Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz gabor7th #8 üzenetére

    Az akksi lesz az Achilles-ínja az e-autózásnak, mert drága, nehéz, relatíve kicsi a kapacitása és fogynak a hozzávalók (de legalábbis hatalmi játszma, hogy ki ül rajta). Ez pedig egy alkatrész a 10 ezerből és látod, máris mekkora probléma okozója.

    Szerintem ha a most felébredő és a környezetért lázadni képes nemzedéknek lesz elég kitartása, akkor rövid időn belül a jelenleg elérhető e-autó technológia és felhasználása (a "mindenkinek van saját autója" szellemiség) is épp olyan közellenség lesz, mint a belső égésű motorok. Meg kéne tanulni végre nem állandóan újat létrehozni (és a régit eldobni), hanem a lehető legjobb hatékonysággal azzal főzni, amink van. A jelenleg használatban lévő belső égésű motoros manuális autók valamilyen szintű hibriddé tételét (okosabb energia újrahasznosítását) és automatizálását (pl. érzékelőkkel/automatával/szervókkal stb. felszerelését) kellene olcsó és univerzális hozzávalók kifejlesztésével megoldani. Nagy léptékben csak így tudjuk őket rövid időn belül "ártalmatlanítani". Az már most nem fenntartható, hogy minden levetett dolgot bedarálunk és alkotunk helyettük valami újat.

    Nagyon komoly szemléletváltásra lenne szükség világszerte.

    [ Szerkesztve ]

  • Keem1

    addikt

    válasz gabor7th #3 üzenetére

    "Egy felhő nélküli, netre nem kötött, saját tulajdonú önvezető autó érdekelne, amiben van mód visszaváltani, hogy én vezethessem"

    Ennek igazából vagy-vagy alapon van értelme. Ahhoz, hogy legyen előnye, minden autó önvezető kell hogy legyen. Vagy egyik sem, de akkor nuku előny. Egy egymással rendszerszinten kommunikáló, zéró lokális kibocsátású, hangmentes autókból álló rendszer adhat közlekedési kánaánt.
    Az egymással kommunikáló autók elkerülik a balesetet (hisz mindegyik tudja, mikor merre manőverezik a többi, kb. mint most a 4-es metró) és a követési távolság minimalizálása miatt a sűrűsödés is megoldható (nem kell bővíteni az úthálózatot). A zaj és károsanyag-kibocsátás hiánya pedig élhető körülményeket teremt.
    De ez a világ nem mostanság fog eljönni.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz gabor7th #8 üzenetére

    ""Az elektromos autók a hagyományos autóknál jóval egyszerűbb felépítésűek: míg egy robbanómotoros autó 35 ezer alkatrészből áll, az elektromos autó 10 ezer alkatrészt tartalmaznak.""

    1: Belsőégésű.
    2: Nem áll egy motor minden nyavalyájával és a hajtáslánccal 25k alkatrészből.
    3: Sok olyan alkatrész van, ami jelenleg kell, elektromosnál is kelleni fog, csak egyszerűbb formában. Pl. hűtés a hajtásnak. Tehát azok a számok teljesen falsak, autót nem ismerő agyszüleményei egy Muskkal közös trip során.

  • L3zl13

    nagyúr

    válasz gabor7th #226 üzenetére

    Az ilyen tipusú carsharingnek soha nem az volt a célja, hogy az autóvásárlást vagy akár a tartós bérlést kiváltsa.

    Aki hülye, haljon meg!

  • L3zl13

    nagyúr

    válasz gabor7th #228 üzenetére

    Ahogy az általad idézett cikkben is szerepel:
    "which is in combination with public transport and is an alternative to the private car."
    Tehát nem az a cél, hogy most napi szinten közlekedsz a saját tulajdonú autóddal és helyette minden nap ilyen car sharinges cuccot használj. Hanem térj át közösségi közlekedésre, és abban a pl heti 1 vagy 2 esetben amikor az nem fedi le az igényeidet használj car sharinget.

    Ami pedig a levegőt illeti. Ha mindenki aki jelenleg saját tulajdonú autóval közlekedik a városban helyette ugyan annyit megy car sharinges autóval akkor attól hogy lenne jobb a levegő? (Most tekintsünk el attól, hogy kissebb autó meg hogy a car sharinges autók jelentős része elektromos.)

    Aki hülye, haljon meg!

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz gabor7th #230 üzenetére

    Pedig biztos, hogy a car sharingnek van jövője, egy de csak is olyan városban ahol jó mellette a tömegközlekedés.
    A másik "gond" lehet, hogy egy-egy budapest méretű város piaca csak 2 maximum 3 szolgáltatót ha elbír (de lehet a nagyobb se többet, már csak kényelmi okokból se), nem fog mindenki minden szolgáltatóhoz beregisztrálni, az elsők jó eséllyel "nyernek" hacsak nem maradnak el a területi nagysággal vagy nem nagyon "leamortizált" a járműparkja a többihez képest (vagy árban válik versenyképtelenné).. (én is a Greengo és Mollimo hoz regisztrálva vagyok, a 3. drive now ra már nincs igazán kedvem beregisztrálni ... bár utóbbinak vannak "érdekes autóik", ami miatt azért el-el gondolkodtam, hogy a "kipróbálás miatt"..)

    De látni kell, hogy nem mindenkinek éri meg minden esetben, aki tényleg napi szinten kell, hogy használja az autót (vagy csak mert ennyire "lusta" más módokra), annak nem lesz alternatíva a car sharing. De aki tényleg csak heti 1-2 vagy kevesebb alkalommal használna autót valami célból, lehet jobban megéri ez a módszer, mert azért nem kevés pénz fenntartani még egy kisméretű, és kis teljesítményű autót se (biztosítás, szervizek, üzemanyag, parkolási költségek)..

    Mondjuk szerintem a "nagy bumm" akkor fog majd megtörténni, ha kifejlesztik az első teljesen autonóm járművel és bekerül a szolgáltatók autóparkjaiba.
    Bár akkor majd a tömegközlekedés is változni fog, vélhetőleg a nagy "fix útvonalas" buszok helyett sok kisebb "rugalmas útvonalon" járó jármű lehet a végtermék ... esetleg utóbbi nem a mostani helyi tömegközlekedési vállalatoktól jön, hanem "alulról" a carsharing egy "csoportos" változataként (olcsóbb, "távolság alapú" viteldíjon).

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz gabor7th #232 üzenetére

    Nem élek "nyugaton" .. bár ez nézőpont kérdése (lehet van akinek már nyugat ahol élek).
    Mindenesetre Budapest. Bármit is mond bárki, a tömegközlekedés itt igen is jó (a jármű park minősége ugyan vegyes, de a járatsűrűséget sok másik város megirigyli.. bár ezen sűrűség is az oka részben, hogy veszteséges az egész, nem igazán merik ritkítani drasztikusan).

    a greengo és limo főképp kiskategóriás autókkat ad (bár limonak ott a mercedes A, de az is csak 1 féle). A Drive-now autókínálata az ami "érdekes" mert "prémium car sharing"-nak nevezi magát.. árban is drágább, de a flottájuk más szinten van mint a többi (bár engem a mini kabrió, vagy az i3 mozgatott meg, a többi, nem annyira mondjuk.. idézőjel azért, mert lehet nekem érdekes, másnak teljesen érdektelen).

    Egyébként inkább elektromos modellekre kéne építeni ezen sharing szolgáltatásokat.. bár részben "placebó" azon járművek szennyezése, de még se a város közepén "puffog ki" ...

    A hacker probléma már most tudna létezni, a van pár mai modern autó irányítását át lehetne már most venni. a Teslák egy egyszerű példa.. de még nem törték fel. De már a 2. generációs toyota priusba volt fedélzeti asszisztens (nem nálunk, usákoknál) amivel ha illetéktelen vezette az autót le lehetett tiltani az egészet (autópályán abs-en keresztül befékezni és lekapcsolni az autót nem volna "vicces")..

    Hogy mennyibe kerül? Attól függ mennyit használom. Ha többet akkor lehet fizetni némi havidíjat ami után olcsóbb kicsit az autó (a greengonál ez a havidíj le is vezethető).. bár idén annyira sokat nem használtam, tavaly inkább.. akkor úgy volt, hogy egy héten 2x-3x is használtam hol ezt, hol azt, úgy 15-20 perces távokra (ha nem ragadtam be dugóba).. egy ilyen hónap a tavaly július akkor a 2 szolgáltatónál összesen 24735Ft-ot fizettem. De nem tudtam előre tervezni akkor, hogy a saját autómmal menjek mindennap, hogy vagy kell, vagy nem... utóbbival csak a parkolásra elment volna 30ezer Ft körül az üzemanyagot nem számolva (busszal vagy kerékpárral járok dolgozni "normális esetben").

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák