Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    Sziasztok!

    Alapvetően nem a Honor 8-hoz szeretnék hozzászólni, hanem a Huawei garanciális hozzáállására. Szolgáljon ez mindenki számára okulásként és példaként, hogy mire számíthat.

    Kb. egy hónapja, a már lassan két éves Huawei Honor 6 telefonomnál megjelent egy a mostani kijelzőknél jellemző típushiba, ami gyakorlatilag egy sárga folt volt a telefon érintőképernyőjének bal felső sarkában. Rákerestem a neten, hogy ez mi: a telefonban ilyenkor valamelyik alkatrész komolyan melegszik, amely feloldja az érintőképernyőnél használt ragasztó anyagot, amely ezáltal sárgán beszínezi a kijelző adott részét. A sárga folt gyakorlatilag egy tünet, és szépséghiba, az igazi probléma viszont a melegedő alkatrész, amely az alaplapra van integrálva és ha az extrém melegedés miatt meghibásodik, akkor nagy eséllyel kukázni lehet a telefont. Mivel egy annak idején 100e ft-os telefonról van szó, azt gondoltam tovább bírja majd (tudom naiv vagyok). Na de mivel még garanciális volt, ezért bevittem a szervizbe, hogy hátha tudnak valamit tenni vele. A Huawei szervize a TMX, tehát biztos voltam benne, hogy nem lesz egyszerű menet. Már csak azért sem, mert kb. másfél évesen a teló a sarkára esett és a gorilla glass védőüveg berepedt. Az érintőkijelző viszont rendesen működik és a képe is teljesen jó.
    Ok, bevittem a szervizbe, mondtam, hogy van ez a sárga folt. Együttérzően hümmögött az ügyfélszolgálatos. Majd mondta, hogy mivel sérült a telefon, ezért gyakorlatilag a Huawei nem engedi számukra, hogy garanciában javítsák a készüléket. Megkérdeztem, hogy mi köze van a gorilla glass sérülésének ahhoz, hogy melegszik benne egy alkatrész és ez elszínezi a kijelzőt? Az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy semmi, de teljesen mindegy, hogy mi a hiba, ha sérült a telefon ők nem szervizelhetik garanciában. Ezt nem akartam elhinni, megkérdeztem a Huawei üfsz-t. A Huawei alapvetően ugyanezt mondta, és arra hivatkozott, hogy nem rendeltetésszerűen volt használva a telefon és ezért a garancia megszűnt rá. Ha megjavíttatom a szervizükkel fizetősen (magyarán cserélik az érintőkjelzőt 30e ft-ért), akkor utána újra lessz garancia. Mondtam nekik, hogy a kijelzőt nem szeretném cserélni, mert a kijelzőnek nincs baja, csak a gorilla glass sérült, de ennek nem hiszem, hogy köze lenne a forró alkatrészhez. Mire azt mondták, hogy nem kizárható ez az eset. A garancialevelükben egyébként az van, hogy ha a probléma oka visszavezethető arra, hogy nem rendeltetésszerűen volt használva a telefon (pl. megsérült) akkor nem kötelezhető rá a gyártó, hogy garanciában javítsa. Csakhogy a szerviz nem is vizsgálta, hogy a telefon sérülése és az alkatrész melegedése között van-e ilyen kapcsolat, bár a szervizes srác mondta is, hogy nincs a kettő között kapcsolat, de azért írásba nem adta.

    Nem tudom, hogy ez, hogy van más gyártóknál, de szerintem ez szerződés szegés a Huawei részéről és tuti nem vettem volna tőlük telefont, ha tudom, hogy ilyen inkorrektek.

    Üdv: Zsolt

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    válasz Sanki #17362 üzenetére

    Miért lenne érthető?
    A garanciális szerződésben az áll, hogy akkor tagadhatja meg a garanciális javítását a készüléknek ha az adott sérülés kimutatható kapcsolatban áll a bejelentett hibával. Ezzel szemben azt csinálja a Huawei, hogy mindenféle garanciális javítást megtagad (nem is vizsgálja a készüléken a sérülés és a bejelentett hiba kapcsolatát) egészen addig, amíg meg nem csináltatod náluk a készülék sérülését, majd onnantól megint él a garanciád. Tehát ha pl. beviszed, hogy a kamera folyton ki/be kapcsol, akkor meg sem nézik, hogy mi baja van, mert sérült a gorilla glassod. De ha kicserélteted náluk a teljes érintőkijelzőt (gorilla és a panel egybe van ragasztva, csak együtt cserélhető), akkor utána megnézik a kamerádat is. Ez szerinted érthető?

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    válasz gabikiraly2 #17363 üzenetére

    gabikirály2: ha neked volt ilyen tapasztalatod, egy hasonló készülékkel, akkor, hogyan javították? Nálad nem tagadták meg a javítást a sérülésre hivatkozva?

    mati12: Hogyan képzeltem ezt az egészet?:) Pl. úgy, hogy a garanciális szerződésben foglaltak szerint megvizsgálják, hogy a gorilla glass sérülése okozhatta-e az alaplapon az adott chip melegedését. Ezenkívül, mivel tele van a net sárga foltos sztorikkal, ezért nem tartom túl valószínűnek, hogy lenne kapcsolat. Persze tekintve a szervizek hozzáállását a témában, sejtettem, hogy nem fogják megfelelő módon javítani. Páromnak pont ugyanilyen sárga foltos volt a telefonja (Honor 7-es), bevitte és cserélték a kijelzőt. Csakhogy lehet olvasni a tapasztalatokat, hogy hiába cserélik a kijelzőt sokszor újra előjön már az új kijelzőn is a sárga folt, mert a melegedő alkatrészt (alaplap) nem cserélték. Az én esetemben az alaplapot kellett volna cserélni és a kijelzőnél pedig lehet vitatkozni, hogy de hát ez sérült... még az is oké, hogy ilyen esetben a régi kijelzőt a telefonban hagyják.

    Quegesz: az LG szervize is ezt csinálja? És ezt a vásárlói hagyják neki? Elfogadják, hogy nincs garanciájuk a készülékre ha az megsérül?:) Ez olyan mintha bevinném a kocsim a szervizbe egy akkuproblémával, és a szerviz megtagadná a garanciális akkucserét/javítást mert a kocsi hátuljába fél éve belement valaki és sérült az autó. Elég vicces hozzáállás lenne.

    Sharp4: Honnan tudom, hogy nem az esés miatt van a melegedés? Hát ezaz, sehonnan, mert a szerviz meg sem vizsgálta a készüléket, nem is vizsgálhatja. Élből el kell utasítaniuk a probléma és a sérülés vizsgálatát. Egyébként pedig egy gyártói szerviz eléggé jól ismeri, hogy ezekben a készülékekben melyik chip okoz melegedést és miért. A net tele van ilyen melegedő készülékekkel (sárga foltos) és a többségüknek nincs sérülése. Bár az igaz, hogy ettől még sokszor leeshettek.

    Nah ha a tapasztalat az, hogy a többi gyártó is így viselkedik, akkor mindegyik ugyanolyan szar szerződés szegő. Kell venni valami olcsó Xiaomi-t aztán kész.

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    válasz balazs0102 #17378 üzenetére

    Nem ugyanazzal az alkatrésszel van a probléma az esetemben. Tekintve, hogy a gorilla glass van elrepedve és van egy chip az alaplapon, amely melegszik. Te azt hiszed, hogy a kijelzővel van problémám. Ami egyébként megint csak nem ugyan az az alkatrész. A gorilla és az érintő képernyő két különböző alkatrész csak éppen össze van ragasztva és a szerviz is egyben kapja meg. De mint írtam is az érintő képernyő teljesen jól használható, színei, felbontása és érzékenysége is olyan, mint újonnan. A te példád akkor lenne megfelelő, ha az érintőképernyő egy ponton nem reagálna a nyomásra, vagy egy részen fekete lenne. Az teljesen elfogadható módon a sérülés következménye lenne és jogszerűen tagadná meg a gyártó a garanciális szervizelést.
    Az meg, hogy minden gyártó ezt a gyakorlatot csinálja az elég gáz, bár szerintem ez ettől még nem elfogadható. És valószínűleg pont azért csinálják, mert mindenki belenyugszik ebbe és valószínűleg senki nem viszi el pereskedésig a dolgot. Bár szerintem eléggé egyértelmű a mulasztásuk, amit már egy fogyasztóvédelem is orvosolhat, bár ha ez így lenne, és már többször is megbüntette volna őket a fogyasztóvédelem, akkor gyanítom máshogy lenne ez az egész.

    Sanki: pedig rendeltetésszerűen használtam. Abszolút rendeltetésszerűen esett ki a tokjából, ahogy az a nagy könyvben meg van írva:). És teljesen rendeltetésszerűen jött rá fél évvel a sárga folt, ahogy rengeteg más készülék esetében. Magánban még a szerviz is elismerte, hogy a sárga folt és az esés között nincs kapcsolat:)

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    válasz Quqesz #17388 üzenetére

    Nem tudom, hogy ez most jótállás vagy szavatosság. Én egy Huawei korlátozott garanciát kaptam.

    "Viszont amennyiben egy készülék sérült azonnal megtagadhatja a garanciát függetlenül attól, hogy a hibád ebből kifolyólag keletkezett v nem. Azért nem nézik meg a hibát tüzetesen, mert az első pont miatt már nincs garancia a készüléken. Azt már neked kell bizonyítanod, hogy ez nem így van."

    Ezt nem tudom honnan veszitek. Mármint ok, a gyakorlat ezt mutatja, de ez mitől jogos?
    A Huawei-től kapott korlátozott garanciában az van, hogy a garancia érvényét veszti, ha a meghibásodást a következő események bármelyike okozza, illetve a meghibásodás, a következők valamelyikével jár (itt felsorol számos dolgot pl. a fizikai sérülést is). Ezenkívül az is szerepel benne, hogy a huawei ki tudja mutatni, hogy a meghibásodást nem magának a terméknek a hibája váltotta ki.

    Én ebből azt veszem ki, hogy a huawei szerviznek meg kell vizsgálnia, hogy a sérülés okozta-e a bejelentett meghibásodást, és ha ez megvan, akkor lehet bármi további dologról beszélni. Az sehol nincs, hogy meg sem vizsgálja a sérülés kapcsán a bejelentett hibát.

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    válasz #95687424 #17396 üzenetére

    Honnan tudod, hogy megtehetik? Voltál fogyasztóvédelemnél a témában?
    Ezek szerint a bejelentett hiba és a sérülés kapcsolatát is úgy nézik, hogy látszólag bevizsgálják, aztán írnak rá egy szubjektív véleményt? Azért ez szép:). Valamilyen objektív dolog szerepelt azon a bevizsgáláson, amit neked adtak? Vagy csak annyi volt, hogy "csak, mert mi azt mondjuk, de semmivel sem tudjuk alátámasztani"?
    Bár mondjuk az elég durva, hogy meghajlott a telefon. Ilyet még nem láttam.

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    válasz Sanki #17407 üzenetére

    A kijelző nincs beégve. Illetve szerintem az a sárga folt nem beégés, bár alapvetően nem tudom. Ha a ragasztó feloldódik alatt és ez megjelenik a kijelzőn akkor ezt úgy hívják, hogy beégett kijelző?:)
    A kijelző kapcsán szintén a szerviznek kell megmondania, hogy a sárga folt mi miatt van. Ha a melegedés, akkor szerintem csere, ha a sérülés akkor nem. De ahogy olvastam a szakvélemény itt olyan lesz, hogy biztos a sérülés miatt van a sárga folt. Miért? Mert a szerviz ezt a szakvélemény hozta. Mire alapozza ezt? Hát mert csak.

    7Heads Drago: "A készüléket a kijelző felől melegítik és úgy bontják meg. Ha törött és elkezdik bontani széthullik az egész!"

    Úgy szedik szét a készüléket, hogy a kijelzőt elkezdik melegíteni kívülről? Jesszus, ezt az elbaszott módszert. Nem hátlapról mennek neki? Akkor már értem, hogy miért szarakodnak a gyártók a sérült kijelző kapcsán. Jól elbaszták.

  • Zsolt27xy

    csendes újonc

    válasz malnabokor #17411 üzenetére

    Valami problémád van Málnabokor?:)

    A Huawei garanciális ügyintézése és szervize nem telefon függő, ha jól gondolom. Teljesen mindegy, hogy honor 6 vagy 8-as készüléket vittem volna be, a lényeg nem változik.

    Mikor leírták, hogy ez az általános gyakorlat velük kezdek vitatkozni? Ki vitatkozik? Leírták a tapasztalatukat és én is leírtam a sajátomat és garancia szerződésről beszélgettünk kicsit. Szerintem itt csak te vitatkozol velem, mert valami nem tetszik neked:).

    "Teljesen felesleges, és elpazarolt energia, közülünk senki sem fog bemenni most a Huaweire, és számon kérni tőlük, hogy milyen ez az eljárás Veled szemben."

    Aj, pedig reméltem, hogy valaki bemegy és jól megmondja nekik:). Málnabokor te jó vagy ebben, nem mennél be azért mégis?:)

Új hozzászólás Aktív témák