- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
emelhu
aktív tag
"mikor a lakótelepen az utcában mindenki délután 5-kor töltőre rakja az autót"
Erre egy normális innováció lenne a megoldás, amit az államnak kellene a "villanyiparra" kényszeríteni, tippemre.
Mellesleg a napelem bizniszre is adna valami megoldást.
Percenként változó díjtételek lennének, akár kisterületenként eltérők. És a fogyasztók elérhetnék ezeket az információkat valamilyen időeltolással hamarabb illetve tendenciaként is, ami alapján lehet tervezni a terhelés mértékét.
Sokkal modernebben, mint az éjszakai áram per hőtárolós kályha vagy boiler.
Persze a napelemes áram visszavásárlása is ilyen változó árakkal történne, akár negatív árral is. Bár szerintem ezzel sokkal hatékonyabb lenne az áram felhasználás ütemezés, vagyis megérné a fogyasztóknak a szokásaikat módosítani, rugalmasabbra kapcsolniuk illetve beruházni pl. wallpowerbe vagy kiépíteni autótöltő kapacitást oda, ahol sokat áll az autó pont akkor amikor nagy az áramtúlkínálat és olcsó az áram.
Meg tipikusan (a legprimitívebb megoldásként) időkapcsolóval a másnapi tervezett felhasználáshoz igazítani mikor mennyit töltsön az autó.A megfelelő sw-ek meg hw háttér meg elkészül hamar, hogy takarékos legyen a teljes társadalom számára, profitábilis legyen az egész.
[ Szerkesztve ]
-
emelhu
aktív tag
"Az akkumulátor lényegében addig fog üzemelni az autóban míg a tulajdonosát nem zavarja a csökkent kapacitásvesztés."
Talán pont a tesláék kezdték a használt akkupakkok visszavásárlását és wallpower dobozok építését belőle.
Ott nem annyira vészes a csökkent kapacitás és nagy haszon, ha a napközbeni napelemes felesleges áramot a wallpower tárolja és este (amikor a napelem már nem megy) az autóba áttölthető. -
emelhu
aktív tag
-
emelhu
aktív tag
válasz Tigerclaw #252 üzenetére
"Ha igy mukodne, rakenyszerithetnek..."
Hát az állam sok mindent tud kényszeríteni
De én nem vagyok híve a direkt kényszernek, a szelíd erőszakot (szabályok által érdekek irányítása) jobban kedvelem.
Vagyis pl. amelyik cég (vagy csak terület, hely, megoldás) a társadalom érdekeinek megfelelő megoldást alkalmaz, az mondjuk 10%-os forgalmi adót fizet a tevékenysége után, amelyik meg nem tartja be ezt az "elvárást", az meg 25%-ot.
Idő kérdése és minden cég abba az irányba menne, amerre az állam akarja.A térhajtóműves példád nagy marhaság, mert amit vázoltam az technologiailag, a jelen lehetőségeiben, teljesen rendben van, csak akarni kellene...