- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jól hangzik, kérdés, mikor lesz belőle megfizethető családi méretű autó? A közlekedési jog amúgy fel van már készülve a sofőr nélküli kocsikra Európában?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Noigen, ha ezek <10éven belül be akarják vezetni a technológiát, akkor már egy csomó tesztjárművel kellett volna a forgalomban találkoznunk, ami nem jellemző... USA-ban tolják, de ott azért "kicsit más" a közlekedés mint pl London vagy Róma belvárosában.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz #06658560 #21 üzenetére
És még ez az 500km is eszméletlenül szűk kompromisszum, a leggazdaságtalanabb benzintemetők szokták hozni, ha kicsi a tankjuk. Jelenleg ez a valóság:
Kicsi családi méretű villanyautó (nem egy leugrok egyedül a sarki teszkóba Twizzy): Nissan Leaf
A legújabb modell hatótávja 100%-ról 0-ra merített akksinál(!) elméletben: 243km (ja, pont úgy, ahogy a mi dízelünk a gyártó szerint 3litert fogyaszt, lejtőn hátszéllel, 40kilós sofőrrel...)
Ára: 32eEUR (alapmodell)Benzines tesó: Pulsar, 46liter - hatótáv: kb 6-700km, ára (szintén alapmodell): 18eEUR.
Most valaki magyarázza már el, hogy miért dobjak ki egy összegben 14eEUR-t az ablakon és miért rohangáljak 2naponta tölteni a kocsit? (napi 100km-t ingázom) 12eEUR-ból a mostani rekordárakon is 8700liter benyát vennék, amivel VALÓS KÖRÜLMÉNYEK között is 130-140ekm-t gurul a láda. Nem beszélve arról, hogy a gyakorlatban az ember ennyiért már szuper használt dízelt kap, ami dajcslandban 14kEUR-ból akár 200ekm-t is fut, ami nekem kb 7év. Addigra meg kitalálják, hogy a villanyautó is használja az utat, annak is kéne fizetni az útfenntartást valahogy...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Nem Mo.-on használom, itt saját parkolóhelyet kell bérelnem akkor is, ha télapóigazolvánnyal rénszarvasszánon közlekedek (uis a lakáshoz jár egy parkoló, amiért fix összeget felszámolnak). Az adó meg amúgy minimális, a nagyobb értékű villanyszekér cascoja többet visz el. Ja és azt se felejtsük el, hogy a villanyszekér magasabb ára is amortizálódik ám, egy 7éves akksiért (ami az ár nagyrésze) nem fognak sokat adni. Márpedig az se mind1, hogy 31k vagy 18kEUR-d bukik 70%-ot...
Nem, nem tudod ésszerűen megmagyarázni, hogyan lesz a most egy összegben kidobott 14kEUR-ból jó üzlet. Bp-en parkolgatva talán, de nem ott élek.
#27: fogalmunk sincs, meddig tart a beetetés... Még a mostani számok mellett se éri meg 1.6EUR/L benzin - 1.45EUR/L dízelárnál (ezek 15-30%-al olcsóbbak voltak az elmúlt kb 4évben).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Leírtam, hogy hány km-t mehetsz az adott árkülönbözetből a mostani, többéves rekordárak mellett, ez számít, ha a gazdaságosságot akarod kiszámolni.
Kb ezeket számold össze:
1. üzemanyagköltség
2. amortizációs és biztosítási ktg
3. bónuszok (pl neked parkolás, adó)
4. szervizktg
5. árkülönbözet tőkeköltsége (betéti hozam ha megtakarításból veszed, hitelkamat, ha hitelre)Ha ezekből kihoztad a benzines-villanyos árkülönbözetet, akkor szólj, kíváncsi vagyok a számokra.
Persze, "környezettudatosék" veszegetik, bár én nem vagyok meggyőződve róla, hogy a javarészt lignittel termelt német árammixre ülve, többszörös veszteséggel akksit töltögetve sokkal előrébb lenne a Föld széndioxidháztartása.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
"elég jó már most is. " Amikor arról van szó, hogy a kocsi reális élettartama alatt alsóhangon 2-3 fullos családi nyaralás árát kell pluszban betolni egy villanyos szekérbe a benzineshez képest, addig nekem nem "elég jó"
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz #06658560 #34 üzenetére
A jövőt tekintve annyi előnye van a villanyautóknak, hogy itt egyetlen dolgot kell forradalmasítani, az akksit. Ha megoldják, hogy 10x-es legyen az energiasűrűség,10x gyorsabban lehessen tölteni és a mai lítiumos árak tizedébe kerüljön az egész, akkor eljön a villanyközlekedéses paradicsom. Bízom benne, hogy meglesz a jövőben, de ettől még elég messze járunk.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Akksikat viszont másban is használtak és fejlesztették őket rendesen, sajnos még mindíg nagyságrendekkel maradnak el a fosszilis üzemanyagok energiasűrűségétől, az árukról meg jobb, ha nem is beszélkünk
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz #06658560 #39 üzenetére
Az évszázadba azért illene, mondjuk annyi módosítással, hogy a 10ed ár reálértéken értendő, tehát 50-60év múlva nominálban lehet ugyanannyi EUR-t kicsengetni egy Tesla akksiért, mint most, csak az akkor egy jobb bicikli ára lesz és nem a járgány árának 2/3-ada.
Hogy milyen koncepció lesz, valszleg még dunsztunk sincs, lehet a működési elvéről sem. Bő fél évszázad hozhat komoly újdonságokat
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Én semmi ilyet nem olvastam a kollégánál, csak annyit, hogy villanyautó létezett már 100éve is. Az akksik fejlesztésébe egyébként nagyon komoly összegeket toltak egyéb (nem autó)ipari szereplők.
#43: ideje mindenképpen...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Várom már nagyon, hogy legyen működő és megfizethető megoldás. Évente 4-5x megyek 1000km-nél távolabbra, egy gépsofőrrel indulhatnék este és mialatt alszok szépen dugómentesen elvisz a kocsi.
#54: és azt is add hozzá, hogy a való életben szuper állapotú használ dízelt kapsz már a villanyos árának feléért.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ezzel a szenvedéssel mit akarsz elérni? Jó, elismerjük, hogy a robbanómotorokon 3db-al több mérnök dolgozott és 20$-ral többet invesztáltak a fejlesztésbe. Mehet mindenki a dolgára?
Egyébként meg a 90es években pl NiMH akksikat használtam - azok se a fáról pottyantak le.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Cathfaern #86 üzenetére
Ezzel jelenleg az a gond, hogy még a kis girnyó leaf akksi is kb 300 kiló és nettó 8500$-os értéket (= képvisel. Nemigazán az a kategória, amit egy mezei benzinkutas mozgatni, őrízni és pénzügyileg* menedzselni akar/tud. (azaz nagyon kéne a korábban emlegetett 10x-es energiasűrűség 1/10 áron, úgy már lenne rációja a csereberének - ilyen árak mellett már kb kocsit is cserélhetsz...)
A már emberibb hatótávot adó Tesla 85kWh-s akksija meg több, mint fél tonna.
*tudom Európában az van, hogy "mindent oldjon meg az állam", vagy "verjük rá az autógyártókra" - csak épp nem szabad elfelejteni, hogy a projektre EU-szinten akármilyen forrásból elköltött sokmilliárd EUR-nak lehet jobb helye is lenne.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-