Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Teal'C #619 üzenetére

    A táblázat remekül megmutatja, hogy hol nyírod legkevésbé az akkut, viszont azt is bemutatja, hogy ezzel limitálod a felhasználható energia mennyiségét. Az arany középút a 25%-85% között van, ahol még mindig kiveheted az akku 60%-át, szemben az ennél sokkal jobban "nyíró" 25%-100% között, és a különbség mindössze 15%. Egyébként az is jól mutatja, hogy az 50%-100% töltés is sokkal rosszabbat tesz az akkunak, miközben ott nem is 60%-ot hanem csak 50%-ot vehetsz ki belőle.

    Így elég logikus, hogy van értelme a 85% felső limitnek, és annak, hogy lehetőleg ne hagyd 25% alá merülni az akkut. Az oké, és világosan látszik, hogy ileyn 5-10%-ról beszélünk, és elég nagy időtartamban, de ez a cikk az elektromos autókról szól elsősorban, ahol azért nem 74€ egy gyári akkucsere, mint egy Samsung flagshipnél (megnéztem, hivatalos szerviz ár).

    Az eredeti kérdés arról szólt, hogy mikor "térül" ez meg, és mennyire. A felhasználói szokásokból kiszámolható. De nem tudom, hogy olyannak, aki pl. folyton tud tölteni, mert mondjuk irodában dolgozik, az miért ne használja a 85% limitet, ami egyértelműen kíméli az akkut csak azért, mert kit érdekel, ha csak pár százalék? Hát, van, akit érdekel. Megértem, ha téged nem, de az nem érv, hogy "minek". Az érv, amit végigzongoráztam.-

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák