Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Juhaszatti

    addikt

    válasz #06658560 #226 üzenetére

    "Tapasztalatom az, hogy az emberek a benzineseknél is reklamálnak, ha nincs meg z 500km hatótáv, hogy hetente egyszer kelljen a tankolással foglalkozni."

    A nagy átlag napi 25km-nél nem nagyon megy többet, még akkor sem ha a külvárosból jár be dolgozni, vagy beiktatja a bevásárlást, óvodát, stb. Egy ténylegesen 300km hatótávú elektromos autót is bőven elég lenne heti 1x tölteni.

    Persze ha kell hosszabb útra is, akkor ez már nem áll.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #06658560 #226 üzenetére

    "A cserélgetéshez szabványosítani kéne, minden járműre fixen egyet, amivel a jön a kérdés: kicsi vagy nagy autóra optimalizáljunk? "

    1. Talalni kell egy sweet spot meretet es akkor gyengebb/kisebb autok tulajai orulnek. Hogy ez most 150km vagy 200 azt nem tudom. Nem kell elfelejteni hogy az elektromos autok nem valok mindenkinek es nem is cel hogy mindenkinek idealis legyen. Viszont inkabb csereljuk le az allomany 60-70%-at elektromosra, minthogy azt mondjuk, hogy el se kezdjuk, mert van X ember aki Magyarorszag - UK transzfereket tol folyamatosan, es neki kell 600km-es hatotav.

    2. Vagy ugy kell meretezni, hogy ketto beleferjen egy nagyobb tengelytavu autoba.

    3. Vagy lehet ket meret is es meg mindig jobb 2 fele szabvanyos cserelheto akkupack mint 30 fele egyedi beepitett.

    4. Nem kell mindenkit beleeroltetni ebbe, de megfelelo akkupack meret mellett a nagy tobbseg jobban jarna.

    Nem hiszem, hogy a padlolemez amiatt dragabb lenne, mert inkabb csak masabb (persze penz kifejleszteni, atallni ra, ahogy minden framework eseten) . Nem igenyel extra megerositeseket, de lehetoseget biztosit arra is, hogy egy esetleges akkutuz lassabban terjedjen az utaster fele, mert le lehet szigetelni tuz es hoallo anyagokkal azt a "biztonsagi cellat" ahova kerul az akku. Ez megint lehetoseget az a gyartoknak arra, hogy egyedi fogadoteret alakitsanak ki. Ha meg nagyon Sci-fi leptekben gondolkodunk, a kulso akku lehetoseget ad arra is, hogy baj eseten ledobjuk az egesz akkucsomagot.

    Infrastruktura teren a mai megoldas tovabbvitele sokkal tobbe kerul, mint a cserelheto akkus dolog, hiszen az elozonel mondjuk 15-20 ev mulva meg egy kisvarosban is tobbszaz toltesi pont kellene, ami nem csak annyi toltofejet, de annyi parkolohelyet is jelent, raadasul idobe tellik odavinni, majd elmenni erte toltes utan. A cserelheto megoldasnal pedig ugyanezt megoldja mondjuk 3 csereallomas allomasonkent mondjuk 3-4 bealloval, megfelelo szamu puffer akku eseten. Pont ugy mint egy mai benzinkut. Sot megfelelo technikaval a csere leviheto meg sokkal rovidebb idore is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz #06658560 #226 üzenetére

    A lízing amúgy nem lenne rossz ötlet talán, csak az árát kellene normálisra belőni. Ha meg elég sokat veszít a hatótávból, vagy valami baja lesz az akkunak, a gyártó visszaveheti és újrahasznosíthatja, az autóba pedig ad egy újat, amire megy tovább a lízing.

Új hozzászólás Aktív témák