Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • glutamin

    őstag

    válasz eclipse006 #49 üzenetére

    Nekem is valami hasonló "csodám" van. Iga az enyém egy Auchanos példány volt. Azóta cseréltem rajta külső belső gumikat, ülést, nyeregcsövet, régi váltó helyet új fékváltókarokat kapott, valamint hátsó váltót és fogaskoszorút (ez utóbbi tönkrement és akkor cseréltem 6-osról 7-esre).

    Az eredeti ülés, nyeregcső, váltók a használhatatlanság határán voltak. A hátsó racsni meg pár hónapnyi használattól megadta magát. Árban összesen 20e + 35e =55e körül tartok. Ha ennyiből nem is de 70-80e körül már egy egészen használható bicajt lehetne venni újonnan. Igaz, akkor a szerelgetés élménye nem lett volna meg :)

    „When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

  • flanki

    aktív tag

    válasz eclipse006 #49 üzenetére

    Nekem az egész bringában csak a váz nem tetszik, és a stucni! ;]

    [ Szerkesztve ]

  • erhas01

    tag

    válasz eclipse006 #161 üzenetére

    Jó ránézni! Hatalmas változás.

    Teleszkóp, markolatváltó, lámpa, pedál, állítható kormány stucni, tengely, bowden.
    Városi használat? Kormány állítható része kikophat.
    Túra erdőben is. Jó.
    Városba, ki- bejáró?
    A lámpák észrevehetősége a kevésbé világított helyeken, vagy szürkületben 3 méter!
    - A láthatóság nálam nem egyenlő a látásunkkal. -
    Prizma, vagy más, esetleg Láthatósági mellény is.
    A gumiszereléshez, a kerék kivételéhez jelen állapotban a kulcskészlet vinni kell.
    A bowdenekre, - ha már új a festés - a váz védésére egy pár gumigyűrűt ráfűznék.
    Hasonlóan, ahogyan a Merida láncvédőt is felszerelted.
    A hátsó váltóbowden nekem egy kicsit hosszúnak tűnik, beleakadhat valamibe.

    [ Szerkesztve ]

  • erhas01

    tag

    válasz eclipse006 #163 üzenetére

    Egyetértünk.

    Pár kiegészítés a városkörnyéki és távolabbi túrához:

    Részemről olyan megfigyelések, amik inkább pszihológiai tesztek az életben maradásomért.
    Apróságok, amik az egyedül közlekedő bringás biztonságérzetét esetleg növelheti.

    Kereszteződés:
    A prizma egy kerékszélességű fénycsóvát "húz" , sokkal messzebbről látszik, mint a lámpa.
    A lámpa, ha villog, akkor is egy pontban világít.

    A prizma főleg kereszteződésekkor fontos, kihajtanak a főútra elém, vagy kanyargós úton, a pedállal sem tekerek mindig, az nem mozog folyamatosan.
    Nagyjából a 30 méteren belüli, az ütközési zónában segít látszani az első prizma. Ez az a balesetveszélyes terület, ahol még megállni sem tudok, ha gyorsabban megyek, vagy a jármű sem gyorsul fel még arra, mire odaérek.

    Legnagyobb távolságú láthatóság:
    A sárga mellényben kb. 350m a nappali látótávolság érzékelése,
    ha egy motoros padló gázzal jön felém, a gépjárműnél ennek csak a fele.
    Miért? Talán a szemüveg, vagy sisaküveg merőlegesebb a szemtengelyre, a szélvédő pedig dőlt.
    Valahol itt lehet a megoldása a kérdésnek.
    A sárga mellény az egy nagy hirdető tábla.

    Kikerülés, előzés:
    Közúton,ha szembe forgalom érkezik és mögöttem is jönnek felém az úton egyéb ruházattal is lehet segíteni az észlelést, fehér, vagy fényvisszaverő színű a zokni.
    A fehér zokni hasonló egy nagy fehér felező vonalhoz, amit úgy érzékelnek az átlagos, szabályosan 90km jövő sofőrök kerülni kell.
    Lelassíthatnak! majd nagyjából fél, egy méterrel nagyobb kikerülési hellyel végzik az előzésem, mint hagyományos ruhában.

    Naplemente, szürkület:
    Ha a pillanatnyi útvonallal párhuzamos a naplemente, vagy már szürkül a sárga mellény bizonyos szögből beleolvadhat a napba, valami sötét csík kell a ruházatba. A piros szín feketének látszódhat ilyenkor. A fekete ruházat szinte egybeolvad az aszfalttal. Ezért, ha lehetőség van rá egy sárga és egy másik színű ruhát is viszek az útra, amit ilyenkor felcserélek.

    Bowden:
    Azért is raknak gumiütközőt a vázvillánál a bowdenre, mert a váznak ütődik zöröghet, és hosszú távon leszedheti a festéket, belevág magába a vázba is.

    A váz festése, látathatósága:
    Greg LeMond 2015 Giro kommentátor kerékpára. A fekete alapszínű kerékpáron a sárga függőleges, álló irányú sárga vonalú festés nagyon szépen, messziről észrevehetővé teszi őt a közlekedésben. A fehér vázadra is lehetne egy másik szín is esetleg.

Új hozzászólás Aktív témák