Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz jooker82 #4102 üzenetére

    "Meg az fr17-nél a gyári időjárás widgetet többször többhelyről /xda,market Skynet blogja) is letöltöttem"

    A "gyári" időjárás widget nem - teljesen - gyári időjárás widget, a szolgáltató/magyarító ugyanis kicsit feljavította, más egyebek mellett a helyi GPS adatbázis is más (jobb), mint az eredeti widgetben.

    Ha van mentésed (img) a gyári rendszeredről, akkor a system.img-t felmountolva (yaf fs) ott megtalálod a javított app-ot (ClockWeatherWidget.apk és ClockWeatherScheduleWidget.apk), azokat felrakva FR17 alá visszakapod a jól működő gyárit is. (A data.img-ben bogarászva amúgy megtalálod a telepített alkalmazások lib-jeit és xml-jeit is, ott láthatóak többek között a kibővített helyi GPS adatbázis bejegyzései is, a könyvtárszerkezet amúgy teljesen konvencionális és jól megszokott Linux hiearchia. A yaf fs kezelésére feltételezésem szerint bizonyára van Windows-os alkalmazás is azoknak, akik nem Linux-ot használnak.)

    Ajánlom még a szintén jó (legalábbis a market-es és eredeti verzióhoz képest jobb) Calendar.apk, CalendarProvider.apk, CalendarWidget.apk, LGMemo.apk, MemoWidget.apk és MessageWidget.apk app-ok kibányászását is.

    (Én mondjuk ezek helyett sokkal inkább kihagytam volna a beépített, és hibás e-mail klienst, azt mindenképpen érdemes lecserélni mondjuk K-9 -re, persze az is igaz, hogy francia rom-ban a magyar naptár és időjárás widget ugyanúgy nem jelenne meg.)

    Ami a telefon kamerát illeti, mind a gyári, mind az FR17-es rom esetén igaz, hogy a telóval készített képek egészen valószínűtlenül rosszak, teljesen kontrasztmentesek (mintha ködben készülnének a képek), ennek valószínűleg a fényérzékenységgel lesz összefüggése, de tapasztalataim szerint ezen sem az ISO, sem a fehéregyensúly módosítása nem javít (egyedül a Vivid effekt használata eredményez csekélyke hatást, ilyenkor a kép alsó középső része értékelhetővé válik, balról jobbról és felül azonban továbbra is a ködös keret érvényesül). Engem egyébként rendkívül meglep(ett), hogy (eddig) senki sehol nem állapította meg tesztek során (legalábbis nem találkoztam vele), hogy az eszköz fátyolos, erőtlen ködös képeket készít, ehhez képest pl. az Optimus One képei szinte élnek.

    Ha a képminőség javítására nézve van valakinek ötlete, tapasztalata, azt magam is szívesen venném.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz jooker82 #4122 üzenetére

    Image enhancements:
    -Attempt to increase image resolution for 8mp.
    -Attempt at brightness fix.
    -Increased quality setting file size (doubled).

    A brightness fix - remélem - ezt érintheti, de még nem volt időm kipróbálni.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz anzo #4124 üzenetére

    Pardon, de azt hiszem, ezt nem nekem szántad.

    Én ugyanis jooker82 kolléga azon kérdésére válaszoltam ("De ez szerintem csak a videónál jó...."), hogy az érintett mod a leírás szerint nem csak a videófelvétel képességét, de a kép fényérzékenységi bug-ját is javítja.

    Másként fogalmazva: egy malomban őrlünk.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz anzo #4129 üzenetére

    Melyik mod-ot raktad fel?

    Én a Camera-1.1.3.4-44x96.zip-et próbáltam (kompromisszumos verzió), de hibát jelzett benne, és nem sikerült.

    Ez a kép már meggyőző, ahhoz képest meg főleg, amit eddig (nálam) produkál az eszköz.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz anzo #4134 üzenetére

    Hm, akkor a "gyári" (telenor) 2.2.2 Froyo kernel v10c -rol FR17-re upg. rendszer (valóban) nem tetszik neki

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz kori18t #4140 üzenetére

    Én még hardveres problémával nem találkoztam az eszköz kapcsán.

    Amibe sikerült belefutni, az kivétel nélkül szoftveres kérdés, és szoftver cserével / upgrade-del / alternatíva kereséssel megoldható - ez ugyanígy jelentkezik és létezik bármely más gyártó Android-os eszköze esetén.

    Androidos rendszert épp azért választ az ember, mert szabadságot biztosít a szoftveres beavatkozások és teljes testreszabhatóság terén, ezért cserébe feláldozva a szoftveres gyártói garanciák (khm!), megkötések és függések lehetőségeit. Utóbbi igényeket a BlackBerry, iPhone ill. Windows 7 hívatott kiszolgálni, nyilvánvalóan nem jelentős anyagi ellentételezésért. Sajnos számomra egyik utóbb említett típus sem megfelelő sem általános használati, sem belakhatósági képesség, sem munkaeszközként való funkcionálás terén, nem vitatom, hogy mindegyik kiváló űrhajó, de nekem mélytengeri bányászdroidra van szükségem.

    Androidos eszköz választásnál szóba jöhet az ár/teljesítmény arány, én magam azért döntöttem a 2x mellett, mert a szolgáltatómnál (Telenor) a nettó 60 ezer Ft-os árért adott képességekkel (nagy felbontás, nagy képernyő, gorilla glass, frissesség) egyetlen más "telefon" sem tudott éppen versenyre kelni. (Megjegyzem, ha lett volna akkor kínálaton ZTE Blade - mint most: nettó 10 ezerért -, akkor azt vettem volna ár/teljesítmény arány miatt - de nem árultak éppen Blade-t.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Skynet258 #4172 üzenetére

    A képek fátyolos "minőségért" kétségkívül a szoftver felel, és ezt a ma itt ajánlott mod sem javította meg, pedig a brightness fix kifejezés miatt bíztam a dologban. (Ugyanakkor Photoshop-ban / Gimp-ben egy sima auto levels teljesen helyrehozza 100-100-100-96 CMYK feketepont és 4-3-4-2 CMYK feherpont alapbeallitas mellett, ezt egy zsírfoltnál nem lehetne csak így helyrehúzni.)

    A full HD videó és hangfelvétel minőségével, felbontásával nekem semmi problémám nincs, messze felülteljesíti a home követelményeket, nem akad, nem mászik el (igaz alkohol- vagy heroin elvonási tünetek mellett nem érdemes kézből videózni vele ;) ). Ugyanakkor a full HD-t amúgy se tartom fontosnak, lévén, nincs a birtokomban 100 négyzetméter alapterületet meghaladó helyiség, ahol elhelyezhetnék olyan képátmérőjű displayt, amelyen nem a közösségi élet rovására nézhetném vissza, hogyan állatiasodnak le kegyetlenül visszataszító könnyűzenei kíséret melett ismerősök és rokonok egy méltán feledhető lagzin mondjuk. Mondjuk ebből az okból kifolyólag full HD-ben még profi cuccal készült filmeket se tartok, de ízlések és pofonok, szociális gondozó ismerősöm mesél néha olyan halmozottan hátrányos helyzetű kultúrákról, amelyek tagjai 4 négyzetméteres szobákban kénytelenek szorongani negyedmaguk és 50 colos led tv-k társaságában, na ott biztos komolyabb igények merülnének fel a 2x képességeivel szemben.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz ZX7 #4196 üzenetére

    "Azért ez erős csúsztatás, a 2X-nél tapasztalható súlyos problémák (hálózat eldobás, elérhetetlenség, stb.) egyike se tapasztalható tömegesen más androidos telóknál. "

    Hát 3 LG (nem 2x), 1 Samsung és 1 Motorola telós tapasztalat alapján azt mondanám, hogy 6 androidos telónál sikerül tapasztalni a hálózateldobás, elérhetetlenség, stb. (és/vagy) problémáját.

    Ez nem gyártó, hanem marketing probléma, ugyanezt élték át mondjuk a Microsoft desktop OS felhasználók a Vista kibocsátásakor (a marketing diktálja a határidőket és követel meg teljesítményt, nem a tervezés, gyártás és tesztelés - éppúgy megfellebbezhetetlen tervek és csak papíron létező teljesítésekről van szó, mint mondjuk a sztálini Szovjetunióban).

    Persze ezek rendkívül idegesítő sw problémák, de aligha okolhatod magad azért, hogy 2x-et választottál más helyett, így problémák garmadájával találkozol, amivel más esetben nem.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz spacer #4273 üzenetére

    SMS:

    Ez szvsz így "normális". Az ékezetes karakterek az UTF-8-as kiosztáson >1 byte-on vannak tárolva, azaz, amig az "osi" 3 byte (3 karakter), addig az "ősi" 4 byte (4 karakter). Az SMS-ben a data rész 160 byte-os lehet (160 karakter), ez a standard ASCII karakterkészlet esetén képes 160 betűt eltárolni.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz anzo #4358 üzenetére

    LGP990 APNNDW 356216042523862 104KPXV252386 20110424 PNN 20110427 N PANNON LG0000459770899

    A gyári rommal előfordult, hogy nem elérhetőt jelzett annak, aki megpróbált felhívni (egyébként ez az Optimus One sorozatnál az általam ismert 3 telefonból 3-nál is előfordult). Ezenkívül a fényképek "ködösek".

    FR17-el és a korábban vesézett kamera patch-el csak a "ködös" fénykép probléma maradt meg, a hívásbug megszűnt. (Mondjuk 1400-ra állítva a CPU-t a 3. napon előfordult, hogy lefagyott, de 1000-en hibátlan, a CPU húzásnak amúgy sincs túl sok értelme).

    Más problémám nincs, a teló megy jól, ma pl. a UPC optikai kábelét kinyírta egy lendületes exkavátor, úgyhogy egész nap nem volt net, úgyhogy a telóról kellett ssh-n műteni az egyik szervert EDGE kapcsolattal, picit lassabb volt gépelni, mint a billentyűzetről, úgyhogy egy idő után Connectbot + Hacker's Keyboard + Dolphin HD helyett USB-n megosztottam a kapcsolatot a desktoppal (már ti. miután eljutottam a desktopig :) ), de végig ment minden, mint a szél, a net net volt, az ssh ssh, az sftp sftp, a mail mail, és így tovább.

    Mondjuk az ár mellett többek közt ezért is használok Droidot Win7 és iPhone helyett. :)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz gilfoyle #4440 üzenetére

    Nem.

    A Dungeon Defenders (és még jó pár app) nem érhető el Magyarországról, azt ugyanis, hogy honnan érhető el, a kiadónak kell beállítania. Két oka lehet annak, hogy nincs engedélyezve:

    1. Az app még akkor került fel, mikor Magyarországról nem lehetett app-ot vásárolni, és azóta a kiadó nem frissítette a beállításokat.

    2. A kiadót a legkevésbé sem érdekli, hogy pl. Magyarországról elérhető-e az alkalmazása.

    Volt rá példa, hogy miután valaki jelezte, a kiadó módosította az érintett app beállításait, és onnantól elérhető lett, de arra is, hogy gyakorlatilag a /dev/null -ba ment a kérelem. :)

    MarketAccess jellegű app segítségével beállíthatsz magadnak ál SIM szolgáltatót olyan országra, amelyről engedélyezett az app, és akkor már le tudod tölteni.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Daniel Alves #4472 üzenetére

    Én első olvasatra 1-2 ellentmondást találtam a tesztben, úgyhogy lehet, többször el kell olvasnom... :)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz C.Brigante #4602 üzenetére

    A 72 tényleg nem az.

    Viszont én tudok, aki +16 G Class 10 SDHC-val, 2 év telenor garanciával 120 k-ért adta el ma, szóval kb. 45-ot nyert az ügyön.

    Igaz, ő nem azért adta el, mert nem tetszett neki, hanem mert hirtelenjében kettő lett neki. ;)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz C.Brigante #4606 üzenetére

    Hát...

    Nem tudom az-e az enyhe fogyatékosság, ha megbízható garanciával veszel új és újonnan kiadott mobiltelefont szolgáltatói hűségszerződés nélkül (ebben az esetben egy paraszthajszállal piaci ár alatt, igaz kell hozzá, hogy vevőként is telenoros légy, tehát ne foglalkoztasson a simlock), vagy ha egy új és újonnan kiadott mobiltelefont ráfizetéssel eladsz. ;)

    De végeredményben mindegy, a lényeg, hogy nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy van-e piaci nyomás az ár alatt tartásra, mint ahogy az sem egyértelmű, hogy egy-egy telefontípus jó vagy rossz (nekem a kamerán kívül semmi problémám az sw-vel, neked viszont használhatatlan volt, és hasonlóan ambivalens tapasztalatokat bármely telefon sw-jéről össze lehet gyűjteni, így a Galaxy S-ről is).

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Skynet258 #4752 üzenetére

    Telenor gyári v10c.

    Bejövő hívások nem mindig (sőt gyakran nem) érkeznek meg, a túloldalon "A hívott fél átmenetileg nem kapcsolható..." üzenet. (SMS-t nem próbáltam az elmúlt 1 hónapban.)

    GPS stabilan és következetesen mellé megy (kb. 3 km-rel).

    A fényképek csak a telefonon mutatnak jól, bármi máson (mármint nem hűtőn vagy légkalapácson :) ) megnézve mintha ködben készültek volna (a belső és vakus felvételek is).

    (Az FR10 a fénykép hibán kívül mindent javított.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz SBMke #4824 üzenetére

    A Connectbot mellé érdemes felrakni a Hacker's Keyboard-ot, az ad neked tab, és funkcióbillentyűket is, ami pl. mc-hez (de minden máshoz is) jól jöhet.

    Az rdp-t nem tudom, én vpn kliens kapcsolását openvpn kiszolgálóhoz témakörben bolyongok, mint szürke szamár a ködben. :)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz tome.jr #5104 üzenetére

    Írják a cameramod-nál a fényképezés brightness-fix-ét is. Ez a része érzékelhető (lehetőleg pozítiv :) ) változást eredményez a képeknél, vagy marad a ködösség? (Mármint a képeket más eszközön visszanézve - a saját megjelenítőjén jónak tűnnek a képek a gyári cam app-al is.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz tome.jr #5118 üzenetére

    Én viszont mindhárom változatnál ugyanúgy tapasztalom a "ködösséget", persze lehet, hogy van valami leheletnyi különbség a v10c gyárihoz képest, de jobbára elhanyagolható.

    (Ugyanakkor, mint korábban írtam, egy sima auto-levels psp-ben vagy gimp-ben helyrehúzza képet - na persze nem valami professzionális módon, de erre nem is kell számítani egy mobiltelefon esetén, csak épp annyira, amennyire viszont elvárnám az sw-től, összevetve egy optimus one, vagy zte blade ködmentességével, természetesen mindhárom esetben minden auto beállításon.)

    Ez irányú tapasztalatai, tesztjei, ötletei, esetleges patch-ek mod-ok elérhetőségei továbbra is érdekelnének bárki részéről - nekem ez az egy problémám maradt a telóval.

    (Egyébként a felhívhatatlanság / meg-sms-ezhetetlenség vélhetően összefüggésben van a telenorral, mivel mostanában több, más típusú "okos" telefonnál is tapasztalom, és sehol sem következetes, pl. az utóbbi pár napban ismét megsokasodott az ilyen tapasztalat, a megelőző hetekben viszont nem volt - felénk.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz szaki04 #5141 üzenetére

    Nem arról van szó, hogy a hívó úgy hallja kicsöng, viszont a hívottnál nem csöng ki (legalábbis az én tapasztalataim szerint).

    Ehelyett a hívó azt hallja "A hívott fél átmenetileg nem elérhető (stb)", mintha a hívottnak nem lenne bekapcsolva a telefonja, vagy olyan helyen lenne, ahol nincs térerő. Ugyanakkor a hívott félnek be van kapcsolva a telefonja, és van térerő. Ez egészen addig tart, míg a hívott nem hív fel valakit a telefonról (onnantól ismét elérhetővé válik ő is), vagy újra be nem logol a SIM-mel (jelesen újraindít).

    Az SMS-k, MMS-eket küldő el tudja küldeni, de azok valahol lebegnek a GSM térben, amíg az előbbi bekezdés végén leírtak be nem következnek.

    Tünet esetén tehát nem azt mondják az ismerősök, hogy "Mér' nem veszed fel ha hívlak?", hanem, pl. hogy "Lemerültél?" vagy "Merre jártál, hogy nem volt térerőd?".

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Drecky #5146 üzenetére

    Én is erre tippelek (mint korábban írtam), egyfelől, mert több különböző típusú (ill. gyártótól) származó "okostelefonnál" is tapasztaltam, másrészt, mert rapszodikus, az utóbbi napokban ismét gyakori, előtte hetekig nem volt, azt megelőzően megint csak előfordult, a harmadik ok pedig éppen az SMS/MMS gond, ti. a küldő beérkezési visszajelzést sem kap, amíg ténylegesen meg nem érkezik a telefonra az SMS/MMS. A visszajelzési képesség ti. nem a készülék sajátja, hanem a szolgáltató küldi, ha a címzett "gyors" belogolását elfogadta, és kiszolgálta a lekérést. Összességében úgy tűnik, hogy szolgáltatónál elveszik a "gyors" belogoláshoz szükséges azonosítási adat, így újra kell logolni a létrehozásához.

    (Nyilvánvalóan ez egy nagyon leegyszerűsített modell, aki jobban vágja a GSM kliens-szerver protokollt, az majd kiigazítja a fentieket, ideértve azt is, hogy a hibajelenség tényleg csak az "okostelefonoknál" jelentkezik-e, és miért. Én a TCP/IP-ben megszokott protokból indultam ki, feltételezve, hogy a kommunikáció alapelvei valamelyest hasonlóak.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    Tud valaki olyan app-ot vagy sw-t (utóbbi Windows vagy Linux alá), ami képes importálni ill. exportálni a 2x névjegyeit (egyben vagy egyesével)?

    A 2 fő szempont az lenne, hogy

    1. minden adat (ideértve a nevek magyar írásmódját, születési dátumokat, stb.) megmaradjon,
    2. az összekapcsolt névjegyek összekapcsoltak maradjanak (ugyebár előfordul, hogy egy-egy személyről a különböző platformokról [google, facebook, skype, msn, vcard import, beépített lg suite] több névjegykártya is létezik - adott esetben különböző adatokkal -, amiket a telefonon klasszul össze lehet kapcsolni, azonban nem találtam semmilyen módot eddig, ahogy ki lehet exportálni, illetve vissza lehetne importálni azokat úgy, hogy kelljen elölről kezdeni a kapcsolgatást, rendezgetést)

    Szóval tud valaki esetleg ilyet, vagy találtam egy piaci rést, amibe lehetne app-ot / sw-t gyártani?

  • cjvt3o

    aktív tag

    Én ezt az MKV dolgot nem annyira értem. (Most átugorva azt, hogy az MKV konténer, szóval a videó/audió felbontás/ráta önmagában neme oka és következménye az MKV-nak, maradjunk annál, hogy HD vagy full HD felbontású videót tartalmazó MKV-ről van szó.)

    Ez elsősorban sw kérdés. Gyakorlatilag bármilyen HW-n le lehet játszani full HD anyagot, így MKV-t is, maximum lassú lesz (ügyetlenebb megoldás) vagy túl sok drop lesz benne (ügyesebb megoldás).

    Tehát valójában az erőforrások képessége (illetve a szabad erőforrások mennyisége) csak a lejátszási sebességet / dropot befolyásolja, magát a képességet nem.

    (Itt jegyezném meg, hogy újabban nagyon divatos szidni a mindenfele SIGNAL sendereket (másnéven appkillereket) pedig a valóság az, hogy a nem futó, épp csak memóriában csücsülő (fölösleges daemonként, vagy zombiként funkcionáló) alkalmazások bizony felzabálják mind a memóriát, mind pedig a CPU időt (a ciklusba ugyanis akkor is belekerül egy app, ha csak annyit foglalkozik vele a CPU, hogy megállapítja, nem kell vele foglalkozni), és ezek egyfelől az erőforrásokat eszik fel szép komótosan (pl. a folyamatos MKV lejátszás elől), mind pedig a fölösleges körök és műveletek fölösleges akkumulátor aktivitást is követelnek. Bizony, egy daemont is le szokás állítani, ha nem akarjuk daemonként használni - más kérdés, hogy nem feltétlenül SIGNAL KILL-el, ha van EXIT -, vagy kifejezetten arra beüzemelni egy daemont, hogy figyelje a kéréseket, és gondoskodjon az azok kiszolgáláshoz szükséges app-ok elindításáról, majd a folyamat végén a bezárásukról. A Froyo-n ilyen rendszerszintű támogatást - legalábbis user space szinten elérhető módon - nem látok, ha magába az adott app-ba nem volt kedves beépíteni a kóder, akkor az appkillerek nagyon hasznosak tudnak lenni. A 2.3-ast nem ismerem, ott lehet, hogy van erre valamiféle megoldás (start/stop/restart).)

    Szóval mi a helyzet az MKV-val? (HD és full HD avi-t, azaz más konténert ugyanis lejátszik a teló akadás nélkül - ha nem fut mögötte még 30-40 zombie.)

    (Most hagyjuk azt, hogy még desktopon se nézek full HD-t, mert ugyan mit és minek. :) )

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Balázs1986 #5289 üzenetére

    Folyamatosan futó és zárogató app killer teljesen jól működő dolog, mindössze megfelelően kell beállítani, így védelem alá helyezve azokat az app-okat, amelyek valóban daemonként működnek, vagy az adott disztrib (kernel, rom, stb.) valamilyen okból lelőhetetlenül (auto restartolva) beleszőtt a rendszerbe. A többit csak lövöldözze nyugodtan, azok nem indulnak újra, úgyhogy mondjuk 10 fölösleges program helyett eszi 1 a memóriát, akksit, cpu-t, ez jó üzlet tűnik.

    De máskülönben én csak úgy általában a kill (exit) signalozó app-okról írtam, függetlenül attól, hogy auto vagy manual szabályozással használja-e őket a user.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz leslien #6073 üzenetére

    Attól függ, hogy mi.

    Ha a belső vagy külső SD kártya filerendszerére vagy kiváncsi, akkor vfat (fat32).

    a mount kimenete paraméter nélkül elsőként az eszköz nevét, második helyen a csatolási (mount) pontot, harmadik helyen a filerendszert, a további helyeken pedig a csatolási (mount) paramétereket, pl. sync, hozzáférési jogok sorolja fel.

    A küldött kép alapján az /mnt/sdcard könyvtárba csatolt eszköz vfat rendszerű (ide csatolja a belső SD kártyát), és a /mnt/sdcard/_ExternalSD könyvtárba csatolt eszköz is vfat rendszerű (ide csatolja a külső SD kártyát).

    (További infokkal szolgálhat az fdisk -l vagy a df -hT parancs.)

    Ha nem az SD kártyákra vonatkozott a kérdés, akkor mélységes elnézést az intermezzoért.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz kun0203 #9049 üzenetére

    Tudnál belinkelni v10d-vel készült képet (csak az összehasonlítás végett).

    Nálam FR17 van,1-2 kisebb-nagyobb problémám akad, de összességében úgy gondoltam, kivárom a hivatalos 2.3-at, addig ezekkel a hibákkal együtt lehet élni - egyedül a "fátyolos" fényképminőség zavar (igaz 1-2 kattintással helyrehúzhatóak a képek Gimp alatt).

    A másik napi rendszerességgel jelentkező hiba - ti. hogy a működő és hívásképes telefont nem lehet elérni, illetve nem kap meg sms-ket, amíg nem kezdeményezek hívást, vagy újra nem indítom - nem a 2X sara, ugyanúgy tapasztalom One-on, és ZTE Blade-n is, gyári és főzött rommal egyaránt, ergo ebben a Telenor a ludas (némi aggodalommal tölt el, hogy ez már fél éve legalább így van).

    A rom cserétől egyébként továbbra is azért ódzkodom, mert nem találtam eddig megoldást a névjegyzék export-jára ill. importjára, és pár száz darab névjegy "kézzel" újrarendezgetése egyelőre nem vonz.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz horseface77 #9055 üzenetére

    Ez sajnos ennél összetettebb.

    Adott 4 névjegyzék forrás: Google, Facebook, Skype, SIM.

    A bejegyzések egy jó részénél van ismétlődés, ráadásul az adatokat csak a személy köti össze, azaz más a név (pl.: Khlutszvicsiárd Gothárd, Kluszcsi, K.Gothárd, gothard1972), egyes adatok átfedésben vannak (ugyanaz a telefonszám, vagy e-mail cím több rekordban is szerepel), mások nincsenek, és az egyes átfedésben lévő adatok esetleg nem egy személyhez tartoznak (pl.: cégnév, cég telefonszám több különböző személynél is azonos lehet).

    Éppen ezért egyszer (kétszer :) ) végig kellett ballagni a névjegyzéken, és a különálló névjegyeket össze kellett kapcsolni.

    Ez az összekapcsolt állapot az, aminek a mentésére nem találtam eddig megoldást (Titaniummal még nem próbálkoztam). Az összekapcsoltságot, mint olyat kellene valahogy menteni, hiszen ez biztosítja azt, hogy az egyes, a különböző forrásokból történő szinkronizáló mechanizmusok (Google, Facebook, Skype) "tudjanak arról", hogy az adott névjegy összekapcsolva mással már létezik, nem kell újabb példányt létrehozni belőle.

    Az LG Suite nem volt képes kimenteni ezt (pedig számomra éppen ez lett volna a logikus eszköz).

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz mycso #9056 üzenetére

    Mivel 3 telefon típusból (2 LG, 1 ZTE) 5 másik telefonnál tapasztaltam az elérhetőségi hibát, valamennyi Telenoros, ugyanakkor ugyanezeknél a típusoknál más szolgáltató előfizetői (eddig nekem) nem erősítették meg, egyelőre nem tudok egyértelműen abban hinni, hogy ez a teló hibája. :)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Dhampir #9062 üzenetére

    Igen, ismerem ezt a fordulatot, de a vizsgált mintában van a most 12 évestől a most 5 hónapos SIM-kártyáig ízlés szerint minden. :)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Eli577 #9066 üzenetére

    :)

    Esetleg nem is használok kontaktokat, sőt, okostelefont se. :)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz tome.jr #9070 üzenetére

    Kipróbáltam ma ezt, nem voltam elérhető, beszéltem 1220-al másik számról.

    A ránézés annyiból állt, hogy azt mondta a hölgy, nem vagyok letiltva (be van fizetve a számla :) ).

    Azt mondta, hogy 10-20 percen belül küldenek valami frissítést a SIM-emre, de lehet, érdemes lenne lecserélni, mert már 3 éves, így jogosult vagyok ingyenes cserére. (Amiből az következik, hogy ha az általuk adott SIM-kártyával nem tudom igénybe venni az általuk nyújtott szolgáltatást, de a SIM kevesebb, mint 3 éves, akkor fizetnem kell, hogy kapjak egy jó SIM-et. Khm.)

    A frissítésnek nem látom nyomát (ismerős már végigjátszotta ezt amúgy, minden eredmény nélkül, szerinte jönni kellett volna SMS-nek), de végül is még csak 3 óra telt el a 10-20 perc lejárta óta. :)

    Igazából az lenne a megoldás, hogy 3 különböző telefonnal (2x, One, Blade) és 3 különböző kártyával össze kéne várni ezt a hibajelenséget, és akkor betámadni egy olyan Telenor kirendeltséget, ahol nem csak eladók, de sw/hw szakemberek is vannak, hogy tessék, itt vannak a minták.

    A telefonok és kártyák adottak, az összevárás problémás (üzleti előfizetések ugyanis mind), 10 ezer négyzetkilométeres körzetben pedig nem tudok olyan Telenor kirendeltségről, ahol vannak hw/sw szakik.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz tome.jr #9092 üzenetére

    Én csak azt szajkózom, amit mondanak nekem. :)

    Anno a céges előfizetés lejártakor is volt ilyen történet, a korábbi előfizetést szerettük volna meghosszabbítani, de határozatlan idővel. Az 1. ügyfélszolgálatos nem tudta, de visszahív. Nem hívott, a 2. viszont tudta, semmi akadálya, így és így kell kérni írásban. Megtettük, kaptunk választ, hogy rendben, tudomásul vették, hogy felmondtuk. 3. ügyfélszolgálatosnál reklamáltunk, hogy nem mondtuk fel, csak határozatlant akarunk, aki szerint csak valami félreértés lehet, írjunk levelet. Nem írtunk, ehelyett 4. ügyfélszolgálatost hívtunk fel, aki előbb a jogi osztályra, onnan pedig az Előfizetők Egyedi Összezavarását Koordináló Osztályra kapcsolt, ahol elmondták, hogy márpedig olyan nincs, hogy határozatlan időre hosszabbítjuk a hűségidő lejárta után a szerződést, viszont iparkodjunk azzal a felmondással, mert mindjárt automatikusan meghosszabbodik 2 évre, oszt akkor lesz nemulass. Folyamatosan az ÁSZF-re hivatkoztak, amiben ugyan én azóta se találtam meg, hogy mi is tiltaná pontosan a dolgot (pedig más ügyből kifolyólag muszáj volt töviről hegyire átnéznem mellékletestül), de végül úgy döntöttünk, váltunk előfizetést, mert se időnk, se energiánk ezzel foglalkozni tovább.

    (És akkor még a más szolgáltatótól telenor üzleti előfizetésbe áthozandó magánszám igaz történetét le se írtam. :) )

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Eli577 #9912 üzenetére

    A Blade nagyon frankó teló, megkockáztatom, hogy nem csak a kategóriájából emelkedik ki, de a magasabb kategóriás telefonok közül is jó párat ott hagy. Ugyanakkor árban a saját kategóriájának az aljához közelít.

    2.3.4-es ROM-mal pedig megdöbbentően gyors is.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Balázs1986 #10264 üzenetére

    Csak zárójelben jegyzem meg, hogy tegnap raktam a BIN_LGP990AT-00-V10d-NEU-XXX-JUL-25-2011+0.zip -et (LGP990AT-00-V10d-NEU-XXX-JUL-25-2011+0_AP.bin, LG_P990_1035_21_20110614.fls) és az alapverzióm: 1035.21_20110614 (nem pedig 1035.21_20110725)

  • cjvt3o

    aktív tag

    Kicsit elkavarodtam (úgy fest, vmit folyamatosan benézek, de nem jövök rá, hogy mit), úgyhogy kellene egy kis segítség.

    Tehát v10dneu euro open van fenn. Gondoltam cserélek topogigire, kezdve a basebanddel.

    A telefon "root"-olt, fenn van a rom manager, ami felrakta cwm-et is (5.x, ha jól tévedek).

    Elindítom a smartflash-t, telefon kikapcs, kiveszem az aksit, usb felköt, hangerő LE + BEKAPCS nyom.

    Bejön a logó egy darabig nézhető, aztán minden felvillan, és a telefon kikapcs.

    Ezt még bármennyiszer képes ismételni, különböző USB portokon. (Ugyanakkor az USB kapcs. működik, rom-ot felmásoltam, stb.)

    USB lehúz, akksi vissza, telefon simán bekapcs, erreföl bejelentkezik a recovery menü.

    Ott power off, telefon lekapcsolódik, ezután telefon simán bekapcs, erre simán el is indul és belogol (sim, stb.).

    Magyarul nem tudom összehozni a smartflash-el a telót, mintha a smartflash összeakadna a cwm-mel.

    Nincs valakinek ötlete, mit nézhetek be?

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz cjvt3o #10569 üzenetére

    Nos meg van a megoldás (ha valaki ilyenbe futna), szóval helyesen:

    elindítom a smartflash-t, telefon kikapcs, kiveszem az aksit, hangerő LE nyom (BEKAPCS NEM!!!), és úgy kötöm fel USB.

    innentől ment minden, mint a karikacsapás.

    Jött helyette más gond.

    A ROM felrakása előtt a recovery-ben nyomtam egy Wipe data/factory resetet, és Wipe cache partition-t (mást nem), majd ezután raktam fel a topogigi 1.6-ot.

    Azóta viszont bármilyen app-ot akarok telepíteni a Marketről, azt mondja, hogy Hiba a(z) "App neve amit fel akarok rakni" letöltése közben. Nincs elég hely az eszközön.

    Az alkalmazás kezelő szerint
    belső tárhely: 160 MB használt, 1,3 G szabad
    belső SD kártyán: 0,88 G használt, 4,4 G szabad
    RAM: 136 MB használt, 201 MB szabad
    külső SD kártyán: 15,1 G teljes terület, 7,17 G szabad

    Ismét csak: valakinek valami ötlete esetleg?

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Balázs1986 #10597 üzenetére

    A megoldás: újra kellett indítani a telefont, azóta működik minden. (Mondjuk ettől függetlenül érdekes, hogy miért is produkálta a dolgot, az, hogy ext3-ról ext4-re váltott a rommal néhány mountolt partíció, nem kéne, hogy gondot okozzon, lévén ext3fs (ext2+j) kezelő is látja az ext4-et, meg aztán a kernel tartalmazza szükséges fs támogatásokat, szóval különös, függetlenül attól, hogy a restart megoldotta.)

    A Rom manager az 5.x CWM-et rakta egyébként, én meg azzal raktam a rom-ot.

  • cjvt3o

    aktív tag

    Néhány észrevétel, mindazoknak, akiket érint vagy érdekel:

    1. A Titanium Backup sem képes kompletten menteni a névjegy beállításokat, majd azokat visszaállítani. (Emlékeztetőül: a cél az lenne, hogy a Google, Skype, Facebook és LG Suite névjegyeket, megjegyezve az összes beállítást, az összekapcsolásokat, stb. egyben exportálni, illetve importálni lehessen. Erre az általam ismert egyik app vagy külső alkalmazás nem képes, illetve az sem megoldható, hogy a különböző nyilvántartásokból egyszerűen - egy-egy "gombnyomással" - az adatok áthelyezhetőek legyenek egyik címlistából a másikba.)

    2. A Topogigi 1.6-os rom sem oldja meg a fényképezőgép "fátyolos" képkészítését. (Egyik nem találtam olyan cameramod-ot, ami érdemben javítana a helyzeten.)

    3. A Topogigi 1.6-os rom (valamint a gyári v10c, és v10d-neu, illetve fr17 romok) mellett is változatlan gyakorisággal és kiszámíthatatlansággal jelentkezik az elérhetetlenségi probléma. (Emlékeztetőül: Ha valaki hívja a telefont, "átmenetileg nem elérhető" szöveget hall, a telefon nem csöng ki, a ráirányuló SMS-ek nem érkeznek meg, annak ellenére, hogy a telefon szerint minden rendben, van térerő, stb. Ez az állapot mindaddig tart, amíg a telefonról nem kezdeményezünk hívást, vagy újra nem indítjuk.) Mivel ezt a jelenséget nem csak 2x-en, LG Optimus One-on, és ZTE Blade-n is tapasztalom Telenor szolgáltatási körzetben, továbbra is fenntartom a véleményt, hogy ez sokkal inkább szolgáltatói, mint hardver vagy szoftver hiba. (A SIM-re küldött frissítésről: Optimus One esetében nem javított a helyzeten, 2x esetében pedig... azt hiszem meg sem jött a frissítés, legalábbis nyomát nem láttam, bár még csak néhány hete ígérte meg a telefonos néni, hogy azonnal küldi. :) )

    4. A Topogigi 1.6-os rommal drasztikusan javult az akkumulátor használat. (A v10c, v10d-neu, illetve fr17 romok esetében az akkumulátor lekapcsolt képernyő mellett is kb. 2-3 %-ot csökkent óránként, ez a topogigivel 0 % kb. 8 órás időszak alatt.) Az akkumulátor üzemidejét rendkívül nagy mértékben csökkentik a különböző statisztikai app-ok (pl. akkumulátor mérők), az energiagazdálkodási (pl.: Juice Defender), vagy processzkontroll (pl. Android Assistant) jellegű alkalmazások - gyakorlatilag beállítástól függetlenül. (Nagyjából hasonló dilemma tapasztalható, mint a Windows felhasználók esetében: ha egy Windows desktopra vírus- és tsai védelmi céllal telepítünk alkalmazásokat, azok mondjuk egy éves periódusban több erőforrást és időt vesznek el a hasznos munkától, mintha nem telepítünk védelmet, viszont pár havonta egyszer legyaluljuk, és újrarakjuk a rendszert - utóbbi egyébként féléves-éves intervallumban védelem mellett is javasolt.)

    5. Elnézést az esetleges offtopic részekért.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz medvetalp78 #10778 üzenetére

    Én egy smartflash-es frissítéssel próbálkoznék valamelyik hivatalos rom és baseband felhasználásával.

  • cjvt3o

    aktív tag

    Néhány szó az üzemidőről és a task managerekről.

    Kezdeném azzal, hogy az Android gyakorlatilag egy lecsupaszított/optimalizált Linux kernelen futó Java virtuális gép. (Na jó ez kicsit leegyszerűsíti a helyzetet, de alapnak jó lesz.)

    Ebből fakadóan két típusú processz létezik, az egyik a közvetlenül, a másik a virtuális gép szintjén fut. Mivel egy lecsupaszított/optimalizált környezetünk van, ezért az előbbi processzeit nem érdemes, és nem is fontos piszkálni, annál problémásabb az utóbbi.

    Van egy elterjedt "profi-android"-os nézet, miszerint semmi szükség task managerekre és effélékre, mivel az Android multitask üzemmódja elég fejlett ahhoz, hogy a háttérben futó - illetve alvó - alkalmazások erőforrás felhasználását minimalizálja, a task managerek tehát pont, hogy rontanak a helyzeten, részben, mert az alkalmazások kilövöldözésével hibássá, instabillá teszik azokat (elárvult cache file-ok, írásközben történő kilövésnél megsemmisülő konfigurációs file-ok, stb.), részben pedig olyan alkalmazások állandó kilövöldözgetésével, melyek az alaprendszer részét képezik, és emiatt automatikusan újraindulnak, az üzemidőt csökkentik ahelyett, hogy az erőforrás felhasználást csökkentenék.

    Ez a nézet elég alapos, átgondolt, logikus, csak éppen nem igaz.

    A helyzet az, hogy mindazon alkalmazások, amelyekből nem lépünk ki (pl. mert nem lehet), bizony erőforrást esznek (ciklusidőnként ugyanúgy feldolgozásra kerülnek, változatlanul lefoglalják a memóriát, hiszen bármikor visszatérhetünk hozzájuk elvileg), sőt sok esetben háttérfolyamatokban továbbra is dolgoznak, egyáltalán nem kevés fileművelettel (és persze akkumulátor leszívással). Ne felejtsük el, hogy nem olyan alkalmazásokról van szó, amelyeket kifejezetten daemonnak írtak, ezek "egyszerű" szoftverek, amiket nem zártunk be, a rendszer pedig igenis egyre lassul, a fogyasztás növekedik, akárcsak mondjuk a desktop gépünkön, párhuzamosan 6 asztalon futtatunk egy halom felhasználói alkalmazást (plusz a rendszer). Én még nem találkoztam ettől eltérő OS környezettel sem desktop sem mobil hardveren.

    Ha teszem azt, egy Angry Birds-t sikerült bezárás nélkül félbehagynunk (és most teljesen jóhiszemű módon feltételezem, hogy a bezárás valóban lezárja az összes kapcsolódó processzt, egyszer és mindenkorra kilépve az app-ból - pedig igazából ez korántsem biztos), majd feltoljuk töltőre a telefont, 100 %-ék töltöttség mellett, kikapcsolt monitorral - de már töltés nélkül - nagyjából 6-8 óra alatt merül 5 % alá az eszköz (GPS, 2G, 3G, Wifi egyaránt kikapcsolva ez alatt).

    Mivel a használt alkalmazásoktól függ, hogy be lehet-e őket zárni, illetve "alvó" állapotban milyen műveleteket hajtanak végre, mennyi erőforrást és energiát használnak fel, éppen ezért két lehetőségünk van:

    1. a nagy szünet (mondjuk lefekvés) előtt újraindítjuk a telefont.
    2. task managert használunk, és "kézzel" gondoskodunk a fölösleges processzek kilövöldözéséről. (Az automatikus menedzsment ugyanakkor nem javasolt.)

    Az üzemidő tehát rendkívül sok körülmény függvénye. Amit én tapasztaltam az az, a topogigi 1.6-al, mindenféle managerkütyük, és statisztikai widgetek nélkül, alapból kikapcsolt APN, Wifi és GPS mellett, napi 2-3 óra telefonálásra, napi 10-20 perc wifi netezésre valamint ébresztésre használva a telefon valamivel kevesebb, mint 3 napig tart ki egy feltöltéssel.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz kun0203 #11176 üzenetére

    Nekem pl. nem jutott eszembe megszabadulni a telefontól, legfeljebb a fényképek minőségével kapcsolatban lehet kifogásom, de valójában ez egy aprócska, univerzális mobileszköz, nem pedig professzionális fotóaparát. A filmek lejátszásával egyáltalán nincs problémám, minden filmet és feliratot csont nélkül kezel, a szoftverek teszik a dolgukat, a számomra fontos üzleti alkalmazások zökkenőmentesen működnek (ideértve a névjegyek, emailek, határidőnaplók, naptárak szinkronját, a local-imap, ftp, sftp és ssh támogatást, böngészőket, stb), az üzemidő a technológia lehetőségeihez képest megfelelő, a rendszer meglehetősen nagy szabadságot ad a testreszabáshoz, dúskálok a rom-okban, nem inog meg, nem kényszerül térdre egyes app-ok erőforrásigényeitől, stb.

    A szolgáltatóval már inkább van problémám, de attól meg nem tudok megszabadulni, mert a telenor vitán felül a legjobb választás a rendelkezésemre álló egyetlen szolgáltatóból.

    Ha valamilyen (vis maior) okból még is telefont kellene váltanom, akkor zte blade-t vennék, ár-teljesítmény arányosan az általam ismert összes "okostelefon" közül messze a legjobb (ahogy a felsőkategóriások közül a 2x az).

    Egyelőre nem látok olyan jelet, amely az "okostelefon" kategóriában alapértelmezett 2 éves élettartam alatt okot adna a 2x cseréjére, vagy elavulására (azzal együtt, hogy ebben a kategóriában nem léteznek StarTac-ek, V70-ek, vagy V3-ak). Máskülönben az elmúlt 13 évben ez az első _nem_ _Motorola_ telefonom, amivel elégedett vagyok, és amely megérte az árát.

    Az utódon majd másfél év múlva lehetne töprengeni, de addigra már ugyebár vége a világnak.

    (Mindez természetesen 100 %-ig saját vélemény és tapasztalat + alulművelt majahívőké.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Marteen4 #11184 üzenetére

    Lehet, hogy köze nincs hozzá, de hasonló "van is root jog, meg nincs is root jog" problémám nekem is volt, ott a busybox update oldotta meg a gondot.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz ntomka #11332 üzenetére

    Igazából a 120 alkalmazás (vagy inkább process) nem valami kirívó.

    Az én desktopomon ebben a pillanatban 206 processz fut, és ez egy teljesen átlagos pillanat. Valójában egy modern OS-el megáldott desktopon 100-200 processz fut egy átlagos üzem alatt adott pillanatában.

    A probléma szerintem inkább ott van, hogy a Java alatt futó szolgáltatások és alkalmazások nem daemonként ill. szerver-kliens módban üzemelnek, így ha kell, ha nem, párhuzamosan felzabálják az erőforrásokat. Ezt tehát rendszer szinten kell lekezelni, konfigurációs beállítások alapján kilövöldözve a kritikus erőforráspontok elérésekor a zombiekat, illetve alvó alkalmazásokat.

    Egyébként érdemes lenne összevetni azoknak a telefonoknak az erre vonatkozó beállításait, amelyek gazdái elégedettek az erőforráskezeléssel.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz bostone #11342 üzenetére

    Feltételezve, hogy root-olt a telefonod, egy megfejtés a fentire:

    Felraksz egy ssh/telnet klienst (pl. :Irssi Connect).

    Elindítod, és kapcsolódsz local-ra (mondjuk root user névvel).

    A konzolba suzol rootnak:
    $ su -
    (A $ jel a prompt, nem kell beírni, a mínusz jelet érdemes lehet, hogy a környezetet is örököld).

    A superuser apk feldob egy ablakot, hogy root hozzáférést akarsz, ezt leokézod.

    Aztán beírod a promptba amit ntomka írt:

    echo "4096,8192,16384,32768,49152,65536" > /sys/module/lowmemorykiller/parameters/minfree

    (Ha rebootnál a rendszer ezt visszaállítja, akkor érdemes belőle egy sh scriptet csinálni, és vagy az init-be vagy cron-ba berakni.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Skynet258 #11352 üzenetére

    Na igen, mentségemre szolgáljon, hogy most találkozom először ezzel az alkalmazással, továbbá - szigorúan számomra - egyszerűbb konzolban beállítani közvetlenül és az érintett szolgáltatás logikájának megfelelően bizonyos dolgokat, mint app-ot keresni, és megtanulni annak a gondolkodásmódját - de részben ízlések és pofonok, részben meg én ugyanígy hosszasan gondolkozok (inverz) egy windows 7 probléma előtt, mivel én meg ahhoz nem vagyok szokva. :)

    Ugyanakkor tény, hogy a különböző taskmanager app-ok megoldásaival szemben a rendszer szolgáltatások használata jóval produktívabb(nak tűnik), függetlenül attól, hogy ehhez konzolt, vagy egy shell app-ot veszünk igénybe.

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz cseppelcs #11494 üzenetére

    Igen, elég sokan ismerik ezt a Telenoros problémát (ha visszaolvassátok a fórumot, itt is van jó pár hozzászólás erről) - kivéve a Telenort.

    A cégtől eddig 3-an jelentettük be az elmúlt félévben, legutoljára jó magam (1 hónap alatt 2x), mind2 alkalommal azt a választ kaptam, hogy még senki nem jelentett ilyen problémát, valószínűleg csak nálunk tapasztalható, és egyébként is, úgy fest nem tudnak intézkedni: ezzel a hibabejelentéssel nem tudnak mit kezdeni. A 2. bejelentés kb. 1 hete történt, akkor 2 napig hívogattak a telenortól, újra és újra elmondtam, hogy mi és hogy van, azóta csend, lehet, hogy dolgoznak az ügyön, de lehet, hogy ennyiben maradtunk. Egyébként a többieknek volt SIM-kártya frissítés (nekem mind2 alkalommal csak ígérve lett), volt készülékcsere, de mit sem változott a dolog. (Nem csak 2x-eken jelentkezik, LG Optimus One-on és ZTE Blade-n is tapasztaltuk, viszont pl. Motorola V3-on soha.)

    Nem tartom lehetetlennek egyébként, hogy összefügg az utóbbi félévben megindult hálózatátépítéssel, az "okostelefonra" korlátozott észlelés ezt erősíti (viszont sima GSM kapcsolaton (is) jelentkezik).

    Amennyiben valaki tapasztalja a problémát, akkor érdemes 24 órán belül bejelenteni, minél pontosabb időpont és helyszín megadással, a diszpécser szerint ugyanis csak 3 napig őrzik meg a hívásadatokat (log). (Ezutóbbi egyébként nem igaz, viszont az lehet, hogy a policy szerint a karbantartók tényleg csak 3 napig férnek az adatokhoz.)

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Magnat #11515 üzenetére

    Ugyanakkor valószínűleg lesz 2.4/4.x is 2x-re, igaz, nem hivatalos, de mivel úgyis Androidról beszélünk, jobbára ez a dolgok rendje. Ha egy zárt rendszerről lenne szó, akkor tényleg felháborító volna, hogy a kibocsátással gyakorlatilag megszűnik a támogatás (még ha nem is példa nélküli), de egy nyílt rendszer esetében a "gyári" frissítés kérdése nem igazán nyom sokat a latba.

    Más kérdés, hogy a szolgáltatók által a jogszabályi kiskapuk használatával a tulajdonosokra kényszerített garanciális feltételek egyáltalán nincsenek összhangban az értékesített termék képességeivel, tulajdonságaival és céljaival, de szerencsére a tulajdonosok számára nyitva van a technikai ellen-kiskapu (a készülék visszaállítása a "gyári" rendszerre), emiatt a garanciális feltételeknek gyakorlati kényszerítő erejük nincs, csak egy pár perces fölösleges plusz munkát adnak a tulajdonosnak.

    Magyarországon az ilyesmivel rutinból él együtt az ember, aki meg külföldön fut bele esetleg hasonlóba, az majd megszokja - mi is megszoktuk az elmúlt ezer évben. :)

    Ezzel együtt nem elképzelhetetlen, hogy a desktopokon zárt rendszerekhez (pl.: OSX, Windows) szokott felhasználóknak szokatlan a nyílt rendszerekkel kapcsolatos (ízlés szerint választhatóan szabadnak/hányavetinek minősülő) támogatási-fejlesztési "szokásjog", de ez megszokás és választás kérdése (számtalan egyenértékű, zárt rendszerű termék is kapható), maga a modell amúgy erősen működőképes (különben igazából internetezni se nagyon tudnánk), legfeljebb a telefonpiacon új (ekkora méretben).

  • cjvt3o

    aktív tag

    válasz Rotate #11520 üzenetére

    Valójában desktop platformon messze a zárt forrású videodrv-k az uralkodóak (nvidia és ati), épp ezért vannak nyitott vagy félig nyitott közvetítő rendszerek (opengl, directx, stb), amelyek támogatását viszont a zárt drv-ek gyártói biztosítják (és bizony biztosítják is). Esetünkben feltételezhetően az opengl kernel, disztribúció ill. java vm általi támogatása a lényeg, ez pedig kívül esik az adott telefongyártó hatáskörén. A video-hw gyártójának viszont értelemszerűen húsbavágó a támogatás és fejlesztés hosszútávú biztosítása.

    A natív hw támogatás felett desktopon is elszállt az idő vasfoga ;), az utóbbi években kialakult telefon sw trend pedig szintén elfordul ettől vonaltól. Ebből következően pl. egy Tegra vagy bármilyen más cpu/gpu-rendszer támogatottsága a google és a gyártó (pl. nvidia) közös fejlesztési projektjének függvénye. (Ez viszont kicsit experimentális terület számomra, ugyan Linuxszal dolgozom tizenX éve, de desktopon és szerveren, nem telefonon.)

Új hozzászólás Aktív témák