- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Az egész elektromos autó piac nem áll sehogy. Kvázi semmit sem faragtak eddig a 2-3x -os felárból egy hasonló méretű benzines, gázolajos autóhoz képest. Ez Svájcban, Norvégiában és más hasonló kiemelten gazdag helyen sem indította be az eladásokat, nemhogy máshol ahol sokkal árérzékenyebbek a vásárlók.
Lehet olvasni, hogy az EU, a tagországok, vagy épp az autógyárak milyen számokról álmodoznak, de egyiknek sincs köze a valósághoz. Ilyen tempóval 100 év múlva is több benzines autó lesz a piacon, mint elektromos. Ha nem tudják SOKKAL olcsóbban gyártani/eladni, akkor az egész értelmetlen. Ráadásul már lehet olvasni pár hírt arról, hogy bizonyos kormányok már abban gondolkodnak, hogy nem engedik majd az otthoni feltöltés háztartási tarifával, mert pótolni akarják a kiesett jövedéki adót és áfát.
Jelenleg csak a nagyon gazdagok engedhetik meg maguknak, hogy hobbiból elektromos autót vegyenek és ez nem fog pár év alatt megváltozni. Az átlag autóvásárló pont úgy fog dönteni az elektromos autó vásárlásán, mint ahogy a benzines, dieseles kocsik között döntött. Őket nem érdekli, hogy milyen környezeti előnye lenne az elektromos autónak. Amelyik olcsóbb, azt fogja venni, mert nem tehet mást.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz fRooStzzZ #20 üzenetére
Hátránya elég sok van, de azokkal elég sokan együtt tudnának élni. Pl. kicsi a hatótávja, de egyre több a töltőállomás és sokan eleve nem mennek naponta annyit, hogy zavaró lenne ez.
Vegyük úgy hogy a piac 40%-a minden hátrányával és persze előnyével együtt bevállalná, akár első és egyetlen autónak. Ok, de az isten szerelmére, egy Nissan 11 millió felett indul. Ha levesszük a max állami támogatást, azzal is 9,5 millió Ft...ráadásul ezek az állami támogatások bármikor megszűnhetnek.
9,5 milliót fizessen ki az átlagember itthon, aki egy 3 milliós autóra is 5-10 évet gyűjtöget, vagy az aki örül ha vesz egy 10+ éves használt autót pár száz ezerért, mert újra sosem lesz pénze?
Egy ilyen 11 milliós autó egy 3-4 milliós benzinesnek felel meg. Ez akkora árkülönbség, amit még egy sokkal jobban kereső Német, Francia, Angol sem nyel le.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz giacomo gess #119 üzenetére
Jelenleg szerintem is az egyetlen felvevő piac, ami pár évtizeden belül nagyobb mértékben megdobná az elektromos és autonóm járművek piacát a személyszállítás és tömegközlekedés...esetleg teherszállítás. Szóval taxik, "robottaxik", buszok, teherautók. Ezek azok amik ki tudják termelni a nagyon magas felárat. Persze gazdag emberek mindig lesznek, szóval lesz aki Teslát vegyen vagy épp Nissan Leaf-et 10+ millióért. Az autógyárak nincsenek kényszerhelyzetben, amíg nem kapnak egy olyan konkurenciát aki olcsón akar elektromos autót piacra dobni.
A Tesla jelenleg az autóipar Apple-je, szóval tőlük a közeljövőben nem várnék jó ár/érték arányú elektromos autót. Talán ha konkurenciát kap a prémium szegmensben a többi autógyártótól, akkor elmozdulhat lefelé is.
A belpiacos kínai, indiai autógyárak nem kiszámíthatóak.
Az amúgy nem tetszik, hogy pl. a magyar kormány is adómilliárdokkal támogatja, hogy a gazdagok olcsóbban vehessenek elektromos autót...hiszen nem az átlag jóska-pista fog jelentkezni a támogatásért, mert ők támogatással együtt se lennének képesek megvenni egy olyan autót. Ráadásul az egész olyan, mint egy áfacsökkentés. Az autógyár benyeli az egész pénzt, amivel olcsóbb lenne az autó. Mint egy kamu black friday deal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz giacomo gess #136 üzenetére
Elég sokan okoznak balesetet, akik nem csak A-ból B-be akarnak eljutni, hanem szeretnek autókázni...kicsit rálépni a gázra, kicsit előzgetni, csikorgatni a gumikat a kanyarban.
Ráadásul a megengedő szabályozás miatt a felelőtlen szabályokat notóriusan megszegő autósok maradnak az utakon. A kormány inkább csak "megadóztatja" őket büntetéseken keresztül, mintsem kitiltsa őket a közutakról. Már rég be kellett volna vezetni, hogy aki nagy mértékben túllépi a sebességhatárt, attól több évre elvegyék a jogosítványt, a jogosítvány nélküli vezetők meg mennének a börtönbe 1-2 évre gondolkodni.
Érdekes lenne látni, ha azt vezetné be az EU, hogy legyen fekete doboz az autókban, vagy épp végsebesség limit a motorvezérlésben. [link]
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz giacomo gess #139 üzenetére
Nem kiölni kell a versenyszellemet az emberekből, hanem teret adni nekik mindenki számára viszonylag biztonságos környezetben. Persze árban úgy hogy az átlagember is hozzáférjen. Pl. autók esetén heti roncsderbi, sok-sok paintball pálya / mászófalak. MTB-s, BMX-es pályák és más sportok nagyobb mennyiségben.
Nálunk sajna anyagi okokból hiányoznak ezek, így sokan az utakon élik ki magukat, ott vezetik le a feszültséget, energiát.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.