- Yettel topik
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Én azt nem értem, hogy miért a személyautóra erőltetik ezt ennyire, miért nem a teherfuvarozásra? Annyira adná magát a dolog, ott rengeteg időt és munkabért tudnának megspórolni, és sokkal egyszerűbb szituációkat kellene kezelni, mint személyautózásban, hiszen egy kamion az ideje 99%-át autópályán tölti, ami nem egy bonyolult forgalmi szituáció...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz t72killer #24 üzenetére
Elmagyarázom: mert pl. ingyen parkolsz. Mert pl. ingyen tankolsz. Mert nem fizetsz súlyadót (vagy hogy hívják éppen...). Meg ilyenek. Ha napi 100 km-t ingázol, akkor az elektromos autót neked találták ki. Teljesen abnormális, hogy nem azt használsz. Már 10x visszahozta volna a felárat, amivel többe kerül a mostani kocsidnál (ha nagyon drága elektromosat veszel és nagyon olcsó autód van most, mert amúgy meg 20x...)
Egyébként itt mindenki naponta lenyomja a Békéscsaba-London-Békéscsaba távot, hogy ennyire kell az 1000 km-es hatótáv?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz t72killer #28 üzenetére
És nyilván senki más sem él ott.... És az üzemanyag? Napi 100 km azért elég szépen zsebbenyúlós, ha nem Kuvaitban laksz éppen...
Na mindegy, azért elég szépen veszegetik mostmár, hamarosan kihal a dízel teljesen, ahelyett is sokan elektromosat vesznek.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz #06658560 #38 üzenetére
Ha most ezzel azt akarod mondani, hogy az elmúlt száz évben hasonló nagyságrendben költöttek kutatásra a belsőégésű motorral szerelt autókra és az elektromos autókra, akkor inkább hagyjuk is ezt a témát, mert teljesen komolytalan vagy. Tudom, hogy hamarabb volt elektromos autó, de utána abba is maradt a fejlesztése. Te is pontosan tudod, hogy utána jópár évtizedig semmi sem volt ezen a téren...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #62 üzenetére
Ne legyél már ennyire komolytalan. Te is tudod, hogy igazi kutatás a mobiltelefonok, azon belül is az okostelefonok elterjedésével kezdődtek. Ami elég jó alap az elektromos autókban használt akkukhoz, de azért nem teljesen, szóval még annál is fiatalabb a dolog...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #64 üzenetére
Na mesélj, akkor mióta és milyen eredmények voltak az okostelefonok elterjedése előtt? Mióta van szilárdtest akku kutatás? A Panasonic a Teslával közös gyára és kutatóközpontja többet fejlesztett a lítium akkukon, mint előtte 100 év alatt összesen...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #67 üzenetére
Nem ólomakksival, de ne akarjuk már úgy beállítani, hogy az akksikra fodított kutatás egyáltalán összemérhető a belsőégésű motorokra fordított kutatással akár időben, akár pénzben az okostelefonok elterjedése előtti időkben, csak azért, mert már az 1900-as évek elején létezett elektromos autó.
Abban nyilvánul meg, hogy kb. megduplázódott a tömeg/kapacitás arány 10 év alatt, abban nyilvánul meg, hogy töredék kobalt kell a gyártáshoz meg ilyenek.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz t72killer #72 üzenetére
Nem akarok semmit elérni. Te mit akarsz elérni, hogy ennyire bizonygatod az ellenkezőjét? Én csak azt állítom, hogy felesleges elvárni ugyanolyan eredményeket 10 év intenzív kutatástól, mint 100 év intenzív kutatástól. Az elektromos autózás még nagyon az elején tart, a belsőégésű meg nagyon a végén. Lesznek még komoly áttörések, most csak a prototípusokat látjuk gyakorlatilag. Kb. mint a T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta.
De amúgy mehet mindenki a dolgára, nem is értem, hogy minek van egyáltalán fórum, ahol beszélgetni lehet ezekről...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #77 üzenetére
Attól, hogy sok ember nagyon szeretne valamit még nem biztos, hogy azt meg is lehet valósítani.
Azért elég sokszor megtörtént már, hogy pedig deAz elektromos autó előbb volt mit a belsőégésű. Aksi is régebb óta van mint benzintank.
Nyilván. Már az ókori egyiptomi leletek közt is találtak olyasmit, ami akár akksi is lehet. De ettől még nem volt a maihoz mérhető kutatás a területen, míg a belsőégésű motorok terén meg de.A Ford T baromira nem "prototipus" volt hanem a népautó
Nem is azt mondtam, hogy az volt, hanem abban az időben, amikor megjelent a T-model, akkor az autózás területén inkább csak prototípusokat láthattunk.Szóval azért tol bele a fejlesztésbe végtelen pénzt és munkaórát az ipar, hogy 20 év múlva ne is emlékezz rá
Szerinted csak a li-ion kutatások folynak, vagy esetleg más irányban is próbálkoznak?Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz #06658560 #82 üzenetére
Hátö. Rakéták, harci eszközök, tengeralattjárók, vonatok, űreszközök, mind akkukat igényeltek.
Senki nem állította, hogy egyáltalán nem volt fejlesztés. Annyit állítottam (és ez eléggé triviális, nem is értem, hogy miért kell ezen egyáltalán vitatkozni), hogy a belsőégésű motorokhoz képest elenyésző volt a kutatás mind időben, mind pénzben.
És amiért az autóknál nem akkukba ölték a fejlesztési pénzt, olyan rohadt triviális, hogy csodálkozom, hogy nem tudtál egyedül rájönni: az akkuk annyira szarok voltak és annyira nem lehetett rajtuk mit fejleszteni, hogy simán elbuktak a versenyben!
Ahhoz képest most meg mégiscsak sikerült valamicskét fejleszteni rajtuk, ha annyira triviális, akkor most meg hogy kerültek elő az elektromos autók?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #90 üzenetére
Neked fixa ideád, hogy az autógyártás 100 éven keresztül mint az állat úgy fejlesztett.
Nincs fixa ideám, ez a tény. Mint az állat, úgy fejlesztették (legalábbis összehasonlítva az azonos időszakban az akkumulátorok fejlesztésével, mindenképp). A 80-as évekig főleg a hatékonyságát fejlesztették, utána meg a károsanyag kibocsátását próbálják csökkenteni. Mindkettő fejlesztés, és mindkettőbe iszonyatos pénzeket és időt fektettek.Nem, nem ezt mondtad, hanem ezt: "T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta."
De, ezt mondtam, csak folytattam a gondolatmenetet, amit te megpróbálsz így értelmezni. Az egész mondatot nézd.Aminek a kitalálásával ma próbálkoznak azt nem fogja a tömeggyártás 20 év múlva használni
20 év azért elég nagy idő, szerintem ma nem csak azok a technológiák vannak gyártásban, amit a 90-es években találtak ki...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Tommmysun #96 üzenetére
Nem csak a károsanyag csökkentése a fejlesztés. Például a 40-es években a közvetlen befecskendezés megjelenése, vagy a kompresszoros motorok, a turbó stb. szerintem igenis fejlesztés. Az, hogy ma egy 1000-es motorból kihoznak 100+ lóerőt úgy, hogy nem csak két kört megy el egy versenypályán, mielőtt széthullik, az igencsak fejlesztés. Persze fejlesztés a kevesebb károsanyag kibocsátás is, nagyon is fontos. Rengeteget fejlődtek a motorok, mert rengeteg energiát, pénzt, időt fektettek bele. Most az akkumulátorok fejlesztésébe is beleölik ugyanezt az energiát, pénzt és időt, úgyhogy én hasonló fejlődésre számítok ezen a téren is...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Tommmysun #103 üzenetére
De mostmár tényleg érdekel, hogy mi a búbánatot nem lehet azon megérteni, hogy a belsőégésű motorok fejlesztésébe többet fektettek eddig, mint az akkumulátorokéba? Ha A=belsőégésű motor fejlesztés, B=akkumulátor fejlesztés, akkor A>B. Mindössze ennyit állítottam. Ez hol nem igaz, levezetnéd nekem?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #109 üzenetére
Ha ezzel nem azt akartad moindani, hogy csak a pénzen meg a kutatáson múlik, hogy nincs 1000km hatótávolságú 10perc alatt feltölthető aksis autó viszont nemsoká lesz hiszen dől a pénz a fejlesztésbe akkor valamit rosszul értettem.
Teljesen igazad van, valamit rosszul értettél
De azt viszont akarom mondani, hogy eléggé a pénzen és a kutatáson múlik, hogy nincs 800 km hatótávolságú 30 perc alatt tölthető jelenleg, viszont eléggé sanszos, hogy lesz ilyen nem túl soká.
Teljesen igaz, hogy ahogy elér a technológia egy szintet, egyre több pénz és kutatás kell egyre kevesebb eredmény elérésére, de szvsz még messze nem tartunk itt az elektromos autózás terén. Pont azért, mert még nem ölik bele elég ideje a pénzt, szemben a belsőégésű motrokkal, amibe meg de, ezért is van, hogy egyre nehezebben tudják az egyre irreálisabb elvárásokat teljesíteni a károsanyagok terén. Viszont jó hír, hogy amikor elér ide egy technológia, hogy már nem nagyon lehet mit kitalálni a további fejlődésére, akkor megjelenik valami új, ami leváltja, és kezdődik az egész ciklus előröl...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
1 nincs akkumulátor feldolgozás a lítiumos akkuknál
Mert még nincsenek feldolgozásra váró lítiumos autóakkuk. Ha lesznek, akkor lesz feldogozás is.2 nem vontatható mert a motor mindenképpen fixen hozzávan kötve a kerékhez
Ez igaz, viszont olyan faék egyszerű a hajtáslánc, hogy sokkal ritkábban van szükség a vontatásra.3 mindenki természetesnek veszi hogy a konnektorban van áram de azt elő kell állítani
Mint ahogy most is elő kell. Majd ezután is elő fogják, és egyre környezetbarátaban, hogy olcsósodnak ezek a technológiák is.Aki él és nem boldog, az téved!