- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
válasz hypno skate #48 üzenetére
miért ne lehetne?
a kolléga a #46-os hsz-ben pl totálisan érthető dolgokat sorolt föl.
mostmár értem, hogy egyszerűen a sokszázezres bringának nem én vagyok a célcsoportja, de látom, hogy mire jó, vagy mivel tud többet, mint az olcsó.csak sokan inkább sznobkodnak egyet és "úgyse értenéd"...
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Alchemist
addikt
a 15 éve is 20k körül vásárolt bringám a mai napig nem esett szét
Ennyi idő alatt hányszor tízezer km-t tettél bele?
Nekem ennyi idő alatt minimum 40-50 ezer km van benne, alaphangon 10-15 lánccserével plusz 6-7 fogaskoszorú cserével... mert a lánc nyúlása és a fogaskerék kopása miatt már ugrik a lánc.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
alkatraz3000
senior tag
válasz hypno skate #48 üzenetére
Miután megkérdeztem(-tük) valószínűleg mégis érdekel valamennyire a dolog.
"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"
-
padre71
tag
Jól összefoglaltad a árúházi-minőségibb bringa közötti különséget. Egyet értek veled minden pontban.
Az áruházi bringákkal kapcsolatban nekem is az a tapasztalatom, hogy a legtöbbjük gyenge pontja a váltókar, a váltók és a hajtás. A legtöbb esetben az olcsó és rossz minőségű váltókart és a váltót nem igazán lehet jól beállítani, pontatlanok, könnyen tönkre mennek. Van ugyan váltó, de nem lehet használni. A hajtás esetében a lánctányér már új korában is szabályos nyolcast ír le, a hajtókarban a pedál pedig a menetet darálja szét. Ha a javítások költségeit hozzáadnánk a vételárhoz, akkor kiderül, hogy azért a pénzért lehetett volna venni egy jobb minőségűt is és elkerrülhető lett volna a sok bosszankodás.
A vázak közt is van minőségi különbség természetesen, de az igazi különbséget a minőségi alkatrészek ára okozza. Ha el szeretnéd kerülni a folyamatos bosszankodást, hogy most éppen ez vagy az ment tönkre a bicikliden, akkor érdemesebb egy kicsit többet rászánni. És máris ott tartól, hogy a 80-100 ezer forint körüli bringákat nézegeted.
Egy szűkebb réteg számára a bringa nem csak egyszerű eszköz, hanem élményforrás is. Akkor is teker, ha nincs különösebb célja, csak élvezi a szabadságot. Azért, hogy ez az élmény minél tökéletesebb legyen, hajlandó is áldozni rá, pénztárcájához mérten. Hobbi, ami pénzbe kerül de közben sok örömet is okoz.
-
Csaber
senior tag
Akik a használt kerót éltetik igazuk van , úgy 90-es évek elejéig a gyártók büszkék voltak arra hogy , az örökkévalóságnak gyártották a kerójukat , na azóta rájöttek ez nekik nem annyira jó...
-
.mf
veterán
válasz kameraman77 #33 üzenetére
"Nekem egy 10.000 forintos használt gépem van olyan 4-5 éve...egy aukciós oldalon vettem (Gripshift váltókarokkal és Promax tárcsafékekkel, Canfox aluvázzal"
-- amit nagyon nyomott áron akart végszükségben nagyon gyorsan pénzzé tenni az eladója, vagy/és lopott volt... Amiket felsoroltál, messze nem ennyibe kerülnek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
batai15
félisten
50körül mit lehetne összerakni ? Napi 20km használatra? Nem városba hanem közutra
-
Mister_X
nagyúr
válasz alkatraz3000 #44 üzenetére
A lényeg az, hogy lehet a két típus között ilyen, első látásra nem szembetűnő különbségeket sorolni, ahogy a 30k-s teszkós bicikli és a 100k+-os kerékpár között is ilyen "apróságok" vannak
ON: nekem a bicikliben csak a kormány babakékje nem tetszett, de jó munka. Nekem elmenne a kedvem félúton, gondolom én az a típus vagyok, aki leemeli a polcról, készen.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
IDZ
tag
nagyon szép lett, grat
Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD FX-8150 | 16GB DDR3-1866 | nVidia GeForce GTX260-216
-
ivana
Ármester
válasz kameraman77 #33 üzenetére
generálozási legendákat hagyjuk már
A kerék csapágy felszedi a koszt, de ez egyébként igaz kb. az összes csapágyra. Néha ki kell takarítani, mert lassabb lesz és gyorsabban kopik, nem akkorra feladat bezsírozni egy agyat, az a 10 perc amíg bezsírozol egy kereket, meghálálja magát. A láncot is érdemes takarítani.
Az emberek nagy elég nagy hányada széles monti kerekekkel megy, amiknek annyi az értelme aszfalton, hogy berregnek és lassúak. Simán lehet menni vékony kerékkel is elég sáros, szar utakon.
(A géped nem 10k-s az biztos, 10k-ért kb. egy régi fecskét kapsz.) -
glutamin
őstag
válasz eclipse006 #49 üzenetére
Nekem is valami hasonló "csodám" van. Iga az enyém egy Auchanos példány volt. Azóta cseréltem rajta külső belső gumikat, ülést, nyeregcsövet, régi váltó helyet új fékváltókarokat kapott, valamint hátsó váltót és fogaskoszorút (ez utóbbi tönkrement és akkor cseréltem 6-osról 7-esre).
Az eredeti ülés, nyeregcső, váltók a használhatatlanság határán voltak. A hátsó racsni meg pár hónapnyi használattól megadta magát. Árban összesen 20e + 35e =55e körül tartok. Ha ennyiből nem is de 70-80e körül már egy egészen használható bicajt lehetne venni újonnan. Igaz, akkor a szerelgetés élménye nem lett volna meg
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
k.istvan80
csendes tag
Gratula, szép munka!
Én is magam építgetem a kerómat, egy régi acélvázas Schwinn-Csepel Ranger-t amit kb. 4 éve vettem 9ezerért kompletten, és azóta a vázon és a kormányon kívül szinte már minden új rajta (duplafalú Remerx felnik, Acor monoblokk, Vittkop nyereg, Saccon V-fékek, Shimano hajtómű, első váltó és fékváltókarok, rövidkanalas Sunrace hátsó váltó és fogaskoszorú, nyárra 1,4-es slick, télre 1,95-ös bütykös gumik). Így lett belőle egy megbízható, mindennapos használatra, és akár túrázásra is bevethető gép.
Op3n Dott P4502, WayteQ xTAB-70dci, AMD Athlon II X3
-
eclipse006
őstag
Én még vidéken vettem, egy helyi boltban.
Egyébként a váz számomra kényelmes, a mérete is jó, hosszabb távon sem fáradok el, van, hogy 80 kilométert tekerek vele.
Ha most összeadom, amennyit ráköltöttem, bőven 60 felett van, de számomra is a szerelés élménye hozzátesz az egészhez.https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
Maximum1
őstag
"felfedezhető különbségek vannak. erősebb motor,"
50es táblánál a városban?, nem mindegy?"a biciklinél a motor én vagyok, annyit fogyaszt, amennyit én eszek"
egy drágább bringánál kevesebbet kell enned ugyanannyi távon."sose vettem 30-40k-ért cipőt pont ugyanezért. 8-10k-ért is pont ugyanakkora sebességgel sétálok benne."
csak éppen 3x addig sétálgathatsz a drágábbikban. -
alkatraz3000
senior tag
50es táblánál a városban?, nem mindegy?
Gondolom neked vagy a szüleidnek is egy 650 köbcentis polskijuk van a mai napig, hiszen az 50-et tartja a városban, és a szervízköltségek is a békasegge alatt vannak egy másik autóhoz képest..."Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"
-
kameraman77
aktív tag
Pedig 10k volt.. Még az adásvételije is megvan, azon rajta áll - nem vagyok őrült adásvételi nélkül bringát venni Srác nagyon meg volt szorulva és mindenét pénzzé tette a városunkban, hogy ki tudjon menni külföldre dolgozni. Amúgy valós, hogy nem nyúlok hozzá nagyon, nagyritkán fújtam rá valami rozsdaoldót, meg olajozót .. kb ennyi. Nem kímélem, igazi tank, van súlya rendesen, és szerencsére nem összteleszkópos...
tehát ki lehet azért fogni gépeket.. de én személy szerint soha nem adnék 20k-nál többet egy bringáért. (Persze attól még más adhat ennyit) -
Maximum1
őstag
válasz alkatraz3000 #67 üzenetére
Ugyan már, kibeszél itt arról kinek mije van, itt a kommentelő gondolkodásmódjával nem értettem egyet.
-
#56573440
törölt tag
a miért jó a drága vs olcsó szakértők tollából
egyébként szép lett, bár én inkább a természet fele mozdulok el többet, így városban nyöszörgős a terepgumi, de hétvégén a virslivel nem jutnék messzire a murvában
ismerős gyereke olcsó gépen ült, benyalta a hátsó váltó magát a küllők közé. volt móka kacagás...
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
-
#56573440
törölt tag
furcsa, én estem párat hint sokat, de nem fordult elő. az már igen hogy az eséstől befordult a küllők közé, de meg lehetett berhelni hogy hazáig jó legyen.
tudom. ugyanolyan gyakori mint a hátsó váltóról leeső lánc ami szépen megszorul a váz és a koszorú között, és instant előreszaltót okoz. egy normális, beállítható váltóval ez pl nem fordul elő. de egy teszkóbikeot nem fogsz beállítani értelmesen soha, ha sikerül is, akkor is max időszakosan, pár hét vagy hónap után már megint minden vetemedik, nyúlik, deformálódik.
-
elmepocok
tag
válasz #56573440 #74 üzenetére
Szeretem a Csepeleket, ez a bicó is mutatós, bár én inkább "országútisabbra" vettem volna a figurát. A 3x7 szerintem sok, főleg az Alföldön, bőven elég lett volna a 2x7, vagy én lehet még előre egy tányért tettem volna. A belépő országúti alkatrészek sem drágák, és ilyen vázhoz jobban illenek, plusz ugye a súly sem utolsó szempont.
Mondjuk igazából ez ízlés kérdése, az én szívem az országút felé húz...Ne haragudj, nem válasznak ment, csak félrenyomtam!
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
Nekem egy Peugot felverseny van, azzal meloztam bo felevet mint biciklis futar. Most a szobamba pihen, osszel tervezem elvinni felujitattni. Ettol csak meg nagyobb kedvem lett hozza
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
darthdenes
tag
Frankó bringát építettél, gratula érte.
Viszont az hozzászólásoknál felmerült minőség kérdéshez szeretnék hozzászólni.
Véleményem szerint több bringát kell tartani, ez a hosszú életű bicikli első alaptörvénye. Belépő szint az adott város lopásfertőzöttségét is figyelembe véve lehet Csepel Landrider. A matrica helyett érdemes inkább a felhasznált alkatrészeket figyelni. Ugyan ez Gepida néven már pár ezerrel több és a tolvajok is jobban szeretik.
Én 10ezer km tekertem bele az alap shimano menetes 7s sorral és kmc láncával. A váltás még mindig jó volt, de a lánc már kicsit kiélt volt ezért jobbnak láttam a cserét. De 1-2 ezer tuti volt még benne.
Minden tavasszal vastagon befújom brigéciollal a bringát és elteketek egy autós mosóba ahol lemosom.
Utána olyan mintha új lenne. Hazatekerek és újra zsírzom az összes csapágyat kónuszt, golyót cserélek.
Így 3 év téli nyári használat utan is frankó a bringa, de sajnos be kellett látni, hogy a tél hihetetlen módon pusztítja a kerót. Az elmúlt télen, amikor esett a hó vagy sózták az utakat egy öreg Csepel túrát hasznaltam aminek 635 kerekei nagyon nagyon tudnak suhanni. Tavasszal a saját bringámon tapasztaltam, hogy a sózós idő kihagyásának köszönhetően szinte alig romlott a keró állapota!
Saját bringa építés azért is nagyszerű dolog mert a saját igényeid alapján választhatod meg az alkatrészeket. Én pl a váltás (shimano sora) fék (1forgós 600) teljesítményét bőven elégnek talátam alföldre. Viszont a hajtás(ultegra), agyakra (105) többet költöttem. Nagyon szépen forog egy 105agy egy noném vagy alap shimanóhoz képest. Így amikor tekerek olyan érzésem van mintha húznának egy kötélel
Részemről ennyit szerettem volna hozzá tenni. -
halkow
őstag
Jó bemutató lett! sárvédőt és lámpákat nem árt még hozzá beszerezni szerintem.
Alcatel onetouch idol2s the king
-
Csaber
senior tag
válasz darthdenes #79 üzenetére
Én A Dura Ace 7400 egyforgáspontos fékjét a Kékestetőn és Padiș Glăvoi.1100 méter
(Pietorosa mint közeli falu félúton a Buga telepen szálltunk meg) Erdélyben is elégnek találtam , csak jó fékpofák kellenek[ Szerkesztve ]
-
DraXoN
addikt
Én azokat a gumi izéket utálom.. lehet "kompakt" meg nem ront a bicikli összképén sokat, de nem látszik olyan jól.. látni vele meg nem is lehet. Legalább valami elemes (CREED) lámpa kéne a kormányra, annak jó a fénye. A villogók se jók.. lehet távolról könnyebb észrevenni a bicajost, de ha kerülöd autóval nehezebb felmérni a távolságot ha mondjuk az emberke feketében teker.. bár tény még ezek a gumi bigyók is jobbak mint a sok este kivilágítatlanul közlekedő emberkék (kb. minden 2. vagy 3. akit látok ilyen.. itt pesten.. háát.. hol vannak ilyenkor a nappal lámpa nélkülieket szívató rendőrök? ... csak este kéne kimenni és látnának sok csodát.. bár lehet mivel nincs lámpájuk nem is látják őket ezért ússzák meg..).
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
zolka78
senior tag
Nekem is jobban tetszett a bringám sárvédő nélkül. De a második segg áztatáskor a szakadó eső miatt már nem volt olyan jó. Másnap reggel az első dolgom a sárvédő beszerzése volt. Ezt mondjuk sosem fogom megérteni, hogy valaki csak azzal törődik, hogy a bringa jól nézzen ki. De bizonyos helyzetekben már nem tud vele közlekedni, vagy nem biztonságos. Kivétel az aki sportból nyomja, ott tényleg minden kacat teher. Szoktam röhögni amikor melóhelyemen elkezd szakadni az eső, és mindenki hagyja ott a bringát, és inkább buszra szál. Vagy várják amig elál, mert biciklis ruhában meg cipőben ciki a buszon menni . Ilyenkor felveszem az esőkabátot és vigan haza tekerek, szarok az esőre.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
rbalint88
addikt
Szép építés a bringa!
Nekem a pedál nem, a markolat kicsit, a hajtás viszont nagyon szúrja a szemem (bár én bringasznob vagyok). Egyrészt az a műanyag védő csúnya rajta, másrészt nem valami merev egy ilyen négyszögtengelyes csoda.
A műanyagpedállal nincs gond, kevésbé szedi szét a cipőt, élettartamban pedig nem jelent hátrányt egy fémhez képest, mivel az olcsó fémpedálokban ugyanolyan fos csapágyazás van. Na meg ha baj van, esel, felakadsz, inkább a pedál törjön, mint hogy elgörbítse a hajtókart a merevsége miatt. Városi használatra tökéletes egy ilyen pedál, nekem is ilyen van. Ha szétmegy, akkor legfeljebb veszel megint ezerért vagy kétezerért újat.
Tavaly cseréltem le a városi bringám (kevés volt az egy sebesség), hónapokig árultam, pedig nem volt drága se és szar se éppen, míg a Csepelek alig olcsóbban, viszont sokkal gyengébb felszereléssel csak úgy pörögtek egyik napról a másikra. Csak összehasonlításként: az én bringámon Ultegra fékek, XTR fékkarok, egy 80ezres Novatec kerékszett, új Alfine hajtás, FSA, Easton alkatrészek voltak. Ezt akartam eladni 120ezerért, szép állapotban, 8kilós súllyal (egy csepel 12-13kg legalább). Végül barátnőm öccse vette meg 100-ért, mert találtam egy bakancslistás bringát jó áron, amiről nem akartam lecsúszni. A Csepeleken pedig matricázott kínai alkatrészek vannak, Longus, Bike+ szint, ugyanaz az alkatrész, mivel ugye ezek OEM cuccok tetszőleges matricával. 80 körül úgy mentek, hogy csak na, de néhány szebb állapotúért megpróbáltak elkérni 100ezret is és azok is elmentek. Szóval nem értem, hogy miért látták meg a lehetőséget a bringában, alkatrészenként kiárulásra is megérte volna megvenni valakinek.
De ezt a kis keserű szájízt leszámítva (hogy inkább veszik a szart, csak olcsó legyen) nem bánom, hogy lecseréltem a suhanóst egy 15 éves Cannondale-re Kompatibilis a most használt szabványokkal, szóval ha bármi megkoltik rajta, nem lesz gond cserélni, addig meg élvezem azt, hogy a Shimano XT váltás '99-ben is olyan szinten működött, ami a mai napig etalon -
Teasüti
nagyúr
Olvasmány. Kedvenc írásom Jorus fórumtárs tollából, nem tudom megunni.
(#33) kameraman77
Az olcsó bringán belépő szintű (ki mit ért belépőszint alatt, a már jól használható vagy a létező legolcsóbb kategóriát) alkatrészek vannak, amik hamar elkopnak a mindennapi használatban. Volt, hogy egy nagyon olcsó láncot és fogassort alig 1000 km-ig használtam, aztán ment is a kukába. Bicikliből sem szabad megvenni a legolcsóbbat, elvégre tartós használati cikk, nem egy nyárra vesz az ember biciklit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz alkatraz3000 #45 üzenetére
A tájékozatlanság beszél belőled, hisz ha mondjuk a PH melett olvasgatnál néha Bikemag-ot is, akkor látnád, hogy egy mai technikával felszerelt össztelós sporteszköz, amit vérbeli terepen való csapatásra találtak ki, ott 6-700k-nál van még csak a belépőkategória. Ehhez képest ha a szegény magyar megengedhet magának használtan 3-400k-ért egy pár éves ilyen gépet, na akkor az azt fogja tudni, hogy öklömnyi kövek közt 40 kmph óra felett mosollyal az arcodon lehet száguldozni lefelé, mert a bringa üzemszerűen elviseli ezt az igénybevételt, sőt ennél többet is sok-sok éven keresztül, ha karban van tartva, mert akkora biztonsági tartalékok vannak a gépben.
Valamint nem csak lefelé lehet vele durvulni, mint egy DH géppel, ami ugyan igen masszív jószág és rendesen van benne anyag, alaposan túl van építve és viszonylag olcsó a belépő szint, mert semmi másra nem való, mint lefelé száguldozni. Ezzel szemben egy vérbeli mtb, azon belül is mondjuk egy All Mountain kategória elviseli akár a DH-s zúzást is, de emellett a súlyt is kordában kell tartani, vagyis nincs túlépítve, ezért olyan anyagokat, megmunkálást (K+F, gyártási technológia) kell bevetni, amivel kellően erős marad a gép, de a tömeg lemegy akár 14 kg alá is.
Mert nem csak lefelé akarunk vele menni, de jó lenne felmenni a hegyre is, de ahhoz a rugózásnak már jó lenne alkalmazkodni is, nem lenne jó ha össze-vissza mozogna, miközben kiállva tekerünk, mert lehet, h kényelmes lefelé száguldozva, de felfelé bizonytalan lesz és elnyeli a mozgási energiákat is. Vagyis nem mindegy milyen teleszkóp és rugóstag mozog benne, ami esetleg testre szabható, állítható a keménysége, a csillapítása, a rugóútja és akár mindezt a kormányról menet közben. És ezeket az igényeket ilyen drágán mérik, de akkor még egyetlen versenyre sem mentünk el, ahol még jobban ki van élezve a technika, hanem csak hobbi szinten tekerészünk.Az országúti vonalon meg szintén megtalálható ugyanez a technikai fejlettség, ott mások az igények, a végletekig lekönnyített alkatrészeknek is hasonlóan erősnek kell lenniük (van youtube videó, ahol országúti bringával trialoznak páran), de maximálisan hatékonynak kell lennie a hajtásnak, vagyis szuper csapágyazások kellene, merev alkatrészek, hogy a tekerésnél ne a vázat és egyéb alkatrészeket hajlítgassuk össze vissza, hanem lehetőleg a kerékre kerüljön át az erő, valamint kényelmesnek is lennie kell, mert ki akarna egy olyan biciklin ülni, ami kirázza a tömést a fogából, amikor a virsligumikban akár 8-12 bar nyomás is van. Vagyis egyszerre legyen a váz és alkatrész rugalmas és merev, ehhez úgy tervezik a vázat is, hogy adott irányú erőhatásoknál mereven viselkedjen, más irányokba rugalmas legyen. Ehhez már karbon szövetet használnak, az most jelenleg az etalon.
És akkor az alkatrészekről még egy kanyi szó sem esett, hogy miért kerül egy-egy alkatrész szett önmagában annyiba, mint egy belépő kategóriás bicikli.Szóval ez is ugyanolyan technikai sport, mint mondjuk az F1.
Csak két-három nagyságrenddel kisebb költségekkel jár.Persze átlagembernek a hátköznapokba bőven megteszi a Suzuki (közlekedési eszköznek), csak el kell fogadni, hogy a Suzukival ne akarjunk Subaru WRC-set játszani a Mecseken (sport eszköz)... Bicikliből is lehet venni vmi szart pár tízezresért használtan, 100k körül újonnan, meg lehet venni két misiért is versenygépet. Illetve amatőr szinten és hobbi tekerésre sajnos használtan is 200k felett kezdődik az a kategória, ahol már a gép többet tud, mint az ember, ahol nem a gép jelenti a szűk keresztmetszetet és még élvezetes is menni vele. Újonnan meg háromszor ennyinél kezdődik. Ez van.
Amúgy minden létező hobbinál megfigyelhető, hogy nagyon durván megugrik az ár, amint fejlődik a technika, mindegy miről beszélünk, legyen az akár házimozi, hifi, pc, horgászat, rc autó, bármi. Mindegyik olyan költségekkel jár, ami egy laikus szemében durva rácsodálkozással jár, hogy mi a frász kerül százezrekbe egy pecaboton, amikor egy darab faággal és némi zsineggel is lehet halat fogni, vagy mi kerül egy hifi rendszerben egy nyavalyás máfél méteres IC kábelben 200 ezerbe, ami az erősítőt köti össze a lejátszóval, vagy mi kerül egy vetítővászonban 100 ezerbe, vagy miért kell megvenni a PC-be a videókártyát 180 ezerért, de mi kerül az iPhone-ban 200-ba, stb, stb.
Miért lenne pont a bicikli lenne kivétel ez alól? Lehet ezt is komolyan csinálni, meg lehet boltba járni is vele.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Itt a lényeg:
"Amúgy minden létező hobbinál megfigyelhető, hogy nagyon durván megugrik az ár, amint fejlődik a technika, mindegy miről beszélünk, legyen az akár házimozi, hifi, pc, horgászat, rc autó, bármi. Mindegyik olyan költségekkel jár, ami egy laikus szemében durva rácsodálkozással jár, hogy mi a frász kerül százezrekbe egy pecaboton, amikor egy darab faággal és némi zsineggel is lehet halat fogni, vagy mi kerül egy hifi rendszerben egy nyavalyás máfél méteres IC kábelben 200 ezerbe, ami az erősítőt köti össze a lejátszóval, vagy mi kerül egy vetítővászonban 100 ezerbe, vagy miért kell megvenni a PC-be a videókártyát 180 ezerért, de mi kerül az iPhone-ban 200-ba, stb, stb.
Miért lenne pont a bicikli lenne kivétel ez alól? Lehet ezt is komolyan csinálni, meg lehet boltba járni is vele." -
zolka78
senior tag
Vizben úszni max csak a cipőm szokott meg a nadrágom alsó része szakadó esőben. A sár hányásától nem is félek, de esőben sárvédő nélkűl fél perc alatt úszik az egész segged, és a derekadtól a talpadig tocsogsz. Ez elkerülhető sárvédővel. Tudom, mert 2 napja is szakadő esőben tekertem, és lám, csak váltó zoknira meg cipőre volt szükségem. Persze ehez kell egy viszonylag jó esőkabát is.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
nagyúr
Szép bringa lett, sok balesetmentes kilométert!
Més que un club!
-
Alchemist
addikt
Ne essünk végletekbe, 70-80 ezerért már lehet olyan bringát venni vagy ügyesen összerakni, ami - a tescos bringákkal ellentétben - nem esik szét a mindennapos városi használat alatt.
Amatőr országútizásban pedig a 15 évvel ezelőtti technológiával összerakott bringával is lenyom az, aki erősebb...Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
erhas01
tag
Sziasztok!
... Lenry ... is
A 30 ezer forintos kategória: Írom úgy, ahogyan kettő nap alatt végig nézhettem.
... A gyereknek, lánynak vettek egyet ... három nap használat után ez látszott.
Végre kezem közé került. Gyanakodtam a működőképességére. Nézzük meg szemmel. Nincsenek itt. Elővettem az összes kulcsot.Hibalista:
Fék első, hátsó:
Az első fékpofatartó konzol különböző minőségű, anyagú és méretű rugóval szerelt.
A vázon a fékpofa tartó felhegesztett fül nem egyformán áll. Másképpen fog a fék.
A fékkonzol egyik fele nem mozog, fixre állították.
A fék szerelésekor látszott a kerék a vázvillában nem pontosan középre van befogva. A fékerőnek megközelítőleg egyformának kell lennie a leggyorsabb megálláshoz. A gumi féloldalasan kopik, a fékezés hatékonysága romlik. Továbbá a fékkar behúzásakor a kerék nem térhetne el az optimális futásának középtengelytől, féloldalra nyomódik a kerék. A fékpofa gumi találkozását a kerékfelnivel folyamatosan ellenőrizni kell, mert elfordulhat nagyobb erőkifejtéskor.Az első kerék:
Centírozni kell.
Az abroncs hajlított lemez, egy lapos valami, nem kétkamrás alumínium.
Ennek az az ára következménye:
A gumiabroncs 3-4 bar környékén egyszerűen szétnyomja a peremet.
Eredménye következménye:
A fékpofa gumi nem fekszik fel a felületre. Megállás hosszabb utat igényel.
A Guminyomás befolyásolja az abroncs felület elhajlási dőlésszögét és a fékpofa mindig másképpen viselkedik.Küllő:
Egy oldalt volt meghúzva tojás és oválisan is torz a kerék. A számomra az elfogadható lenne ebben a minőségben az 1 mm oldal és 0,5 mm hossz irányú eltérés.Pedál:
A hajtómű felőli oldalon laza volt a csavar.
A másik oldalt 2,5 cm -t lógott!
Az egyik műanyag pedál már eltörött.Kormány:
A kormány Stucni, befogó része és a kormányrúd keresztmetszete eltérő vastagságú.
A kormányrúd vékonyabb, mozog!Első villa:
A villa 4-5 mm holtjátékkal mozog a vázban, nincs meghúzva a csavar.
Szétszedtem, a csapágyazás száraz volt, a perselyben fém forgács volt.
A kormányvilla és a vázvilla csőmérete között nagy volt az eltérés. Szerintem kisebb lenne a hibalehetőség, ha elhagynák ezt... a cső a csőben és csak egy szorítóanyával rögzítik.Ülés:
A nyereg a vízszintestől hátrafelé 3-4 cm-re dőlt!
Szerintem 1-3 mm előre kellene.
A nyereg alacsonyan volt beállítva.
Ülve,kinyújtott talpal, sarok a pedálon, helyette a földre ért a láb.
A rögzítő csavar a fémlemezt szinte átszakítja a nyeregsínnél.Hátsó kerék.
Hasonló az elsőhöz, továbbá.
A csapágyazás száraz, fémpor a házban!
A fogaskoszorús résznél, mivel nem volt otthon ilyen kulcsom kénytelen voltam úgy hagyni. Hallani ahogyan a fém a fémen súrlódik. A préselt lemezkerékagyak talán tavaszig bírhatják. Véleményem szerint ajánlott a kész ipari csapágyas kétkamrás alumínium kerekekre cserélni. Ezt eldobni. A fogaskoszorú maradhat.A gyerek 45kg.
Ez a csupasz kerékpár 18Kg. Nehéz, egy felnőttnek is! 13-14kg kiegyeznék. Így élvezhetetlen. Pénzkidobás.Szerintem: hosszabb távon, és évi 2-3000 Km -től aszfalton.
70Kg -ig elvileg szabadabbak a lehetőségek 622- 20, 622- 23.
78Kg - ajánlott a lassabb áthaladás a vasúti sínen.
80Kg felett - ajánlott fogyni. Jobb elkerülni az anyagfáradásos törést.
Mínusz 2-6Kg -onként kettő három fokozattal, áttétellel erősebben lehet haladni felfelé.
Ajánlott a patent pedál, méréseink szerint kb plusz hatvan százalék távolság, és felfelé is hasonló a teljesítmény növekedés, hatékonyabb.
A becsatolós klipszes pedált kerülném.
Minden egyébre túrázáskor hozzáadódik 10-30-50Kg tömeg, ezt indulás, kerékpárvásárláskor előtt észbe kell tartani.
Ami jó egy városi bevásárláskor, vagy sík terepen,....
A terheléssel x 3 megháromszorozódik a veszély is.
Előre kell gondolkodni, tervezni.
Az autó megvédi utasát, holnap veszel egy újat.
A kerékpáron te magad töröd össze magad.Én sem ismerem fel a kerékpáromat,ha átfestik. Az ember ilyen.
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Ez a csupasz kerékpár 18Kg. Nehéz, egy felnőttnek is! 13-14kg kiegyeznék. Így élvezhetetlen. Pénzkidobás.
Főleg, hogy ha a csupasz alatt egy kiegészítők nélküli merevvázast értesz.
Főleg, hogy manapság ott tart a technika, hogy egy AM gép 150 mm rugóúttal teljes menetfelszerelésben is befér 14 kg alá. Persze nem a 100k-s városi bicikli kategória.A villa 4-5 mm holtjátékkal mozog a vázban, nincs meghúzva a csavar.
Szétszedtem, a csapágyazás száraz volt, a perselyben fém forgács volt.
A kormányvilla és a vázvilla csőmérete között nagy volt az eltérés. Szerintem kisebb lenne a hibalehetőség, ha elhagynák ezt... a cső a csőben és csak egy szorítóanyával rögzítik.
Ezt nem értem. A kormánycsapágyban van 5 mm kotyogás? Csoda, ha ezzel akkor a srác nem törte össze magát idáig. Mi az a kormányvilla és vázvilla? -
Teasüti
nagyúr
Egyébként a 7-es váltókart lehet használni 8-as sorral.
Én mikor menetesről kazettára váltottam akkor csak 8-as sor volt polcon, de a szerelő azt mondta ez nem probléma.
Néztem rá furcsán, de tényleg nem probléma. 6/7/8-as láncnál és sornál a szélességek ugyanakkorák, szóval a bovdenhúzása a 7-es és 8-as karnak ugyanakkora. Én most olyan beállítással megyek, hogy a legkisebb lánckerékre nem vált le, de nincs is rá szükségem. Emiatt biztos nem veszek 8-as kart. -
erhas01
tag
Késő volt...
Behúzott fékkel a kormányvillaszára a vázhoz képest a kormány előre hátra mozdításakor 5 mm volt. Ennyi a vásárolt kerékpárnak a gyári holtjátéka.
Kimaradt tegnap:
A kormány egy centivel oldalra volt a közepétől.
A kormány szélességéből 5cm levágtam.
A gumihoz beállítottam a fékkarokat szögbe, a váltót is úgy, hogy ne csípje be a kesztyűt.
A csengő elforgott a kormányon.
A baloldali fékkar imbuszcsavarja nem volt betekerve.
A kormány 1cm ferde volt a hosszirányú merőlegeshez képest.
( Az az érzésem ezt a kerékpárt vagy "rabok", vagy gyerekek rakták össze. )Elindulás előtt Álló helyzetben!!! általában ellenőrzöm:
Első, illetve hátsó fék - külön külön - teljesen behúzva nem érhet a kormányszárhoz.
Első fék behúzásakor a váznak előre meg kellene emelkednie.
A hátsó fék behúzásakor gurulni nehezen tudjon.
A kormánycsapágynál ne legyen kotyogás.
Az első és hátsó kerék nem érhet a fékhez, vázhoz. Körbeforgatom.
A hajtómű, a pedálok, az első és hátsó kerék nem kotyoghat.
A forgó alkatrészeknél ne legyen szorulás. Egy ujjal mozgatni lehessen.
A kerekek simán fussanak, a kormányzás egy ujjal is végezhető legyen.
A küllőket találomra mindkettő keréken ellenőrzöm.
A kulacstartó, nyeregrögzítés, csomagtartó, lámpa, prizma, váltó stabil.
A fékpofák állapota, és pontos helyzete. Ellenőrizni a fékpofa a használat során nem mozdult e el.
A felnik felületét indulás előtt vizes ronggyal letörlöm, ha tudom, hogy hegymászás lesz. Sokkal jobb lesz a tapadás! Méterekkel előbb meg lehet állni!
Csörgő, zörgő, fémes hang nincs, irány a 17% emelkedő.
Ez begyakorolt mozdulatsorral kb. 1 perc.A megérkezés után, ha befejeztem a kerékpározást, a felesleges nyomást kiengedem a kerékből.
6 bar helyett kettő legyen a kerékben.
A kerékgumi által keltett nyomó feszültséget megszüntetem a kerékabroncsban.
A letámasztás a hajtóművel átellenes pedál felőli oldalra támasztva. Ez pl. miért? Passz.Ezeket a dolgokat a pénztárca kímélés miatt használom.
Minden egyes lépés 4-5 évig, 100-200 - szor lett elmondva nekem is.