- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone XS - kerül, amibe kerül
- Magisk
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
Hirdetés
-
Nézzük együtt a ma esti Ubisoft Forwardot!
gp A show hamarosan kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
KuKirin G4 - a sebesség ára
ma Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15550 üzenetére
Ismét igazad lehet!! Énis hasonló dolgok összeadódására tippeltem....
Más: Jönnek a hidegek,ennek szinte velejárója a hűtő letakarása...mennyire takarjam le? Fele elég?Alsó felét vagy felső felét vagy teljesen tökmindegy?
Van itthon átlátszó műanyag kartondobozom,arra gondoltam hogy az megteszi...Illetve holnap cserélek majd km spirált,kérdés:Van rajta egy kis fém ütköző az egyik felén,na az a váltónál vagy a km óránál legyen??
Régi spirál nem mérvadó,mert azon nincs ilyen kis pöcök...
Z. -
zolpat
csendes újonc
Akkor ez nekem új infó,nekem van egy letöltött Skoda javításim PDF-ben,az 42 litert ír,na mindegy..
Km spirál...amit vettem újat,azon van egy kis határoló biz-basz,a Feliciások azt mondták hogy a "pöckös"felét kell a km órába tekerni,mert akkor nem csúszik ki a bowden a tokjából mikor mondjuk kitekered lent a váltónál,mert olajat töltök bele..mert utána elég macerás visszajátszani az órába ha kicsúszott...
Hűtő:na akkor lehet hogy nem is a műanyagból teszem föl,hanem van még jófajta vastag filcszerű anyagom,azon még valamennyire a menetszél is átjön,lehet azzal teszek egy próbát,úgy hogy az egészet betakarom.(én 45km-re járok vele dolgozni,igaz csak 4naponta,de ritkán kétnaponta is megyek)
Üdv.Z -
zolpat
csendes újonc
Bár látom itt írnak azért hülyeségeket,pl:utolsó gyártási év:2000
Hát na.....
Örülnék ha a Favóm 2000-es évjárat lenne...
Üdv.Z -
vil59
tag
válasz zolpat #15558 üzenetére
Na,igen,azt én is el tudnám viselni...!
Ebből a könyvből csináltam végig a karburátor teljes beállítását. Habár voltak benne hibák,de azok kijavítása adódott.
Pl. hiányzott a tétel vége, de két oldallal később,egy másik lépésnél visszatért újra a témához,csak már más levezetéssel..
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok !
Nemrég volt egy kis javításom a Felicián egy szerelőnél, aki észrevete hogy a középső ( üzemanyag ) csővezeték egy kb 10 cm-es helyen rozsdásodik, azt mondta mielőbb ki kell cserélni.
Kérdésem hogy hol tdom én ezt megtenni, illetve előreláthatólag mennyibe kerül egy ilyen csere kb.? ( anyag+mk.dí )
köszönöm!
Üdv,
KMarco -
zolpat
csendes újonc
válasz kmarco05 #15560 üzenetére
Úgy van ahogy Isti mondja,énis nemrég az asszony Felicsitáján ugyanígy csináltam.
Csak vigyázz,nehogy flex-el vágd el,mert a szikra+benzingőz érdekes kombinációt tud okozni
Én sarkos reszelővel finoman bereszeltem(perforáltam) körkörösen,majd egyszerűen eltörtem,utána betömtem kis puha ronggyal a cső mindkét végét,a sorját lenagyjáztam reszelővel a cső peremeiről,aztán rongy kihúz,majd sima gumi üza cső+két bilincs,és kész is...
Üdv.Z -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
kocsitípustól függetlenül kérdezem, hogy milyen tömítő pasztát/szálat/lapot/bármit ajánlotok arra az esetre, ha az olajleeresztő csavar mellől csöpög az olaj, és kicserélve a csavart egy vadi újra / új tömítéssel, nem szűnik meg a probléma?
Nincs ingerenciám másik olajteknőt szerezni. -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #15565 üzenetére
Pássz, mondom: új a leeresztő csavar és az alávaló réz tömítés is.
Igaz, nem húztam meg csutkára, nem akartam elszakítani a menetet, de azért úgy emberesen meghúztam. -
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #15567 üzenetére
Köszönöm!
-
-
Alidoki68
újonc
Szervusztok!
Sajnos a kis Formanom hengerfejes lett és egy jó kis "kifli" lett benne!🙁
A csiszolóvászonnal nehezen haladunk, ezért szeretném megkérdezni, hogy tudnátok-e javasolni budapesti műhelyt, ahol síkba húznák?Köszönöm a segítséget!
Alidoki
-
Alidoki68
újonc
Kedves Klubtársak!
Pár napja kértem és kaptam segítséget, hogy a kis hengerfejes Formanom javításához műhelyt javasoljatok. Végül sikerült a hengerfejet szépen síkolni, az új tömítéssel összerakni. Ennek ellenére a víz szép lassan, főleg bemelegedés után az olajtér felé szivárog. Sajnos a felületen látszanak anyaghibák és így az sem kizárt, hogy belül is korrodálódott.
Az eddigi két kört két tömítés és két olaj bánta, így itt megállnék.
Azt szeretném Tőletek megkérdezni, hogy van-e eladásra olyan hengerfej, aminek ismert az előélete, így kisebb rizikóval építhetném be.Segítségeteket nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Alidoki
-
Alidoki68
újonc
válasz FeniX- #15575 üzenetére
Szia FeniX!
Köszi a gondolatot, de az biztos, hogy nem "hüvelyszintű" a probléma, mivel nem az égéstér és a víz között
közlekedik a víz, ami abból derül ki, hogy nincs "gőzmozdony effektus", azaz nem füstöl eszeveszetten
a kipufogó és a hő sem megy a nyomáskiegyenlítő tartály felé, mivel a víz sem rotyog, hanem szépen tartja a hőfokot.
Így logikai alapon a víz talál utat az olaj felé, valószínűleg a melegedéssel együtt táguló kis repedésben, ami sajnos azt jelenti, hogy a hengerfej anyaghibája járatos lett, vagy megrepedt. Annyit látni, hogy ha a kiegyenlítő tartály kupakját meglazítom, akkor kisebb nyomás keletkezik, de ez a "trükk" csak arra jó, hogy az átszivárgás lassúbb ütemben zajlik.
Úgyhogy lőnöm kell egy hengerfejet, ami remélem bírja majd pár évig, de mivel az előélete nem ismert ez lutri lesz.
Egyébként mindig becsülettel figyeltem arra, hogy ne zöld, hanem rózsaszín fagyállót töltsek, ami "alubarát" és cserélgettem is, hogy az elöregedéssel ne keletkezzenek benne agresszív összetevők, ami az anyagot hajlamosabb pusztítani. De nem csak mi öregszünk! Igaz ez mégsem egy BMW-s blokkrepedés, mert akkor már nem lenne tovább. Ezeknek a kis autóknak szerencsére több életük van !!!Üdv, Alidoki
-
vil59
tag
válasz Alidoki68 #15576 üzenetére
Szia.
Feni X szerintem nem az égéstér-víz kapcsolatra gondolt,hanem a hüvelyek alján a kartell-víz összefolyásra.
Ha viszont nálad ez így van,akkor ennek mértékétől függően, nemcsak az olajsapka belsejében van barna massza,hanem a szelepfedél belső felületén és rosszabb esetben az olaj nívópálca alján is.
Üdv. -
tsiga18
tag
Sziasztok!
Megvan valakinek az a leírás esetleg, amiről szó van a [hozzászólásban]?
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15580 üzenetére
-
FeniX-
aktív tag
Halihó mindenkinek.
Van egy hipotézisem arra vonatkozóan, hogy miért szűnt meg az olajcsöpögésem az olajcserét követően.
Ugyanis megszűnt. Létezik olyan, hogy a vékonyabb olaj egy kevésbé tömítő leeresztő csavar mentén jobban ki tud csöpögni, mint a hagyományos belevaló 10W40-es?Mióta lecseréltem, azóta egyre kevésbé, és mostmár szinte alig 1-1 csepp a parkolóhelyen.
Szoktam ellenőrizni, van benne olaj, minden frankó.Vagy hülyeség az elmélet?
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok Mindenkinek !
Én is hasonló jelensáéggel küzdök a Felíciával.
Nekem egy jó ideje amióta bejött a hidegebb idő, azótza eszi a fagyállót. Ami azt jelenti hogy 2-3 hetente egy fél litert utána kell önteni.
Egyik szerelő azt mondja hogy ez a mennyiség már sok, valami gubanc lehet. ( Másik meg azt mondja hogy mivel 20 éves autó, 'sírjak' bele és töltögessem csak. Mondtam neki; köszi inkább utánajárok. )
Indításkor reggelente a pápaválasztás szerencsére elmarad, vagyis nem száll fel a kipufogóból a fehér füst.
Nem zörög, nem kattog, nem jön hűtőfolyadék illat sehonnan. A csöveknél és a hűtőn semmi jele repedésnek vagy vízfolyásnak.
Mégis kajálja a fagyállót. Szerintetekmitől lehet ez ? ?
Még egy érdekes jelenség hogy fűtés ráadása nélkül is hamarabb eléri az üzemi hőfokot a mutató szerint. DE feljebb sose megy a mutató csak mindíg addig ameddig kell.
Hálásan köszönöm a válaszotokat !!
ÜDV,
KMarco
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Tegnap végül kerestem egy SOS szervizt ahol megállapították hogy a vizhűtő adta meg magát. Hol lehet olyat jó áron beszerezni?
A motorolaj beöntő sapka belül ilyen sárgás színű trutyi van benne, de arra azt mondták hogy az normális.
Illetve még ami érdekes hogy állítólag a vízpumpánál is fénylik az illesztésnél, de azt modnták hogy csak komplett vizpumpát cserélnek, tömítést nem.
Egy vizhűtőt amúgy mekkora meló lecserélni? A csavarokhoz könnyen hozzá leeht férni ? Nem tudom hogy nekiálljak vagy inkább vigyem el szreelőhöz hogy cserélje ki.
Köszönöm a válaszokat,
ÜDV
KMarco
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #15588 üzenetére
Szia.
Nekem is volt kb.8-10 éve hűtő csere. Csak Vika típusú volt,de azóta hibátlan.Nekivágtam egyedül akkor a műveletnek a Formanon.
Le kell csavarozni a ventillátort,majd lehúzni a három gumicsövet.Hőgombáról csatit levenni.Ezek után a hűtő felső élén két csavar kiszedni. Alúl csak két gumibakon fekszik fel. Ezek után már kibillenthető maga a hűtőtest.
Visszahelyezéskor arra kell ügyelni,hogy biztosan be legyen helyezve arra a két alsó gumibakba. Mert ellenkező esetben megfeszűl a helyén, mikor felűl meghúzod a két csavart és akkor megrepedhetnek a jobb-bal oldali církócsatlakozásaik.
Üdv. -
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Egy kicsit lassúnak érzem az ablaktörlőt. Az autót a feleségem használja inkább, én ritkábban ülök be, de ma mentem vele és amikor töröltem az ablakot, akkor elég lassan tett meg egy törlést. Milyennek kellene lennie? Mit lehet javítani rajta? Csatlakozókat megnézem, hátha a feszültség lecsökken mire a motorhoz ér. Lehet valamit megkeni?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #15590 üzenetére
A törlés üteme függ a lapát gumi minőségtől, az ablakot érő víz mennyiségtől, a generátor feszültségtől. Ha megy a motor 1000 fordulat / perc a feszültség 14.2 - 14.4 volt legyen a hálózatban. Ha kihajtod a lapátot akkor is lassan töröl? A gyors fokozatban mit csinál. Bonyolult szerelni de a mozis szénkefe ha rövid ívet húzhat és akkor is lehet lassú. Most nem tudom megnézni a ütemet, esetleg valaki írja, vagy én vasárnap megnézem.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #15591 üzenetére
Lényeg lemaradt: a motorban és a lapát tengelyében porkohászati önkenő csúszó bronz csapágy van. Ha 100 év alatt az olaj kipárolgott belőle megfogja a rendszert.
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Szerencsére a csöveknél nincs szivárgás, viszont a hűtőt ki kellett egy az egyben cserélnem, mivel elrohadt.
Szerencsére találtam is embert rá aki megcsinálja így ünnepek előtt. Én is VIKA-t vettem, mivel ezt ajánlottátok. Szoval elvileg ez mostmár nem okozhatja a folyadék csökkenést.
még 1 nagyon fontos kérdés:
Állítólag hogy van ez a "fagydugó" is az autóban, amit a hirtelen jtt hideg kinyomhat. A Felícián pontosan hol van ez a dugó ?
Köszönöm a válaszokat!
ÜDV
KMarco
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Vettem a Favorit LX-hez memóriás ablaktörlő relét. A biztosítéktáblán üres volt a helye, csak egy helyre, és egy féle képpen lehetett beletenni, így gondoltam nem lesz egy bonyolult művelet. De továbbra is a szakaszosra kapcsolva, folyamatosan töröl. Mit kéne még csinálni?
Másik, édesapám úgy döntött megcsináltatja a Favoritját, lenne hozzá pár kérdésem. A fűtésventilátor csak 3-as fokozatban működik, ha jól tudom ehhez előtét ellenállást kell cserélni. GLX-es, de nincs benne szivargyújtó, csak előkésztés, abból bármilyen jó bele?
Köszönöm előre is, balesetmentes km-ket a télen is.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #15595 üzenetére
Igen az előtér ellenállás van leégve. Sajnos az ablaktörlő nehéz eset mert a kormányon a kapcsolótól az utólag rakott reléig a kábelezés nincs meg minden típusnak. A szivargyújtó: a fűtés kapcsoló csuszka alatt van egy műanyag kis kocka takaró lemez az alatt van steklámpa ajzat ami kisebb átmérő mint a szivargyújtó. Nem lehet átcserélni mert nincs hely. Ha telefont akar tölteni akkor én is azt csináltam hogy vettem egy szivargyújtó ajzatot és a rádio helyére bebuheráltam.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15596 üzenetére
Köszönöm a választ, még ha nem is jó hírek. Még 1 kérdésem lenne, fokozatosan meghalt a szélvédő spriccelőm. Nem tudom mi ment tönkre pontosan, de először sokkal kisebb erővel spriccelt, majd megint jó volt, majd semennyire. Hallgatózzak hogy működik-e a szivattyú? -35 fokos folyadék van bent, nem fagyhatott el.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #15597 üzenetére
A ventilátor motorhoz még annyit hogy akkor szokott az ellenállás leégni ha szorul a motor. A forgórész csapágy porkohászati bronz ( marék olajos forgács kicsit összenyomva) és a nyári melegben az évek alatt kipárolog az olaj és megszorul a tengely. Ezért ha ritkán használjuk a ventilátort akkor a gyors állásban meg kell pörgetni a forgórészt és így tehermentesítve az ellenállást kapcsoljuk lassú fordulatra. Mikor fagyálló került a tartályba a csövekből kinyomtad a régi vizet? Aksiról a motorra közvetlenül egy próba kábel segítségével adj áramot mert van hogy a kormány kapcsoló nem ad tökéletes érintkezést és a motor azért nem forog. Van hogy a motor beázik mert a tömítés kuka, vagy eltömődött a szórófej.
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15598 üzenetére
Köszönöm a segítséget, hang alapján nem csinál semmit, meg fogom próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
hozzáértő kollégákat kérdezném, hogy egy - a képen látható - rohadást mennyire nehéz orvosolni?
Végre újra kinéztem egy jónak tűnő fábiát, viszont elvileg ez az egy problémája van. Szombaton megyek megnézni.
Az eladó amúgy korrektnek néz ki, több, mint 10 éve nála van az autó, ismeri, gondozta, stb.
Fapados felszereltség, nincs igazán ami tönkremenjen rajta.
Skodri motoros.
üDv,
B.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Bundle topik
- Futás, futópályák
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nézzük együtt a ma esti Ubisoft Forwardot!
- Parfüm topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen