- Poco X6 Pro - ötös alá
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 50 - apám nevében
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 11 - népalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Volkswagen ID.7 menetpróba
Hirdetés
-
Lesz új Sony OLED tévé is idén
ph A Bravia 8 az LG Display által gyártott 4K panelt használja.
-
Idén elmarad a BlizzCon
gp A hírek szerint más eseményeken lehet számítani a Blizzard idei bejelentéseire.
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tha_answer
őstag
válasz nominame #150 üzenetére
"1. Az elektromos hajtású önvezető autóké a jövő."
erre annyit hogy negyed paks ha minden haztartasba optikat kotunk.uj irodahaz pesten, kiszamoltak h hmindenhova toltes a parkoloba akkor a keruleti kabel sem eleg vastag.
a realitasok mast mutatnak. illetve megnyugtatlak, nem lesz sokkal tisztabb a levego sem.
az meg qrvara nem megoldas h a belvarosiak enjolvagyokoznak, a matraban meg megfulladnak.
3. Ha nagyjaink komolyan gondolták volna a CO kibocsájtás csökkentését, akkor nem a porszívók teljesítményét maximálják, hanem a személygépkocsik önsúlyát (pl. 1500 kg) és a teljesítmény / önsúly arányt (pl. 0,08).
igy van. ez teljesen valid.[ Szerkesztve ]
-
nominame
újonc
válasz tha_answer #151 üzenetére
1. ->Benzinkutak se voltak 50 éve olyan sűrűn mint most. Az elektromos autózáshoz, nyilván ki kell épülnie a megfelelő infrastruktúrának Ezért célszerűbb a napelemekkel, szélturbinákkal megtermelt elektromos áramot (ezek szétszórtabban helyezkednek el az országben mint egy atomerőmű) helyben, vagy a közelben felhasználni, pl. elektromos autók töltésére.
(az erdők elégetése hőerőműben nekem nem megújuló energia) -
tha_answer
őstag
válasz nominame #152 üzenetére
hat persze. az aramtermeles mar csak ilyen egyszeru. ulj le, 1es, mar ne is haragudj.
a toltesi idokrol nem is beszelve. a fizikarol meg meginkabb nem.
jelen es kozeljovo akksijai nagysagrendekkel kisebb energiasuruseggel rendelkeznek mint a benzin, diesel, kerozin.annak nagyobb ertelme van hogy a megujulot uzemanyagok eloallaitsara hasznaljuk a levegobol kivont co2-vel.
[ Szerkesztve ]
-
nominame
újonc
válasz tha_answer #153 üzenetére
Nem, nem egyszerű az áramtermelés, de jelenleg hatékonyabban használható fel a megtermelt elektromos energia akkumulátor töltésre.
A töltési idők igen szép ütemben fejlődnek, ahogy az akkumulátorok kapacitása is.
Ugyanez a belső égésű motorokról nem annyira mondható el.
És hogy (és hol) is működik (és milyen hatásfokkal?) ez a levegőből kivont CO2 -->üzemanyag dolog??? -
tha_answer
őstag
válasz nominame #154 üzenetére
nagysagrandi energiasurusegi kulonbseg van az uzemanyagok javara, mirol beszelsz?
jelen tudasunk szerint az akksitechnologia elmeletileg sem tud akkora suruseget.lasd, hazankat, szepen no a gazdasag a propaganda szerint, de megis szted realis utolerni ausztriat?
hogy mi? nezd meg well to wheel eloszor is.
hol mukodik: carbon engineering pl.
-
Korrektor
válasz tha_answer #155 üzenetére
De az üzemanyag záros határidőn belül elfogy / megdrágul – akkor miért kéne elpazarolni az egészet nagyon gyorsan?
-
válasz tha_answer #155 üzenetére
Nyilván a mai akkumulátorok több helyet igényelnek. Még így is sokkal rövidebb az egy "tankolással" megtehető kilométer. Ez így van.
Viszont a városi forgalomban ezeket a hátrányokat kompenzálja az energia visszatáplálásának lehetősége fékezéskor. Torlódásban 5 méter haladás után megállás, majd némi várakozás után indul újra néhány méternyi előrehaladással a folyamat.
Álló helyzetben nem fogyaszt az elektromos motor. Fékezéskor visszanyeri a jármű egy kicsi részét.
Belsőégésű motor esetben, még az automatikus start-stop rendszerek esetében is gyorsan beáll a folyamos motor üzem állapota. Legalább fél liter per óra fogyasztást produkál a legmodernebb belsőégésű motor alapjáraton. Városban szívesen használnék elektromos autót. Sajnos nem tudom itthon tölteni. Van három fázisú áram a gyors töltéshez. Viszont nem lehet megállni a ház előttTávolra viszont nem érdemes elektromos autóval utazni. Autópályán még a hibrid motoroknak sincs előnye.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tha_answer
őstag
válasz Hieronymus #157 üzenetére
igen, alapvetoen a kisakksis autok varosban, minden msahova belsoegesu espervagy hibrid, de nem plugin.
de latjuk, h a jozan esz utopiaban nem megy. -
válasz nominame #154 üzenetére
A töltési idők egyáltalán nem fejlődnek. Az változik, nem nevezném fejlődésnek, hogy hatékonyabb hűtéssel rakják körül az akksit, ezért lehet nagyobb árammal tölteni úgy, hogy nem olvad le az egész, mint fukusima.
A kapacitás szintén nem fejlődik látványosan. Több akksit raknak be, esetleg trükkösebben rakják bele az elektródát (lásd spirálcella), de a fajlagos kapacitás nem fejlődik látványosan. 10-20-30 %-os javulás az nem látványos, ha azt nézed, hogy egy 2-2.5 tonnás teslában van 100 kWh-s akkupakk, ami 600-800 kiló, miközben egy kg. benzin vagy gázolaj (a kettő egyforma) üzemanyag fűtőértéke 43 MJ/kg vagy 11.9 kWh/kg. Jelenleg a hagyományos tüzelőanyagokból szinte pontosan 100x annyi fajlagos energiát tudunk kinyerni. Amíg ez nem változik érdemben, és nem fejlesztési ciklusonként pár %-ról van szó, addig a villanyos autózás úri huncutság.
Az úgynevezett "megújulók" nálunk nagyjából semmit nem érnek, lényegesen több kárt csinálnak, mint amennyi hasznuk van, minden tekintetben. Ehhez még vegyük hozzá, hogy vagy van éppen megújuló vagy megújul, és addig a gázerőműveket kell pörgetni.
Kérdezed, hogy mennyit fejlődött a belsőégésű motor: jelenleg a belsőégésű motor károsanyag-kibocsátása az eredetinek kevesebb, mint századrésze. Tehát ebben a kérdésben több, mint két nagyságrendet fejlődött a technika. Hogy is van ugyanez az akksival? Hosszú távú, városok közötti utazásra teljes életciklust figyelembe véve jelenleg a dízel autó a legkörnyezet-barátabb. Meg lehet nézni a Becsületesnepper videóját, kimentek világvégére dízel passattal egy tesláért, és hazahozták. [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Hieronymus #157 üzenetére
Autópályán még a hibrid motoroknak sincs előnye.
De, a jól megkonstruált hibrid sokkal kevesebbet eszik pályán is... [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #161 üzenetére
"depending on..."
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
philoxenia
MODERÁTOR
Hosszú távú, városok közötti utazásra teljes életciklust figyelembe véve jelenleg a dízel autó a legkörnyezet-barátabb. Meg lehet nézni a Becsületesnepper videóját, kimentek világvégére dízel passattal egy tesláért, és hazahozták.
Igen. Pont a VW nagyon hitelesen meg szokta adni a károsanyag-kibocsátását a modelljeinek.... Igazából jó lenne egyszer zárt térbe gyűjteni az összes kipufogott anyagot menet közben, majd megvizsgálni.. Végül is attól, hogy mérgező valami, még lehet kis mennyiségű...
Amúgy nem kicsit csúsztatsz itt: Jelenleg a hagyományos tüzelőanyagokból szinte pontosan 100x annyi fajlagos energiát tudunk kinyerni. Pont Te beszéltél korábban teljes életciklusról. Hat literes fogyasztást feltételezve egy dízel mondjuk legyünk szerények, háromszázezer km alatt mennyi CO2-t termel? Az akkupak meg csak hordozza az energiát egyrészt, másrészt a dízel hatásfoka tudtommal még 50% alatt van, azaz rögtön feleződik az a 43MJ/kg... Viszont az akkupakk megfelelő konstrukcióban nagyrészt újrafeldolgozható, a maradék biztonságos tárolóba helyezhető, míg a kipufogógázok a tüdők által szűrődnek ki a levegőből jelentős mennyiségben. Természetesen szénerőművek mellett nem nyerünk sokat, de korszerű nap-/szél-/vízierőművekkel például jelentősen zöldebb közlekedést lehetne elérni..
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #163 üzenetére
Amióta kirobbant a dízelbotrány, azóta már vannak hiteles károsanyag-kibocsátási eredmények, mert sokan nem szeretnének olyan szobát, ahol belül az ajtón nincs kilincs. És igen, olyan mérési eredmény is van, ahol felrakják a komplett labort a kocsi hátuljára, becsövezik a kipufogógázt a laborba és mennek vele. Az annyi.
A többihez: vannak, akik el tudják olvasni a "jelenleg" jelzőt és tudják értelmezni is, vannak, akik nem. Jelenleg, megismétlem: JELENLEG, amíg a villanyt a németek lignit erőműben állítják elő, addig a dízel a legjobb választás hosszú utakra.
Persze lehet itt lucskos álmokat dédelgetni a megújulókról egy olyan területen, ahol akár 40 napig se süt ki a nap (volt már ilyen mifelénk), és "napsütéses" időben is napi 8 óránál többet soha nem süt megfelelő erővel a nap, de amíg a napelemes termelés nem előrejelezhető, addig nullát ér. A szélről ne is beszéljünk, itt egy nagy katlan alján. Norvégiában a víz érdemi alternatíva, nálunk meg nem.
Ez van srácok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabor7th
addikt
válasz nominame #154 üzenetére
Igazából még ha fejlődik is, a szavakban nagy környezetbarát cégek rájöttek, hogy a kapacitást mintha DLC-k lennének kéne árulni, így csak akkor kapod meg a teljes kapacitást, ha extrán fizetsz.
Teslánál is vannak olyanok, mint "Standard Range", vagy "Standard Range Plus" és még ki tudja mennyi.
Volt is róla hír, hogy tévedésből valahol bekapcsolva maradt a az extra és egy szoftverfrissítéssel gyorsan le is butították az autót így mesterségesen 10%-kal kevesebb utat tud bejárni egy töltéssel, meg nem működik az ülésfűtés sem.
"Tesla will soon downgrade software on the entry-level Model 3"
"When the software patch rolls out, the affected Model 3s' range will become 10 percent shorter. Customers might also lose access to Tesla's onboard music streaming service and heated seats, among other upgrades, though they'll have to wait until the software lock comes out to know which ones they're losing for sure."
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
philoxenia
MODERÁTOR
Persze. A laborban, "mennek egy" újjal. Menj egy öt éves dízel után...
Pont arról álmodom, hogy azt a zöld energiát amit a környező országokban megtermelnek, használjuk föl itthon. Persze még Paks is jobb alternatíva, mint a rengeteg füstölő, kormoló öreg dízel. Lehet álmodozni arról, hogy egy tranzitországban csak a legkorszerűbb, folyamatosan karbantartott dízelek mennek, de elég kimenni az útra, hogy csalódás érjen...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz tha_answer #165 üzenetére
Gratulálok kolléga a kulturált fórumozáshoz. "Ezeknek"
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
#06658560
törölt tag
válasz nominame #154 üzenetére
"Ugyanez a belső égésű motorokról nem annyira mondható el."
Lehet ki kéne nyitni a szemed és akkor nem írnál ilyen marhaságokat.
#167 philoxenia: Nem, ki kell menni az utcára és minden motorváltozatot minden kasztnival, felszereltségi szinttel egyéb marhasággal le kell tesztelni. És a ki kell menni az utcárával van a baj, ugyanis innentől kezdve még márkán és modellen belül sem hasonlítható össze két mérési eredmény. A #163-ban írtakhoz pedig már rengeteg igen szép tanulmány elérhető teljes járműre vonatkoztatott környezeti terhelés terén is. Igen, utóbbiban benne vannak a perui és kínai lítium, valamint kongói kobaltbányák környezeti hatásai is.
[ Szerkesztve ]
-
Korrektor
válasz tha_answer #159 üzenetére
Azért az nem kicsit röhejes, hogy lassan nagyobb energia-befektetéssel akarsz előállítani valamit, mint amennyi valódi hasznot termel.
-
tittipecci
csendes tag
Szétbontanám a dolgot: Elektromos/Önvezető/Car Sharing.
Ebből ami jelenleg komolyan bontogatja szárnyait, az a car sharing. Eddig eredménytelenül, nincs a világban pillanatnyilag olyan üzleti modell, ami megállna és nyereséges lenne. Az emberek egy kisebb halmaza rajong érte, a nagyobb meg legyint rá. Mindaddig, amíg ez nem lesz általánosan elfogadott modell, azaz nem képes megfelelő alternatívát biztosítani (márpedig nem tud, azért nem terjed), addig óriási kérdőjelek maradnak mellette.
Az elektromos autózás a jelenlegi technikai szintje mellett legfeljebb a városi Plug-in hibridek számára jelenthet megoldást, ami a lokális kibocsátást csökkentheti a városokban.
De ettől a dugó nem, csak a bűz lesz kisebb a nagyvárosokban. Ott (pl Budapest kiváló példa erre) hatalmas felelősség terheli a városvezetőket a P+R parkolók és az ahhoz kapcsolódó tömegközlekedés fejlesztésének elmaradása miatt. Azok lesznek/lehetnének az első lépcsők a forgalom csökkentésére és a károsanyag kibocsátás brutális csökkentésére.
Ez a legfontosabb feladat. Elektromos/hibrid autót ugyanis még nagyon sokáig nem fognak tudni az emberek többsége megengedni magának, de az agglomerációs forgalom megszüntetésével azonnal fellélegeznének a nagyvárosok.Önvezető autó - ez még a Holdban van.
És nem, nem a technikai fejlesztés van elmaradva, már régen képesek lesznek az autók tökéletesen eljutni A-ból B-be, amikor a legfontosabb akadály még mindig fenn fog állni: a jogi háttér, azaz a felelősség megállapítása. Mert bármilyen szuper egy rendszer, tökéletes nem létezik, előbb-utóbb elütnek egy-egy embert, aki meghal, vagy jobb esetben "csak" karambol történik, ahol vagyoni kár keletkezik, amiért valakinek viselnie kell a felelősséget. És ez egyelőre nagyon nincsen tisztázva -lásd hatalmas felhördüléseket keltő Tesla esetek USÁ-ban. Nem véletlen, hogy EU-ban egyelőre tilos.
Ha a jogalkotók ezt rálőcsölik az autógyártókra, akkor azok fel fogják tenni a kezüket és elengedik a projektet - ki a fene akarna bíróságra járni és hatalmas kártérítéseket fizetni. Meg fognak állni a 3-as szintnél.
Ha pedig végül a felhasználóknál landol a felelősség - azok meg nem fognak ilyen autót venni - a vezetés számukra oly nyomasztó terhe mellett pont ezt akarnák átpasszolni a gyártókra.Gondoljatok csak bele: egy gyalogos átkelőnél mindkét irányból lelép egy-egy gyalogos féktávon belül. A szituációban a gázolás elkerülhetetlen, de valakinek döntenie kell: jobbra húzzuk a kormányt és üssük el a kismamát a babakocsival, s maradjon életben a családfenntartó férfi, vagy fordítva. Ki dönt? S mégis mi alapján?
-
nyisziati
veterán
válasz tittipecci #173 üzenetére
Ez egy nagyon jó összefoglaló.
A car sharing sikertelensége főleg errefelé érthető, nálunk nem tart ott a kultúra, hogy használati eszköz az autó, itt még trófeaként néznek rá sokan.Az elektromos autó szintén klassz dolog, csak drága. Nálunk sokáig kuriózum marad.
A kis hatótávról nem beszélve.
Akiknek lenne rá pénze, és ki is használnák, pl. az Európát rendszeresen járók, azok a kis hatótáv miatt, és a sok ideig tartó töltés miatt nem tudják használni.A legérdekesebb kérdés az önvezetés felelőssége.
Valóban nehéz kérdés, mert bár jóval kevesebb baleset történt ezek által az autók által, viszont a megtörtént esetek annyira bicskanyitogatóak voltak, hogy azt nem lehet annyiban hagyni. Pl. amikor a belső sávban "parkoló" autót nézte hirdetőtáblának a rendszer és belerohant (ha jól emlékszem).
Ehhez igencsak fejlődnie kell az AI-nak, hogy képes legyen értelmezni ilyen helyzeteket. Plusz nemcsak egy (!!!) kamera kellene, hanem szerintem vagy 5. Előre 2, plusz oldalanként 1. Meg a radar. -
Korrektor
válasz tha_answer #172 üzenetére
Nem kevesebb, mert ha ugyanúgy el akarod puffogtatni egy motorban, akkor semmivel sem jutottunk előrébb. Emellett az eddigi szén-dioxidos kísérleteknél nem a levegőből vonják ki ezt.
@Kopi31415: akkor visszakérdezek, te úgy gondolod, hogy a szénhidrogénekből soha el nem fogyó tartalékok vannak?
-
#06658560
törölt tag
"akkor visszakérdezek, te úgy gondolod, hogy a szénhidrogénekből soha el nem fogyó tartalékok vannak?"
Állítottam ilyet?#174 nyisziati: "Pl. amikor a belső sávban "parkoló" autót nézte hirdetőtáblának a rendszer és belerohant (ha jól emlékszem)."
Nem jól emlékszel. A Tesla elé bekanyarodó kamionra nem reagált a rendszer. Akkor hirtelen Musk elismerte a hibát, később tagadta, szándékos döntés volt, hogy az út menti hirdetőtáblákra ne reagáljon a rendszer, így bizonyos méret felett skippelte az akadályokat. Ehhez képest az eset egész szépen elsikkadt.
"Ehhez igencsak fejlődnie kell az AI-nak, hogy képes legyen értelmezni ilyen helyzeteket. Plusz nemcsak egy (!!!) kamera kellene, hanem szerintem vagy 5. Előre 2, plusz oldalanként 1. Meg a radar."
A Teslát kivéve senki nem mondja, hogy egy kamera elég, ezért van mindegyik rendszerben több kamera, minimum egy Lidar, esetleg radar...#173 tittipecci: "Ha a jogalkotók ezt rálőcsölik az autógyártókra, akkor azok fel fogják tenni a kezüket és elengedik a projektet - ki a fene akarna bíróságra járni és hatalmas kártérítéseket fizetni. Meg fognak állni a 3-as szintnél."
Nem, nem fognak megállni. A Ford kormánykerék nélkül akarja bevezetni az önvezető autóit, nem akar hibrid megoldásokat. A Volvo már nyilatkozta, hogy minden felelősséget vállalni fognak a rendszerükért. Nem véletlenül nem rohannak a maguk megoldásaival úgy, mint a Tesla a fantasztikus Autopilottal. És nem véletlenül nincs olyan hype verve körülöttük. -
nyisziati
veterán
-
tittipecci
csendes tag
válasz #06658560 #177 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy ezt nem az autógyártók fogják eldönteni, pontosabban fogalmazva ők fogják, de majd a jogszabályi elvárásokhoz igazodva lesznek kénytelen dönteni.
Igen, ismerem a Ford és a Volvo kinyilatkozásait, szerintem kicsit korán tettek ilyen kijelentéseket, ahogy egy általam sokra tartott szakember ilyen esetekben mondani szokta: "Pizsmában szaladtak ki az utcára".
A jelenlegi EU-s szabályzás ugyanis nevesíti és kifejezetten tiltja azt, hogy a kormányzás teljesen emberi beavatkozás nélkül történjen. És - pillanatnyilag legalábbis - senki nem tudja, hogy mi kellene ahhoz, hogy ezen változtassanak, oldjanak.
Az autós lobbira gondolni sem merek, láttuk, hogy pl a német gazdaságot atomerősen meghatározó autóipar milyen erőtlenként viselkedik a 2020-ra teljesíthetetlen CO2 kibocsátási elvárásokat előirányozó EU környezetvédelmi bizottságával szemben. -
nyisziati
veterán
válasz #06658560 #182 üzenetére
Egy bekanyarodó kamion láttán bármelyik autós egyszerűen fékezett volna. Lehet, hogy így is baleset történt volna, de nem halálos kimenetelű.
A Tesla szoftvere viszont felülbírálta az egyszerű ember látását - hirdetőtáblának aposztrofálva egy kamiont. Ez egyértelműen AI hiba, ami visszavezethető a formafelismerés hiányosságaira.
És már elnézést kérek, de amíg ezeken nem kerekednek felül, addig én erős fenntartásokkal kezelem az önvezető autókat. -
tittipecci
csendes tag
Egyetértek, a jelenlegi fejlettségi szinteket figyelembe véve valóban a dízel autó a legjobb.
Sajnos a dízelbotrányok miatt a techológia abban a sajátos cipőben jár, hogy mire kiforrta magát és gyakorlatilag szobatiszta lett a katalizátor-részecskeszűrő-ad blue kombóval, addigra a vészmadarak elkezdték beleverni a szöget a még nem is létező koporsójába.De nem baj ez, hamar rá fognak jönni, hogy óriási potenciál van még a dízelben és megkerülhetetlen az átmeneti időszakban, a hosszútávú autózásban pedig nélkülözhetetlen.
Nem véletlen, hogy jelennek meg dízel hibridek, lásd pl Mercedes-Benz E 300de.
A német kormánynak pl jelenleg is fut egy tendere, ami kifejezetten régebbi dízel autók korszerűsítését szolgáló utólagos technikai megoldásokat támogat, amennyiben az megfelel az elvárásoknak.A dízeltémában érdemes egyébként megnézni Gajdán tanár úr értekezését.
-
#06658560
törölt tag
válasz nyisziati #184 üzenetére
Nem, nem bírálta felül az ember látását, mert az adott helyzetben az ember leszarta.
Egyébként kik miatt vannak olyanok kimatricázva, hogy a tükörben látható elemek a valóságban nagyobbak-közelebb vannak, mint amekkorának, amilyen távolinak látszanak? Vagy hogy a cruise control azt nem jelenti azt, hogy ott lehet hagyni a kormányt és nem kell figyelni az útra se?"Ez egyértelműen AI hiba, ami visszavezethető a formafelismerés hiányosságaira."
Nem AI hiba, mert az felismerte, hogy ott van. Ez programozói hiba volt, mert direkt ignoráltatták vele. AI hiba akkor lett volna, ha magától alakította volna ki ignorálandónak a látott minták alapján.
#183) tittipecci: "Igen, ismerem a Ford és a Volvo kinyilatkozásait, szerintem kicsit korán tettek ilyen kijelentéseket, ahogy egy általam sokra tartott szakember ilyen esetekben mondani szokta: "Pizsmában szaladtak ki az utcára".
A jelenlegi EU-s szabályzás ugyanis nevesíti és kifejezetten tiltja azt, hogy a kormányzás teljesen emberi beavatkozás nélkül történjen. És - pillanatnyilag legalábbis - senki nem tudja, hogy mi kellene ahhoz, hogy ezen változtassanak, oldjanak."
És látsz kereskedelmi forgalomban önvezető Volvót vagy Fordot? A VW AG meddig ment el önvezetéssel, és amire képes, abból mennyi aktív? -
gt87
csendes tag
válasz Hintalow #142 üzenetére
Budapesten is vezetek nap mint nap. Nem hazudok, és magamat sem vágom át azzal, hogy szeretek vezetni. Az ok egyszerű: én irányítok, a saját járművemben. Én megértem viszont hogy vannak akiknek ez semmit nem mond, és boldogok lennének ha nem kellene vezetniük. Ok, legyenek ők is kiszolgálva. De ne a többiek rovására!
Mol Limo. Tiszta, hogyne, mert még csak egy kis réteg használgatja (mondjuk ahogy haladnak vele az hajmeresztő néha), és kb. presztízsből valószinüleg rommá vannak takarítva. Még. Mert most belefér a büdzsébe, hogy tiszta legyen, mert az ideológiát terjeszteni kell bármi áron. Ne aggódj, ha elterjedne, pont ugyanolyan lefingott lepratelep lenne a legtöbbje, mint a BKV/MÁV kombó tetszőleges járműve. Ez most a beetetés. Ha elterjed akkor utána jön a feketeleves (nem először fordult elő ilyen a történelemben).
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz tittipecci #186 üzenetére
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
az esetembe a válasz igen és nem
ugyanis lehet ha kellene hétköznapi használatra használnék ilyen szolgáltatást,
de hobbi autót mindenképp tartanék ... várj .. már most is kb. így csinálom ... a különbség, nagyon ritkán KELL mindenképp autó, és nem elegendő számomra a busz vagy a kerékpár ...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
btprg
senior tag
Ne aggódj, ha elterjedne, pont ugyanolyan lefingott lepratelep lenne a legtöbbje, mint a BKV/MÁV kombó tetszőleges járműve. Ez most a beetetés. Ha elterjed akkor utána jön a feketeleves (nem először fordult elő ilyen a történelemben).
Hát igen, pár tíz évvel ezelőtt minden buszon volt kalauz, akkoriban biztos nem a hajlékonyak melegedőhelye és a firkálók rajzterülete volt a BKV.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
A buszon kalauz 2 esetben volt ezidáig:
A vállalatokat nem állami monopóliumok működtették akiknek "majdnem mindegy" ha veszteséges vagy nem "takarítják" a dolgot mert úgy sincs más és "állam megment a csődtől".
A másik korszak meg az volt amikor mindenkinek kötelező volt dolgozni (bár náluk is inkább csak az elején amíg az "örökölt" rendszereket vitték tovább, ők később "sok ellenőr a buszokra", vagy már "nem is érdekes" módon álltak a dologhoz, hisz már akkor jelen volt a "nem kell gazdaságosnak lenni és/vagy profitot termelni a túléléshez" szemlélet)...Amíg nem állami egyetlen egy cég van a piacon addig lehet kvázi tiszta a járműpark ... bár azért most is könnyen futni olyan járműbe akik kutyát vittek, vagy belehánynak az autóba ... vagy benne hagyják a sz*ros pelenkát ... de nem kell félni egy fél éve már felmerül a "flották" egységesítése, és hogy 1 városban 1 szolgáltató legyen ... nyilván meglesz az ember akkor majd, hogy ki is nyer... vagy kin keresztül megy majd az egész.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
duke
aktív tag
válasz nyisziati #174 üzenetére
"A legérdekesebb kérdés az önvezetés felelőssége."
Nincs ebben semmi bonyolult, csak az onvezetok ellenzoi, szeretnek panikot kelteni. Ha majd nagy ritkan tortenik egy baleset, akkor majd az illetekes hatosag kinyomozza, feltarja az okat, pont ugy ahogy az jelenleg is tortenik egy munkahelyi balesetnel, egy repulogep szerencsetlensegnel, vagy barmilyen ipari katasztrofanal. Peldaul ha egy onvezeto elut egy embert, akkor a feleloseg kapasbol 4 iranyba mehet. Hibas lehet a gyarto, hibas lehet a szakhatosag, aki a jarmu mukodesi engelyet kiadta, hibas lehet az uzemelteto, vagyis az utas, es hibas lehet, akit elutottek, mert gondatlanul kozlekedett. A nyomozohatosag majd feltarja, ki milyen mertekben felelos, pont ugy, ahogy ez most is, nap mint nap tortenik. A dolog annyiban sokkal konnyebb es gyorsabb lesz, hogy az onvezeto jarmuvek gigabytenyi adatot rogzitenek minden masodpercben, vagyis konnyu lesz rekonstrualni mi tortent. Peldaul a Tesla 12 kameraja masodpercenkent osszesen 2300 fenykepet keszit a kulvilagokrol. Es ehhez jonnek meg a kulonbozo tartomanyban dolgozo radarok adatai. Szoval rengeteg adat lesz, konnyu lesz megallapitani a feleloseget.
-
válasz philoxenia #189 üzenetére
A linkelt oldal kicsit értelmezési problémás.
Az első táblázat mutatja a mért szennyezőanyag kibocsájtás.
A címben leírt tízszer mérgezőbb sehogyan sem tűnik ki belőle.
Az Euro 5-höz hasonlítva főleg nem."A dízelautók tízszer mérgezőbbek, mint a buszok és teherautók"
Sehol sem látható tízszeres szennyezőanyag kibocsájtás. Ráadásul az összes jármű dízel.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz tha_answer #137 üzenetére
En elkezdtem magammal. pl. nem csinalok 6-10 gyereket, de 3-at se. Ezzel sporolok a vilagnak a legtobb CO2-ot. De nem fogom magam sanyargatni, mert mas teleszuli a vilagot.
Onvezeto autot sem veszek pont ilyen megfontolasbol, en szeretek vezetni. Villanyt vennek, mert azt amugy is szeretem, meg az lenyegeben nem a varosban bocsajt ki.
(#194) UnA: Pl. a karbantartasert. Gondolom sajat tulajdonu autora gondolt.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG Phone 6 16/512gb 5G - Használt, akár beszámítással
- Használt monitorok
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%