- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Ulefone Note 17 Pro - tolmácsot szeretnék kérni
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Készül a Galaxy S24 FE
ma Várhatóan idén is lesz rajongói kiadás. De az is lehet, hogy csak jövőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
úgy érted, hogy az a technológia, ami most is benne van egy csomó autóban, amely autók csak a jogi csűrés-csavarás miatt nem l5-ös autók, az később megfizethetetlen lesz?
tehát mondjuk ma az audi, a tesla, meg más cégek, amik elfogadható áron bele tudják rakni az autójukba az összes szükséges hardvert, azok később olyan drágán fogják adni, hogy nem éri meg?szerintem egy kérdéses pont van: a lidar, hogy azt mikor tiltja be valamelyik hatóság végre, hogy ne lézerezzék tönkre a gyalogosok szemét. meg egyébként se működik minden időjárási helyzetben, szóval az helyből kuka.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tetsuo
aktív tag
-
válasz tha_answer #47 üzenetére
a fúziós erőművel az a bajom, hogy gyakorlatilag minden megtermelt energia a felhasználás végén zömében hővé alakul. ha lenne korlátlan mennyiségben ingyen energia, vajon mennyi idő alatt főznénk meg a Földet?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tetsuo
aktív tag
1. Ezek az eszközökök messze vannak a level 5-ös, vagyis valódi önvezetéstől.
2. Ezzel a hardverrel nem is lesznek képesek erre, bővel fejleszteni kell ahhoz.
3. A kormányok, döntéshozó szervek nem az önvezetés "ellen" vannak, hanem mellettük, de nehézkes a bürokrácia.
4. A tömegtermelés valamikor növeli az árat, pl. ha nem áll rendelkezésre elég alapanyag. (Pl. egyre drágább azt kitermelni.)
5. Az önvezetés elterjedése akkor valósul meg igazán, ha valóban a népautókba kerül a szolgáltatás, nem pedig csak a felső kategória privilégiuma - ez nem mostanában lesz. -
mert te vidéki vagy, és nem szoktál hozzá, hogy nagyvárosban nincs parkolóhely. ha az lenne a választás, hogy saját autó vagy bérelt, akkor nyilván saját. de ha az, hogy a sajátot nem lehet használni, mert fizikailag nincs hely, ezért bmv (busz-metró-villamos) vagy bérelt, akkor jó a bérelt is.
valószínűleg pont ugyanez fogja megölni az ötletet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Lenry
félisten
"ezért bmv (busz-metró-villamos) vagy bérelt, akkor jó a bérelt is."
na jó, de így meg kb semmi előnye nem marad az autónak a tömegközlekedéshez képest: jön, amikor ideér, olyan retkes ahogy az előző user hagyta, és ha bennehagyom valamimet, attól elbúcsúzhatok.
akkor már inkább buszozok, mert ott legalább nem az enyém a felelősség, hogy ha nyűgje lesz a gépjárműnek, és nem nekem kell vezetni (feltételezve, hogy nem önvezető a jármű)[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Tetsuo
aktív tag
-
"kb semmi előnye nem marad az autónak a tömegközlekedéshez képest": miért ne maradna? például háztól-házig visz. hiába rapliznék, a metrót nem ássák ki a lakásomig...
a busznál, szerintem, jobb az önvezető személyautó. kevesebb utashoz kell igazodni, nem feltétlenül koszosabb, rugalmasabb az indulási-érkezési idő, stb.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
btprg
senior tag
Akármennyire is azt mondják, hogy "ebbe az irányba megy a világ", az én világom biztos nem fog ebbe az irányba menni. Most az agyonelektronizált autóról magáról nem fejteném ki n+1. alkalommal a véleményem. Viszont az tuti, hogy minél kevesebb saját tulajdona van az embernek, annál kiszolgáltatottabb. Akik mindent csak bérelnek, meg szolgáltatásként vesznek igénybe, azok az idők végezetéig fizetnek, úgy hogy semmi nem lesz az övék. Aztán ha egyszer valamiért nem tud fizetni, akkor ott áll minden nélkül tehetetlenül.
Szerintem néhány speciális életformát (pl. félévente költözgetés más országba) leszámítva csak azok ülnek fel ennek a "bérelj mindent" dolognak, akik csak YOLO-znak és nem képesek racionálisan hosszú távon gondolkozni.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
tha_answer
őstag
Meg a legdragabb is.
Tipikus okofasiszta hozzaallas az autotiltogatas. A gazdagok úgyis megoldjak a középosztálybeli meg rabaszik. Melyik kornyezetkimelobb? Egy 20 evés hdi ehezodizel, vagy egy x6m?Legyen dugodij de úgy mint Manhattanben: a manhattaniek is fizetik. Fizesse a koruton belüli is. Ha ott tud ingatlant fenntartási akkor legyen pénze.
-
K0vasz
aktív tag
dehát már most is vannak...
Bécsben már vannak önvezető buszok (igaz, még csak tesztüzemben és van emberi felügyelet)
az új kocsik már maguktól be tudnak parkolni, plusz menet közben is kvázi félautomatán mennek (magától fékez pl., ha arról van szó)
és ezek ilyen teljesen hétköznapi autókban is elérhetők már (Renault pl.)
persze a teljes automata módra még várni kell egy kicsit, arra meg főleg, hogy teljesen elterjedjen (hisz ehhez le kell cserélődnie a teljes gépparknak (bár jobban belegondolva biztos ezt is meg lehet oldani utólagos "felokosítással")), de szerintem már a mi életünkben is teljesen normális lesz Nyugaton a full önvezető autó -
nyisziati
veterán
válasz tha_answer #69 üzenetére
Na hát abban kb. biztos vagyok, hogy így vagy úgy, de a "fontos emberek" nemigen fognak fizetni. Talán egy minimális összeget.
Ez még mindig a "gyevi bírók" országa. -
nyisziati
veterán
Nem is kéne.
Elég a négykerekűről letiltani. Bringán, motoron max. önveszélyes lenne, de ezt ő is tudja egyébként, önként az életbe nem ülne föl ilyesmire. Az ilyen beállítottságú emberek zsigerből "mindenellenesek", ami nem egy jobbfajta autó, ezt tapasztaltam. Neki "tank" kell, még a gyöngébb kocsikat is leszólja (pl. Suzuki).Ha megfigyeled, nem lehet véletlen, hogy a legtöbb rommátört járgány, ami tréleren van, valamelyik prémium márka nem olcsó típusa.
-
Reggie0
félisten
Pontosan.
(#61) tha_answer : A vilagur hovezeto kepessege elegge gyatra, leven nem nagyon van legkor ott. Ezert is melegszik fel baromira a muholdak napsutotte oldala.
(#67) btprg: Raadasul ehhez nem kell fizeteskeptelenne sem valnia, boven eleg, ha eppen nem mukodik a bankkartya, mert valami nincs rendben a visanal/mastercardnal vagy a banknal.
(#68) Sinesol: Az sokkal fenntarthatobb, ha a varoson beluli autozast csak siman megdragitjak es tenyleg az ul autoba, akinek tenyleg szuksege van ra. Erre sokkal jobb lenne az 1000-2000 forintos uzemanyag es kb. ugyanekkora alkalmankenti es napi behajtasi dij. Egy berlos auto futasteljesitmenye messze alulmarad a magantulajdonban levonek, mert mindenki kinozza, nem a sajatja. Szoval hiaba kell kevesebb autot gyartani, ha viszont fajlagosan tobbet kell.
[ Szerkesztve ]
-
K0vasz
aktív tag
Sajnos ha beállsz 2 lámpa közé rengeteg telefont nyomkodó és füléhez tartó sofőrt láthatsz és az nem éppen ész érv, hogy "a lámpánál állva kezdtem hozzá csak..."
jaja, hisz amíg előkapod a telódat, az egy több perces folyamat, nem lehet, hogy előtte egy másodperccel vetted kézbe...
-
gt87
csendes tag
válasz Hieronymus #43 üzenetére
No de tudod amikor azzal reklámozzák ezeket a megoldásokat, hogy használatuk azért jobb, mert nem állnak használaton kívül a járművek, akkor kicsit hiteltelenné teszi a dolgot az, ha ebbe belegondolunk.
Külön jó, hogy említetted, hogy ott ahol dolgozol használnának ilyeneket. Remek, csak tudod a városi forgalom napközbeni eloszlása még mindig azt mutatja, hogy a csúcsidőkön kívül sokkal kevesebb igény van az utazásra, ami ennek az egész bérlős rendszernek az értelmét kérdőjelezi meg (arról meg ne is beszéljünk, hogy pl este 10 és reggel 5 között meg a járművek 90+ %-a állna, szóval nehéz lenne kivitelezni azt az álmot, hogy az ilyen bérlős autók kihasználtsága majdnem 100% legyen - mint ahogy a propaganda írja).
Parkolási sérülések szerintem nem ez a legnagyobb probléma. De ja megoldhatja (bár mondjuk amilyen bénán tud parkolni egy parkolósegédes autó, ki tudja).
-
gt87
csendes tag
válasz tha_answer #76 üzenetére
Jó példa, de egy a gond vele. A hatásfoka pocsék.
-
gt87
csendes tag
válasz nyisziati #72 üzenetére
Szerintem ez egy sztereotíp vélemény. Igen rommá törnek nagy prémium SUV-ot is, de ugyanolyan gyogyós ül szuzukiban is, meg egyéb más járműben (utazzál egyet pl a BKV-n ott is ezek azok az arcok akik majd fellöknek gyalog, mert ő siet). Bocs, de az ilyen szelektív tiltás engem valami utopisztikus diktatúrára emlékeztet, amiben nem igazán szeretnék élni.
-
Reggie0
félisten
válasz tha_answer #80 üzenetére
Es? A jeghez alacsony homerseklet kell, nem teljesitmeny. En is csinalok jeget a sivatagban egy kurblival es peltier elemmel, csak eppen nincs ertelme, mert nem gazdasagos.
Ha a teljes foldet befednenk (szarazfold+oceanok) talan 40GW lehetne a hutoteljesitmeny. Mennyi hulladekhot termel paks? Nagyjabol 3GW-t. Ha jol sejtem nem adja a vilag energiatermelesenek 7.5%-at. Biztos kivitelezheto ahogy mondod... Ha 4 nagysagrendet novekedik a jelenlegi technologia hatasfoka, akkor talan jo lenne valamire.
[ Szerkesztve ]
-
"...a városi forgalom napközbeni eloszlása még mindig azt mutatja, hogy a csúcsidőkön kívül sokkal kevesebb igény van az utazásra, ami ennek az egész bérlős rendszernek az értelmét kérdőjelezi meg (arról meg ne is beszéljünk, hogy pl este 10 és reggel 5 között meg a járművek 90+ %-a állna..."
Ez miért baj?
Olyan mintha azt mondanád, nem jó a tömegközlekedés, mert naponta kettő csúcsban használják ki az emberek. Írtam, a kettő csúcs között, kiszállításhoz szívesen használnánk a kihasználatlanul álló járműveket.
Gondolom, a mai nulla százalékos kihasználtság helyett, a 20-30% is jelentős előrelépés.Valaki írta, hogy a mai járműmegosztó szolgáltatásokat használók kíméletlenül hajtják az autókat. Valódi önvezetés esetén ez nem gond, mivel senki sem fér hozzá a vezetéshez.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
nyisziati
veterán
Nem jól értelmezted, amit mondtam.
A "letiltani" ebben a kontextusban - tehát a korábbi hsz-eim fényében - azt jelenti, hogy mindenki számára az önvezető autó lesz a jövő. Akár gyogyós, akár agresszív, mindenki HELYETT az AI fogja majd a kormányt.Csak míg egy normál sofőrnek ez megváltás lesz, hogy nem kell száz kilómétereket levezetni fáradtan, addig egy agresszív sofőr letiltásként éli majd meg.
[ Szerkesztve ]
-
Keem1
addikt
"Egy felhő nélküli, netre nem kötött, saját tulajdonú önvezető autó érdekelne, amiben van mód visszaváltani, hogy én vezethessem"
Ennek igazából vagy-vagy alapon van értelme. Ahhoz, hogy legyen előnye, minden autó önvezető kell hogy legyen. Vagy egyik sem, de akkor nuku előny. Egy egymással rendszerszinten kommunikáló, zéró lokális kibocsátású, hangmentes autókból álló rendszer adhat közlekedési kánaánt.
Az egymással kommunikáló autók elkerülik a balesetet (hisz mindegyik tudja, mikor merre manőverezik a többi, kb. mint most a 4-es metró) és a követési távolság minimalizálása miatt a sűrűsödés is megoldható (nem kell bővíteni az úthálózatot). A zaj és károsanyag-kibocsátás hiánya pedig élhető körülményeket teremt.
De ez a világ nem mostanság fog eljönni.[ Szerkesztve ]
-
Tetsuo
aktív tag
Fenntartatóság?! Na ne viccelj! A nyugati ember életformája alapvetően nem fenntartható.
Kezdésnek mondjuk egy paradigmaváltás során a kapitalizmust és vele a fogyasztói társadalmat kellene radikálisan átalakítani, meg a globális helyett a lokális szemléletet lehetne elővenni, de mindenekelőtt a populáció növekedését kellene megállítani, mert teljesen mindegy, hogy spórolunk, ha az emberiség úgy szaporodik, mint a patkányok - végül mi is egymást faljuk fel (akár a szó szoros, vagy átvitt értelemben).Az elektromos autózás és az önvezetés, mint fenntartható, környezetmegóvó technológia: VICC.
[ Szerkesztve ]
-
Tetsuo
aktív tag
válasz tha_answer #86 üzenetére
Nagyon okos vagy, de mit akartál ezzel mondani? Ha nem állítjuk meg a növekedést, pórul járunk, de nagyon. (Ez meg közel 100%, mert senkiben nincs hajlandóság a váltásra.)
-
Én értem és megértem azt a félelmet ami a vezetési élmény elvesztésének lehetősége indukál.
De a közút közlekedésre és nem élményszerzésre van kitalálva. Azt gondolom, hogy sportpályákkal és speciálisan kialakított útszakaszokkal lehet az élményvezetés igényét kielégíteni.A torlódásokban töltött idő amúgy sem élmény csak értelmetlenül elpazarolt idő.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Keem1
addikt
válasz Hieronymus #88 üzenetére
Én is abszolút e mellett vagyok. De okafogyott, ha az egymással kommunikáló és maximálisan együttműködő autók közé akár csak egy humanoid is bekerül. Borul a pengeélen táncoló rendszer.
Hozzátenném, amúgy imádok vezetni, nehezen mondok le az élményről, de ami ma az utakon van... minden, csak nem élmény.
[ Szerkesztve ]
-
Tetsuo
aktív tag
válasz Hieronymus #88 üzenetére
Mit nem adnék azért, hogy ne kelljen vezetnem! Ha csak ez változna, jóval nagyobb szabadságom lenne.
Azt valószínűsíthetjük, hogy ha Nugaton, illetve a fejlett országokban el is terjed az önvezetés, a kevésbé fejlettekben és pláne a harmadik világban még hosszú évtizedekig nem lesz olyan szinten az egész.
Tehát a megjelenés után x idő, míg Nyugaton elterjed, majd mondjuk Kelet-Európában is lecserélik már az autókat, és csak ez után köteleznék a gyártókat, aminek lenne egy újabb kifutása és akkor majd sportpályákon és egzotikus nyaralásokon tudunk majd magunk autót vezetni, ha akarunk. -
Reggie0
félisten
válasz tha_answer #91 üzenetére
Az elobbi veszi az utobbit es nem forditva. A populacio csokkenese az autok szamanak csokkeneset is jelenti.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz tha_answer #93 üzenetére
Akkor segite: a keket nezd.
-
Sinesol
veterán
Na persze, mintha nem lenne elég adóteher, még rakjanak extrán mindenre, hogy extrán szívassák azokat, akiknek autóba kell ülniük. Bérlős , önvezetős megoldás pedig fenntarthatóbb, nem is igazán drágább, harmad-negyedakkora géppark elég lehet, mivel nagyobb lehet a kihasználtság, nem csak egész nap vagy héten a semmire áll a parkolóban, garázsban az autó.
Emellé még a tömegközlekedést kellene minél jobban kiépíteni és mindjárt sok probléma megoldódna.
[ Szerkesztve ]
-
gabor7th
addikt
Az ilyen rendszer távoli hackertámadásra adna lehetőséget és a nagy biztonság helyett a nagy veszélyt hozná el.
Egyébként, nem az ötlet születésétől mondják ezt a minden autó legyen összekötve dolgot és enélkül is azt igérték, hogy sokkal jobb lesz mint az ember, mert pl. sokkal jobb lesz a reakcióideje stb..
Azonkívül, van hogy a kocsival úgy kell beállni valahova, hogy nincs semmi szabályos hely, nincs felfestés, nincs semmi ilyen világos támpont, hogy hova álljon és ezt nem igazán lehetne normálisan elmagyarázni neki, ezért kell, hogy az ilyen finomabb beállást az ember végezhesse el.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Reggie0
félisten
Akinek autobe KELL ulnie, az majd bearazza, majd annyival dragabb lesz a munkaja. A piac megoldja ezt.
Mindemellett ez nem csak az autoforgalom problemait oldana meg, hanem a nagy tavolsagu aruszallitassal szemben a helyi vagy kozeli arukat helyzetbe hozza, ami a kornyezetnek is jot tesz.(#97) tha_answer: Felulrol konvergal 0-hoz a nepesedes, sehol nincs szo csokkenesrol.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- NBA és kosárlabda topic
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- War Thunder - MMO Combat Game
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gyúrósok ide!
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Monitor hiba topik
- További aktív témák...
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Macbook Pro 2019 13"/ i7/ touchbar/ Számla / Garancia
- Iphone 15, 256gb bontatlan
- Acer Aspire 7 A715-72G - Fekete, matt kijelző + ajándék 8 GB Kingston SD kártya, 4 GB DDR4 RAM
- Anker Soundcore Life Q20i Hybrid ANC Bluetooth fejhallgató (új, bontatlan, 1.5 év garancia)