Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz alkatraz3000 #45 üzenetére

    Hát ez már egy jóval értelmesebb kérdés, amit viszont szerintem inkább ITT kellene megkérdezni. Az biztos, hogy a 200k kategória még mindig alumínium, 500-ért már talán van karbon is, ami elég lényeges - versenyen.

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

  • hypno skate

    senior tag

    válasz alkatraz3000 #45 üzenetére

    Ezt nem lehet elmagyarázni egy olyan embernek, akit pont nem érdekel egy téma.

    Nagyjából az iPad kontra bármi más, vagy iPhone vs. bármi más összehasonlítással tudnám számodra jellemezni.

    A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

  • Mister_X

    nagyúr

    válasz alkatraz3000 #44 üzenetére

    A lényeg az, hogy lehet a két típus között ilyen, első látásra nem szembetűnő különbségeket sorolni, ahogy a 30k-s teszkós bicikli és a 100k+-os kerékpár között is ilyen "apróságok" vannak :)

    ON: nekem a bicikliben csak a kormány babakékje nem tetszett, de jó munka. Nekem elmenne a kedvem félúton, gondolom én az a típus vagyok, aki leemeli a polcról, készen.

    "Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

  • Maximum1

    őstag

    válasz alkatraz3000 #67 üzenetére

    Ugyan már, kibeszél itt arról kinek mije van, itt a kommentelő gondolkodásmódjával nem értettem egyet.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz alkatraz3000 #45 üzenetére

    A tájékozatlanság beszél belőled, hisz ha mondjuk a PH melett olvasgatnál néha Bikemag-ot is, akkor látnád, hogy egy mai technikával felszerelt össztelós sporteszköz, amit vérbeli terepen való csapatásra találtak ki, ott 6-700k-nál van még csak a belépőkategória. :O Ehhez képest ha a szegény magyar megengedhet magának használtan 3-400k-ért egy pár éves ilyen gépet, na akkor az azt fogja tudni, hogy öklömnyi kövek közt 40 kmph óra felett mosollyal az arcodon lehet száguldozni lefelé, mert a bringa üzemszerűen elviseli ezt az igénybevételt, sőt ennél többet is sok-sok éven keresztül, ha karban van tartva, mert akkora biztonsági tartalékok vannak a gépben.
    Valamint nem csak lefelé lehet vele durvulni, mint egy DH géppel, ami ugyan igen masszív jószág és rendesen van benne anyag, alaposan túl van építve és viszonylag olcsó a belépő szint, mert semmi másra nem való, mint lefelé száguldozni. Ezzel szemben egy vérbeli mtb, azon belül is mondjuk egy All Mountain kategória elviseli akár a DH-s zúzást is, de emellett a súlyt is kordában kell tartani, vagyis nincs túlépítve, ezért olyan anyagokat, megmunkálást (K+F, gyártási technológia) kell bevetni, amivel kellően erős marad a gép, de a tömeg lemegy akár 14 kg alá is.
    Mert nem csak lefelé akarunk vele menni, de jó lenne felmenni a hegyre is, de ahhoz a rugózásnak már jó lenne alkalmazkodni is, nem lenne jó ha össze-vissza mozogna, miközben kiállva tekerünk, mert lehet, h kényelmes lefelé száguldozva, de felfelé bizonytalan lesz és elnyeli a mozgási energiákat is. Vagyis nem mindegy milyen teleszkóp és rugóstag mozog benne, ami esetleg testre szabható, állítható a keménysége, a csillapítása, a rugóútja és akár mindezt a kormányról menet közben. És ezeket az igényeket ilyen drágán mérik, de akkor még egyetlen versenyre sem mentünk el, ahol még jobban ki van élezve a technika, hanem csak hobbi szinten tekerészünk.

    Az országúti vonalon meg szintén megtalálható ugyanez a technikai fejlettség, ott mások az igények, a végletekig lekönnyített alkatrészeknek is hasonlóan erősnek kell lenniük (van youtube videó, ahol országúti bringával trialoznak páran), de maximálisan hatékonynak kell lennie a hajtásnak, vagyis szuper csapágyazások kellene, merev alkatrészek, hogy a tekerésnél ne a vázat és egyéb alkatrészeket hajlítgassuk össze vissza, hanem lehetőleg a kerékre kerüljön át az erő, valamint kényelmesnek is lennie kell, mert ki akarna egy olyan biciklin ülni, ami kirázza a tömést a fogából, amikor a virsligumikban akár 8-12 bar nyomás is van. Vagyis egyszerre legyen a váz és alkatrész rugalmas és merev, ehhez úgy tervezik a vázat is, hogy adott irányú erőhatásoknál mereven viselkedjen, más irányokba rugalmas legyen. Ehhez már karbon szövetet használnak, az most jelenleg az etalon.
    És akkor az alkatrészekről még egy kanyi szó sem esett, hogy miért kerül egy-egy alkatrész szett önmagában annyiba, mint egy belépő kategóriás bicikli.

    Szóval ez is ugyanolyan technikai sport, mint mondjuk az F1.
    Csak két-három nagyságrenddel kisebb költségekkel jár.

    Persze átlagembernek a hátköznapokba bőven megteszi a Suzuki (közlekedési eszköznek), csak el kell fogadni, hogy a Suzukival ne akarjunk Subaru WRC-set játszani a Mecseken (sport eszköz)... Bicikliből is lehet venni vmi szart pár tízezresért használtan, 100k körül újonnan, meg lehet venni két misiért is versenygépet. Illetve amatőr szinten és hobbi tekerésre sajnos használtan is 200k felett kezdődik az a kategória, ahol már a gép többet tud, mint az ember, ahol nem a gép jelenti a szűk keresztmetszetet és még élvezetes is menni vele. Újonnan meg háromszor ennyinél kezdődik. Ez van.

    Amúgy minden létező hobbinál megfigyelhető, hogy nagyon durván megugrik az ár, amint fejlődik a technika, mindegy miről beszélünk, legyen az akár házimozi, hifi, pc, horgászat, rc autó, bármi. Mindegyik olyan költségekkel jár, ami egy laikus szemében durva rácsodálkozással jár, hogy mi a frász kerül százezrekbe egy pecaboton, amikor egy darab faággal és némi zsineggel is lehet halat fogni, vagy mi kerül egy hifi rendszerben egy nyavalyás máfél méteres IC kábelben 200 ezerbe, ami az erősítőt köti össze a lejátszóval, vagy mi kerül egy vetítővászonban 100 ezerbe, vagy miért kell megvenni a PC-be a videókártyát 180 ezerért, de mi kerül az iPhone-ban 200-ba, stb, stb.
    Miért lenne pont a bicikli lenne kivétel ez alól? Lehet ezt is komolyan csinálni, meg lehet boltba járni is vele.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák