tövinél látszik ha akad mert rövid.BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Hétvégén egy rutinellenőrzés alatt kivettem a gyertyákat a Feliciából. Csináltam képet is róla, amit most csatolok.
Funkcionálisan fülre működnek ( reggelente+napközben pöccre indul ) de mégis megkérdezném Tőletek hogy szerintetek mi lehet a testelektródán az a sárga színű lerakódás?
Illetve motorolaj vastagon a gyertyameneten, de mitől nem tudom. Nincs az olaj túltöltve
Szerintetek ilyenkor már érdemes cseréni vagy amíg fülre működik maradjon ?
Köszönöm!
KMarco
[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #15812 üzenetére
Szia.
Nálam is pont ez a helyzet a gyertyamenettel. Szerintem,ha előfordul-márpedig igen-,hogy kihagy a szikra valamiért(hosszabb állás után,télen,vagy az elektróda valamiért nem viszi át a szikrát,vagy kopott az olajlehúzó gyűrű) akkor a következő hengergyújtásnál nagyobb mennyiségű olaj jut az égéstérbe és nem biztos, hogy mind el is ég maradéktalanul. A felesleg kinyomódik a nyomás hatására a gyertya meneténél, mivel a tömítő karikája nem zár légmentesen.Sajnos ilyenkor a nagyobbik baj az,ha a hengerfej gyertya felütköző felülete sérült, vagy valamiért nem párhuzamos a felüléssel,akkor hiába van erősebben meghúzva a gyertya, akkor sem fog jobban tömíteni. Magyarul kifúj.Persze nem látványosan.. Nálam,ha kiveszem a gyertyát,a hengerbe benyúló menetek szárazak,de a hengerfejben lévők olajosak.És ami a lényeg,hogy a tömítőkarika és a gyertya között is áll az olaj.Emiatt gondolom azt,hogy tömítés probléma. Ugyanis a négy gyertyámból csak kettő ilyen. Ha meg felcserélem egymással, akkor felemás a helyzet.Attól függ,hogy a gyertya tömítőgyűrű nem zár rendesen,vagy a hengerfej csatlakozó megmunkálása nem sima felületű,mint ahogy elöbb is írtam.
A sárga lerakódás szerintem a benzin szennyeződése lehet,valami adalékanyag okozhatja.Én OMV-t, vagy Auchant tankolok,mást nem,de nálam ilyen lerakódás nincs.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a pontos válaszokat a gyertyával kapcsolatosan.
A sárga elszíneződésnél én is gondoltam hogy a benzin miatt lehet, bár igaz én sosem OMV-t, hanem minden esetben Shell-t tankolok, mert nekem fogyasztás szempontjából az vált be a Felíciánál. De ha ez lenne a gond, akkor váltanék csak a gyertyák ne így nézzenek ki.
Érdekesség még hogy nekem mind a 4 gyertya pontosan egyforma, még a sárga elszineződés is ugyanott és ugyanúgy van. Annyi hogy a testelektróda alsó része tiszta, gondolom azért mert a szikra égeti le folyamatosan ezt a szennyeződést.
Összegzés képpen végülis így a képek alapján ti javasoljátok a cserét, vagy maga az elszineződés illetve az olaj nem indokolja, mivel a középső elektróda ( pogácsa ) effektive 'ép' ?
Amúgy NGK van benne nem is az olcsóbb kategóriából. Bár ha a motornak jobb és Ti javasoljátok kicserélhetem 3 polusú BRISK-re ( állítólag ez a tuti skoda-gyertya ).
Ez a tömítő karika gondolom a hengerfejbe van, Vil59? Ha ki akarnám cseréltetni nem kis költség lenne mert gondolom meg kéne a hengerfejet bontani hozzá.
Mondjuk ha kicserélem új gyertyára ( plusz nyilván új lenne a gyertyán lévő tömitőgyőrő ) de ha tényleg a hengerfejen belül egyik tömítés adta meg magát, -és nem cserélem azt ki- akkor elvileg süthetem a gyertyáimat, ugyanúgy olajos lesz.
Köszönöm a válaszokat !
Üdv,
KMarco
[ Szerkesztve ]
-
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15820 üzenetére
Hát igen. Ami a Favoritba való. D17YC., vagy NGK BP6 EFS. Gyári ajánlással.Ha jól működik a gyújtásvezérlő egység,ami a szikra intenzitását szabályozza, akkor jogos a gyertya kilométer száma..
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #15818 üzenetére
Nem, nem. Nincs semmilyen tömítés a hengerfejen belül. Csak a gyertya maga és a rajtalévő fém tömítőkarika. Ne gondolj semmiféle hengerfejes manőverre.
Mivel a becsavart gyertyánál,üzem közben a menete nem tömítés céljára szolgál,emiatt szükséges, hogy ez a karika jól zárjon.Nekem itt megy át az olaj,még a gyűrű túlsó oldalára is.
Mert olyan igényesen meg vannak munkálva a felfekvő felületek... -
OCTAMD
őstag
válasz kmarco05 #15818 üzenetére
MPibe DR15TC való vagy BKUR5ET-10
60000Km-t simán tud
Nekem most lesz cserélve 1.4MPibe ,140000kmrel ezelőtt kerültek bele a BKUR5ET-10 márkaszervízes gyertyák
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a részeltes válaszokat, azt hiszem mostmár megvárom amíg megeszi középen a pogácsát ahogy mondtátok, és utána mindenképpen a bele való gyertyát rakom bele, inkább a BRISK-et.
Érdekes hogy most neten amikor rákerestem erre a DR15TC-re, ott lapos volt menet a gyertyán ( legalábbis a kép alapján amit a forgalmazó kitett a weblapra ) viszont nekem a mostani NGK-kon ami benne van, ott mind kúpos, egyik se ilyen lapos. Akkor lehet ez is közre játszik hogy átengedi az olajat.
Üdv,
KMarco
-
Mircsóf
újonc
Sziasztok!
Szeretett Skoda Feliciám 1.3 50kW gondolt egyet, és elkezdett rángatni. Egész pontosan a jelenség a következő:
2000 fordulatnál még minden rendben, leveszem a lábam a gázról (teljesen) és kb. 1500 fordulatnál elkezd rángatni a motor, de valami nagyon durván.
Ami cserélve lett a közelmúltban: lambda szonda, gyertyák (2 pólusúra), termosztát házban levő hőérzékelő, hűtőben lévő hőgomba, gázbovden, és a pillangószelep is ki lett takarítva.
A rázkódás valahol a szelep takarítása, és a gyertyák cseréjekor jelentkezhetett először, viszont nem tudom, hogy egy egyszerű gyertyacsere okozhat-e egy ilyen számomra furcsa jelenséget. Amit még elfelejtettem, hogy ha a rázkódás közben fékezek egyet akkor kb. 1000 fordulatnál megszűnik a rázkódás, és úgy viselkedik mint eddig.Előre is köszönök mindenfajta segítséget!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Mircsóf #15829 üzenetére
Szia, ugyanez volt a hibajelenség anno a feliciámnál, és pont ugyanúgy 1500-as fordulatnál. Kicsivel felette vagy alatta teljesen megszűnt a jelenség.
Nekem a pillangószelepház csere segített. Ebayről szereztem nagy nehezen, mert sokáig nem volt.
(Javasolták hogy vegyek egy belföldi donorautót)
Sajnos azt mondják, hogy ez az ellenállás pálya szokott kikopni ami a gázpedál állást regisztrálja.A skodaboltos muki azt mondta, hogy sajnos nem szerelhető, anno ők is szétszedtek sokat, de hogy úgy van megcsinálva, hogy ne lehessen javítani.
Úgyhogy én végül vettem egy másikat, és azzal megszűnt a dolog.
(Azthiszem, egy 80.000-t futott példány volt a donorautó, németországból)[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
válasz FeniX- #15833 üzenetére
Reggel elindulok ,megyek a városban 13km-t akkor mutat általában 8.7-9,5 között,attól függ mekkora a forgalom
Budapestre gazdaságtalan
Honda Jazz 2009es 1.4es megáll 7.8ból ugyanezen az úton
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
kmarco05
csendes tag
4.4?
Az én felíciám amikor lejött a gyártósorról már többet fogyasztott.
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Valóban az erős hátszél meg a lejtő lendületből javítja a fogysztást
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Hétvégén felfedeztem egy dolgot a Felicián, erről szeretnék kérdezni 1 dolgot:
A kaszniban futó fém benzincső ( 8mm-es ha jól tudom ) ha pl. egy adott helyen kb. 20-25cm-en elkezd nagyon rozsdásodni, akkor van lehetőség csak annak a résznek a kivágására/ cseréjére valami acélhálós gumicsővel vagy egyéb anyaggal?
Kompletten nem tudom cserélni mivel a gyári skodás csövek gyártását hibvatalosan is leállították. Max réz-csövet tudnák bele tetetni de azt meg hajlatgatni kell,stb...
Egy csóka vállalta hogy beszerzi, meghajlítgatja, meg kicserélni de kb. az autó áráért ...
Tudtok erre egy jó megoldást ?
Üdv,
KMarco
-
kmarco05
csendes tag
Szia Isti!
Gondoltam én is ilyenre, de legutóbb azt mondták nekem hogy ott akkora nyomás van ( 3bar vagy felette ) hogy nem bírná ki a gumicső, másfelől meg egy idő után megenné a benzin.
Erre tegnap elvittem megint csekkolásra a város egyik legjobb szervizébe, ahol meg azt mondták hogy valóban van enyhe felületi rozsda de ez a cső simán kibírja a kocsi élettartamáig.
Szoval most nem tudom igazából mi lenne a jó megoldás, mivel azért csak benzincső. Most vigyem el egy harmadikhoz ?
Üdv,
KMarco
-
bringasisti
Topikgazda
válasz kmarco05 #15848 üzenetére
Aki szerint ott akkora nyomás van az biztos rendkívül tájékozódott szakember, mármint hentes, kertész vonalon. Pontosan akkora a nyomás mint a motornál a fém cső és a karburátor között, vagyis ami cső oda jó az pótlásnak is tökéletes. Egyébként ezek a csövek 10 bar-t lazán, de itt nincs nyomás mert két cső van a rendszerben! A szerviz akik azt mondták hogy nem veszélyes rendes gyerekek voltak, nem akartak megvágni. Nyáron mikor meleg van rozsdaoldó segítségével rendbe kell tenni a felületet ( mikor kifehéredik a RO 55 akkor marta le a rozsdát) és le kell festeni.
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Ez a "hentes, kertész vonalon" nagyon király volt.
Kipróbálom ezt az RO 55-öt nyáron, csak az a ciki hogy ezek a felfutó csövek, vagyis a bal első kerék mögötti részen van, lehet le kell szedni hozzá a lemezt,stb.. szerintem keresek hozzá valakit, bár nem tudom ki csinál ilyeneket.
Köszi a tippet!
Üdv,
KMarco
Új hozzászólás Aktív témák
- Legion Go: kézikonzol a Lenovótól
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Melyik tápegységet vegyem?
- Xbox Series X|S
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Starfield
- Aliexpress tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen