Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabor7th

    addikt

    Az árakon nagyon sok múlik, esetleg bizonyos esetekben, de nem mindennap. Bár ha a múltkor bemutatott roller árát veszük alapnak, akkor nem is lesz versenyképes. A másik meg, hogy csak akkor venném igénybe ha nem lesz netre kötve, meg felhőre, mert akkor a távoli hackertámadásokkal szemben sebezhető lesz mint bármi más.

    Egy felhő nélküli, netre nem kötött, saját tulajdonú önvezető autó érdekelne, amiben van mód visszaváltani, hogy én vezethessem.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz cinemazealot #4 üzenetére

    "Ha az árukat tekintem, valószínűleg amiatt is erre fogok kényszerülni, mert az átlagembernek megfizethetetlenül drága lesz. Csak bérelni lesz kifizetődő."

    Tételezzük fel, hogy ezek elektronikusak lesznek. Azokkal kapcsolatban azt írják, hogy:

    "Az elektromos autók a hagyományos autóknál jóval egyszerűbb felépítésűek: míg egy robbanómotoros autó 35 ezer alkatrészből áll, az elektromos autó 10 ezer alkatrészt tartalmaznak."

    Vagyis van ami az olcsóság és kevesebb szervíz felé visz, de nyilván nem ez az autógyártó-techcégek álma, hanem, hogy te fizess örökké, rendszeresen és akkor se legyen a tied a cucc, ha már sokszoros pénzt odaadtad bérlés formában.

    A jövőt viszont alakíhatod azzal, hogy hova teszed a pénzed...

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz Sinesol #68 üzenetére

    Vagy inkább csak ezt el akarják hitetni feled a cégek amik ebben látják a pénzt.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz Keem1 #84 üzenetére

    Az ilyen rendszer távoli hackertámadásra adna lehetőséget és a nagy biztonság helyett a nagy veszélyt hozná el.

    Egyébként, nem az ötlet születésétől mondják ezt a minden autó legyen összekötve dolgot és enélkül is azt igérték, hogy sokkal jobb lesz mint az ember, mert pl. sokkal jobb lesz a reakcióideje stb..

    Azonkívül, van hogy a kocsival úgy kell beállni valahova, hogy nincs semmi szabályos hely, nincs felfestés, nincs semmi ilyen világos támpont, hogy hova álljon és ezt nem igazán lehetne normálisan elmagyarázni neki, ezért kell, hogy az ilyen finomabb beállást az ember végezhesse el.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz nominame #154 üzenetére

    Igazából még ha fejlődik is, a szavakban nagy környezetbarát cégek rájöttek, hogy a kapacitást mintha DLC-k lennének kéne árulni, így csak akkor kapod meg a teljes kapacitást, ha extrán fizetsz.

    Teslánál is vannak olyanok, mint "Standard Range", vagy "Standard Range Plus" és még ki tudja mennyi.

    Volt is róla hír, hogy tévedésből valahol bekapcsolva maradt a az extra és egy szoftverfrissítéssel gyorsan le is butították az autót így mesterségesen 10%-kal kevesebb utat tud bejárni egy töltéssel, meg nem működik az ülésfűtés sem.

    "Tesla will soon downgrade software on the entry-level Model 3"

    "When the software patch rolls out, the affected Model 3s' range will become 10 percent shorter. Customers might also lose access to Tesla's onboard music streaming service and heated seats, among other upgrades, though they'll have to wait until the software lock comes out to know which ones they're losing for sure."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz btprg #217 üzenetére

    Igen, azt kell, hogy észrevegyem, hogy a jövő amit építenek és úgy reklámoznak, hogy milyen jó lesz nekünk, igazából egy rühelleni való jövőkép, ahol az elképzelhető legnagyobb mértékben szívják el az emberektől a pénzt, amiért viszont csak "szolgáltatás" jár majd, tulajdon nem. Majd lesz nulla egész valahány százalék tulajdonos, a többi meg, amíg bír fizessen aztán megdögölhet. Tulajdonképpen eljutunk megint Marxhoz, csak picit lassabban, meg nem az állam lesz mindennek a tulaja, hanem néhány cég. Én ezért már egyre inkább becsülöm a jelent, mert a jövő borzalmas lesz... vagy hát csak akkor ha sikerül megcsinálniuk, de szerintem nem fog.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz arnyekxxx #225 üzenetére

    Ilyen az amikor a szép elméletbe bekavar a valóság. Aminek az is része, hogy a cégek azt a részt, hogy "mivel csak béreljük, csak keveset kell fizetnünk" dolgot nem akarják betartani és elég drágán adják... annyira, hogy állandóan használni nem éri meg.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz L3zl13 #227 üzenetére

    Ó dehogynem. Legalábbis saját maguk szerint:

    https://www.your-now.com/our-story

    "Our own set of wheels has never mattered less. Because it's not really about the car we drive, it's about the freedom to get where we're going."

    "We need to reimagine the way we move right now. Because our cities are growing and groaning — and need room to breathe."

    Ez biza arról szól, hogy neked ne legyen kocsid. Igazából nagy titkot nem is csinálnak belőle, kb. mindegyik cikk erről szól.

    Ők egy valóságos mozgalomról írnak, ami megváltoztatja a nagyvárosok világát, hogy újra lehessen a városokban levegőt kapni. Ez pedig nem érhető el, ha csak szituációszerűen használják a kocsijaikat. Plusz szerintük emiatt szabadabb és mobilosabb leszel mint valaha. Csak bírd pénztárcával.

    Egy cikkben ki is mondják, hogy a saját kocsi alternatívájaként indultak:

    "We started in London in December 2014 with the vision to change urban mobility and offer a flexible and attractive mobility solution which is in combination with public transport and is an alternative to the private car."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz L3zl13 #229 üzenetére

    "Most tekintsünk el attól, hogy kissebb autó meg hogy a car sharinges autók jelentős része elektromos.)"

    Ők nem tekintenek el ettől, mert ennyi az indok.

    Te kiemeled, hogy ez kombinálódik a tömegközlekedéssel, de ettól még ott van, hogy a privát kocsi alternatívájának is tekintették. Ha olvasgatod az angol nyelvű forrásokat ott sokkal hosszabbak a cikkek erről és például megemlítik, hogy arra számítottak, hogy a mai fiatal generáció már nem akar saját kocsit; például említik Seattle-t, ahol ez az egész car-sharing kilőtt, de aztán kb. olyan hirtelen meg is szünt és mára zéró lett a számuk, és erre nem számítottak, mert az egy high tech városnak számít és mint ilyen az ideális kísérleti telepnek tünt, ahol sok, legalábbi szavakban, környezetért aggódó ember él.

    Amiről azt hitték, hogy a jövő trendje, úgy tűnik csak egy divathullám volt és nemcsak kicsit, hanem nagyon veszteséges:

    " But these projects are generally big money-losers, and car companies increasingly find themselves unable to stomach the strain these services put on their budgets."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz DraXoN #231 üzenetére

    Ha nem titok ez neked mennyibe kerül és akkor... ezek szerint valahol Nyugaton élsz, hol ha nem titok?

    "vannak "érdekes autóik"

    Idézőjelbe tetted, de lehet a fáradság miatt nem tudom, hogy érted ezt konkrétan. Rosszak a kocsik, vagy épp ellenkezőleg, van pár különlegesebb? Én azt hittem, hogy kb. csak egy-két ugyanolyan típusú egyenkocsik, nem pedig midenféle. Ezek az újabb cégek... mert tudom rég lehet bérelni kocsit, de ezek az újabb cégek ilyen környezetvédő, elektromosak, abból pedig nem hiszem, hogy sok többféle típust rendeltek maguknak, hanem csak egy, vagy egy-két fajtát.

    Szerintem is csak szituációszerűen éri meg, vagy esetleg a céged újfajta benefit-jeként.

    "Mondjuk szerintem a "nagy bumm" akkor fog majd megtörténni, ha kifejlesztik az első teljesen autonóm járművel és bekerül a szolgáltatók autóparkjaiba."

    Ha ezek ilyen netre kötött cuccok lesznek, akkor szerintem a sebezhetőség-hacker probléma miatt zsákutca lesz.
    Ha ilyen probléma nem lenne, akkor meg szerintem megintcsak az lesz majd, ami a cikkben is szerepelt probléma; biztos lesz egy nagy érdeklődés a dolog után, viszont aztán hamar ráun mindenki. És az első önvezetők valószínű még szervíz szempontból is drágák lesznek, pedig már így is azt mondják erre a car-sharingre a cégek, hogy nagyon nem éri meg.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz DraXoN #233 üzenetére

    Kösz szépen a választ. Ez a fizetsz havidíjat, azért hogy olcsóbb legyen kicsit elég durván hangzik, főleg, hogy csak az egyik helyen vezethető le.

    A hacker probléma akkor lesz nyilvánvaló ha elterjedt a dolog eléggé, meg nem csak néhány szórakoztató elektronikát érint majd.

    A cég ahol dolgozól nem szállt be a költségekbe?

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák