- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Magisk
- Netfone
- Filléres Redmi érkezett
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
ma Csak a szokásos: globális piac, másik brand, új név, de a készülék ugyanaz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14801 üzenetére
És Bertone nem kapott tengeri betegséget,mikor kipróbálta az új tervezését ?
Utólag is beépíthették volna azt a rudat és a futószalag is kibírta volna... -
vil59
tag
válasz
Kovolaj #14800 üzenetére
Az a tükőrcsere nem egyszerü feladat.
Egyébiránt a favorit vezetőoldali visszapillantója kész életveszély,mert sík tükőr,nagyon keskeny sávot látni a mögöttes forgalomból.
Ezért én szereztem egy jobb oldalit,amit formára csiszoltam,úgy,hogy befért a bal oldali keretbe.A kisújjnyit kilátszódó alsó tükröt lefestettem feketére.
Így most mindkét oldalon domború a visszapillantóm. -
bringasisti
Topikgazda
Ebben a történetben az a gond hogy jelentős javulást el lehet érni hogy ne billegjen mint majom f@szán a kilós almás stanecli de ahoz két csöves vagy más néven reflex lengéscsillapítót kell bele venni ami csak akkor éri meg mivel nem adják ingyen ha egy 100 ast bele tud tenni a kocsiba a tulaj. De ehez olyan kaszni és motor kell ami kibírja.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14805 üzenetére
Hallottam már valamit erről a reflexről.Nem úgy működik,hogy egy bizonyos dőlésszögnél már nem engedi tovább a behajlást?Ellendolgozik a csavaróhatásnak.
-
bringasisti
Topikgazda
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14808 üzenetére
Szó nélkül elfogadnék ebből a reflex Monroe-ból két párat.Vagy ha kipróbálhatnám,úgy százezer kilóméterre...
-
bringasisti
Topikgazda
Mikor itt voltál akkor mehettünk volna egy kört, de most sincs akadálya, tényleg megéri. Már az egy nagy előny hogy gázos a rendszer és mikor kocka kövön vagy úthibán megy a kocsi akkor nem habzik fel az olaj a lengéscsillapítóban.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14810 üzenetére
Idézve a linkből:
-nem fossa le magát a gólyaláb... -
vil59
tag
válasz
bringasisti #14810 üzenetére
Még visszatérve a torziós rugó hiányára,:
a jobb oldali toronyház merevítő lemezem el van válva,végig repedt a hegesztés.Több éve ilyen,szerencsére nem lett rosszabb a helyzet.Lehet,az előző tulaj szlalomversenyre nevezett be...
-Szakszervízben azt mondták,nem lehet ponthegeszteni,mert oda vannak beütve a gyári számok. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #14813 üzenetére
Én is így gondolom.Mindenesetre időnként beecsetelem a repedést foszforsavval,hogy szívja be.Nehogy a lemezek belűl rozsdát kapjanak és mégjobban elváljanak egymástól.De amint észreveszem,hogy nagyobb a hézag,máris kerűl rá egy fél karika erősítés.
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14813 üzenetére
Köszönöm a meglátásod.
Nem hagyott nyugodni ez a toronymerevítő repedés.Ma du.beszéltem a volt szomszédommal,neki van hegesztője.Holnap ráér és elviszem hozzá a gépet.Azt mondta,három varrat kell rá,de utána fújjam le szinre.Remélem tartós lesz a beavatkozás.
Viszont a bal oldali toronynál nincs ilyen segédmerevítő lemez,ott repedést sem találtam.
Úgy néz ki,a Favi nem szívleli az éles bal kanyart... -
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #14751 üzenetére
A lengéscsill. vízszintes csavarját az atyaúristennnek sem tudtam kiszedni, az anya lejött da a csavar sehogy, van valami trükkje, alko valami hidrotech gátlók vannak elöl.
Így nem haladtam sokra, fékbetét csere.....slussza csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #14817 üzenetére
Meg sem mozdult, (16 - os kulcs)+ vascső és társaival sem semerre, se jobb se bal irányba, de még 1 mm - t sem! Az anya az lejött könnyen! Ja és a telkó az mozog benne, nem szorul! A gömbfej sajna még a gyári, flex aktív lesz! Csak ez a csavar gyönne mán ki!
( a kötél már ázik)[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
mcfly72 #14818 üzenetére
Helyzet kicsit bonyolult. Sajnos a szerelők egy kibaszott csavart nem képesek zsírozva szerelni! Tegyél anyát a csavar végére ha tudsz szerezni akkor zárt végű dísz anyát kilós kalapács ellen tart az anya meg egy másikkal kapja a kiképzést. Ha le tudod kötni az irányító kar gömbfejet és a rugót összehúztad akkor le tudod húzni a lengőkarról az agyat és a lengéscsillapítóval együtt kivenni. Kalapács, ha nem megy akkor egy kis meleg szúrólángon a hegesztőnél
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #14819 üzenetére
Köszi! 7végén ha nem kell melóznom, bírkózok vele.
Jelentkezem.a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14822 üzenetére
Igen.Nekem azért is fontos volt egy ilyen feszmérő,mert nyáron kempingben,vagy máshol,szoktam a kocsiban tv.-t nézni,ami a kesztyűtartóban talált helyet.Van emellé bekötve egy 12 voltos mini parabola antenna,ami most az ülés alatt van.
Így tudnom kell,meddig használjatom a tv.-t,rádiót.Mert ha nincs lehetőségem rátőlteni,akkor van baj.. -
Kovolaj
újonc
Sziasztok!
Nem boldogulok a Favorit fordulatszám mérővel. Gondol egyett és nem mutat rendesen, csak a felét az eredetinek.
Már leellenőriztem mindent és nem bírok rájönni mi a baja.
Mi csuda baja lehet? A műszert is ki vettem már, méregettem de nem talàlom a hibát.
Hilfe!!!!!! -
pseudopanda
újonc
Sziasztok!
Megoldódott a lefulladás problema. 14424 és 14426 segítésekért nagy hála, bár nem ez volt a galiba, de a szerelőm szerint rendkívűl hasznos, hogy van kiindulási alap, nem felejt-e el eztazt megnézni, stb...
A karburátor talp gumitömítés renyhült el, elég nagy helyen. Nagy kereskedésekben nincs, Skoda szakboltban viszont polcon állt.Szóval érdemes lehet lefulladós dolgoknál megnézni ezt is akár. Mondta szerelő, hogy alapból ő se ezzel kezdte volna a hibakeresést.Más: Nem tudnátok Favorithoz valami ablaktörlőt ajánlani, ami 2-3-4 hónapnál tovább húzza? Most már a 3. fajtát próbálom ki, elég hamar kezdi a maszatolást. Régen mintha egy lapát évekig is húzta volna. Vettem olcsót is, drágát is, kb ugyanaz történt.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
pseudopanda #14826 üzenetére
Szia.
Emlékszem,mikor jöttem haza a telepről a favorittal,-első utam vele- az alapjárata olyan 1500 körüli volt hazáig. A karbitalp gumitömítésén,hátúl,volt vagy 5cm. hosszú repedés és a kőrnyéke el volt szenesedve.
Nos én nem új gumialátétet vettem oda,hanem egy kb.8mm-es fémlapot,ami kiváltja a régit.Nem az ára számított nekem,hanem,hogy örökös legyen. Ott sosem fog többé falsot szívni.Nem árt megvizsgálni ilyenkor az összefekvő felületeket.Saját tapasztalatom itt,hogy ha van rés,akkor álló motornál 3 gázpedál pumpálás után a papírtömítés a torok faláról kivezeti a benzint a fém alatt a talp kűlső oldalára,és úszik minden. -
bringasisti
Topikgazda
válasz
pseudopanda #14826 üzenetére
Az ablaktörlő nehéz kérdés: én minden ősszel cserélem, de a gond az hogy ha szar az üveg íve mint nekem akkor ha aranyból van akkor se töröl rendesen
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
srácok, feliciánál a hátsó dob előtti rögzítőfüllel lehet valamit kezdeni?
Földutas haladás után fémes, surolódó hangot hallottam, és aláfeküdve láttam, hogy az a rögzítés már nincs ott. Viszont, amikor szintbe emeltem emelővel, valahogy nem smakkol, 1-2 centit előrébb van.
Azzal lehet valamit kezdeni? Mert gondolom, akkor az új rögzítő gumit is hamar megeszi.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #14830 üzenetére
Köszönöm a tippet! Most egyelőre összedrótoztam még a gyorskötözők mellé. ( jó, jó, de az mégsem fém, könnyen elpattan )
-
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali! Már rég jártam itt. Tanácsotokat szeretném kérni! Szóval vagy 2 éve nem volt beindítva a favim. Gondoltam meg egyéb okból megpróbálom életre kelteni... Karburátort szétkaptam, kipucoltam, valami zöld zselés trutymó volt benne, soha nem találkoztam még ehhez hasonlóval. Gyorsítómembránt kicseréltem, a keverék dúsító szelepet, ac membránt. Gyújtást olajszintet ellenőriztem, feltöltöttem hűtőfolyadékkal. Az előzmény hogy 2 éve kicseréltem a hengerfejtömítést és be kellett volna állítani a szelephézagokat. Próbálkoztam de nem sikerült, szóltam én egy hozzáértőnek aki majd-majd oszt le....tam idáig, most tudott ráérni. Na mindegy, a lényeg elsőre beindult, nem ereszt sehol a tömítéseknél. Beállítottam az alapjáratot, keveréket, benzint-levegőt kap, DE nem valami szépen musikál alapjáraton, mint valami kis traktor ( tok-tok-tok zakatol ). Továbbá amikor megyek vele semmi erő nincs benne, nem értem mi lett vele. 1-esben még csak csak megy, 2-ben már semmi erő, végül ha berakom 3-ba meg is áll, lefullad. Meg amit észrevettem, hogy nagyon csörög a vezérműlánc, nem tudom ez befolyásol-e valamit. Egyenlőre ennyi. Várom az okosságokat. Előre is köszönöm a segítséget!
-
bringasisti
Topikgazda
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz
bringasisti #14835 üzenetére
Hát járó motornál kilazítottam a gyújtáselosztó rögzítőcsavarját és jobbra-balra csavargattam és ahol a legnagyobb volt a fordulatszám abban a pozícióban rögzítettem. Az izzós megoldáshoz nem értek meg úgy tudom ennél nem lehet azzal beállítani. További javaslat?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
JossyFavo90 #14836 üzenetére
Ha 5° -ra van a szíjtárcsán rovátka állítva és így áll az elosztó akkor nagy baj nem lehet. A megoldás ahogy állítottad az elég pontos ahoz hogy működjön, de a műszeres beállítást lehetőség szerint. A gyújtás sorrend a motor gyertya mellé van öntve, minden kábel a helyén van?[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
pentoda1
csendes újonc
válasz
JossyFavo90 #14834 üzenetére
A berohadt benzin ritka egy rohadék anyag. Ha pedig egy ilyen összetett, érzékeny karbiba rohad bele, akkor nekem vannak kétségeim, hogy egyáltalán ki lehet-e pucolni mindenhonnan rendesen. Ha nem is tömíti el, de leszűkíti a járatokat. Szóval én arra tippelek, hogy az a baja. 1,3-as wartburg karbijárol hallottam sok rosszat ilyen esetekben, ami ugyanilyen felépítésű, csak 1 torkú.
Egészen véletlenül ma olvastam ezt a cikket, pont a nem megfelelő karburátor miatt jártányi ereje sem volt a Mergának, pedig a motor ketyegett, de nem lehetett terhelni:
Én biztosan próbából állítanék az automata szívatón, hogy jobban dúsítson, hogy akkor mi történik.
[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz
bringasisti #14837 üzenetére
Köszönöm a javaslatokat! Lehget valami ebben az eltömődésben is. Ha nem segít a gyújtás állítás, szétkapom megint a karbit és jobban kipucolom amint lesz időm. Majd jelentkezem ha véghez vittem a dolgokat. Addig is biztonságos és kellemes autózgatást mindenkinek-húsvétkor józanul!!! XD Addig csapatok az opelommal
Hali!
-
pentoda1
csendes újonc
válasz
JossyFavo90 #14839 üzenetére
Egy barátom a régi kromofágra esküdött, hogy azzal egész tisztességesen kijött minden gané mindenhonnan sok áztatással. Az újjal meg se próbáld...
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
JossyFavo90 #14839 üzenetére
Ha a gyújtás sorrend megfelelő akkor a légszűrő beömlő nyilása elé tarts egy rongyot amit lucskosra locsoltál denaturált szesszel és valaki akkor indítsa be a motort.
BENEFON DELTA--------N8
-
S.Lívia
újonc
Kedves Fórumozók! Örömmel olvasom, hogy másnak is van Favorit/Formanja, megelégedésére.
Szeretnék tanácsot kapni a következő problémámra. 1994-es évjáratú Formanom van kb 80.000 km-rel.Teljesen jó autó, megkímélt, garázsban tartott, nem lepusztult. Az utóbbi időben ötletszerűen leáll menet közben, ha leveszem a lábam a gázpedálról. Üzemanyagrendszer ki lett tisztítva. Fiatal autószerelőm nem tudja a probléma okát. Ha esetleg tudna valaki segíteni, illetve Pécsen vagy a közelében olyan , idősebb szerelőt javasolni, akinek türelme és szaktudása van az öregecske Forman javításához, kérem, írja meg! Köszönöm a segítséget, szép napokat kívánok: Lívia -
FeniX-
aktív tag
válasz
S.Lívia #14843 üzenetére
Szia, beugrott, hogy anno nálam is hasonló dolog volt.
Kérdezem a többi - jobban hozzáértőket - hogy ez nem a leállító mágnesszelep hibája?http://www.zsombishop.hu/images/2008_11070265.JPG
Elvileg, le lehet ellenőrizni úgy, hogyha felnyitott motorháztetőnél ráadjuk a gyújtást, és hallani, hogy kattan egyet a szelep, ami a karburátor oldalán van, a "nagy bumszli".
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
S.Lívia #14843 üzenetére
Légszűrő, gyertya csere. Kell egy marok csavarhúzó és egy 4*150 normál csavarhúzó. A jobb kerék felől az alapjárati hernyócsavart ki be tekerve megkeresni a legnagyobb fordulatot, és az utastér felőli hernyócsavar segítségével a fordulatot 850 - 900 ra állítani. Ezután az előbbi hernyó segítségével megint megkeresni a Max fordulatot úgy hogy a csavarnak van egy kis holtjátéka ahol a nem változik a fordulat ott a kifelé tekerés határát kell választani ahol még nem csökken a fordulat.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
S.Lívia
újonc
válasz
bringasisti #14845 üzenetére
Köszönöm. Mindezt leírom egy papírra és továbbítom a szerelőnek. Légszűrő, olajszűrő lett cserélve benne tavaly, a gyertya két éve. Én csak egy háziasszony vagyok, nem értek hozzá, (viszont jól főzök:
)de gyertyacsere óta kb 10.000 km-t mentem vele, bár ezen nem múlik, nem árt neki a csere semmiképpen, lehet, hogy nem a legjobb minőségűt tette bele a szerelő..., .
Tény, hogy manapság az ember nem jó kedvéből jár 24 éves autóval, hanem szüksége van rá, a napi élethez. -
bringasisti
Topikgazda
válasz
S.Lívia #14847 üzenetére
Mióta nem ólmozott benzint használunk a gyertya 50 ezer kilométert bír ki. Szerintem amit leírtam ha veszel két csavarhúzót Te is meg tudod csinálni, és ha apránként belejöttél a szerelésbe akkor egy ilyen kocsival töredék költséggel tudsz közlekedni mint egy nagybetűs nyugati autóval. Ha megpróbálod tudunk folyamatos segítséget nyújtani, vagyis ahogy én se halok éhen mert megtanultam valamit kotyvasztani neked is menni fog a szerelés.
BENEFON DELTA--------N8
-
S.Lívia
újonc
válasz
bringasisti #14849 üzenetére
Fenix és Bringasisitinek válaszolok, mert valamiért nem enged két helyre írni.
Tehát, azért vettem a régi formanom helyett ezt meg 3 éve, mert sem keret, sem idő nincs arra, hogy légzsákos csilivilit tartsak fent. Ez egy öregúré volt, aki garázsban dédelgette, eredeti fényezéssel, ragyogó még most is, a szükségleteinket tökéletesen kielégítené.. Az előző formanomat is használtan vettem, sajnos karosszériásan már lepukkant állapotban, a bontóban kötött ki, a szívem szakadt meg érte. Nagyságrendi különbség volt a két autó között, az előzőt német piacra gyártották, onnan került az országba, min. a 4. tulajdonosa voltam.
Egyébként felháborít, hogy szövegelnek környezetvédelemről, holott a környezetet éppen a vásárlásokra ösztönző, multikat kiszolgáló reklámok mocskolják.
Ha nem találok olyan szerelőt, aki elbabrál az öreg formannal, akkor a bontóban köt ki, tökéletesen jó állapotban, valami banális hiba miatt. Ettől kinyílik az ember zsebében a bicska.
Bringásisti, először meg kell tanulnom az anyagismeretet, alkatrészek megnevezését. Nektek vénából jön a szerelés, a női agy kicsit másként működik.Tudom,hogy roppant bonyolult a jó pörkölt elkészítése is
, de meg sem közelíti az autószerelést, ha az ember tök dilettáns .Egyelőre a hernyócsavart fejtettem meg fejből, az lehet, aminek nincs feje. Csavarhúzó OK, bár, hogy a marok és a normál közt mi a különbség, ez már magas. Igyekszem felzárkózni és köszönöm a biztatást! (lehet, h. nem egy nagymamának szántad, hanem egy fiatal bombázónak?
De igyekszem, tényleg!
)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen