Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz Lenry #28 üzenetére

    A tescos 30ezres az pont az a kategória ami ha komolyan van használva még fél év se kell neki és mehet nagy generálra.

    Szép bicó, bár én mondjuk az ellentét vagyok az ügyben, hogy a "fajtisztaság" megmaradjon.

    Nekem egy Swinn-csepel kempingem van (ez fontos.. a régi szoci kempingek teljesen mások... lényegesen jobb minőségűek, meg pár ponton mások a méreteik)
    Visszatérve a kempingemre, a héten szereztem egy komplett nexus 3 szettet, az tervezem beletenni, hogy jobb legyen a különböző terepviszonyokban. Ezen kívül távlati tervem valami dupla falú felni a keréknek mert a gyári - még az pár része.. jól bírja... mértékkel, tehát a gyári felni vékony acél lemezfelni, amit ha szeretném hogy ne legyen benne 8-as akkor havonta centrírozhatom.. Valószínű BMX felnit fog kapni, belemegy és jóval erősebb, hátra a nexus 3 adott, és előre is kap majd BMX agyat. Ezen kívül az első tárcsa lehet majd nagyobb lesz, de ez attól függ, hogy ha berakom a váltót akkor, milyennek érzem a "kiosztását".
    Ezért írtam, hogy a "fajtisztaság" nálam nem szempont.

    Viszont azért ez a kemping mert a lakásban helyhiány van, ez meg kis helyen elfér. Plusz, nem sok kerékpár fér be szerintem egy kispolski hátsó ülésére :) (az enyémet simán beraktam félbehajtott állapotban). Ebből kifolyólag bármilyen autóban eltudom szállítani ha az kell külső kerékpárhordozó nélkül. Ez nekem szempont volt, és megérte.. Kicsit továbbfejlesztve meglátom mire lesz még jó..

    De tudom mik az előnyei a nagyobb kerékpárnak, bár a jelenlegi "gépemmel" is sokakat lehagyok, általában csak a versenygépesek hagynak ott.. bár ez érthető.. az áttételek nagyon mások. plusz azoknak más előnyeik is vannak.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • Mister_X

    nagyúr

    válasz Lenry #28 üzenetére

    Mit tud egy sokmillás Audi, mint amit egy párszázezres Suzuki nem? Elvisz mindkettő A-ból B-be, van mindkettőbe klíma, ugyan annyit esznek, stb...

    "Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

  • kameraman77

    aktív tag

    válasz Lenry #28 üzenetére

    Egyet kell értenem. Olyan emberként mondom ezt, aki napi szinten 1 órát minimum bringán tölt városi közlekedésben. Soha nem értettem, hogy miért kell 100ezreket költeni egy bringára.. persze nem kérdőjelezem meg, mindenkinek van hobbija, de tény, hogy bringa-bringa.. semmi különbség nincs köztük alap felhasználói szinten, ha csak nem valamilyen komoly sportot űzöl.. Nekem egy 10.000 forintos használt gépem van olyan 4-5 éve...egy aukciós oldalon vettem (Gripshift váltókarokkal és Promax tárcsafékekkel, Canfox aluvázzal - ami amúgy tök mindegy, mert azt sem tudom, hogy melyik micsoda :D ennyi erővel bármi rá lehetne írva... ).. lényegében 2 éve hozzá sem szagoltam - tehát a generálozási legendákat hagyjuk már, azokra, akik ezzel nyugtatják magukat és védni akarják a 100ezer forintos befektetésüket - és megy (pedig hóban, esőben, sárban használom igaz nagyrészt betonutas közlekedésre). Mivel alapjában két kerék-váz-ülés-fék-váltó mindegyik, ezért nem érdemes drága gépet venni - SZERINTEM, ha csak néha bringázol.

    Felmész valamelyik apróhirdetéses oldalra... aztán 10-15-ből veszel egy bringát és szevasz helló.. Apám egy 40 éves gépet hajt ( Ami közel egyidős velem) -igen vidékiek vagyunk :DD - és nincs igénye lecserélni, pedig azon váltó sincs.

    Amúgy ezeket a vékony kerekeket megnézném nálunk vidéken...Nyilván van egy réteg akinek ez a hobbija, és tisztelni is kell ezt, de azért mégiscsak egy bringa... ha tekered megy, ha nem nem.. Ennyi. Ránézésre az emberek nagyon kis százaléka fogja megállapítani, hogy húúú ez de drága..ugyanúgy sáros lesz, és ugyanúgy eleshetsz vele, ha olyanok a körülmények. Csak ugye míg én l.szarom, hogy milyen pl az első hátsó gumi, és feldobok bármilyet egy deffekt után, addig egy ilyen gép tulaja bizony kemény ezreseket perkál a megfelelő összhang megtartásáért például...

    DE félreértés ne essék, abszolut tisztelem azokat akik össze tudnak rakni egy bringát, nem kis feladat összeépteni, aki mást mond álljon neki! Sőt meg is nézek egy-egy szebbet, amikor elsőkerékkel lekötve látom a tárolóban... hátha már nem lesz ott amikor visszajövök! - ugye ki az a hülye, aki az első kereket köti le??? egy csavar kiold és volt bringa nincs bringa... azért a hátsót a váltó és lánc miatt - ha nem is lehetetlen - de kicsit tovább tart kiszerelni...

    [ Szerkesztve ]

  • hypno skate

    senior tag

    válasz Lenry #28 üzenetére

    Szerintem egyszerűbben megérted, ha az informatikából hozunk példát.

    Egy drága alkatrészekből összerakott bringa pont annyival tud többet mint egy Tesco-s, mint amennyivel egy modern alkatrészekből jól összeválaogatott és összerakott számítógép jobb, mint a Tescoban összeszerelve megvásárolható gép.

    És igen, könnyebb tekerni, könnyebb megállítani, kényelmesebb, nem zúzza szét a fészekalját.
    És nem semmisül meg önmagától.

    A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

  • Alchemist

    addikt

    válasz Lenry #28 üzenetére

    mit tud egy drága, sokszázezres bicikli a Tescós 30ezreshez képest?

    Mondjuk a 30 ezres teszkós felejtős, mert az évi sokezer km-es használatot nem fogja bírni... és vért ízzad az ember, ha 30-35-ös tempóval benne szeretne maradni egy hosszabb zöldhullámban.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Because

    őstag

    válasz Lenry #40 üzenetére

    neked megfelel használatban és nekem is, hétköznapi körülmények között nem fog kijönni a különbség (hacsak nincs vagy 30 kiló az a tesco bringa) úgy ahogy az emberek 90%-nak se....
    akik tudják is mire használják azoknak meg kell fizetni az anyagokat, a technológiát, a végletekig könnyített alkatrészeket.

    (#36) hypno skate: amíg nem olvastam a PH lapcsaládot codegen házban lc power táppal ugyan úgy működött a gépem, mint most fractal házban és evga táppal, csak sznob lettem azóta :D rossz példát hoztál

    [ Szerkesztve ]

  • válasz Lenry #40 üzenetére

    A 15 éve vásárolt bringádból még feltehetőleg nem spórolták ki az anyagot. De amit néhány éve egy haverom vett, azon az első (!) úton lenyalódott az egyik pedál, annyira semmilyen anyaga volt. A BP belváros - Tahi utat 8 óra alatt tettük meg, mert folyton meg kellett állni a leeső / elforduló pedál miatt. Mondjuk felejthetetlen élmény volt. Azóta szinte a teljes felszerelést le kellett cserélje, csak a váz maradt meg. Egyszerűen életveszélyes, megbízhatatlan vackok ezek.

    Attól, mert a te elvárásaidat kielégíti ez a két dolog, még nem feltétlenül igaz mindenkire. Én például elvárom a bringámtól - mint sporteszköztől - hogy bírja, amire tervezték, azaz hegyi utakra, ösvényekre, mind felfelé úgy lefelé, száraz úton úgy, mint sárban, váltson megbízhatóan, a kerekek bírják a strapát. S, ha egy mód van rá, ne legyen 20kg, az pedig manapság normális áron csak alumíniummal érhető el. Ha egy teszkós, mondjuk MTB-t tényleg arra használnál, amit ez a három betű jelent, az első alkalommal visznek is a kórházba (jobb esetben). A teszkós össztelós - downhill gépekre jellemző - bringákról nem is beszélve, garantált a temető az első lejtmenet után.

    De, ha egyébként úgy sem győz meg semmi, miért vesz valaki jobb bringát, akkor legyen elég annyi, hogy: mert megteheti.

    Plusz, 15 éve 20k szerintem felér ma egy százassal, szóval miről is beszélünk? :)

    [ Szerkesztve ]

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

  • zoli03

    őstag

    válasz Lenry #40 üzenetére

    Pár dolog, például egy MTB-nál:
    - Normális teleszkóp nélkül nem lesz élvezetes a terepezés, ezt nem fogod tudni, amíg nem próbáltad. A tescos példánál maradva egy normális teleszkópot 30e Ft alatt nemigen kapsz. Összteleszkópos vázakról nem is beszélve.
    - Olcsóbb biciklikben menetes villa vagy teleszkóp van, ami kizárja a továbbfejleszthetőség lehetőségét.
    - Drágább bicikliknek normális, megtervezett vázgeometriája van, ami sokat számít mászásnál, lejtőzésnél, míg egy tescosnál még méretválaszték se nagyon van.
    - Nem mindegy, milyen váltó van a biciklin. Ha jön egy emelkedő, vagy sár, nekem váltson le azonnal, akár terhelés alatt is. Ez egy gagyi váltó nem fogja tudni.
    - Nem mindegy, hogy milyen nehéz egy kerék. Nagyon sokat számít, hogy milyen könnyű, főleg a kerék külső kerületén. A könnyű kerék meg nem olcsó.
    - Ha ezeknek a kerekével kimennék terepere, hamar nyolcas lenne bennük. Valószínűleg nem is duplafalú a felni. A horganyzott küllő össze fog rohadni egy idő után, aztán centrírozni se lehet, mert meg sem mozdul a küllőanya. Rozsdamentes küllőnél ilyen nem lesz, de az persze drágább.
    - Nekem terepre olyan fék, kell amiben megbízhatok minden fajta körülmény között, akár nagyon hosszú lejtőn is.
    - Olcsóbb bicikliken nincs olyan áttétel, ami nekem megfelelő lenne emelkedőkön, pl 22-3x.
    - Olcsóbb bicikliken menetes agy van, terepen elég hamar megadná magát a tengely.
    - Tescos bicikliken olyan csapágyak vannak, hogy már valószínűleg gyárilag se lehet beállítani, vagy rág, vagy kotyog. Normális bicikliknél ilyen nincs, több év és több újrazsírózás után is be lehet őket állítani, meg lehet hozzájuk venni pótalkatrészt.
    - Olcsóbb bicikliknek acélváza van (valószínűleg Hi-Ten), ami sokkal kevésbé merev, mint egy aluváz vagy karbon váz. Nem mindegy, hogy az energiám mozgássá alakul, vagy a vázat hajlítgatom vele.
    - Olcsóbb bicikliken négyszögtengelyes hajtás van, ami merevségben sehol nincs egy integrált hajtóműhöz. Nem mindegy, hogy emelkedőn nagy erővel tekerve annyira hajlik a hajtómű, hogy beleér a lánctányér a váltóba.

    Ez persze csak pár szempont, de aki terepre megy MTB-vel, az valószínűleg élvezni is akarja, így ezeknek a szempontoknak nagy része fontos lehet neki.

  • Alchemist

    addikt

    válasz Lenry #40 üzenetére

    a 15 éve is 20k körül vásárolt bringám a mai napig nem esett szét

    Ennyi idő alatt hányszor tízezer km-t tettél bele?

    Nekem ennyi idő alatt minimum 40-50 ezer km van benne, alaphangon 10-15 lánccserével plusz 6-7 fogaskoszorú cserével... mert a lánc nyúlása és a fogaskerék kopása miatt már ugrik a lánc.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Maximum1

    őstag

    válasz Lenry #40 üzenetére

    "felfedezhető különbségek vannak. erősebb motor,"
    50es táblánál a városban?, nem mindegy?

    "a biciklinél a motor én vagyok, annyit fogyaszt, amennyit én eszek"
    egy drágább bringánál kevesebbet kell enned ugyanannyi távon.

    "sose vettem 30-40k-ért cipőt pont ugyanezért. 8-10k-ért is pont ugyanakkora sebességgel sétálok benne."
    csak éppen 3x addig sétálgathatsz a drágábbikban.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Lenry #28 üzenetére

    Olvasmány. :K Kedvenc írásom Jorus fórumtárs tollából, nem tudom megunni. :))

    (#33) kameraman77
    Az olcsó bringán belépő szintű (ki mit ért belépőszint alatt, a már jól használható vagy a létező legolcsóbb kategóriát) alkatrészek vannak, amik hamar elkopnak a mindennapi használatban. Volt, hogy egy nagyon olcsó láncot és fogassort alig 1000 km-ig használtam, aztán ment is a kukába. Bicikliből sem szabad megvenni a legolcsóbbat, elvégre tartós használati cikk, nem egy nyárra vesz az ember biciklit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák