- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Ilyen lesz a CMF Phone 1
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
Hirdetés
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
ph Az AMD nem tett le az ötödik generációs, Zen 3 magokat használó dizájnjairól.
-
Mobilarena
Mobilaréna teszt: Honor 8 - tisztelet a kivitelnek
A fórumban a PH! lapcsalád moderációs szabályzata és a hatályos magyar törvények érvényesek. TILOS a WAREZ, valamint a telefonkészülék függetlenítéséről történő bejegyzések, továbbá szakmai topikban tilos hirdetni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsolt27xy
csendes újonc
Sziasztok!
Alapvetően nem a Honor 8-hoz szeretnék hozzászólni, hanem a Huawei garanciális hozzáállására. Szolgáljon ez mindenki számára okulásként és példaként, hogy mire számíthat.
Kb. egy hónapja, a már lassan két éves Huawei Honor 6 telefonomnál megjelent egy a mostani kijelzőknél jellemző típushiba, ami gyakorlatilag egy sárga folt volt a telefon érintőképernyőjének bal felső sarkában. Rákerestem a neten, hogy ez mi: a telefonban ilyenkor valamelyik alkatrész komolyan melegszik, amely feloldja az érintőképernyőnél használt ragasztó anyagot, amely ezáltal sárgán beszínezi a kijelző adott részét. A sárga folt gyakorlatilag egy tünet, és szépséghiba, az igazi probléma viszont a melegedő alkatrész, amely az alaplapra van integrálva és ha az extrém melegedés miatt meghibásodik, akkor nagy eséllyel kukázni lehet a telefont. Mivel egy annak idején 100e ft-os telefonról van szó, azt gondoltam tovább bírja majd (tudom naiv vagyok). Na de mivel még garanciális volt, ezért bevittem a szervizbe, hogy hátha tudnak valamit tenni vele. A Huawei szervize a TMX, tehát biztos voltam benne, hogy nem lesz egyszerű menet. Már csak azért sem, mert kb. másfél évesen a teló a sarkára esett és a gorilla glass védőüveg berepedt. Az érintőkijelző viszont rendesen működik és a képe is teljesen jó.
Ok, bevittem a szervizbe, mondtam, hogy van ez a sárga folt. Együttérzően hümmögött az ügyfélszolgálatos. Majd mondta, hogy mivel sérült a telefon, ezért gyakorlatilag a Huawei nem engedi számukra, hogy garanciában javítsák a készüléket. Megkérdeztem, hogy mi köze van a gorilla glass sérülésének ahhoz, hogy melegszik benne egy alkatrész és ez elszínezi a kijelzőt? Az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy semmi, de teljesen mindegy, hogy mi a hiba, ha sérült a telefon ők nem szervizelhetik garanciában. Ezt nem akartam elhinni, megkérdeztem a Huawei üfsz-t. A Huawei alapvetően ugyanezt mondta, és arra hivatkozott, hogy nem rendeltetésszerűen volt használva a telefon és ezért a garancia megszűnt rá. Ha megjavíttatom a szervizükkel fizetősen (magyarán cserélik az érintőkjelzőt 30e ft-ért), akkor utána újra lessz garancia. Mondtam nekik, hogy a kijelzőt nem szeretném cserélni, mert a kijelzőnek nincs baja, csak a gorilla glass sérült, de ennek nem hiszem, hogy köze lenne a forró alkatrészhez. Mire azt mondták, hogy nem kizárható ez az eset. A garancialevelükben egyébként az van, hogy ha a probléma oka visszavezethető arra, hogy nem rendeltetésszerűen volt használva a telefon (pl. megsérült) akkor nem kötelezhető rá a gyártó, hogy garanciában javítsa. Csakhogy a szerviz nem is vizsgálta, hogy a telefon sérülése és az alkatrész melegedése között van-e ilyen kapcsolat, bár a szervizes srác mondta is, hogy nincs a kettő között kapcsolat, de azért írásba nem adta.Nem tudom, hogy ez, hogy van más gyártóknál, de szerintem ez szerződés szegés a Huawei részéről és tuti nem vettem volna tőlük telefont, ha tudom, hogy ilyen inkorrektek.
Üdv: Zsolt
-
Zsolt27xy
csendes újonc
Miért lenne érthető?
A garanciális szerződésben az áll, hogy akkor tagadhatja meg a garanciális javítását a készüléknek ha az adott sérülés kimutatható kapcsolatban áll a bejelentett hibával. Ezzel szemben azt csinálja a Huawei, hogy mindenféle garanciális javítást megtagad (nem is vizsgálja a készüléken a sérülés és a bejelentett hiba kapcsolatát) egészen addig, amíg meg nem csináltatod náluk a készülék sérülését, majd onnantól megint él a garanciád. Tehát ha pl. beviszed, hogy a kamera folyton ki/be kapcsol, akkor meg sem nézik, hogy mi baja van, mert sérült a gorilla glassod. De ha kicserélteted náluk a teljes érintőkijelzőt (gorilla és a panel egybe van ragasztva, csak együtt cserélhető), akkor utána megnézik a kamerádat is. Ez szerinted érthető? -
Zsolt27xy
csendes újonc
válasz gabikiraly2 #17363 üzenetére
gabikirály2: ha neked volt ilyen tapasztalatod, egy hasonló készülékkel, akkor, hogyan javították? Nálad nem tagadták meg a javítást a sérülésre hivatkozva?
mati12: Hogyan képzeltem ezt az egészet? Pl. úgy, hogy a garanciális szerződésben foglaltak szerint megvizsgálják, hogy a gorilla glass sérülése okozhatta-e az alaplapon az adott chip melegedését. Ezenkívül, mivel tele van a net sárga foltos sztorikkal, ezért nem tartom túl valószínűnek, hogy lenne kapcsolat. Persze tekintve a szervizek hozzáállását a témában, sejtettem, hogy nem fogják megfelelő módon javítani. Páromnak pont ugyanilyen sárga foltos volt a telefonja (Honor 7-es), bevitte és cserélték a kijelzőt. Csakhogy lehet olvasni a tapasztalatokat, hogy hiába cserélik a kijelzőt sokszor újra előjön már az új kijelzőn is a sárga folt, mert a melegedő alkatrészt (alaplap) nem cserélték. Az én esetemben az alaplapot kellett volna cserélni és a kijelzőnél pedig lehet vitatkozni, hogy de hát ez sérült... még az is oké, hogy ilyen esetben a régi kijelzőt a telefonban hagyják.
Quegesz: az LG szervize is ezt csinálja? És ezt a vásárlói hagyják neki? Elfogadják, hogy nincs garanciájuk a készülékre ha az megsérül? Ez olyan mintha bevinném a kocsim a szervizbe egy akkuproblémával, és a szerviz megtagadná a garanciális akkucserét/javítást mert a kocsi hátuljába fél éve belement valaki és sérült az autó. Elég vicces hozzáállás lenne.
Sharp4: Honnan tudom, hogy nem az esés miatt van a melegedés? Hát ezaz, sehonnan, mert a szerviz meg sem vizsgálta a készüléket, nem is vizsgálhatja. Élből el kell utasítaniuk a probléma és a sérülés vizsgálatát. Egyébként pedig egy gyártói szerviz eléggé jól ismeri, hogy ezekben a készülékekben melyik chip okoz melegedést és miért. A net tele van ilyen melegedő készülékekkel (sárga foltos) és a többségüknek nincs sérülése. Bár az igaz, hogy ettől még sokszor leeshettek.
Nah ha a tapasztalat az, hogy a többi gyártó is így viselkedik, akkor mindegyik ugyanolyan szar szerződés szegő. Kell venni valami olcsó Xiaomi-t aztán kész.
-
Zsolt27xy
csendes újonc
válasz balazs0102 #17378 üzenetére
Nem ugyanazzal az alkatrésszel van a probléma az esetemben. Tekintve, hogy a gorilla glass van elrepedve és van egy chip az alaplapon, amely melegszik. Te azt hiszed, hogy a kijelzővel van problémám. Ami egyébként megint csak nem ugyan az az alkatrész. A gorilla és az érintő képernyő két különböző alkatrész csak éppen össze van ragasztva és a szerviz is egyben kapja meg. De mint írtam is az érintő képernyő teljesen jól használható, színei, felbontása és érzékenysége is olyan, mint újonnan. A te példád akkor lenne megfelelő, ha az érintőképernyő egy ponton nem reagálna a nyomásra, vagy egy részen fekete lenne. Az teljesen elfogadható módon a sérülés következménye lenne és jogszerűen tagadná meg a gyártó a garanciális szervizelést.
Az meg, hogy minden gyártó ezt a gyakorlatot csinálja az elég gáz, bár szerintem ez ettől még nem elfogadható. És valószínűleg pont azért csinálják, mert mindenki belenyugszik ebbe és valószínűleg senki nem viszi el pereskedésig a dolgot. Bár szerintem eléggé egyértelmű a mulasztásuk, amit már egy fogyasztóvédelem is orvosolhat, bár ha ez így lenne, és már többször is megbüntette volna őket a fogyasztóvédelem, akkor gyanítom máshogy lenne ez az egész.Sanki: pedig rendeltetésszerűen használtam. Abszolút rendeltetésszerűen esett ki a tokjából, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. És teljesen rendeltetésszerűen jött rá fél évvel a sárga folt, ahogy rengeteg más készülék esetében. Magánban még a szerviz is elismerte, hogy a sárga folt és az esés között nincs kapcsolat
-
Zsolt27xy
csendes újonc
válasz Quqesz #17388 üzenetére
Nem tudom, hogy ez most jótállás vagy szavatosság. Én egy Huawei korlátozott garanciát kaptam.
"Viszont amennyiben egy készülék sérült azonnal megtagadhatja a garanciát függetlenül attól, hogy a hibád ebből kifolyólag keletkezett v nem. Azért nem nézik meg a hibát tüzetesen, mert az első pont miatt már nincs garancia a készüléken. Azt már neked kell bizonyítanod, hogy ez nem így van."
Ezt nem tudom honnan veszitek. Mármint ok, a gyakorlat ezt mutatja, de ez mitől jogos?
A Huawei-től kapott korlátozott garanciában az van, hogy a garancia érvényét veszti, ha a meghibásodást a következő események bármelyike okozza, illetve a meghibásodás, a következők valamelyikével jár (itt felsorol számos dolgot pl. a fizikai sérülést is). Ezenkívül az is szerepel benne, hogy a huawei ki tudja mutatni, hogy a meghibásodást nem magának a terméknek a hibája váltotta ki.Én ebből azt veszem ki, hogy a huawei szerviznek meg kell vizsgálnia, hogy a sérülés okozta-e a bejelentett meghibásodást, és ha ez megvan, akkor lehet bármi további dologról beszélni. Az sehol nincs, hogy meg sem vizsgálja a sérülés kapcsán a bejelentett hibát.
-
Zsolt27xy
csendes újonc
válasz #95687424 #17396 üzenetére
Honnan tudod, hogy megtehetik? Voltál fogyasztóvédelemnél a témában?
Ezek szerint a bejelentett hiba és a sérülés kapcsolatát is úgy nézik, hogy látszólag bevizsgálják, aztán írnak rá egy szubjektív véleményt? Azért ez szép. Valamilyen objektív dolog szerepelt azon a bevizsgáláson, amit neked adtak? Vagy csak annyi volt, hogy "csak, mert mi azt mondjuk, de semmivel sem tudjuk alátámasztani"?
Bár mondjuk az elég durva, hogy meghajlott a telefon. Ilyet még nem láttam. -
Zsolt27xy
csendes újonc
A kijelző nincs beégve. Illetve szerintem az a sárga folt nem beégés, bár alapvetően nem tudom. Ha a ragasztó feloldódik alatt és ez megjelenik a kijelzőn akkor ezt úgy hívják, hogy beégett kijelző?
A kijelző kapcsán szintén a szerviznek kell megmondania, hogy a sárga folt mi miatt van. Ha a melegedés, akkor szerintem csere, ha a sérülés akkor nem. De ahogy olvastam a szakvélemény itt olyan lesz, hogy biztos a sérülés miatt van a sárga folt. Miért? Mert a szerviz ezt a szakvélemény hozta. Mire alapozza ezt? Hát mert csak.7Heads Drago: "A készüléket a kijelző felől melegítik és úgy bontják meg. Ha törött és elkezdik bontani széthullik az egész!"
Úgy szedik szét a készüléket, hogy a kijelzőt elkezdik melegíteni kívülről? Jesszus, ezt az elbaszott módszert. Nem hátlapról mennek neki? Akkor már értem, hogy miért szarakodnak a gyártók a sérült kijelző kapcsán. Jól elbaszták.
-
Zsolt27xy
csendes újonc
válasz malnabokor #17411 üzenetére
Valami problémád van Málnabokor?
A Huawei garanciális ügyintézése és szervize nem telefon függő, ha jól gondolom. Teljesen mindegy, hogy honor 6 vagy 8-as készüléket vittem volna be, a lényeg nem változik.
Mikor leírták, hogy ez az általános gyakorlat velük kezdek vitatkozni? Ki vitatkozik? Leírták a tapasztalatukat és én is leírtam a sajátomat és garancia szerződésről beszélgettünk kicsit. Szerintem itt csak te vitatkozol velem, mert valami nem tetszik neked.
"Teljesen felesleges, és elpazarolt energia, közülünk senki sem fog bemenni most a Huaweire, és számon kérni tőlük, hogy milyen ez az eljárás Veled szemben."
Aj, pedig reméltem, hogy valaki bemegy és jól megmondja nekik. Málnabokor te jó vagy ebben, nem mennél be azért mégis?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen