- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- Íme az új Android Auto!
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
ph Az Intel Z790-es és B760-es vezérlőkhöz jár az Intel Baseline profil.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz #06658560 #82 üzenetére
Paks éjjel-nappal megy. Aztán egyre több a neperőmű. Amikor meg csúcsterhelés lesz,akkor az áram ára baromi ólcsó lesz,mert az atomerőművet nem lehet leállítani. Így nem nagyon térül meg az egész beruházás. De mi sokat importálunk,van létjogosultsága. De 5-10 év múlva baromi sokat fog változni a piac. Lehet az import jobban megéri majd. Ezt nem tudhatjuk előre.
Ja meg az összes berúházás csúszik,meg drágul. Aztán nagyon el tudnak szállni az árak,amiket évtizedeken át törleszthetünk majd vissza. Vagy be se fejeződik az egész olyan is volt már -
Tommmysun
senior tag
válasz Cathfaern #97 üzenetére
Az irónia mellett ezzel tisztában vagyok ! És tudom, hogy vannak is érdekes próbálkozások a nappal keletkező többletenergia eltárolására (ezeknek a megoldásoknak persze semmi közük a manapság hagyományosan aksinak nevezett (lítium, stb.) technológiákhoz).... Csak ahogy a kisebb méreteknél, sincs igazán jó megoldás, még ezen a területen is csak kísérletezgetések vannak ... bár én személy szerint ezen a területen azért hamarabb látom az előrelépés lehetőségét.
-
Tommmysun
senior tag
"Nem csak a károsanyag csökkentése a fejlesztés."
Nem csak az aksik méretének és hatékonyságának a növelése a fejlesztés! Ok?
Direkt úgy írtam, hogy ebből a témából fontos fejlesztések indultak el viszonylag későn, más szempontból persze voltak korábban is jelentős fejlesztések, de nagyon sokáig pl abszolút nem volt szempont, hogy az autó mennyit is fogyaszt, vagy éppen milyen káros anyagokat bocsát ki.
djgeg
Ti komolyan szemellenzővel jártok... Az egész autóiparról és az olaj lobbiról van szó...
Szemellenzőt inkább szerintem az hord, aki elhiszi, hogy az elektromos autók terjesztése mögött a pénzen kívül bármiféle magasztos, környezet tudatosság van. Bár így lenne, hogy az emberiség végre rájön, hogy önmagát pusztítja ... de ha így lenne, hidd el nem az önvezető elektromos autókat nyomatnák éppen, hanem merőben más megoldásokon gondolkodnának. Eddig volt az olaj lobbi, most meg jön a lítium lobbi ... a szereplők változnak, a cél ugyanaz!
-
nagyúr
válasz Tommmysun #103 üzenetére
De mostmár tényleg érdekel, hogy mi a búbánatot nem lehet azon megérteni, hogy a belsőégésű motorok fejlesztésébe többet fektettek eddig, mint az akkumulátorokéba? Ha A=belsőégésű motor fejlesztés, B=akkumulátor fejlesztés, akkor A>B. Mindössze ennyit állítottam. Ez hol nem igaz, levezetnéd nekem?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
arnyekxxx
veterán
-
arnyekxxx
veterán
De ki mondta, hogy mindent el lehet érni?
te állítod, hogy az aksitechnológia azért olyan amilyen mert nem toltak bele elég sok pénzt elég régóta. Ha ezzel nem azt akartad moindani, hogy csak a pénzen meg a kutatáson múlik, hogy nincs 1000km hatótávolságú 10perc alatt feltölthető aksis autó viszont nemsoká lesz hiszen dől a pénz a fejlesztésbe akkor valamit rosszul értettem. Viszont ebben az esetben nem értem mit is akar mondani a költö soktucatnyi kommentben.
Példa erre gyakorlatilag bármilyen technológia, amit használunk nap mint nap.
Jó példa pl a processzorfejlesztés amibe ugye eléggé tolják a pénzt és régen évente duplázódott amire egy proci képes volt aztán egy évtizede ez nincs így és a zintel vakarja a fejét mert megállt a tudománya. Vagy az autógyártás amibe öntik a pénzt (ez a te kijelentésed) mégis csak trükkök százaival reggel éjjel meg este hazudva tudják a normákat teljesíteni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #109 üzenetére
Ha ezzel nem azt akartad moindani, hogy csak a pénzen meg a kutatáson múlik, hogy nincs 1000km hatótávolságú 10perc alatt feltölthető aksis autó viszont nemsoká lesz hiszen dől a pénz a fejlesztésbe akkor valamit rosszul értettem.
Teljesen igazad van, valamit rosszul értettél
De azt viszont akarom mondani, hogy eléggé a pénzen és a kutatáson múlik, hogy nincs 800 km hatótávolságú 30 perc alatt tölthető jelenleg, viszont eléggé sanszos, hogy lesz ilyen nem túl soká.
Teljesen igaz, hogy ahogy elér a technológia egy szintet, egyre több pénz és kutatás kell egyre kevesebb eredmény elérésére, de szvsz még messze nem tartunk itt az elektromos autózás terén. Pont azért, mert még nem ölik bele elég ideje a pénzt, szemben a belsőégésű motrokkal, amibe meg de, ezért is van, hogy egyre nehezebben tudják az egyre irreálisabb elvárásokat teljesíteni a károsanyagok terén. Viszont jó hír, hogy amikor elér ide egy technológia, hogy már nem nagyon lehet mit kitalálni a további fejlődésére, akkor megjelenik valami új, ami leváltja, és kezdődik az egész ciklus előröl...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Mikika
aktív tag
El kéne azon gondolkodni hogy nagyon szép de:
1 nincs akkumulátor feldolgozás a lítiumos akkuknál
2 nem vontatható mert a motor mindenképpen fixen hozzávan kötve a kerékhez
3 mindenki természetesnek veszi hogy a konnektorban van áram de azt elő kell állítani
stb stbForever Apple
-
nagyúr
1 nincs akkumulátor feldolgozás a lítiumos akkuknál
Mert még nincsenek feldolgozásra váró lítiumos autóakkuk. Ha lesznek, akkor lesz feldogozás is.2 nem vontatható mert a motor mindenképpen fixen hozzávan kötve a kerékhez
Ez igaz, viszont olyan faék egyszerű a hajtáslánc, hogy sokkal ritkábban van szükség a vontatásra.3 mindenki természetesnek veszi hogy a konnektorban van áram de azt elő kell állítani
Mint ahogy most is elő kell. Majd ezután is elő fogják, és egyre környezetbarátaban, hogy olcsósodnak ezek a technológiák is.Aki él és nem boldog, az téved!
-
dabadab
titán
"nincs akkumulátor feldolgozás a lítiumos akkuknál"
Még. Amit lesz elég feldolgozandó akksi, ami kellően uniform (vagyis ha lesz nagyobb mennyiségű elektromos autó), akkor lesz, mert magának az újrahasznosításnak a technológia része megoldott, csak a pénzügyi része nem.
"nem vontatható mert a motor mindenképpen fixen hozzávan kötve a kerékhez"
Nem nagyon szoktak autót vontatni (mostanában én csak azt láttam, hogy felrakják az elromlott autót a trailerre), maximum a közterületfelügyelet lopóautói, de ott meg pont nem probléma az se, ha be van húzva a kézifék.
"mindenki természetesnek veszi hogy a konnektorban van áram de azt elő kell állítani"
Persze, de ez nem megoldhatatlan gond.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
Úgy, hogy most nyitottad ki a szemed, ugyanis folyamatosan voltak. Venturi mond neked valamit, hogy csak a kilencvenes évekig menjek vissza?
Szerinted mennyi fejlesztés volt? És mennyit lehetett akkor fejleszteni, adott tudás és technikai szint mellett? Pont annyit, amennyit fejlesztettek, mert pont annyit ért. És ma sem jutunk érdemben előre, lásd a minden második héten érkező új csoda akksit, amelyik majd tíz év múlva fogja megváltani a világot, már lassan húsz éve. El kéne fogadnod azt a tényt, hogy az elektromos áram tárolására csak szar megoldások léteznek, sorozatban gyártható, tartós, olcsó és nagy kapacitású nem.
-
Depression
veterán
válasz #06658560 #114 üzenetére
... sorozatban gyártható, tartós, olcsó és nagy kapacitású egyelőre nem.
A kísérleti megoldásokból elég csak 1, aminél megoldják. Hasonlóan, mint minden másnál. Lovasszekerek, lovak többszáz/ezer évig uralták a világot, ma mégis csodájára járnak egy modern társadalomban.
Én sem hiszek 10 évben, de a jövő mindenképp elpártol a foszilis energiahordozóktól. Erre bár csak pletykaszinten tudok bizonyítékot, mi szerint pont az olajlobbi a legnagyobb befektetője az akkumulátorfejlesztésnek. Hogy miért? Mert aki megoldja, az a világ leggazdagabb embere/cége lesz. Minden mobil irányba mozdul el, senki sem akar vezetéken lógni.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
dabadab
titán
A telefonakkukkal az a gond, hogy rengeteg féle van belőlük, kicsik és egyre nehezebb kibányászni őket a telefonból. Arra lehet szalagot építeni, hogy az egyik végén beteszed a standard Tesla pakkot a túlso oldalon meg kijön egy rakat alapanyag, de arra nem, hogy ha egy rakat random telefont öntesz be.
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz fRooStzzZ #20 üzenetére
Hátránya elég sok van, de azokkal elég sokan együtt tudnának élni. Pl. kicsi a hatótávja, de egyre több a töltőállomás és sokan eleve nem mennek naponta annyit, hogy zavaró lenne ez.
Vegyük úgy hogy a piac 40%-a minden hátrányával és persze előnyével együtt bevállalná, akár első és egyetlen autónak. Ok, de az isten szerelmére, egy Nissan 11 millió felett indul. Ha levesszük a max állami támogatást, azzal is 9,5 millió Ft...ráadásul ezek az állami támogatások bármikor megszűnhetnek.
9,5 milliót fizessen ki az átlagember itthon, aki egy 3 milliós autóra is 5-10 évet gyűjtöget, vagy az aki örül ha vesz egy 10+ éves használt autót pár száz ezerért, mert újra sosem lesz pénze?
Egy ilyen 11 milliós autó egy 3-4 milliós benzinesnek felel meg. Ez akkora árkülönbség, amit még egy sokkal jobban kereső Német, Francia, Angol sem nyel le.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
giacomo gess
kezdő
válasz Cathfaern #86 üzenetére
"Egyébként szerintem az elektromos autó nagyon sok problémáját megoldaná, ha megoldanák valahogy a benzinkúton cserélhető akkumulátorokat. Rögtön nem 1,5 óra lenne feltölteni egy autót, hanem legyen mondjuk negyed óra, mert sokat kell pakolgatni,..."
És még mennyivel egyszerűbb lenne komplett (feltöltött) autót cserélni a "benzinkúton"! (Áramkút, villanykút, delejkút, valódi AUTO/merthogy önvezető/mobilkút? )
Megosztott és/vagy önvezető jármű a megoldás!
Néhány évtized múlva ugyanolyan anakronisztikus konvenció lesz a saját tulajdonú jármű, mint manapság a karóra. (Mindenkinek lehet, de hülyeség!) Mert ugye, a XXI. sz-ban mégis mi értelme van a csuklón hordott kronométernek? Kb. annyi, mint a nyakkendőnek. Ugyanazok is hordják. Az előző századfordulón még tényleg státuszszimbólum, a technológia netovábbja volt egy kifinomult mechanikus szerkezet, ami mindig mutatja a pontos időt, de manapság, amikor nem is tudsz körülnézni úgy, hogy ne lenne mindenhol kijelezve az atompontos idő, már csak "ékszer", péniszhosszabbító, státuszszimbólum egy többmilliós karóra...Ennyi erővel egy iránytűt, vagy Rambókést is hordhatnál, azokra pont ugyanúgy nincs szükséged, de azokból is lehet(ne) vagyonokat érőket (is) gyártani.
Tehát kinek jó az, hogy emberek milliói birtokolnak 1-2 tonnás vasakat, amik a közterületből 5-10 négyzetnétert foglalnak az idő nagyrészében állva úgy, hogy pedig a létjogosultságuk alapja ugye, a mobilitás, haladás, A-ból B-be jutás szabadsága lenne.
Komplett, feltöltött, bárhol, bármikor, az aktuális igényhez igazodó méretű és költségű megosztott járművek RENDSZERE a jövő, a hajtásuk csak másodlagos (Szerintem is leginkább elektromos lessz az.).[ Szerkesztve ]
-
Depression
veterán
válasz giacomo gess #119 üzenetére
Páromtól kaptam az órát, felér egy használtautó árával, sosem néztem meg rajta az időt, most is nyári időszámítás van rajta, de igen, egy ékszer.
Nekem a közlekedőedény kényszer, nincs olyan nap, hogy ne látnék balesetet, pedig nem vezetek sokat. Van, hogy ezer, van, hogy pár tízezer km/hó. Legtöbb mindig a Jani, aki már nagyon bátor. Ebben az önjáró autók sokkal jobbak lennének. Persze egy-egy balesetet majd jól kiemelnének, arról még kussolnak, hogy napi szinten hány ártatlan ember hal meg hétköznaponként.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
btprg
senior tag
Ez az "olajlobbi" egy olyan szó mint a "méregtelenítés". Ha valahol ott van, akkor tudom hogy azt a szöveget nem kell komolyan venni De akkor még nem sejtetted, hogy az autógyár mellett békaemberekkel fogsz találkozni, ugye?
szerk.:
@arnyekxxx (#108)
Az aranyrudakon beszartam...[ Szerkesztve ]
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz Depression #120 üzenetére
Pár tízezer kilométer/hó? Kamionsofőr vagy?
Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit... Az nem megoldás, hogy a dízel teherautó méretű terepjáró helyett elektromos és/vagy önjáró terepjáróban meresztjük a seggünket egyedül a dugóban minden nap.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
giacomo gess
kezdő
válasz Depression #120 üzenetére
"Legtöbb mindig a Jani, aki már nagyon bátor. Ebben az önjáró autók sokkal jobbak lennének..."
Persze, de nem kell tökéletesnek lenniük, elég, ha szignifikánsan jobbak, mint az embervezette járművek okozta baleseti statisztikák eredményei.
Az viszont elég tré következmény, hogy az önvezető algoritmusok akkor lesznek a leghatékonyabbak, ha egymással és a közlekedés egyéb tényezőivel -lehetőleg minden résztvevővel- is képesek lesznek kommunikálni, be lesznek kötve a hálózatba, amire viszont az embervezette jármű (pont az ember korlátai miatt) nem képes, tehát egyre növekvő nyomás lessz arra, hogy kiszorítsák az emberi tényezőt...Magyarán, ki leszünk tiltva a vezetésből.
Majd zárt pályán, jó pénzért bohóckodhatunk, kb., mint most a lovaglás.
Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit https://itcafe.hu/tema/re_nagy_dobasra_keszul_a_volkswagen_az_onjaro_auto/hsz_122-122.html"Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit..."
De addig az ideális állapotig ezért szabad gondolkodni?[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz giacomo gess #119 üzenetére
Jelenleg szerintem is az egyetlen felvevő piac, ami pár évtizeden belül nagyobb mértékben megdobná az elektromos és autonóm járművek piacát a személyszállítás és tömegközlekedés...esetleg teherszállítás. Szóval taxik, "robottaxik", buszok, teherautók. Ezek azok amik ki tudják termelni a nagyon magas felárat. Persze gazdag emberek mindig lesznek, szóval lesz aki Teslát vegyen vagy épp Nissan Leaf-et 10+ millióért. Az autógyárak nincsenek kényszerhelyzetben, amíg nem kapnak egy olyan konkurenciát aki olcsón akar elektromos autót piacra dobni.
A Tesla jelenleg az autóipar Apple-je, szóval tőlük a közeljövőben nem várnék jó ár/érték arányú elektromos autót. Talán ha konkurenciát kap a prémium szegmensben a többi autógyártótól, akkor elmozdulhat lefelé is.
A belpiacos kínai, indiai autógyárak nem kiszámíthatóak.
Az amúgy nem tetszik, hogy pl. a magyar kormány is adómilliárdokkal támogatja, hogy a gazdagok olcsóbban vehessenek elektromos autót...hiszen nem az átlag jóska-pista fog jelentkezni a támogatásért, mert ők támogatással együtt se lennének képesek megvenni egy olyan autót. Ráadásul az egész olyan, mint egy áfacsökkentés. Az autógyár benyeli az egész pénzt, amivel olcsóbb lenne az autó. Mint egy kamu black friday deal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
sfefe
őstag
válasz giacomo gess #123 üzenetére
Hat remelem nem az en idomben lesz robotauto meg az ember eltiltva a vezetestol mivel szeretek autokazni/vezetni....Az meg, hogy az ember veszelyes tenyezo a vezetesben? Es? A munkahelyen is az, melotol fuggoen persze. Akkor mindenki maradjon otthon fotelban es nem fog meghalni senki kozuti balesetben, munkahelyi balesetben stb.... Ez az egesz egy tulspilazott baromsag. ujitsunk olyat amin nagyot lehet kaszalni ennyi...
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
emelhu
aktív tag
"Elég sok mindent viszont igen."
Azt nem értik, hogy a gazdaság nem így működik.
Nagyon leegyszeüsítve: ha neked van egy "fekete dobozod", amit autókba szerelnek és áramot ad, akkor ha versenyképes áron tudod adni, akkár évi 1 milliárdot is eladhadsz belóle.
Erre sokan és sok pénzt tesznek bele, hogy ilyet fejlesszenek.
Lesz aki a lítiumos aksit fejleszti, lesz aki más akkumulátor típust, más anyagokból keres, Lesz aki olyanban gondolkodik, hogy pl. hidrogént önt bele és annak bomlásából áram jön ki, vagy valamilyen 'atomreaktort' szeretne összehozni, amibe 15g izét betéve 35 évig áramot adó telep lesz. És most még nem is tudjuk, hogy 10 év mulva milyen príma originális ötlet tarolja le a piacot.
És a végén kijön valami jó kis mix, a legalkalmasabb és legmegfelelőbb termékekkel.
-
emelhu
aktív tag
"nincs akkumulátor feldolgozás a lítiumos akkuknál"
Egy anekdota. (A valóságtartama ismeretlen számomra).
A lekopott autógumik kellemetlen szemetet jelentettek, csak problémát.
De egy amcsi fazon nem akarta elhinni, hogy ez szemét és nem jó semmire.Mivel volt a sivatagban egy hatalmas üres telke, megengedte, hogy ezt a szemetet bárki ott helyezze el ingyen.
Aztán pár évtizeddel később kitalálták a gumik újrahasznosításának módját (illetve felmerült a társadalmi igény), így az amcsi fazonnak hirtelen lett egy jövedelmező "gumibányája"
Szóval, ha lesz elegendően sok feldolgozandó használt akksi és a gazdasági mutatók miatt olcsóbb az újrahasznosítás mint az új lítium kibányászása, akkor pillanatok alatt kialakul a megfelelő feldolgozó ipar.
-
Mikika
aktív tag
van elegendő akkumulátor hiszen évente több tízmillió akkumulátor kerül szemétbe a telefonokból
ha tudsz mondani olyan akku feldolgozó céget vagy rendszert ahol lítiumos akkut dolgoznak fel mondjad
Az unióban betiltották a kadmiumot a radioaktív mivolta miatt
A lítium ugyanúgy radioaktív!!!!!![ Szerkesztve ]
Forever Apple
-
btprg
senior tag
Ezeket a butaságokat honnan vetted? Nem tudok róla, hogy létezne radioaktív lítium, és a kadmiumot se azért tiltották be mert radioaktív lenne (bár annak elvileg van olyan izotópja is).
Szerintem az a gond, hogy nagyságrendekkel több lítiumakku kéne, mint amennyit manapság gyártanak, ha az autók is azzal mennének. Ezek előállítása és újrahasznosítása lenne baromi nagy ökológiai lábnyomú. Többek között ezért is egy zsákutca véleményem szerint a lítium-akkus villanyautózás.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
emelhu
aktív tag
"Ez az "olajlobbi" egy olyan szó mint..."
Azért ez bonyibb kicsit.
Egyszer kellett modelleznem és tippelnem kimenetelre.
Vektoroként értelmeztem az entitások erejét és céljaik irányát és a "vektorerdő" eredőjeként hoztam ki az eredményt.Sok nagyon erős szereplő, nagyjából egy irányba mutató érdeke (az "olajlobbi")... ezek másfelé terelik a tőkét, a kutatásokat.
Egyszerűen a saját érdekeiknek megfelelően.
Amikor az érdekük az elektromos autózás és az akkutechnika, akkor a szereplők (más más tempóval és befektetett tőkével és idővel) de abba az irányba fordulnak. -
-
emelhu
aktív tag
"van elegendő akkumulátor hiszen évente több tízmillió akkumulátor kerül szemétbe a telefonokból"
Ha figyeltél, két egymástól független feltételt mondtam ÉS (AND) kapcsolattal.
1./ van mit feldolgozni (egész gyártóipart lehet építeni az üzletre)
2./ nyereségesebb feldolgozni, mint bányászni.
Jelenleg valószínűleg drága a reciklálás és olcsó a bányászat.
Ez "magától megoldódik" általában (ez a piacgazdaság).
- Fejlődik a reciklálási technologia.
- A bányászat nem képes lépést ratani az igényekkel
- A bányák kimerülnek és csak drágább geologiai viszonyok közül lehet bányászni a jövőbenvagy csak egyszerűen jön egy új anyag és nem kell tovább a lítium, és akkor valóban szemét marad.
Önszabályzó folyamat, amit a kereslet-kínálat-pénz irányít., de mióta a GDP fele átfut az államokon, azóta az árképzés azaz az érdekeltség egyik legfontosabb irányítója az állam vagyis a politika.
Adókkal és támogatásokkal nagyon lehet irányítani, hogy mi a nyereséges és mi a veszteséges.
-
djgeg
őstag
"Nearly 1.3 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. An additional 20-50 million are injured or disabled. More than half of all road traffic deaths occur among young adults ages 15-44."
Túlhisztizett az... Komolyan nem értem az ilyen embereket.
Itt egy technológia amivel biztonságosabbá lehet tenni az utakat. Átalakulhat a teljes autó ipar, mert minek autót birtokolni ha van jól működő rendszer. Nem... "én szeretek autót vezetni" ezért ne is legyen az én időmben ilyen..... Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el.... (és ne legyen semmi baja)...
Mivel nekem mind a kettő összejött már. Törtem be már szélvédőt mert elütöttek a zebrán!!! és jött belém úgy (nem én vezettem) egy piroson átjövő autó, hogy gazdasági totálkáros lett egy pár éves autó....
Tehát személy szerint irtózatosan várom a lvl 4-5 automata autókat már nagyon régóta.[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
giacomo gess
kezdő
"Hat remelem nem az en idomben lesz robotauto meg az ember eltiltva a vezetestol mivel szeretek autokazni/vezetni."
Nem tud(hat)om hány éves vagy, de, ha kevesebb mint 50, akkor jó eséllyel igenis megérheted...
Hogy mit szeretsz, az nem számít, ha/amikor szignifikánsan biztonságosabb az önvezető, mint az ember vezette jármű, akkor a biztosítás is ennek megfelelően szükségszerűen változik, tehát vezethetsz, csak mondjuk 10-, 20-, 50-szeres díjért...
"Az meg, hogy az ember veszelyes tenyezo a vezetesben? Es? A munkahelyen is az, melotol fuggoen persze."
A munkahely, egy jól körülhatárolt, (viszonylag) jól szabályozható környezet, ellenben közlekedni mindenhol (a Mariana-ároktól a Himalája csúcsaiig) "szoktunk".
Itt most a közutakról, annak is az úttest részéről van szó. (A járda<->bicikliút egy külön misét megérne, az 50-el döngető elektromos bringa vs. babakocsis kismama, járókeretes nagymama kontextusban. ;-/ )
Tehát elmehetsz majd élvezkedni zárt pályán, jó pénzért, akár saját gépjárművel, de a közforgalomban csak irdatlan pénzekért (vagy akár úgy sem, lásd most lovagolni az autópályán) vehetsz majd részt. -
giacomo gess
kezdő
"Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el."
Bizony, a balesetek 90+%-a az emberi tényezőre vezethető vissza.
Nem túzott elvárás egy ennél jobb "hatásfokú" rendszer kifejlesztése.
A KRESZ alaptörvénye a bizalmi elv, miszerint:
Úgy kell közlekednem, hogy jogosan feltételezem azt, hogy a többi résztvevő is ismeri ÉS betartja a szabályokat.
Ergo:
Ha mindenki betartja (betartaná) a szabályait, akkor sohasem lenne baleset. Ezt egy gép mindig (jobban) tud(hat)ja teljesíteni![ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz giacomo gess #136 üzenetére
Elég sokan okoznak balesetet, akik nem csak A-ból B-be akarnak eljutni, hanem szeretnek autókázni...kicsit rálépni a gázra, kicsit előzgetni, csikorgatni a gumikat a kanyarban.
Ráadásul a megengedő szabályozás miatt a felelőtlen szabályokat notóriusan megszegő autósok maradnak az utakon. A kormány inkább csak "megadóztatja" őket büntetéseken keresztül, mintsem kitiltsa őket a közutakról. Már rég be kellett volna vezetni, hogy aki nagy mértékben túllépi a sebességhatárt, attól több évre elvegyék a jogosítványt, a jogosítvány nélküli vezetők meg mennének a börtönbe 1-2 évre gondolkodni.
Érdekes lenne látni, ha azt vezetné be az EU, hogy legyen fekete doboz az autókban, vagy épp végsebesség limit a motorvezérlésben. [link]
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
giacomo gess
kezdő
válasz Tigerclaw #138 üzenetére
Persze, a GÉP (vagy akármi) feletti uralom érzete mámorító, sokan esünk kísértésbe, de amiket felvetettél, azok csak a felszínt kapargatják, az emberi ösztön ennél mélyebb. Ha viszont a közutakat az A-ból B-be való eljutás eszközének, és nem az élvezkedés helyszínének tekintjük, akkor jogos elvárás az, hogy az elsődleges a biztonság legyen, a "játszadozás" pedig más helyszínekre korlátozódjon.
(Átszerkesztetted közben, de ja, ugyanazt mondjuk.)
"...legyen fekete doboz az autókban..."
Van, a teherautókban, úgy hívják, hogy tahográf.[ Szerkesztve ]
-
giacomo gess
kezdő
válasz giacomo gess #139 üzenetére
Helyesen: tachográf
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz giacomo gess #139 üzenetére
Nem kiölni kell a versenyszellemet az emberekből, hanem teret adni nekik mindenki számára viszonylag biztonságos környezetben. Persze árban úgy hogy az átlagember is hozzáférjen. Pl. autók esetén heti roncsderbi, sok-sok paintball pálya / mászófalak. MTB-s, BMX-es pályák és más sportok nagyobb mennyiségben.
Nálunk sajna anyagi okokból hiányoznak ezek, így sokan az utakon élik ki magukat, ott vezetik le a feszültséget, energiát.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
btprg
senior tag
válasz Tigerclaw #138 üzenetére
Az ilyen akkor lenne jogos, ha a szabályok is értelmesek lennének. De rengeteg értelmetlen szabály van (pl. záróvonal, hivatalosan ugye ha lerohad egy autó az út közepén, de záróvonal van, akkor mindenkinek ott kéne várnia amíg elvontatják, nem kerülhetnék ki), meg ilyen puszta közepére kirakott random 30-as táblák (mert 2 évvel azelőtt volt ott útépítés, vagy pár hónap múlva majd lesz), amikből könnyen összejöhet a "baj". Ha lenne valaha önvezető autó, az is csak egy értelmes, megfelelő kivételkezeléssel ellátott szabályrendszerben működhetne jól.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
-
btprg
senior tag
Arra kíváncsi lennék hogy ki vagy mi dönti el, hogy mi a végszükségi helyzet Mert ha a "sofőr" (utas), akkor máris nem lesz olyan hű de biztonságos az egész rendszer, ha bárki bármikor felülbírálhatja a működést. Jajj ne, ez nem fordulhat elő, olyan borzasztó jövőkép lenne a vezérbirkák számára, ha az emberek bármibe is beleszólhatnának amit velük csinálnak...
Sajnálom hogy rossz tapasztalatod van az autókkal kapcsolatban, de hogy pár embert megvernek bézbózütővel az még nem indok arra, hogy tiltsák be a baseball-t...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Depression
veterán
" de hogy pár embert megvernek bézbózütővel az még nem indok arra, hogy tiltsák be a baseball-t..."
Az érvelésed teljesen helyén való, csak te értelmezem rosszul. Aki az utcán sétál felemelt baseball ütővel, azt kapják el, mert a sportot is sportpályán kell csinálni.Sajnos minden egyes nap találkozom olyanokkal, akiknek a KRESZ csak útmutató, nekik az út a versenypálya, és lesz@rják a többieket. Én alig várom, hogy az emberi vezetést kitiltsák a tömegközlekedésból (azaz az utakról).
Finnországban bár 50 a városi maximális sebesség, minden város belseje, azaz, ami nem külterület, 40-es zóna, és 44-nél garantáltan kapod a csekket.
Imádom a franciák elképzelését a 30-nál való maximalizálásról városon belül.
Itthon meg, ha nem mész legalább 60-nal, letolnak az útról. Az autópályán meg ha én megyek maximális sebességgel GPS szerint, akkor percenként előznek meg, ha pedig előzök,akkor 2 méteres követési távolságot sem hagynak, azaz ha csak leveszem a lábam a gázról, már tuti a baleset.A vezetés élménye nem az utakra való, hacsak nem a hegyi tájakban való gyönyörködést értik alatta.
[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
#06658560
törölt tag
válasz giacomo gess #137 üzenetére
"Ha mindenki betartja (betartaná) a szabályait, akkor sohasem lenne baleset. Ezt egy gép mindig (jobban) tud(hat)ja teljesíteni!"
És íme a legdemagógabb, legbutább, legkevésbé igaz állítás a topikban!
-
djgeg
őstag
1. Olvasd el a K kreszt és benne van az egyik megjegyzésben (segyítek pont ott van a lerobbant autó, vagy baleset elkerülése stb esetek....)
2.Amúgy szerintem bajok vannak a fejedben "hogy pár embert "... 1.3 millió hallot neked pár ember évente....
+ 20-50 millió sérült vagy életére megnyomorodott ember neked PÁR EMBER.... ok
(#134) djgeg válasza btprg (#129) üzenetére"Nearly 1.3 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. An additional 20-50 million are injured or disabled. More than half of all road traffic deaths occur among young adults ages 15-44."
Túlhisztizett az... Komolyan nem értem az ilyen embereket.
Itt egy technológia amivel biztonságosabbá lehet tenni az utakat. Átalakulhat a teljes autó ipar, mert minek autót birtokolni ha van jól működő rendszer. Nem... "én szeretek autót vezetni" ezért ne is legyen az én időmben ilyen..... Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el.... (és ne legyen semmi baja)...
Mivel nekem mind a kettő összejött már. Törtem be már szélvédőt mert elütöttek a zebrán!!! és jött belém úgy (nem én vezettem) egy piroson átjövő autó, hogy gazdasági totálkáros lett egy pár éves autó....
Tehát személy szerint irtózatosan várom a lvl 4-5 automata autókat már nagyon régóta.[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
giacomo gess
kezdő
-
Depression
veterán
válasz giacomo gess #149 üzenetére
Miért kellene kizárni a műszaki hibát? Mert olyan még sosem fordult elő?
Ha kiszalad eléd valaki, ha elesik az előtted közlekedő biciklis, hírtelen megjelenő jég, ónos eső, kátyús defekt, láthatatlan táblák, leszakadó ágak (ami bár természeti, de nem katasztrófa, hanem vihar esetén hétköznapi dolog), stb.
Attól még mindig az ember a legnagyobb tényező a balesetekben, csak nem lehet azt leírni, hogy a KRESZ betartásával minden esetben elkerülhető a baleset.[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Háztartási gépek
- Battlefield 2042
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Egérpad topik
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Androidos fejegységek
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
- További aktív témák...