- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nevezzük nevén azt a gyereket te az üzemanyagcellákra voksolsz. Hát hidrogénpaszta biztosan nem fog folyni neked a garázsban a falból...
Az, h áram vagy hidrogénpaszta az mindegy csak elektromos autó marad a neve.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
nagyúr
A szoftver nagyon olcsó cucc. Egyrészt nem függ a legyártott darabszámtól, 1000 autónál is (mondjuk) egymillió dollárba kerül, meg egymillió autónál is. Az egyiknél drága, a másiknál nem tétel. Másrészt éppezért a kis gyártók külső beszállítótól fogják venni, a nagyok meg maguk fejlesztik. Mindkét esetben filléres tétel az autó árához képst...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Mert mitől lenne drágább egy autó szoftvere, mint mondjuk egy PC vagy egy mobiltelefon operációs rendszere?
Pártízezer forintért tudsz venni egy komplett oprendszert, supporttal etc. Miből gondolod, hogy egy célhardverre írt cucc ennél nagyon sokkal drágább lenne?Bog: ez így van, de láthatólag azért sikerülni szokott előbb-utóbb. Pl. Tesla egész jól megoldja, és nem a szoftver a drága az autóikban. Szvsz a Volkswagen csoportnak sem lesz ez megugorhatatlan feladat a jövőben, vagy bárki másnak.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Sokkal kevesebb sorból áll, mint egy oprendszer, és sokkal kevesebb dolgot kell csinálnia. Ráadásul most is szoftver vezéri az autók rendszereit, és sokkal bonyolultabb vezérelni egy benzines vagy dízel autót, mint egy elektromosat. És mégse az a legdrágább része az autóknak, gyakorlatilag filléres tétel.
Amivel kevered szerintem, és ami tényleg drága dolog lehet, az az önvezetés, de annak meg nem sok köze van a hajtáshoz, benzinest is pont annyira lehet önvezetni, mint elektromost.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Most is van support, beviszed a márkaszervizbe a benzines Toyotádat vagy a dízel BMW-det, és ha jött ki frissebb szoftver, akkor frissítik neked, garancia alatt ingyen, de később se egy ökör ára.
Nem lesz olcsóbb, mint most, de drágább sem. Egy új autó árának nagyon pici részét teszi ki a szoftver ára, és ezután is így lesz ez. Lehet rajta vitatkozni, hogy mennyi részét, de mivel olyan pici rész ígyis-úgyis, nem ezen fog múlni egy új autó ára, hanem az akksi árán, az több nagyságrenddel jobban befolyásolja.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Mert szerinted mekkora részét teszi ki most egy autó árának a szoftver? Olyan szinten jelentéktelen, hogy meg sem említik sehol, nem számol vele senki. Mitől változna ez ezután drasztikusan? Ilyen komplett ECU 100000 Ft-os nagyságrend, de az a hardverrel együtt, szvsz a szoftver része ennek töredéke, párezer forint lehetne, ha számolná bárki...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De konkréten meg tudsz venni egy ECU-t 500 euróért. ez egy tény, keress rá.
Tehát ha ingyen lenne a hardver (nem, nagyon nem, túlnyomó része az árnak a hardver), akkor is max 500 euró a szoftver. És mivel utólag külön veszed, jóval drágább, mint amibe eredetileg a gyártónak kerül. Akár hogy is ragozzuk, ez egy autó árának pici része. Sőt, ha reálisan számolunk, egy ECU a gyártónak belekerül max 50-100 euróba, amiből a szoftver max 5-10 euró. Na máris elég pontosan tudjuk, mennyibe is kerül.Aki él és nem boldog, az téved!
-
forumpista
tag
válasz Graphics #109 üzenetére
És akkor mi a bonyolult ha a motor és az akksi egyszerű? A váltó? Nincs. A kipufogó rendszer vagy a károsanyag szűrő rendszer? Az sincs. Az üzemanyagrendszer? Az sincs.
A kettős tömegü? Az sincs. A kuplung? Az sincs.Mert minden más megtalálható a hagyományos autóban is. (most az önvezetést ne vegyük ide, de azt az átlag ev-k sem tudják).
Az az érvet el tudom fogadni, hogy a VW nulláról írja újra az egészet (ahogy Draxon írja), de ettől még a cucc nem lesz bonyolult, sőt semmivel sem lesz bonyolultabb mintha valaki mondjuk egy új dizel autó szofverét akarná nulláról megírni.
És drága sem lesz egységárra vonatkoztatva, mert ha egyszer megírták, utána a következő 100 millió VW eautó ezt fogja megkapni, pont ugy mint a hagyományosnál.
-
forumpista
tag
válasz Graphics #111 üzenetére
Na jó, csak próbáltam reálisan gondolkozni (egyébként én szoftverfejlesztő vagyok de a VW még nem hívott ).
Azt senki nem tudja közülünk hogy mennyire bonyolult, lévén egyikünk sem dolgozik (szerintem) az autógyártók szoftverrészlegén, szóval ez úgy is csak ilyen de igen, de nem jellegü vita.Azt viszont tudjuk, hogy az e-autó architekturálisan egy sokkal egyszerűbb szerkezet, ami pedig nem a hajtásláncra vonatkozik, az pont ugyanaz mint a hagyományos autónál (légzsák, hifi, ülésfütés whatever).
Ergó nem adja ki a matek, hogy miért lenne a szoftver bonyolultabb."aztán a valóság szerint meg igen, mert ledöglik az eCorsa is, meg a VW is"
Ebből nem lehet következtetni a szoftver bonyolultságára, és ezt mint szoftverfejlesztő mondom.
"Ügyes" programozók akár egy "hello world" jellegü programot is meg tudnak írni bugosra, "még ügyesebb" fejlesztők pedig képesek egy fakocka egyszerűségű problémára egy halálcsillag bonyolultságú megoldást kitalálni -
nagyúr
válasz Graphics #171 üzenetére
Nem is tudom, talán valamiféle kognitív képességekből adódik?
Sokkal több alkatrészből all, ezeket nagyon precízen időzítve össze kell hangolni, meg ilyenek.
Egy 5. generációs lopakodó vadászbombázóról miért nyilvánvaló, hogy bonyolultabb, mint egy papírrepülő?[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!